Električna kolesa

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
ko smo že pri tej temi...a kdo ve,če kdo v Sloveniji prodaja električna kolesa s 500W motorjem? Sem sprobal enega z 250W moči,pa nisem bil zadovoljen,je prešvoh,po ravnini gre prepočasi,klanci ga pa zmatrajo. 500W varianta bi bila super!
 
Nazadnje uredil moderator:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Uradno je EU direktiva ki omejuje e-kolesa na 250W, tako da več ali manj vsi prodajajo to.

Motorji so pa vsi po vrsti kitajski, tako da se splača pogledat kaj se da dobit iz azije ker so cene kljub poštnini in pa carini še vedno precej nižje.

250W motor je lahko dovolj lahko pa ne, odvisno bolj od tega kakšen je. Da bi imel hkrati hitrost in pa navor za v klanec pa ne bo noben "legalen" motor optimalen in je potrebno poseč po višji moči.

Na splošno so motorji dveh tipov, direct drive in pa geared, prvi imajo direkten prenos (1:1) in lahko dosegajo visoke hitrosti ampak imajo pri podani moči relativno nizek navor, "obrzinjeni" motorji imajo pa prenose zmanšane kar pomeni nižjo končno hitrost ampak višji navor. Večina legalnih koles pri nas ima "geared" motorje ker je zakonska omejitev itak 25km/h in se se pač direct drive ne izplača ker ne pride do izraza. Poleg same mehanske konstrukcije motorja je važna tudi napetost vs. tok, višji tok (in nižja napetost) pomeni večji navor ampak nižje obbrate (nižja končna hitrost), nižji tok (in višja napetost) pa pomeni večje obrate (večja končna hitrost) ampak nižji navor.

Kaj od tega se potrebuje je vprašanje predvsem kako in kje se voziš.

Jst imam recimo direct drive 500W na 48V napetosti, po ravnini BP doseže samodejno 40+km/h v klanec se pa do nekega srednjega gradienta pelje solidno. Pri težjih klancih je pa potrebno vključit "polentni pogon" da se pride na vrh, se pa seveda pozna tudi elektrika.

Ajde sedaj smo off, bi se pa lahko odprla v tem podforumu (vozila na alternativni pogon) tudi debata o e-kolesih!
zmaga.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:

Jst imam recimo direct drive 500W na 48V napetosti, po ravnini BP doseže samodejno 40+km/h v klanec se pa do nekega srednjega gradienta pelje solidno.

Tole bi jaz rabil! Kje se to dobi za neko normalno ceno?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Samo motor? Oz. komplet za predelavo, za osnovo vzameš pa eno starejše gorsko kolo.

Če se nočeš ukvarjat s kitajci, recimo na ebayu kit brez baterij iz anglije. Tu dobiš komplet kolo + kontroler + kablovje, samo odmontiraš staro kolo in namontiraš novega. Za 500W moči skoraj obvezno montirat na zadnjo os, ker pri sprednji ti potrga vilice pa tudi ker ima ojačano platišče z motorjem skoraj 10kg je malce nekomot imeti to pod balanco.

Baterije lahko uporabiš 4x12V ciklične AGM (težke, relativno malo ciklov, precej padca kapacitete pri večjih tokovih, so pa poceni) ali pa litionske komplete (precej dražje ampak v vseh parametrih boljše od svinca).

Za li baterije so e-bike upgrade kite (sicer žal samo 36V).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Poleg same mehanske konstrukcije motorja je važna tudi napetost vs. tok, višji tok (in nižja napetost) pomeni večji navor ampak nižje obbrate (nižja končna hitrost), nižji tok (in višja napetost) pa pomeni večje obrate (večja končna hitrost) ampak nižji navor.
tok in napetost nimata nobene veze. važna jedebelina in dolžina žice v navitju. to je tisto kaj da navor ali višje obrate.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Kako tok in napetost nimata veze? Debelina in dolžina žice sami po sebi še ne dajeta nobenega navora...
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.855
685
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Kako tok in napetost nimata veze? Debelina in dolžina žice sami po sebi še ne dajeta nobenega navora...

Debela žica ti je predpogoj za visoke tokove. Torej posredno vseeno vpliva na moč.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
pustimo zdaj to da dobiš z višjim tokom več moči. valda logično. Ampak motor je zdizajniran za določeno napetost in če greš nad to je preveč toka in ga skuriš, ker enostavno nima dovolj površine za hladit.
glejmo motor enakih dimenzij v katerega spuščamo enako napetost. Razlika bo v navitju. Majn navojev žice na tuljavo večji kv bo imrl motor, torej več obratov majn navora. večkrat bo navit večji bo navor in manj obratov. in od tega bo odv tok ki ga motor preživi
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Najprej vprašanje o kakšnih motorjih govorimo. V motorjih za kolesa se uporabljaj brezkrtačne 3fazne motorje s trajnimi magneti, ki so kontrolirani z zunanjim kontrolerjem kateri dobiva podatke o "fazi" iz hall senzorjev v samem navitju.

Ti motorji imajo max. moči precej velike, razpone toka in napetosti pa pravtako. Motorji potegnejo mnogo VEČ toka kot pa ga dovaja kontroler, tako da je kontroler stvar ki določa/omejuje maximalni tok, medtem ko je jasno napetost pogojena z baterijo. Torej za začetek ni zanemarljivo dejstvo da motor potegne visoke tokove tudi pri nizkih napetostih (po domače v kontekstu teh motorjev napetost in tok NISTA povezana, vsaj ne v klasičnem razmerju).

Če v isti motor enkrat pošljemo napetost 24V pri toku 20A, drugič pa napetost 48V pri toku 10A bo nazivna moč motorja povsem enaka (ok, recimo da je motor narjen optimalno za 36V@13.3A in bo pri obeh omenjenih voltažah/tokovih kostrukcijsko enakovredna izguba). Se pa spremenijo krivulje navora oz. moči v povezavi z obrati. Spremenijo se seveda pogoji "efektivnost" motorja v povezavi z rpmji. Vse to se v praksi kaže v dejstvu kot sem ga omenil, večja napetost in nižji tok pomeni da bo motor dosegal svojo "optimalno" efektivnost v višjih obratih, medtem ko bo večji tok in nižja napetost pomenila da se optimalna efektivnost pojavi precej nižje. Navor je pa jasno količina ki je povezana z močjo in obrati in ker pri "hub" motorjih nimaš menjalnika je to razmerje še kako pomembno.

In tole ni samo teorija ker konkretni kitajski motorji so vsi enaki in so ponavadi multirange, za višjem moči (500W+) se sicer uporablja 36V+ motorje ker so tokovi tako visoki da tudi navitja niso več sposobna proizvajat efektivno magnetnega polja, poleg tega se pri visokih tokovih podražajo žice in pa sam kontroler.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
V tvojem sestavku pa kot vedno nič pametnega!
tongue-1.gif


Edit, dodajam grafe za lažje tolmačenje (sistem A nižja voltaža večji tok, sistem B višja voltaža nižji tok):
motorhub.png
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Če v isti motor enkrat pošljemo napetost 24V pri toku 20A, drugič pa napetost 48V pri toku 10A bo nazivna moč motorja povsem enaka (ok, recimo da je motor narjen optimalno za 36V@13.3A in bo pri obeh omenjenih voltažah/tokovih kostrukcijsko enakovredna izguba). Se pa spremenijo krivulje navora oz. moči v povezavi z obrati. Spremenijo se seveda pogoji "efektivnost" motorja v povezavi z rpmji. Vse to se v praksi kaže v dejstvu kot sem ga omenil, večja napetost in nižji tok pomeni da bo motor dosegal svojo "optimalno" efektivnost v višjih obratih, medtem ko bo večji tok in nižja napetost pomenila da se optimalna efektivnost pojavi precej nižje. Navor je pa jasno količina ki je povezana z močjo in obrati in ker pri "hub" motorjih nimaš menjalnika je to razmerje še kako pomembno.

ne bluzi. ali pa bolje poguglaj.
motor ki je delan za 24v 20A bo imel popolnoma drugačno navitje kot motor ki je delan za 48v 10A če gledamo enako velikost. Plus zakaj bi v motor ki je narjen za 36v 13.6A sploh spuščal 48 ali 24??? Kaj s tem pridobiš? Popolnoma nič, daj not 36 in naj deluje motor optimalno. in brushles motorju nemoreš ti določit kak se bo obnašal pač kak se spomniš zaj z napetostjo ali tokom. ajde dajmo danes 12v pa 40a da bomo meli hitrost, jutri pa pač dajmo 40v pa 10 amperov da bo v breg vleko, žal negre tak. Njegovo lastnost ti določiš z navitjem.

plus kako lahko motor potegne VEČ toka kot ga dovaja kontroler? od kje? iz zraka? Motor cukne točno to kaj mu kontroler spusti not.
 
Nazadnje urejeno:

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Kaj vse je pri tem kolesu narobe, da so prišli na skupno maso 27 kg. To je polovica APN-ke. Katere komponente so tako težke? Nexus menjalnik je verjetno 1 kg težji od verižnega, elektromotorček je najbrž 2 do 3 kg, baterija je ?
Iščem neko varianto za osebo, ki zaradi bolezni ne zmore več kolesarskega izleta v skupini. Če bi imela nekaj pomoči, bi šel 30 do 50 km dolgi izleti skozi. Ampak take teže kot ima ta hoferjev bicikel noben avtomobilski prtljažnik ne prenese (in še kako kolo zraven).
 

mimika

Pripravnik
8. feb 2008
703
0
16
Ker imam podobno kolo, ti lahko iz prakse odgovorim. Glede teže - je le 28", sam frame je resda iz aluminja, ampak je relativno predimenzioniran,sicer piše do 150kg, po moje pa še kaj več...., Svoje dodajo vilice, baterija (cca 4kg) in kontroler, pa razni dodatki.. prtlažnik, blatniki,...

Glede prevažanja z avtom pa, baterijo itak nekam v avto daš, ostane ti tistih 22 in nekaj kg.Sam sem brez problema peljal 2 kolesa, skupna teža cca 40kg na takem nosilcu: http://www.enaa.com/oddelki/mojAvto/izd_2534_vel50117434g_nosilec_koles_mistral_menabo
Da bi testiral dinamične obremenitve, sem se z dodatnimi 80kg (poleg 40kg koles) obesil na nosilec in je brez problema zdržal. Če ravno ne boš offroad vozil, bo pomoje ok.