Torej trdiš, da obstaja povpraševanje po starih iPhonih za 490 (oziroma celo 520€)? No, resnici na ljubo o povpraševanju lahko samo ugibava. Kar vemo zagotovo, je le to, da ponudba za to ceno OBSTAJA.
Sicer se strinjam z večino kar si napisal, jaz sem pravzaprav bistvo preskočil (recimo to, da se novih še ne da dobiti tako enostavno).
Popolnoma tržni model uravnavanja cen (supply/demand) sicer velja v teoriji (ki jo btw obvladam
), v praksi pa najpogosteje ne. Razlogi so lahko monopolen položaj, kartelni dogovori, subvencije, zakonske regulative, itd.
Pri uvedbi novega modela je seveda odvisno od proizvajalca, kakšna je njegova strategija (ali politika) pozicioniranja novega (in starega) izdelka. Če želi stari izdelek popolnoma izriniti iz prodaje in ga nadomestiti z novim (kar mislim, da je namera Apple-a), potem ga cenovno uvrsti le marginalno nad ceno starega in tako zaustavi povpraševanje po starem modelu. Če bi rad prodajal oba še naprej, potem ceno novega dvigne za pomemben odstotek (+20%) in dvig cene upraviči z izboljšanimi lastnosti novega modela, kupcu pa prepusti odločitev (potrebe, zahteve, budget).
Seveda ma mikro nivoju vsa logika odpove, ko ima 30 folka vsak svojga ajfona, ki ga želi prodati po najboljši ceni. (podobno kot naši manjši distributerji, ki vsak v mesečnem planu napove, da bo prodal po en sistem, pa jim pol ne rata - saj, en sistem gor ali dol, vendar če imamo 30 takih... je to 30 sistemov preveč planiranih
)
Reči, da 3G in GPS nista veliki izboljšavi, vredni vsaj 100€ po kosu, je pa malo pretirano.
Veliko sreče pri prodaji svojega za 450€...
Kaj je z ohišjem pri novem modelu? Plastičen? Uf, to pa je malo razočaranje... A to tako črno kot belo?
Sicer se strinjam z večino kar si napisal, jaz sem pravzaprav bistvo preskočil (recimo to, da se novih še ne da dobiti tako enostavno).
Popolnoma tržni model uravnavanja cen (supply/demand) sicer velja v teoriji (ki jo btw obvladam
Pri uvedbi novega modela je seveda odvisno od proizvajalca, kakšna je njegova strategija (ali politika) pozicioniranja novega (in starega) izdelka. Če želi stari izdelek popolnoma izriniti iz prodaje in ga nadomestiti z novim (kar mislim, da je namera Apple-a), potem ga cenovno uvrsti le marginalno nad ceno starega in tako zaustavi povpraševanje po starem modelu. Če bi rad prodajal oba še naprej, potem ceno novega dvigne za pomemben odstotek (+20%) in dvig cene upraviči z izboljšanimi lastnosti novega modela, kupcu pa prepusti odločitev (potrebe, zahteve, budget).
Seveda ma mikro nivoju vsa logika odpove, ko ima 30 folka vsak svojga ajfona, ki ga želi prodati po najboljši ceni. (podobno kot naši manjši distributerji, ki vsak v mesečnem planu napove, da bo prodal po en sistem, pa jim pol ne rata - saj, en sistem gor ali dol, vendar če imamo 30 takih... je to 30 sistemov preveč planiranih
Reči, da 3G in GPS nista veliki izboljšavi, vredni vsaj 100€ po kosu, je pa malo pretirano.
Veliko sreče pri prodaji svojega za 450€...
Kaj je z ohišjem pri novem modelu? Plastičen? Uf, to pa je malo razočaranje... A to tako črno kot belo?