Delodajalci goljufajo delavce pri potnih stroških?

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.534
855
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Prevoz na delo je še ena od nebluz našega kompliciranja glede plač. Delodajalca nima kaj brigati, kje je kdo doma.
Ker pa to pač obstaja, seizkoristi v obojestransko korist in se normalni delodajalec in delavec zmenita za zakonsko maksimalno dovoljene stroške prevoza na delo in ustrezno nižji bruto, ker prevoz na delo pač ni obdavčen. Sta pa seveda dva pogoja in sicer že zapisan o normalnosti obeh strani in še da je kje jemati. Torej mora biti bruto višji od minimalne plače.
Ko pa sta poslovna kultura in plača na podnu, pa ni drugega, kot da se pogleda zakon. Mislim, da ni več nujno kriti stroškov prevoza na delo v celoti. Niti minimalnih (mesečna karta) ne.

Nekoč je na tem prostoru država odmirala, delovni ljudje in občani pa so težave reševali preko različnih mehanizmov. Med drugim so se lotili problema odmiranja podeželja. Če bi kdo ta problem želel študirati v živo, naj si ogleda sodobne deregulirane države, sen vsakega poštenega (neo)liberalca, predvsem velemesta in četrti revnih ljudi, ki so brez vsega (ker podeželje nima velike ekonomske nosilnosti) in iščejo svojo priložnost tam, kjer so priložnosti skoncentrirane.
No, samoupravni ljudje so naredili dve stvari.

(1) v vsako (večjo) vas so postavili obrat tovarne. To je bilo ideološko (kmetje so po naravi sumljivi, ker so sicer delavci, a tudi posestniki - danes bi rekli samozaposleni) in družbeno sprejemljivo (delo za vse, na domačem pragu, manj prevozov, ...)

(2) za tiste, ki niso bili spretni v šiviljstvu (Rašica) ali čevljarjenju (Peko, Alpina) so poskrbeli, da jim je družba preko organizacij združenega dela plačala potne stroške in tako poskrbela, da razdalja ni bila (tako) pomembna. Delovni človek je sicer še vedno moral investirati svoj čas, ne pa tudi malice svojega otroka.

Stvar je kar delovala, Slovenija je bila dokaj enakomerno poseljena, največje mesto je ostalo mestece.

No, potem so prišli novi časi, novi ljudje. Nove razmere so zahtevale nove rešitve, a kaj ko nihče nima pregleda nad zadevo. Zato se krpa tukaj, dozida tam...

Npr. prišli so lastniki. Prej so bili lastniki tudi zainteresirani za razvoj Dežele, sedaj so samo za razvoj svojih podjetij (natančneje, svojih denarnic). Prej je bilo smiselno, da korektiv regionalnega razvoja plača tisti, ki noče dela prinesti v vas, kjer je delavec. Danes ni smiselno, da tisti ki filantropsko ponuja delo, plača onemu, kateremu že tako dela uslugo, da ga sploh zaposli. Za Deželo pa lastniku ni mar, ker zanj bo že ok, če ne tu, pa na kakih Otokih.

Skratka, te nebuloze niso padle z neba in niso plod ekonomskega analfabetizma komunistov. Temeljijo pa na predpostavkah, ki ne držijo več.

Možnosti so naslednje: lahko ostane kot je. Lahko sploh ukinemo (tisto o višjih plačah kar pozabite - pa tudi sicer je veliko filozofskih vprašanj, ali je prav, da se kar doda ta denar v maso plač; plus potem bo davek in bodo prispevki) - ljudje se bodo začeli seliti k mestom (ker ne bo vzdržno drugače) in podeželje se bo praznilo - dobro za nekatere, slabo za Deželo. Lahko pa dolžnost skrbi za enakomerni razvoj prenesemo na državo (kar bi bilo logično), ki pa denarja za to nima. Delodajalci bodo imeli več, delavci bodo plačevali višje davke (da se pokrijejo te subvencije), javna uprava pa bo zaradi novih del in nalog zaposlila dodatnih 250 ljudi.

We're so doomed.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
9
38
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
aplauz.gif

Zakaj? Nekdo mora opraviti tudi tista enostavna dela... Ampak kot že velikokrat predebatirano pri nas niso problem samo delavci ampak in predvsem lastniki, menedžerji podjetij (samozaposleni izvzeti). Zakaj? Ker lastniki so tisti, ki nimajo zdravega razuma glede dobička in hočejo veliko in še več... In ker so po večini nesposobni zaslužiti denar na trgu ga jemljejo za dibiček tam, kjer lahko (pri delavcu). No slednji pa so se počasi prilagodili... In smo kjer smo...

467716-post_slo.gif


Glede povračila stroškov prevoza na delo se mi zdi svinjarija, da delavcem odbijajo od mesečne vozovnice za dneve ko so odsotni...
bonk.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.269
7.051
113
Pa tudi, če se recimo nekaj delavcev carpoola?
Kako bi rešil problem, ko imaš recimo 5 delavcev, od tega se trije vozijo z enima avtom, dva pa s svojim. Kako urediti zadevo, da bo fer za vse?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.543
5.093
113
Vsak delavec si letno sešteje bruto plačo + izplačana nadomestila (malica, prevoz na delo) in se odloči, če bo za ta denar delal ali ne. Simple...
Če se država in sindikati naj na tem področju s čim ukvarjata, se naj ukvarja predvsem s tem, da bo delovnih mest čimveč in bo delavec imel izbiro, kam iti. Težava sedanje situacije je izključno v tem, da je delojemalcev bistveno več kot delovnih mest. Državni vrh to pospešeno rešuje s politiko, da državljanom priskuti Slovenijo in upa, da jih bo čimveč šlo iskat zaposlitev v tujino. Nisem prepričan, da je ta politika prava.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
9
38
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Vsak delavec si letno sešteje bruto plačo + izplačana nadomestila (malica, prevoz na delo) in se odloči, če bo za ta denar delal ali ne. Simple...
Če se država in sindikati naj na tem področju s čim ukvarjata, se naj ukvarja predvsem s tem, da bo delovnih mest čimveč in bo delavec imel izbiro, kam iti. Težava sedanje situacije je izključno v tem, da je delojemalcev bistveno več kot delovnih mest. Državni vrh to pospešeno rešuje s politiko, da državljanom priskuti Slovenijo in upa, da jih bo čimveč šlo iskat zaposlitev v tujino. Nisem prepričan, da je ta politika prava.

zmaga.gif


Darjan: nikoli ne bo za vse prav ... glede prevoza naj se vsak odloči sam kako in kaj, ne zdi se mi prav da delavci dobijo povrnjen le del cene mesečne vozovnice ... a hodijo le 60% v službo?! Edino pravilno bi bilo, da bi, kot sem že napisal dobili kilometrino, saj nimajo vsi takšnih služb, da bi lahko uporabljali javni prevoz.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Pa tudi, če se recimo nekaj delavcev carpoola?
Kako bi rešil problem, ko imaš recimo 5 delavcev, od tega se trije vozijo z enima avtom, dva pa s svojim. Kako urediti zadevo, da bo fer za vse?

Tako, da "obveznost" "plačila" potnih stroškov (in malice) prestaviš na "državo" in s tem ne "obremenjuješ" delodajalca.


Verjetno je večini jasno, da sta plačilo potnih stroškov (in malice) ostanek iz časov, ko je bilo vse "naše" in smo "združevali delo v temeljnih organizacijah dela".
In tu se skriva bistvo problema - takrat je bilo vseeno ali se je rešavalo preko obveznosti plačila s strani podjetja ali pa preko manjše davčne obremenitve s strani države - delodajalec in država sta bila eno.
Pa se je zgodilo 1991 in osamosvojitev - mi smo pa nekako pozabili, da je treba to obveznost (obveznost izenačitve možnosti za zaposlitev - povračilo potnih stroškov služi namreč le temu, da imata nekdo, ki ima "fabrko" pred nosom in drugi, ki živi na deželi, vsaj iz finančnega vidika "enake možnosti") prenesti iz delodajalca na državo, kajti ta dva naenkrat več nista delila istega tošla.
Potem se je zgodil še ZUJF, ki je še dodatno zakompliciral stvar - potni stroški (in malica) se je namreč tako v JS, kakor tudi v realnem gospodarstvu, uporabljal kot "poceni" korektiv za povečanje plače. ZUJF je pa z ostrim šparprogamom hotel narediti red v JS, ki je potne stroške masovno izkoriščala kot korektiv, saj plač ni smela povečevati. Žal je pa naša zakonodaja (in predvsem tisti, ki pišejo zakone) malo - ups popravek, fejst, smotani in niso sposobni videti pol koraka naprej, povzročila, da je šparprogam vsekal tudi v realnem gospodarstvu - in to naši vrli gospodarji s pridom izkoriščajo. Deloma, ker tako hočejo, po drugi strani pa so tudi primorani. Da bo jasno - delodajalec lahko izplačuje več za potne stroške kot je "zakonsko določeno" - ampak je vse nad tem obdavčeno in tako vse skupaj zgubi smisel.
Žalostno je, da to ni jasno ne zakonodajalcu, ne GZS - še najmanj pa našim vrlim sindikatom.
uf-1.gif


Pod črto - čimprej uvesti nekaj podobnega kot ima Avstrija (Pendlerpauschale) in ne bo več vprašanj o carpoolingu, mesečni ipd., saj bo vsak delavec sam odločal na kakšen način se bo premaknil v službo. Samo kaj ko to naša država ne more narediti, ker že sedaj nima dovolj za kritje svojega delovanja (ja, ja - za kritje privilegijev vladajoče in opozijciske garniture) in je za državo boljše, da sega po eni strani v tošl delodajalcev, po drugi pa "svojim" (JS) čimbolj zmanjša možnost "dodatkov".

Pa še nekaj - čas bi tudi bil, da bi končno jasno zapisali, da imamo v Sloveniji 37,5 urni delovni teden in ne 40 urni - s tem bi tudi končali debato o 6,66% povečanju plač ob ukinitvi plačanega polurnega odmora za malico.
 

mdragan

Pripravnik
30. okt 2014
993
6
18
Glej meni kot delodajalcu je cisto vseno ce prides z autobusom,kolesom,avtom ali pes....to je tvoja stvar in tvoj problem in sem proti temu da placamo potne stroske pa malico,sem pa zato da npr vsaj 300 eur vec dobi vsak neto...
Nazalost pri nas so najvecji strosek delavci,jaz mam motivacijo za moje,sam kaj ki drzava se na to pobira...problem nismo delodajalci ampak drzava.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
17758-icon_confused.gif


To ti direktni meni ali na splošno?!

Ker več ali manj (no - več, ker sem se res razpisal) sem to napisal v mojem postu.

Pa še na tvojo opombo "stimulacije" - Belgija ima lepo rešeno - če je se definira stimulacija ob dosgeganju skupnih rezultatov za skupino delavcev (npr. monterji oken, delavci na traku A, voznki) se le-ta lahko izplača bruto za neto - saj je država že pobrala svoje prispevke iz rednega dela plače.
Tako imajo vsi nekaj od tega - delodajalec "rad" motivira delavce, delavcem običajno nekaj dodatnega zacinglja konec meseca, država preko povečane porabe dobi dodatni DDV, predvsem se pa preko potrošnje žene gospodarstvo naprej.
Naši bi pa še najraje gate potegnili iz delavca in delodajalca. Potem se pa čudimo, zakaj večina "muti".
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.269
7.051
113
Komot, bi se tako naredilo in plani so tudi bili, da se, pa ne samo prevoz, tudi malico, ampak ni bilo interesa za kaj takega.

Sindikati so se uprli. Torej ljudje hočejo da je tako, kot je. Par izjem pa pač ne, ampak večina zmaga.
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik mdragan pravi:
Glej meni kot delodajalcu je cisto vseno ce prides z autobusom,kolesom,avtom ali pes....to je tvoja stvar in tvoj problem in sem proti temu da placamo potne stroske pa malico,sem pa zato da npr vsaj 300 eur vec dobi vsak neto...
Nazalost pri nas so najvecji strosek delavci,jaz mam motivacijo za moje,sam kaj ki drzava se na to pobira...problem nismo delodajalci ampak drzava.

ce ti je delavec strosek pa zapri stacuno...dokler pa ti delavec dela plus pa ne moreš govorit o njem kot strošku, če ti dela minus (dejanski strošek) in ga imaš še vedno zaposlenega pa je tvoj problem...
 

mdragan

Pripravnik
30. okt 2014
993
6
18
Ni letelo direkt na tebe.
Delavec pri nas,za tujino vidi samo cifro v € in nic drugega...sorry ma je resnica.
Imel sem delavca,v gostinstvu,kateri mi je rekel (tipicno slovensko),da on za ta denar to ne bo delal,da ce dobi denar kot v EU pa ja.
Ok,imam 10 let izkusenj v tujini in pristanem na to.Crno na belo med nami,da njegov neto za naslednje tri mesece je 1600 € (natakar).
Prvi dan (zacetek dela ob 8.00) on pride ob 7.58 in ga dobim ko pije kavo,seveda kavo vzamem in zlijem,fantu razlozim,da kavo se pije najkasneje do 7.50 in ob 8.00 se dela.
Cigarete mu omejim in seveda odbijam od delavnega casa...vsak cigaret 5 min...pa kadi cel dan zaradi mene si mislim.
Za kosilo,mu ponudim kruh in salamo,vse ostalo proti placilu (v restavraciji).
No da skrajsam po enem tednu je dal odpoved....
Niso vsi za v isti kos,ampak dosti slovencev se ne zaveda kaj pomeni efektivno delo.
Dokler ob 16 bo guzva na cestah...ni kaj pricakovat
 

mdragan

Pripravnik
30. okt 2014
993
6
18
Citat:
Uporabnik HEPAN pravi:
Citat:
Uporabnik mdragan pravi:
Glej meni kot delodajalcu je cisto vseno ce prides z autobusom,kolesom,avtom ali pes....to je tvoja stvar in tvoj problem in sem proti temu da placamo potne stroske pa malico,sem pa zato da npr vsaj 300 eur vec dobi vsak neto...
Nazalost pri nas so najvecji strosek delavci,jaz mam motivacijo za moje,sam kaj ki drzava se na to pobira...problem nismo delodajalci ampak drzava.

ce ti je delavec strosek pa zapri stacuno...dokler pa ti delavec dela plus pa ne moreš govorit o njem kot strošku, če ti dela minus (dejanski strošek) in ga imaš še vedno zaposlenega pa je tvoj problem...
Strosek v mislu da drzava prevec pobere...brez delavcev ne mores funkcionirat
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik mdragan pravi:
Citat:
Uporabnik HEPAN pravi:
Citat:
Uporabnik mdragan pravi:
Glej meni kot delodajalcu je cisto vseno ce prides z autobusom,kolesom,avtom ali pes....to je tvoja stvar in tvoj problem in sem proti temu da placamo potne stroske pa malico,sem pa zato da npr vsaj 300 eur vec dobi vsak neto...
Nazalost pri nas so najvecji strosek delavci,jaz mam motivacijo za moje,sam kaj ki drzava se na to pobira...problem nismo delodajalci ampak drzava.

ce ti je delavec strosek pa zapri stacuno...dokler pa ti delavec dela plus pa ne moreš govorit o njem kot strošku, če ti dela minus (dejanski strošek) in ga imaš še vedno zaposlenega pa je tvoj problem...
Strosek v mislu da drzava prevec pobere...brez delavcev ne mores funkcionirat

drzava vedno prevec pobere, ce nebi bil delavec pa bi bilo jamranje za druge stvari...tudi ce vse dajatve delavcem ukinejo, bodo delavci še vedno na minimalcu...tako ti to pač je v sloveniji
 

mdragan

Pripravnik
30. okt 2014
993
6
18
Ce vsi vi delavci se mate vedno za zrtve....odprite vaso dejavnost pa postanite delodajalci....pa pol malo izkusite da smo vsi v istem dreku
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik mdragan pravi:
Ce vsi vi delavci se mate vedno za zrtve....odprite vaso dejavnost pa postanite delodajalci....pa pol malo izkusite da smo vsi v istem dreku

kaj, ce nekdo vas jamreke skrega, potem to takoj pomeni, da je delavec? jaz za sebe lepo poskrbim in namesto, da jamram raje delam...prispevki so kakršni so, dokler pa se miselnost v slo nebo spremenila in bo vsak iskal nekoga, ki mu bo delal za minimalca bodo delavci vedno na minimalcu storitve pa pač takšne kot so...imej tolko delavcev kot lahko in to je to...
 

mdragan

Pripravnik
30. okt 2014
993
6
18
Ker ce bi bil podjetnik verjetno bi razumel,da rajsi kot denar dajat pozresni drzavi ga dajes pridnemu delavcu...i
 

mdragan

Pripravnik
30. okt 2014
993
6
18
Pa verjami da delavca (kot osebo) nisem jemal kot strosek,ampak je sodatna vrednost.
Ko pa si bom lahko privoscil prodajat hamburger po 6 eur in veliko pivo po 5 kot v eu pol lahko tudi delavec ima placo kot tam....ko pa malica ne sme bit drazja kot 5 eur ves da to tako ne more it....
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik mdragan pravi:
Ker ce bi bil podjetnik verjetno bi razumel,da rajsi kot denar dajat pozresni drzavi ga dajes pridnemu delavcu...i

ahahhaha zdaj pa si me do solz nasmejal...se sicer strinjam s tabo, ampak v SLO se ne razmislja tak...boljse kot drzavi je dati v svoj zep, v dragi lizing za avto, ce kaj ostane se kako jadrnico in ce dovolj delavcev nategnes se za kako jahto...

sicer pa ce zelis delavca nagradit, mu pac das 6€ za malco, pot v sluzbo mu placas s kilometrino...pa se polno drugih moznosti je...tako da to ni ravno izgovor...lahko mu za dopust daš tudi možnost uporabe tvojega apartmaja na morju...

verjamem da bi samo kakšnih 10% podjetnikov olajšave pri obdavčitvi plače delavca dejansko preneslo na delavca in ne v svoj žep...pa še to je optimistična ocena
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik mdragan pravi:
Pa verjami da delavca (kot osebo) nisem jemal kot strosek,ampak je sodatna vrednost.
Ko pa si bom lahko privoscil prodajat hamburger po 6 eur in veliko pivo po 5 kot v eu pol lahko tudi delavec ima placo kot tam....ko pa malica ne sme bit drazja kot 5 eur ves da to tako ne more it....

saj te jaz ne obtozujem glede tega, tukaj se strinjam da so pri nas cene adijo in da bi vsi radi eu plače...vendar dvomim, da bi dal delavcu razliko v obdavčitvi, če bi se davki znižali...mogoče kakšnemu res dobremu, pa še tukaj dvomim
 

mdragan

Pripravnik
30. okt 2014
993
6
18
Sem imel sreco da pri 18 sem sel v tujino in se nisem naucil jugo sistema dela....v tujini sem se naucil da vesel in zadovoljen delavec je edini dober delavec....in da nic za nic ne obstaja.
Za vecjo placo so vecje zahteve in tudi dolznosti delavca.
Torej posledicno se dviga kvaliteta in profesionalnost opravljenega dela
Pa ne me razumet slabo....
 
Nazadnje urejeno: