''Jadranje'' EV-ja ali hibrida

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
V svoji kantici ICE veliko ''prejadram'', groba ocena 15%-20% vožnje.
Zanima me ali imajo hibridi in EV-ji možnost načina delovanja, da odklopijo vse pogone in avtomobil ''jadra'', torej da NE regenerativno polni baterije, temveč popolnoma odklopi pogonski sklop.
Čisto jasno mi je, da se po klancu navzdol s hibridom ali EV-jem, kjer je pridobljena hitrost z jadranjem previsoka (npr. zaradi omejitve ali zavojev) prestavi v regenerativno zaviranje in vzdržuje ustrezno hitrost, hkrati pa še polni baterijo in varčuje na zavorah.
Zanima pa me recimo primer, kjer je klanec takšen, da dovoljuje pridobitev večje hitrosti in tudi po koncu klanca ni potrebno zaviranje ampak se lepo izteže v ''jadranje'' po ravnini. En tak lep primer je recimo vrhniški klanec navzdol.
Torej, da ponovim vprašanje. Je možno EV-je ali hibride spravit v način ''jadranja'' in tako dodatno varčevati z energijo, saj se pridobljena kinetična energija na klancu navzdol pretvori v ''zastonj'' prevoženo razdaljo na ravnini.. Zakaj varčevati? Ker mi kmečka logika pravi, da je to bolj smiselno (z vidika manjše porabe energije), kot pa recimo regeneracija navzdol in potem poraba te energije na ravnini. Zakaj? Zaradi izgub pri pretvorbi/polnjenju in potem oddaji/porabi energije. Se morda motim?
Konkretno me recimo zanima za Opel Ampero in prejšnjega Priusa, seveda pa so tudi podatki za ostale avtomobile dobrodošli.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Seveda se da, samo nežno pritisneš gas, da izničiš regeneracijo. Ima pa prejsnji Prius omejitev ~74 kmh kjer mora vrteti motor s ~1000 obrati, ampak to zaviranje je komaj zaznavno, če se prav spomnim je tourqe senzor kazal -17 Nm. Novi ima to omejitev pri 115 kmh. Zakaj ta omejitev zato ker nima sklopke da bi motor fizično odklopil, za podrobnosti pogooglej PSD animacijo.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Kot so ti že moji predhodniki napisali. Jadranje ni problem. Tako ali drugače, Ampera očitno N.
Pri Priusu, oz. Toyota/Lexus hibridih pa skozi doziranje gasa. Na ECO metru loviš področje, kjer niti ne polniš baterije, niti ne spravljaš energije iz slednje.

In ja jadranje je tudi idealno področje za maksimalizacijo dometa hibrida / električnega vozila. Vse drugo že vnaša dodaten vlakec izgub v sistem, tako praznjenje, kot polnjenje baterije, ter s tem zmanjšuje domet.

Sistem jadranja znajo tudi določeni nehibridi. Recimo BMW z 8 stopenjskim dvosklopčnim avtomatikom od Aisina zna pri jadranju odklopit motor od koles (ne z prestavljanjem v N, temveč avtomatično skozi regulacijo in tipanjem trenutnih razmer in šoferjevega pritiskanja na gas).
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ja, ampak pri klasiki, motor še vedno teče v leru in porablja najmanj 0,4 l/h, ali so S&S sistemi že tako dodelan,i da med vožnjo ustavijo motor? Dvomim. To bo prinesel 48V sistem, ki pa po mojem mnenju ne bo tako poceni kot nekateri mislijo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Daš v N - Neutral prestavo in jadraš.
Pa to ne povzroča kakšnih sunkov in neravnovesij v pogonu, če to delaš med vožnjo?

Hvala vsem za odgovore. Potem ni panike tudi pri EV-jih in hibridih.
cheer.gif


Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ja, ampak pri klasiki, motor še vedno teče v leru in porablja najmanj 0,4 l/h, ali so S&S sistemi že tako dodelan,i da med vožnjo ustavijo motor?
Niso, ampak to so pač omejitve ICE-jev. Vsekakor pa je to minimalna poraba in se jo splača imeti, če ti potem avto ob isti porabi jadra še kar nekaj poti po ravnem
smile-1.gif
. Drugače pa je to imel že recimo Passat B7, na začetku z doplačilom, z modelnim letom 2013 pa serijsko.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Nobenih sunkov ali neravnovesij. Elektro motor je še vedno priklopljen na kolesa in se vrti, le da se vrti z njimi, v prazno.
 

zval

Pripravnik
19. avg 2007
88
0
6
71
Slovenska Bistrica
Je mogoče kdo probal vozit kakšnega dizla tako kot nekateri vozimo hibrida? Po moje bi bila poraba precej nizka, če bi vozil tako po "jajcih"...
LPZ
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ja, ampak pri klasiki, motor še vedno teče v leru in porablja najmanj 0,4 l/h, ali so S&S sistemi že tako dodelan,i da med vožnjo ustavijo motor? Dvomim. To bo prinesel 48V sistem, ki pa po mojem mnenju ne bo tako poceni kot nekateri mislijo.
Motor še teče.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zval pravi:
Je mogoče kdo probal vozit kakšnega dizla tako kot nekateri vozimo hibrida? Po moje bi bila poraba precej nizka, če bi vozil tako po "jajcih"...
LPZ

Pri enakem varčnem stilu vožnje imata recimo Prius in Octavia Greenline praktično enako porabo. Pri nas na normnem tik pod 4.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik zval pravi:
Je mogoče kdo probal vozit kakšnega dizla tako kot nekateri vozimo hibrida? Po moje bi bila poraba precej nizka, če bi vozil tako po "jajcih"...
LPZ
Jaz ga vozim tako.
Povprečna poraba v 50.000 prevoženih km je nekaj pod 4,3 litra, ampak sem sam precej specifika, ker skoraj nimam mestnih ali kratkih voženj, itd.
In pa kot rečeno ne glide-am, ne ugašam motorja in ne vozim v zavetrju. To bi še dodatno spustilo porabo, ampak se mi zdi nesmotrno/nevarno. Po regionalki sem večinoma med hitrejšimi, saj tudi tam vozim svojih 90+ km/h z določenimi izjemami. Uporabljam pa izredno veliko jadranje, ki po moji oceni dodatno spusti porabo za kakšnih 10-15% (čisto na palec ocena).
Je pa res, da je moj avto že v osnovi varčnejša različica in avto absolutno jadra kot še noben do sedaj
cool-1.gif
.
Še tole: tovarniško deklarirana povprečna poraba 4,9 litra.
grims-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Koliko ti porabi motor v idlu?

Ker recimo neka povprečna poraba z nekaj porabniki brez klime je 1l/h. Če je povprečna hitrost 60km/h to pomeni da bi na 100km "idealnega" jadranja še vedno porabil 1.7l goriva.

Skratka jadranje (brez ugašanja motorja) se splača samo v redkih okoliščinah (recimo prazna AC ali ravna regionalka) ker v vsakem drugem primeru porabo samo povišuješ. Sam ne jadram pa imam porabo na vseh vozilih pod povprečno tovarniško, na cesti sem pa tudi med hitrejšimi (beri na 10 prehitevanj me 1 prehiti)!
grin1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Skratka jadranje (brez ugašanja motorja) se splača samo v redkih okoliščinah (recimo prazna AC ali ravna regionalka) ker v vsakem drugem primeru porabo samo povišuješ.
Recimo, da imam svoje mnenje o tem, kdaj se splača in zaenkrat se je izkazalo kar pravilno.
grin1.gif

Tvoja teorija pade na tem, da v primeru bremzanja z motorjem in porabo 0, moraš potem na naslednjem odseku vrteti motor, da gre avto naprej in imaš recimo porabo 5 litrov takrat. Če pa PRAVILNO uporabljaš jadranje imaš res manjšo porabo tudi ko greš navzdol, vendar potem z enako majhno porabo narediš še kar nekaj po ravnem ali v klanec navzgor.
wink-1.gif

Recimo jadranje se splača tudi v mestu, če imaš semafor, kjer je rdeča in prideš ravno na zeleno, itd. itd.
POSEBNO OPOZORILO pri jadranju v mestu: treba je opazovati promet in ne moreš ti jadrat, če s tem preprečiš nekomu, da bi se recimo vključil v promet iz sosednje ulice, ker se ''vlečeš'' po cestišču ali pa recimo, da ima za desno zavijat zeleno in s svojim jadranjem ti preprečiš vozniku zadaj, da bi ujel zeleno. In še ostale situacije.
Tako da, moje vodilo je sledeče: hypermiling je za varnostjo in za opazovanjem/prilagajanjem ostalim udeležencem.

Porabo na mestu ima nekje 0,7 litra/h, kar je recimo pri povprečnih 92 km/h poraba slabega 0,5 litra na 100 km.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Razlika med jadranjem in nejadranjem je samo pri razliki v trenju motorja pri različnih obratih in v izgubah pri prenosih (od sklopke oz. menjalnika dalje). Motor ima manjše trenje (absolutno) pri nižjih obratih zato je jadranje energijsko bolj efektivno kot pa vožnja v prestavi (brez gasu jasno). Porablja pa motor pri jadranju energijo za prosti tek oz. za porabnike, ki so v primeru nejadranja napajani s kinetične energije. Ko vse to sešteješ in odšteješ prideš do tega da je stvar tam-tam oz. v določenih situacijah porabiš manj pri jadranju v določenih pa več.

Tvoj primer približevanja semaforju je tako-tako, voziš 70km/h in če gori na semaforju 1km spredaj rdeča luč in preklopiš na jadranje bo poraba motorja enaka vzdžrevanju idla (0.7l/h) do semaforja boš prilezel pa z 40km/h. Če uporabiš prestavo bo poraba 0 (+ izgubljena energija pri šaltanju navzdol -> če ga izvedeš) in v semafor boš prišel z 10km/h. Če imaš zeleno si z jadranjem prišparal nekaj goriva, če imaš rdečo si z jadranjem izgubil nekaj goriva (skuriš na zavorah). Kakšna luč bo in ali bo mencač spredaj speljal preden boš ti pršel do tja je pa čista loterija.

Pa recimo idle poraba se močno poviša če imaš dodatne porabnike (gretje šipe, el. predgretje motorja/kabine, klima) in v tem primeru sorazmerno manj enrgije izgubljaš če je motor blizu optimalnega delovanja (max. navor). Dalje nekateri sodobni motorji znajo trenje motorja pri mali obremenitvi dosti znižat (odklop "valjev"), v tem primerju je jadranje napram vožnji v prestavi še manj efektivno.

Tako da ti mogoče imaš tehniko ki jadranje izkorišča v +, ampak zagtovo se da tudi brez tega porabo spravit z drugačno tehniko na isti nivo v neki povprečni vožnji po slovenskih cestah (razen AC - sploh uporaba jadranja in vakkuma šleperju 3m za ritjo)!
grin1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Se strinjam, da je možno porabo tudi brez jadranja lepo znižati, vendar še vedno menim, da PRAVILNA uporaba jadranja privede do nižje porabe. To meni moje praktične izkušnje pokažejo, kar je zame dovolj.
Še glede tvojega mestnega izračuna zgoraj. Verjetno veš, da je avtomobil najbolj požrešen v pospeševanju in razlika v porabi pri pospeševanju od 10 km/h ali 40 km/h je kar precejšnja, vmes je pa vsaj še ena prestava.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Ovire na cesti...
Itak, daj sliko povprecne hitrosti s tvojega bc.
Pac nimamo vsi denarja za policaje. In povprecna 92 je cisto ok, za nekoga ki mu ne gori hisa doma. To je hitreje od kamionov.
Je pa res da na alterju vecini hisa gori ko so na cesti. Sam ne vem zakaj jih jaz tako malo srecam.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Porabo na mestu ima nekje 0,7 litra/h, kar je recimo pri povprečnih 92 km/h poraba slabega 0,5 litra na 100 km.
Tole pa ne bo šlo skup... 0,7l/h in v eni uni prevoziš pri 92km/h manj kot 100km, torej je poraba na 100km (za kar rabiš več kot eno uro) večja od 0,7l in ne manjša
smile-1.gif


Sicer pa se strinjam, da se da v določenih primerih znižati porabo z jadranjem. Sem že probal parkrat na klancih, kjer je naklon dovolj velik, da se hitrost ne zmanjšuje v leru, hkrati pa ni dovolj velik, da bi lahko zaviral z motorjem (=> poraba 0) brez, da bi se hitrost zmanjševala, in je bila poraba vseeno manjša v leru, kot na tempomatu pri 130. Če zadeva ne bi pila vode, je tudi novejši avtomobili ne bi uporabljali v različnih eco načinih (npr. BMW v ECO PRO načinu).

Lahko seveda potem jadraš tudi v dolino, ko se ti že nekoliko zmanjšuje hitrost ampak sam raje vozim s konstantno hitrostjo gor in dol tudi, če bi lahko prišparal še kak deci (za šparanje bi že v osnovi moral voziti počasneje
smile-1.gif
). Edino pred cestninsko včasih že nekaj pred tablo 100 vržem v ler, da se hitrost počasi zmanjšuje, potem pa proti koncu še zaviram z motorjem in potem samo gas dalje. Je pa precej odvisno od situacije, naklona ceste in predvsem prometa.
 

Podobne teme