Cene bencina pri ........

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.670
3.943
113
Ljubljana
hmpg.net

Zadnji tak dokaz so prinesli rezultati ocenjevanja življenjskega cikla (life cycle assessment ali krajše LCA) avtomobilov, ki so ga izvedli pri organizaciji greenNCAP. Pri čemer življenjski cikel pomeni dobesedno celotno pot štirikolesnika, »od zibelke do groba«, natančneje so pri izračunih upoštevali, da bo avtomobil prevozil 240.000 kilometrov in da bo na cestah 16 let.
ID.3 s 150-kilovatnim motorjem) bo v 16 letih v zrak izpustil najmanj toplogrednih plinov, in sicer okoli 38 ton ogljikovega dioksida, pri čemer so upoštevali, da električno energijo zanj pridobijo s »povprečno evropsko energetsko mešanico«. Na Švedskem, kjer elektriko pridobivajo na okolju prijazen način, bo ta isti avto okolje obremenil s 25 tonami CO2, na Poljskem, kjer na tem področju močno zaostajajo, pa z več kot 60 tonami!
Avtomobila s pogonom na dizelski motor (škoda octavia 2,0 TDI) in stisnjen zemeljski plin (CNG, seat ibiza 1,0 TGI) sta skoraj izenačena pri okoli 43 tonah, daleč najbolj pa okolje obremeni avtomobil z bencinskim motorjem (BMW 118i), in sicer s skoraj 55 tonami v življenjskem ciklu.
 

endvatri

Guru
Izključen uporabnik
2. mar 2018
18.547
2.934
113
Pa še nakaj...če srbu na Alterju rečeš da je srb je to huda žalitev in si blokiran :valjamse: :valjamse:
Fak ej kam smo prišli v tej ljubi Sloveniji...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.925
113
Če tujec za elektriko plača več, zakaj je nebi prodajal njmeu in ne slovencu? Elektriko prodajamo na evropskem trgu po evropskih cenah, če pride do podražitve, ta velja za ves evropski trg, vključno za slovenijo.

Proizvodnja el. energije in njena distribucija je v državni lasti. Vse je bilo zgrajeno z državnim denarjem z namenom zadovoljevanja potreb po el. energiji države. Torej je in mora ostati to prioriteta našega el. gospodarstva..in koliko stane proizvodnja MWh se ve in se lahko določi ceno. V kolikor pa proizvajamo viške pa se te lahko prodajajo na evropskem trgu po evropskih cenah.

Je pa fejstvo da je zadaj strahovit boj za privatizacijo tega, ker so v igri strahotni zneski in dobički. Na tem podorčju pa bi Golob znal kako rečt.. ;) ...zato pravim, da dajmo počakat kaj bo dal od sebe...potem bomo sodili..a dobi predklon ali zasluži brco v rit (smo imeli tudi Šarca..pa je na polovici spustil mehko blato..kaj je sledilo vemo).
Se pa pri energiji iz dans na jutri na da nič naredit razen dvignit ceno.
Za štart bi rabili neko strategijo kaj želimo kam bi radi in kako to doseči. Potem pa dalje. Časovna enota je tu desetletje.
 

zakon

Guru
16. maj 2008
8.816
842
113
toti Maribor
Konkurenca dela, nimaš kaj
petrol.JPG


mol.JPG
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.152
672
113
ce bi bili vodilni pametni bi lepo (izven AC) zaklenili ceno goriva na 1.5€/l za D in 95, pa bi bil folk vesel, petrol in omv pa mol pa ne bi propadli.
tk pa sam dobicek, dobicek, dobicek.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.925
113
Moj odziv na dvig cene (z vidika lastne denarnice) je, da sem znižal hitrost na AC na 110 km/h. Ukrep se kar lepo pozna, porabim cca 10 minut več na cesti (zjutraj še manj, ker grem malo prej na pot in je začetek konice pred LJ (Krtina) manj očiten - torej se na tistem delu še hitreje pelje).

1651641115837.png

1651641219952.png
 
  • Všeč mi je
Reactions: uncle_sam in novaa

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.543
5.093
113
Količina prometa na cesti se ni zmanjšala, v večini vozil vidim samo eno osebo. Očitno ljudem gorivo ni drago. Pred gorivom bi morali regulirati marsikatero drugo ceno. Zakaj ne bi začeli pri državi in rekli, da v maloprodajni ceni goriva vse dajatve države ne smejo nikoli presegati polovice maloprodajne cene? Pol je verjetno dovolj za delovanje države, če so nekoč zemljiški gospodje shodili z desetino?
Da v istem postu napišem še kaj o bluzenju o nujnih socialnih cenah električne energije, ker je vse "naše". Vsaka resna gospodarska aktivnost mora ustvarjati nek dobiček. Pri državni lastnini vsaj zato, da se bodo iz akumulacije tega dobička zgradile nekoč nove kapacitete oziroma nadomestne, ko je konec življenjske dobe. Koliko točno ima NEK na strani za NEK-2? Kako tretjino potrebnih sredstev bi doslej NEK morala nabrati, glede nato, da počasi gre v zadnjo tretjino življenjske dobe. Denimo, da so se od začetka bolj poplačevali krediti, sedaj jih verjetno ni in bo zadnjih 20 let obratovanja denar hitreje letel na kup. Obstaja ta kapital? Če ga ni, se je z elektrarno delalo res neodgovorno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK in Ginginova