Dizli & start/stop

koliko

Guru
21. avg 2007
4.368
2.404
113
SV SLO
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Jaz se za vztrajnik ne bojim, imam stara jajca in enomasnega. Samo pomisleki so, koliko je SS sistem kao "eko", če je potreben večji accu, pa trpežnejši štarter, .....

Ja ekologija je v bistvu eden velik nateg. Res velik. Porabo 6l/100km so imeli že avti v 50 letih prejšnjega stoletja s tehnologijo iz "kamene" dobe nobenih računalnikov nobene elektronike vse mehansko. Vse kar se je do zdaj spremenilo v avtomobilski industriji je to, da so avtomobili večji, težji in mogoče varnejši za uporabnike. Mogoče pravim zato, ker so se tudi končne hitrosti avtomobilov podvojile. Vse kar je kao vplivalo na varnost je veliko boljša cestna infrastruktura kot je bila v 50 letih prejšnjega stoletja.

Vedno me preseneča poraba malih jajc, ki imajo tovarniško deklarirano porabo 5 l v realnem svetu pa vidiš porabo na BC 8 in več litrov. Včasih se sprašujem kdo je tu nor in kdo koga vleče za nos. Deklarirano porabo je možno doseči na približno 1l+ ampak tako se enostavno ne da voziti, ker si ovira na cesti.

Sistem start+stop je dobra pogruntavščina ni dvoma, koliko pa pripomore k boljši ekologiji pa je vprašanje. V bistvu je start stop sistem moda, ki ga moraš imeti, če želiš biti in pri porabi pa se pozna v mililitrih na 100 prevoženih km.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Mnjah, se ne bi ravno strinjal s tabo. Tisto porabo 6 litrov je imel kdo? Yugo je imel 7 litrov, če si imel srečo in ob lepi vožnji (moji
grims-1.gif
), če pa je bilo kaj razštelano si pa imel porabo 10 litrov in tudi več. Pač klima, varnost, ABS, električna stekla, centralno zaklepanje, ekologija (katalizator in kup druge šare) je prineslo svoje in sedaj imajo avtomobili po 1300 kg, včasih so imeli pa po 1000 kg. Da ne govorimo o moči in pospeških.
Nekateri sodobni motorji (tudi bencinski) so izredno varčni in to ne ob cijazenju.
Recimo zgolj kot primer: leta 2000 je prišel ven A2 s klasiko 1.4 75 KM in si lahko imel porabo brez težav pod 6 litrov (ne mestne vožnje), ostali so imeli okrog 7 litrov. Sedaj lahko to porabo dosežeš recimo z 1.2TSI v Octaviji 3. Pa je avto občutno težji, večji in motor ima nekaj več konjev. Tako da po mojem mnenju je napredek v porabi občuten. Da ne govorimo kaj bo, ko se še malo razširijo plug-in hibridi.
cheer.gif

Start/stop se kar lepo pozna, seveda pa ne, če si stalno na avtocesti
wink-1.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Odvisno od situacije. So tudi ne tako mali avti, ki imajo tudi v realnem svetu porabo pod 4 l / 100 km.
wink-1.gif

Se je pa treba zavedat, da je vse odvisno od stila vožnje, razmer kjer se vozi in podobno. Ne moreš kar nekaj nalagat na pamet.
Start & Stop pa v ustreznih razmerah, umirjena zunanja temperatura okrog 20 stopinj, ogret motor in v mestni vožnji lahko prinese tudi liter porabe noter tik tak. Liter na sto km je 10 na jurja, 1000 litrov na sto jurjev, 3000 litrov na 300 jurjev km. Tri jurje litrov pa znese pri nas okrog 4 jurje EUR v življenjski dobi avtomobila.
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Po tem, ko sva govorila o tem problemu, sem bil na stavr pozoren še pri dveh VWjih z DSG. In v bistvu ni probme. Ker moraš na brezmo pritisnit kar precej, da ugasne, lahko v križišču mirno ustaviš in stojiš s prižganim motorjem, le prevel ne smeš na zavoro pritisnit. Verjetno sem ravno zato na to čisto pozabil, človek se hitro navadi.
Pa kolikor se spomnim, VAG ni edini, pri katerem je tako.
Hvala za feedback, bom to preveril.
Torej, če držiš zavoro čisto narahlo (toliko, da avto ne leze naprej) sistem S/S pri DSG-ju ne izključi motorja? Pa si prepričan, da nisi imel volana obrnjenega precej v levo smer? Ker to je en od pogojev, da se S/S ne vključi, ampak je ta kot kar precejšen. In recimo pri širokih križiščih (dvopasovnicah) tega kota ne dosežeš in ti mirno izključi motor. Ker sem prepričan, da ne tiščim zavore na polno v križišču. Se bom pa v kratkem temu še malo bolj posvetil in temeljito potestiral na več vozilih.
Ne vem kako eni berete, to sem vam napisal že pred dnevi.
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Hvala za feedback, bom to preveril.
Torej, če držiš zavoro čisto narahlo (toliko, da avto ne leze naprej) sistem S/S pri DSG-ju ne izključi motorja? Pa si prepričan, da nisi imel volana obrnjenega precej v levo smer? Ker to je en od pogojev, da se S/S ne vključi, ampak je ta kot kar precejšen. In recimo pri širokih križiščih (dvopasovnicah) tega kota ne dosežeš in ti mirno izključi motor. Ker sem prepričan, da ne tiščim zavore na polno v križišču. Se bom pa v kratkem temu še malo bolj posvetil in temeljito potestiral na več vozilih.

Enako je tudi pri Mazdi z avtomatskim menjalnikom... Ce bolj narahlo pritisnem za predal zavore, se i-stop ne aktivira...


To celo pise v prirocniku ...
...
Pa tudi, če se i-stop aktivira, ni nobene panike. Če je res potreba po hitrem speljevanju in mora motor delovati, zadošča, da se rahlo cukne volan in motor spet dela.
Zadošča tudi, da se zavora popusti (motor takoj vžge) in se ponovno pritisne na zavoro. Ker se avto ne premakne, se i-stop ne vključi ponovno.
Dvomim, da ima VAG kaj posebej drugače izvedeno - verjetno je večji problem v glavah voznikov.

PS: pri Mazdi upošteva tudi temperaturo turbine; če se je avto tiščal, se i-stop ne aktivira oz. se aktivira z zamikom.
 
Nazadnje urejeno:

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Bi rad videl kdo bo 300 jurjev po mestu naredu, da bo imel tak prihranek na gorivu. 300 jurjev je življenska doba avtomobila, kateri ne jajca samo po mestu.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.267
1.897
113
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Odvisno od situacije. So tudi ne tako mali avti, ki imajo tudi v realnem svetu porabo pod 4 l / 100 km.
wink-1.gif

Se je pa treba zavedat, da je vse odvisno od stila vožnje, razmer kjer se vozi in podobno. Ne moreš kar nekaj nalagat na pamet.
Start & Stop pa v ustreznih razmerah, umirjena zunanja temperatura okrog 20 stopinj, ogret motor in v mestni vožnji lahko prinese tudi liter porabe noter tik tak. Liter na sto km je 10 na jurja, 1000 litrov na sto jurjev, 3000 litrov na 300 jurjev km. Tri jurje litrov pa znese pri nas okrog 4 jurje EUR v življenjski dobi avtomobila.
wink-1.gif

No ja. Stvar številk. Eno uro teka motorja na mestu porabi cca. 6 deci (govorim za svojega). Če gledam mojo pot v službo stojim nekje eno uro na semaforjih v celem mesecu. Torej 0,7 eur mesečno. Krat 12...8,4 eur letno. V desetih letih 84 eur.

V tem času zamenjaš dva akumulatorja...

Koliko je dražji ta s start&stop?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Je lahko kar lepo 5-10% pri mestni vožnji, kar pomeni konkreten prihranek.

Jaz mesta skorajda ne vidim, sem zelo hitro izklopil ss, še prej mi je šel pa na jetra.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.760
15.814
113
Citat:
Uporabnik Speedy pravi:
Citat:
Uporabnik map pravi:
300 jurjev je življenska doba avtomobila, kateri ne jajca samo po mestu.

17758-icon_confused.gif
Od kje vam te ideje da avto pri 200k/300k km crkne?

Navada iz časov stoenk in yugotov, kjer so bile take ugotovitve (oz. bolj 200k km ter bolj manj kot več) kar na mestu
grin1.gif
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Tisti, ki imate SS me nekaj zanima
smile-1.gif


Koliko časa vam sedaj, ko je zunaj mraz, avto najdlje "stoji" na i-stop-?

Meni največ 53 sekund (povprečno 45 sekund), potem se pa ponovno zažene motor. Je pa temperatura v kabini nastavljena na 21 stopinj, zunaj pa vemo (okoli 0), s tem da ni klima aktivirana nikoli, ampak navadno gretje.

Mislim, da je to kar v redu in da bo v poletnih časih še dlje časa "zdržal" v i-stop načinu
grin1.gif
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.434
2.386
113
Pomurje
Jaz imam temp. Na 17, kaj vec tak ne spravim skupaj na moji relaciji. Imam pa vecjo bat. in lahko dlje casa stoji brez ICE
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Odvisno od situacije. So tudi ne tako mali avti, ki imajo tudi v realnem svetu porabo pod 4 l / 100 km.
wink-1.gif

Se je pa treba zavedat, da je vse odvisno od stila vožnje, razmer kjer se vozi in podobno. Ne moreš kar nekaj nalagat na pamet.
Start & Stop pa v ustreznih razmerah, umirjena zunanja temperatura okrog 20 stopinj, ogret motor in v mestni vožnji lahko prinese tudi liter porabe noter tik tak. Liter na sto km je 10 na jurja, 1000 litrov na sto jurjev, 3000 litrov na 300 jurjev km. Tri jurje litrov pa znese pri nas okrog 4 jurje EUR v življenjski dobi avtomobila.
wink-1.gif

No ja. Stvar številk. Eno uro teka motorja na mestu porabi cca. 6 deci (govorim za svojega). Če gledam mojo pot v službo stojim nekje eno uro na semaforjih v celem mesecu. Torej 0,7 eur mesečno. Krat 12...8,4 eur letno. V desetih letih 84 eur.

V tem času zamenjaš dva akumulatorja...

Koliko je dražji ta s start&stop?
Naredi preskus s štoparico in si dejansko meri čas postankov. Se mi zdi, da boš eno uro dosegel prej kot v dveh tednih.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.267
1.897
113
Sem šel čez koliko dejansko stojim na poti v službo. V povprečju tri semaforje v eno smer. Na vsakem cca.
pol minute. Tri minute dnevno...20 dni pa smo tam tam.

Meni osebno zadeva kaj dosti ne koristi. Potrošim nekje 60 litrov mesečno...prihranek bi bil 0,6 litra. Torej 1 %. Če vozim bolj na izi poraba pade 10 do 15 %.

Je pa to tako...s takimi forami se lovi neke procente, v osnovi pa furajo motorji (zaradi samega termodinamičnega procesa) z izkoristki pod 20 % (vložena energija VS pridobljena energija). Od teh slabih 20 % se potem lovi 1 % s start,stop sistemom.
Z 80 % pa...ni interesa? Ah tega birokrati v eu ne opazijo.
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.368
2.404
113
SV SLO
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Mnjah, se ne bi ravno strinjal s tabo. Tisto porabo 6 litrov je imel kdo? Yugo je imel 7 litrov, če si imel srečo in ob lepi vožnji (moji
grims-1.gif
), če pa je bilo kaj razštelano si pa imel porabo 10 litrov in tudi več. Pač klima, varnost, ABS, električna stekla, centralno zaklepanje, ekologija (katalizator in kup druge šare) je prineslo svoje in sedaj imajo avtomobili po 1300 kg, včasih so imeli pa po 1000 kg. Da ne govorimo o moči in pospeških.
Nekateri sodobni motorji (tudi bencinski) so izredno varčni in to ne ob cijazenju.
Recimo zgolj kot primer: leta 2000 je prišel ven A2 s klasiko 1.4 75 KM in si lahko imel porabo brez težav pod 6 litrov (ne mestne vožnje), ostali so imeli okrog 7 litrov. Sedaj lahko to porabo dosežeš recimo z 1.2TSI v Octaviji 3. Pa je avto občutno težji, večji in motor ima nekaj več konjev. Tako da po mojem mnenju je napredek v porabi občuten. Da ne govorimo kaj bo, ko se še malo razširijo plug-in hibridi.
cheer.gif

Start/stop se kar lepo pozna, seveda pa ne, če si stalno na avtocesti
wink-1.gif

Yugo ni ravno biser glede nizke porabe. Recimo avtomobii zahodne proizvodnje so zlahka dosegali porabo med 6-7 litrov. R4, R5, CV2(spaček), diana, visa, AX (z dizelskim motorjem celo pod 4l) ....
Se pa strinjam s tabo da je poraba najbolj odvisna od šoferja.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.700
6.719
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Citat:
Uporabnik Speedy pravi:
Citat:
Uporabnik map pravi:
300 jurjev je življenska doba avtomobila, kateri ne jajca samo po mestu.

17758-icon_confused.gif
Od kje vam te ideje da avto pri 200k/300k km crkne?

Navada iz časov stoenk in yugotov, kjer so bile take ugotovitve (oz. bolj 200k km ter bolj manj kot več) kar na mestu
grin1.gif
Danes pa imajo take km 2-3leta stara vozila (pa se ti so v oglasih že nazaj vrteni, vsaj tako pravijo na alterju ), pa se avto čez desetletje se kar najde med oglasi. Koliko jih ima takrat?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Po tem, ko sva govorila o tem problemu, sem bil na stavr pozoren še pri dveh VWjih z DSG. In v bistvu ni probme. Ker moraš na brezmo pritisnit kar precej, da ugasne, lahko v križišču mirno ustaviš in stojiš s prižganim motorjem, le prevel ne smeš na zavoro pritisnit. Verjetno sem ravno zato na to čisto pozabil, človek se hitro navadi.
Pa kolikor se spomnim, VAG ni edini, pri katerem je tako.
Hvala za feedback, bom to preveril.
Torej, če držiš zavoro čisto narahlo (toliko, da avto ne leze naprej) sistem S/S pri DSG-ju ne izključi motorja? Pa si prepričan, da nisi imel volana obrnjenega precej v levo smer? Ker to je en od pogojev, da se S/S ne vključi, ampak je ta kot kar precejšen. In recimo pri širokih križiščih (dvopasovnicah) tega kota ne dosežeš in ti mirno izključi motor. Ker sem prepričan, da ne tiščim zavore na polno v križišču. Se bom pa v kratkem temu še malo bolj posvetil in temeljito potestiral na več vozilih.

Ja. Saj ni treba na polno tiščat, je pa treba pritisnit malo bolj, kot je dosti, da se motor ustavi. Je pa tudi res, da sem vajen ustavljat tako, da zavoro popuščam tik pred ustavitvijo ... Se mi pri S/S avtoh dostikrat zgodi, da ne ugasnejo, pa bi sicer morali.
In ne, nisem imel obrnjenega volana, tega nikoli nimam (vedno čakam na zavijanje z volanom naravnost), ker je imet volan naravnost, ko čakaš za zavit, čisto varnostni ukrep. Če te nekdo nabaše od zadaj, te vsaj ne porine na pot nasproti vozečim.