Citat:
Ameriške avtomobilske firme žal nikoli niso imele neke resne ambicije priti na Evropski trg, se je pa kljub temu v evropo uvozilo ogromno ameriških avtomobilov v privatni režiji in preko privat prodajalcev, predvsem v Nemčijo, Nizozemsko, Švedsko...še posebej na švedskem je neverjetno visok odstotek ameriških avtomobilov. V ameriki so na prvem mestu po prodaji še vedno ameriški avtomobili. Je pa res veliko tudi drugih znamk, predvsem BMW, Mercedes in Toyota pa še to samo njihovi najboljši izdelki ne kar vsako sranje.
Dejansko so kar velikokrat probali na EU trgu s svojimi pristnimi ameriškimi avtomobili. Chrysler je imel v 70ih letih velike ambicije prodajat svoje stroje po Evropi. Znamko so med drugim promovirali tudi s sodelovanjem na dirkah(LeMans, hillclimb) in podobno. Iz tega se žal ni rodilo nič, saj za evropskega kupca takšni avtomobili preprosto niso zanimivi. Zaradi tega recimo danes General Motors nastopa na našem trgu z daweoo-chevroletom. To se pri nas prodaja, na primer chrysler 300c pa nikoli ne bo uspešen saj je s svojo ceno pri nas nekonkurenčen.
Ko primerjamo EU/Jap in USA avtomobile ugotovimo, da gre za popolnoma različne poglede na to kaj avto je.
Američani so v in po drugi svetovni vojni predvsem služili medtem ko je bila v Evropi kriza. Lahko so si privoščili velike motorje in masivne karoserije, gradili so široke, večinoma ravne ceste in jasno dolge saj so razdalje med mesti velike. Zato so in še danes delajo ogromne avtomobile na mehkem, neodzivnem podvozju s tempomatom, klimo, fotelji namesto sedežev, avtomatskim menjalnikom itd itd....
Nizke cene bencina niso zahtevale, da bi v izdelavo motorjev vlagali kak poseben trud. Lep primer so mišičnjaki(muscle cars) kjer so moč motorja vsako leto preprosto povečali z večjo prostornino le tega. Višek inžinirnga je bil zanje hemi motor, s polkrožnimi glavami in ventiloma postavljenima nad batom.
O podvozju in zavorah mi upam, da ni treba zgubljati besed. Na grobo povedano - prednje (premajhne) disk zavore so bile recimo kot opcijska oprema na 1500 kg težkem avtomobilu s 300 KM. Kot osnovna tovarniška oprema pa jasno štirje bobni.
Razvoj avtomatskih menjalnikov, klimatskih naprav, tempomatov in ostale opreme je bil zanje in za njihov način uporabe avtomobila preprosto bolj pomemben kot pa dobre zavore.
Kako tehnološko napreden je narod v avtomobilski stroki ugotovimo iz avtošportov. V avtošportih se razvijajo zavore, podvozja, novi motorji, novi računalniški sistemi in krmilniki... Vse to se začne na dirkališčih in potem postopoma pride v uporabo nam.
Ameriški avtošporti pa so vsi namenjeni zgolj zabavanju publike - drikanje v ovalih(nascar, indy), monster trucks, destruction derby. Noben od teh športov ne zahteva neke visoke tehnologije. Osebno se mi zdi vrhunec ameriškega avtošporta TransAm iz 60ih in 70ih, žal je bistveno prezgodaj umrl, da bi naredil kakšno razliko.
Nekje od leta 1974(naftna kriza) pa vse do danes so Ameriške znamke stalno v težavah... Nekaj časa jih rešuje vlada in njene finančne inekcije ter naravnost nerazumljive poteze(uničevanje povsem delujočih rabljenih vozil), nekaj časa pa jih rešujejo EU znamke s svojimi nakupi(DaimlerChrysler, Chrysler - Fiat).
Vključitev EU/Jap avtomobilov na ameriški trg je zadeve samo še poslabšal, če gremo gledat vse lestvice najbolj prodajanih avtomobilov za do pet let nazaj bomo ugotovili, da so domače znamke vodilne le še v "pick-up" kategoriji. Vse ostalo je Toyota, Honda, Hyundai, Kia, VW. Med bolj luksuznimi avtomobili sploh ni nič ameriškega.
Zakaj se je to zgodilo? Pač preprosto jih je povozil čas, obsedeli so na lovorikah in kot v vsakem poslu so jih vsi obvozili.