Hyundai Kona EV

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
Saj bi lahko naredili omejitev kako dolgo naj hladi/ greje. Vozniku se omogočijo ne ko nastavitev med min in Max časom in konec. Če pa bo klima v 10minurah spraznila baterijo, potem bo med vožnjo baterija prazna v 2 minutah.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.855
685
113
Klima kuri ranga 1kW, kar pomeni da lahko na 64kWh različici Kone delaš to več kot 2 dni skupaj...

Tako da se za par 10 min delovanja res ne rabite obremenjevati, da boste ostali s prazno baterijo.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Klima kuri ranga 1kW, kar pomeni da lahko na 64kWh različici Kone delaš to več kot 2 dni skupaj...

Tako da se za par 10 min delovanja res ne rabite obremenjevati, da boste ostali s prazno baterijo.

Okol 3kW pri današnjih avtih ampak še vedno ne toliko da bi po 10 minutah kaj pretirano poznalo.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.855
685
113
3kW je peak poraba ko se avto ohlaja, kasneje se za vzdrževanje temperature porabi nekoliko manj. Je pa seveda zelo odvisno ali je močno sonce in 35 stopinj ali pa je oblačno in 25 stopinj.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.855
685
113
To se tudi sam sprašujem. Hišne klime imajo ~3kW hladilne moči, elektrike pa požrejo cca. 1kW ko so v polnem teku (kompresor seveda ne deluje cel čas).

Je pa res da ima avto še za hladit baterijo itd. Tako da mogoče je not močnejša klima kot klasična hišna. Bo treba kakšne specifikacije najt za ziher :)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
V Priusu, ki ima prav tako električni kompresor, klima kuri tam nekje od 400W do 3,5kW elektrike. Max je jasno samo takrat ko moraš razgret avto shladiti, ko je enkrat ohlajen je pa tudi v največji vročini redko preko 1kW.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.855
685
113
Torej smo za vzdrževanje temperature spet pri moji prvi oceni ~1kW :)

Torej lahko nek moderen BEV laufa klimo tudi po par dni skupaj.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
saj to dvomim da kdaj leti na polno. Mogoče res na začetku v Dubaju :)
Bom enkrat pogledal z računalnikom če se da spremljat kolko toka cukne kompresor na začetku in potem med delovanjem.
Zaj sem nekaj guglal in naj bi bilo 18A pri 201.6V, tak da 3.6kw porabe na polno.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.605
1.206
113
Celje
saj to dvomim da kdaj leti na polno. Mogoče res na začetku v Dubaju :)
Bom enkrat pogledal z računalnikom če se da spremljat kolko toka cukne kompresor na začetku in potem med delovanjem.
Zaj sem nekaj guglal in naj bi bilo 18A pri 201.6V, tak da 3.6kw porabe na polno.

Ma že nekaj časa se poigravam z idejo avtodoma... In na njih se montirajo neke klime z zastarelo tehnologijo brez regulacije in zadevo poganjati na klasične akumulatorje menda skoraj ni opcije.

Jaz pa bi imel neko inverter klimo in konec koncev zaradi mene tudi del "avto baterije", da lahko vsaj klimo nekaj ur poganja.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Avtodom ima kvečjemu za 2 kWh v dveh AGM 12V akumulatorjih, katere prazneš kvečjemu s 100W, EV jih ima 40+kWh in taka baterija stane krepko preko 10k eur in tehta preko 300kg. Skratka za AD to ni opcija.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.605
1.206
113
Celje
Avtodom ima kvečjemu za 2 kWh v dveh AGM 12V akumulatorjih, katere prazneš kvečjemu s 100W, EV jih ima 40+kWh in taka baterija stane krepko preko 10k eur in tehta preko 300kg. Skratka za AD to ni opcija.

Hja... 2 AGM akumulatorja tehtata kaksnih 50kg. Ce bi dal četrtino EV celic (10kWh) bi tehtalo cca. 75kg. Cena pa cca. 2.5k€. Kar spet ni tako hudo pri nabavni ceni avtodoma.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Res je, tudi AD počasi dobivajo Li-ion, ampak cena je zaenkrat tam pri 1k€ za 1 kWh. Če bi se šel nek DIY iz odsluženih Leafovih baterij te pride 10 kWh res toliko kot si pisal, ampak manjka ti še kar nekaj komponent (BMS, polnilec), samo celice bi tehtale 100 kg. Pa bolj kot masa je problem volumen, če bi module postavil enega na drugega bi dobi 90 x 30 x 22 cm velik blok.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
To se tudi sam sprašujem. Hišne klime imajo ~3kW hladilne moči, elektrike pa požrejo cca. 1kW ko so v polnem teku (kompresor seveda ne deluje cel čas).

Je pa res da ima avto še za hladit baterijo itd. Tako da mogoče je not močnejša klima kot klasična hišna. Bo treba kakšne specifikacije najt za ziher :)

Ko Ampera hladi le kabino, potegne ob največji moči okoli 3kW elektrike. Ko hkrati hladi še kabino, potegne od 5-6kW.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
saj to dvomim da kdaj leti na polno. Mogoče res na začetku v Dubaju :)
Bom enkrat pogledal z računalnikom če se da spremljat kolko toka cukne kompresor na začetku in potem med delovanjem.
Zaj sem nekaj guglal in naj bi bilo 18A pri 201.6V, tak da 3.6kw porabe na polno.

Se zgodi. Recimo avto polniš na poletni vročini, kot je te dni, torej 30+'C. Preden odpelješ, vključiš predhlajenje. Ker je avto pregret od stanja na soncu, začne kabino hladiti z max močjo. Če pa je v tem trenutku temperatura baterije (pri Amperi), nekje blizu 30'C, kar ni nič nenavadnega v teh temperaturah, pa hkrati, ker predvideva, da boš kmalu odpeljal, ker si vključil predhlajenje, začne hladiti še baterijo.
In si hitro na polni moči klime, torej kabina + baterija.
 

Ledenko

Guru
18. jul 2011
2.553
927
113
Upsala....

Hyundaiii-kona-ev-fire.jpg

https://electrek.co/2019/07/27/hyundai-kona-ev-explodes-garage-blowing-door-off/