Uradno je EU direktiva ki omejuje e-kolesa na 250W, tako da več ali manj vsi prodajajo to.
Motorji so pa vsi po vrsti kitajski, tako da se splača pogledat kaj se da dobit iz azije ker so cene kljub poštnini in pa carini še vedno precej nižje.
250W motor je lahko dovolj lahko pa ne, odvisno bolj od tega kakšen je. Da bi imel hkrati hitrost in pa navor za v klanec pa ne bo noben "legalen" motor optimalen in je potrebno poseč po višji moči.
Na splošno so motorji dveh tipov, direct drive in pa geared, prvi imajo direkten prenos (1:1) in lahko dosegajo visoke hitrosti ampak imajo pri podani moči relativno nizek navor, "obrzinjeni" motorji imajo pa prenose zmanšane kar pomeni nižjo končno hitrost ampak višji navor. Večina legalnih koles pri nas ima "geared" motorje ker je zakonska omejitev itak 25km/h in se se pač direct drive ne izplača ker ne pride do izraza. Poleg same mehanske konstrukcije motorja je važna tudi napetost vs. tok, višji tok (in nižja napetost) pomeni večji navor ampak nižje obbrate (nižja končna hitrost), nižji tok (in višja napetost) pa pomeni večje obrate (večja končna hitrost) ampak nižji navor.
Kaj od tega se potrebuje je vprašanje predvsem kako in kje se voziš.
Jst imam recimo direct drive 500W na 48V napetosti, po ravnini BP doseže samodejno 40+km/h v klanec se pa do nekega srednjega gradienta pelje solidno. Pri težjih klancih je pa potrebno vključit "polentni pogon" da se pride na vrh, se pa seveda pozna tudi elektrika.
Ajde sedaj smo off, bi se pa lahko odprla v tem podforumu (vozila na alternativni pogon) tudi debata o e-kolesih!