Simpel - ko jaz vstopim v lokal, se ukvarjam s tistim, ki ima ta lokal odprt. Mene ne zanima, kdo mu sestavlja sendviče oz. polni sokove v steklenice, kdo mu puca skrete, kdo mu varuje vrata,... Ker ne sklepam posla z njimi, ampak s tisto osebo, ki mi nudi storitev obiska lokala - v kar je pa vključena hrana in pijača, sanitarije in varnost v njem.
Zato je odškodninsko odgovoren lokal. Zaradi mene pa lahko v nadaljevanju lastnik lokala svoje račune, ki jih je dobil s tem, da sem od njega zahtevala odškodnino, poračunava s svojimi kuharji (podjetjem, ki mu dostavlja sendviče ali pijačo), svojimi čistilkami (podjetje, ki mu čisti prostor), varnostniki,... če misli, da so oni za vse skupaj krivi.
Kam bi pa prišli, če bi npr. nekdo imel nesrečo zaradi tehnične napake avtomobila, pa bi Revoz rekel "ta del je pa delalo podjetje Zmajček d.o.o., ono je krivo, ne pa mi, pojdite se tožit z njimi. Podjetje Zmajček bi pa reklo, da v bistvu so oni tudi imeli podizvajalca na kitajskem,... Ubogi človek bi znorel, preden bi ugotovil, kdo je kriv. Zato zakon tega ne nalaga in ima pravico tožiti tistega, s katerim je sklepal posel - torej Revoz, v pretepaškem primeru pa tistega, ki ima lokal, kjer se oz. zaradi katerega se je to zgodilo.
Razumeš?
Pa mogoče še drugače: prej je gora ljudi trdila, da če fant ne bi vrtel jezika, bi bil živ. No, če lastnik lokala ne bi tam imel odprtega lokala oz. za njegovo varovanje ne bi najel te psihiče, bi bil fant tudi živ - ker ne bi imel stika s temi osebami, ampak kom drugim (ker res niso vse varnostne službe iste). Da bo še bolj jasno, zakaj je tudi lokal odgovoren.
BTW - Seveda je razlika, ali imam težave zaradi umazanega skreta, ali pa zaradi umora. Ker tam govorimo še o kazenski odgovornosti, tu pa samo o odškodninski. Ampak odškodninska logika stoji tudi tu.