V svoji kantici ICE veliko ''prejadram'', groba ocena 15%-20% vožnje.
Zanima me ali imajo hibridi in EV-ji možnost načina delovanja, da odklopijo vse pogone in avtomobil ''jadra'', torej da NE regenerativno polni baterije, temveč popolnoma odklopi pogonski sklop.
Čisto jasno mi je, da se po klancu navzdol s hibridom ali EV-jem, kjer je pridobljena hitrost z jadranjem previsoka (npr. zaradi omejitve ali zavojev) prestavi v regenerativno zaviranje in vzdržuje ustrezno hitrost, hkrati pa še polni baterijo in varčuje na zavorah.
Zanima pa me recimo primer, kjer je klanec takšen, da dovoljuje pridobitev večje hitrosti in tudi po koncu klanca ni potrebno zaviranje ampak se lepo izteže v ''jadranje'' po ravnini. En tak lep primer je recimo vrhniški klanec navzdol.
Torej, da ponovim vprašanje. Je možno EV-je ali hibride spravit v način ''jadranja'' in tako dodatno varčevati z energijo, saj se pridobljena kinetična energija na klancu navzdol pretvori v ''zastonj'' prevoženo razdaljo na ravnini.. Zakaj varčevati? Ker mi kmečka logika pravi, da je to bolj smiselno (z vidika manjše porabe energije), kot pa recimo regeneracija navzdol in potem poraba te energije na ravnini. Zakaj? Zaradi izgub pri pretvorbi/polnjenju in potem oddaji/porabi energije. Se morda motim?
Konkretno me recimo zanima za Opel Ampero in prejšnjega Priusa, seveda pa so tudi podatki za ostale avtomobile dobrodošli.
Zanima me ali imajo hibridi in EV-ji možnost načina delovanja, da odklopijo vse pogone in avtomobil ''jadra'', torej da NE regenerativno polni baterije, temveč popolnoma odklopi pogonski sklop.
Čisto jasno mi je, da se po klancu navzdol s hibridom ali EV-jem, kjer je pridobljena hitrost z jadranjem previsoka (npr. zaradi omejitve ali zavojev) prestavi v regenerativno zaviranje in vzdržuje ustrezno hitrost, hkrati pa še polni baterijo in varčuje na zavorah.
Zanima pa me recimo primer, kjer je klanec takšen, da dovoljuje pridobitev večje hitrosti in tudi po koncu klanca ni potrebno zaviranje ampak se lepo izteže v ''jadranje'' po ravnini. En tak lep primer je recimo vrhniški klanec navzdol.
Torej, da ponovim vprašanje. Je možno EV-je ali hibride spravit v način ''jadranja'' in tako dodatno varčevati z energijo, saj se pridobljena kinetična energija na klancu navzdol pretvori v ''zastonj'' prevoženo razdaljo na ravnini.. Zakaj varčevati? Ker mi kmečka logika pravi, da je to bolj smiselno (z vidika manjše porabe energije), kot pa recimo regeneracija navzdol in potem poraba te energije na ravnini. Zakaj? Zaradi izgub pri pretvorbi/polnjenju in potem oddaji/porabi energije. Se morda motim?
Konkretno me recimo zanima za Opel Ampero in prejšnjega Priusa, seveda pa so tudi podatki za ostale avtomobile dobrodošli.