Cene bencina pri ........

ptice

Fizikalc
23. jul 2011
251
199
43
V Franciji je cena padla na raven pred zadnjim povišanjem. 95 je 1.85, na vrhu je bil 30 centov dražji, diesel pa še dodatnih 10 centov.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.862
-1.026
113
150.000.000 km away
Točno to, ampak trgovci jamrajo, Očitno čakajo, poleg dobička, še na vladni dodatek ...

Sodček nafte je bil v preteklosti vreden več, kot sedaj, pa so bile cene bolj zmerne. Ampak oni to valijo na razmerje € : $, na drugo politiko itd.
Očitno je zadaj še kaj večjega. Poleg dobička, seveda. Na svetovni ravni, ne samo V SLO.
 

Vadim

Guru
2. jul 2020
5.462
7.088
113
Kakšne dobičke imajo je vprašanje. Jodlarji in Makaronarji po 2€ za gorivo. Pri nas bi morali že zdavnaj zapreti pumpe.

Gre za trgovanje z špekulacijami. Kupiš v naprej po toliko kot misliš da bo takrat stalo. Kot plin, kjateri se je v Golobnjaku-I podražal za 4x. Pred Ukrajinsko vojno.

Svet je Ponzijeva shema, katera se smeje kripto valutam.
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Točno to, ampak trgovci jamrajo, Očitno čakajo, poleg dobička, še na vladni dodatek ...

Sodček nafte je bil v preteklosti vreden več, kot sedaj, pa so bile cene bolj zmerne. Ampak oni to valijo na razmerje € : $, na drugo politiko itd.
Očitno je zadaj še kaj večjega. Poleg dobička, seveda. Na svetovni ravni, ne samo V SLO.
Problem, ki vpliva na ceno, je tudi transportna pot. Praktično čez noč je bila ukinjena povezava čez črno morje, ker nobena zavarovalnica ni več hotela zavarovati tovora in so bili tankerji prisiljeni iti naokoli. Kar seveda poveča stroške.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.963
113
pri taščici
Kam pa gre tanker lahko naokoli iz Črnega morja?
Ne vem kje kupujejo nafto trgovci, ampak crno morje res ni neko grlo ki bi bili prekelmanski odvisbi od njega.
Razen kaksna gruzija,azerbajdzan, armenija. Ki pa so najbrz premajnhni igralci na naftnem trgu.
Vse ostalo najbrz lahko preko turcije migrira v sredozemlje. Razen ce so vsi arabski naftovodi speljani v crno morje, kar pa bi bilo zelo cudno
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.543
5.093
113
"Kartelni dogovor" na strani kupcev, zmeraj vodi tudi v "kartelni dogovor" na strani prodajalcev. Država pri nas že dolgo skrbi za "kartelni dogovor" na strani kupca. Torej se je tudi nasprotna stran organizirala, ker drugega smisla ni bilo.
Nekaj se pri nas gotovo narobe odvija, ker smo imeli poskuse prihoda nekaterih tujih naftarjev, pa so vsi obupali. Verjamem, da je krivda izključno v "zaščitni" politiki države in ne v prevladujočem položaju petrola. Leta 1990 so imeli zastava, revoz in TAS verjetno 90+ % v prodaji vozil. Ko se je trg sprostil, so v trenutku prišli ostali proizvajalci. Podobno so domači trgovci špecerije imeli 100 % trga v maloprodaji. Prišli so tuji trgovci in se celo ustanovili nekateri dodatni domači.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.837
2.625
113
1647588982386.png

1647589035876.png
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.137
11.009
113
kod Džej-Zija
"Kartelni dogovor" na strani kupcev, zmeraj vodi tudi v "kartelni dogovor" na strani prodajalcev. Država pri nas že dolgo skrbi za "kartelni dogovor" na strani kupca. Torej se je tudi nasprotna stran organizirala, ker drugega smisla ni bilo.
Nekaj se pri nas gotovo narobe odvija, ker smo imeli poskuse prihoda nekaterih tujih naftarjev, pa so vsi obupali. Verjamem, da je krivda izključno v "zaščitni" politiki države in ne v prevladujočem položaju petrola. Leta 1990 so imeli zastava, revoz in TAS verjetno 90+ % v prodaji vozil. Ko se je trg sprostil, so v trenutku prišli ostali proizvajalci. Podobno so domači trgovci špecerije imeli 100 % trga v maloprodaji. Prišli so tuji trgovci in se celo ustanovili nekateri dodatni domači.
Kaj naj bi bil kartelni dogovor na strani kupcev? :sprasujemse: Tujci k nam niso resno vstopili zaradi zelo enostavnega razloga. Oddanost najboljših lokacij. Vstopni pogoji so precej jasni: niso dobili lokacij ob AC, če niso hoteli prevzeti še manj elitnih lokacij.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.231
770
113
EU
Slovenija je verjetno zelo majhna država za neko hudo konkurenco. Ali pač ne? Kako pa je recimo v kakšnem Luksemburgu? Imajo tam morda hudo konkurenco na trgu? :sprasujemse:
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.477
113
Problem ostalih naftašev je, ker bi oni imeli samo premium lokacije ob avtocesesti. Gorvio je potrebno zagotavljati tudi izven avtocest, vendar jim to ni zanimivo. prav tako je omejeno število lokacij, ki so rentabilne in primerne za gradnjo črpalk.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.543
5.093
113
Kaj naj bi bil kartelni dogovor na strani kupcev? :sprasujemse:
Ko se denimo v zdravstvu zmenijo, da bodo naredili velik razpis za vse nabave operacijskih miz in servisiranje v letu ali dveh v Sloveniji, se na nasprotni strani lažje "zmenijo", da se ne bodo med sabo poklali z nižanjem cene. Če je razpisov več, bo tudi nekaj več možnosti, da konkurenca opravi svoje. Prav tako je jasno, da tudi, če se ponudniki ne zmenijo, se verjetno neizbrani ponudniki ne bodo več ukvarjali s tem poslom, ker očitno nima smisla in bo konkurence na koncu spet manj.
Večina regulacij ima plus samo na hudo kratki rog in je strel v koleno na dolgi rok.
Smo pa seveda tega pri nas hudo navajeni. Še se spomnim, kako taetralno ja nastopil Ante Marković na TV, ko je umetno zaklenil menjalni tečaj dinar - DEM. Čez manj kot dve leti je država propadla.
 
2. okt 2007
3.868
2.388
113
sedaj pa jokcajo, da gorivo prodajajo pod ceno...