CCS polnilne postaje

Drejchi

Pripravnik
8. sep 2015
55
0
6
Kje ti vidiš zmedo?

- Type2 je standardiziran priključek za EU.
- Šuko je tako počasen, da je skoraj neuporaben.
- Kaj je na avtu je brezpredmetno, saj imaš kabel in tam adapter iz J1772 na Type2 ali iz Type 2/J1772 na šuko
- idejo z izmenljivimi baterijami so že sprobali pri Better Place in propadli.

Edina zmeda je z tipi (proizvajalci) polnilnic, njihovo implementacijo (postavitvijo in povezavo s sistemom za prepoznavanje uporabnika) in zanesljivostjo, tu pa tip priključka nima veze.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Baterija je srce EV, to nikakor ne moreš kar menjat.

Problem je vzdrževanje in aktiviranje polnilnih postaj, ne vem kako so se gradile ampak predvidevam da z nekimi subvencijami. To je čisto lepo vidno, samo da so zadostili nekim pogojem ostalo jih briga, saj manj kot "zastonjska" polnilnica deluje manj bo minusa pri plačevanju za elektriko.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Polnjenje bi se moralo (začeti) plačevati. Po eni strani, da res polniš, če to res potrebuješ (in ne zato, da imaš zastonj parkirno mesto), hkrati polnilna postaja generira nek dobiček, po drugi strani pa bi moralo plačevanje prinesti tudi obveznosti lastnika polnilne postaje, da ima določen up-time in odzivnost na nedelovanje polnilne postaje.
Ampak, zaračunavanje bi moralo biti primerno - o tem smo se na tem forumu že pogovarjali, ne pa tako pavšalno 5 EUR/polnjenje ne glede na čas in količino polnjenja.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik stieber pravi:
ksz...


faaak, kakšna znanost in zmeda glede teh fakin polinilnic...æe bi bila evropa pametna, bi že nekaj let nazaj lepo predpisala vrsto priključka, vsak EV bi moral imeti šuko plus pač en drug, hitrejši priključek, pač za vse enak standard pa fak of plus res ne vem, zakaj je tak problem imeti removable batery pack...pač se pripelješ na tankštelo, pa mašino automatisch vzame baterije vun pa da nove notri, proces, ki traja recimo, 2, 3 minute oziroma še manj si hitrejši kot pri klasiænem tankanju
Evropa je že nekaj let nazaj predpisala vrsto priključka in to je CCS. Zmešnjavo dela Chademo, za katerega je bilo najprej predvideno, da se ne dovoli več montaža po letu 2018. Kasneje je bilo dovoljeno, da se Chademo lahko montira še samo v kombinaciji s CCS.
Kar se pa tiče starih počasnih polninih postaj, bodo pa s prihodom CCS, počasi začele samevati in jih ne bo nihče več uporabljal.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ti pa tudi nimaš čisto razčiščenih pojmov kaj pomeni standard in kaj pomeni prepovedati.

Prepovedati Chademo je podobno kot bi tebi nekdo prepovedal, da imaš palčka na vrtu. Komu deliti subvencije je pa spet drugo vprašanje tu se pa strinjam, da Chademo nima direktnih pogojev. Je pa nekaj res CCS še ni obstajal ko so bile Chademo postaje že v uporabi, zato je tudi pravično da se tudi v tem primeru deli malo odpustkov.

Največji mimosun postavljanja CCS je to da so razpršene po več lokacijah po samo ena postaja. Ena lokacija mora imeti vsaj 5 polnilnic, sicer je to za uporabnika EV čista loterija.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ti pa tudi nimaš čisto razčiščenih pojmov kaj pomeni standard in kaj pomeni prepovedati.
Največji mimosun postavljanja CCS je to da so razpršene po več lokacijah po samo ena postaja. Ena lokacija mora imeti vsaj 5 polnilnic, sicer je to za uporabnika EV čista loterija.
Razjasni mi, kaj pomeni standard in kaj pomeni prepovedati.
To se nikakor ne strinjam s tabo, da je boljše manj lokacij s po več polnilnimi mesti.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Sem ti že lepo razjasnil s palčkom na tvojem vrtu.

Se voziš z EV? Redno uporabljaš polnilne postaje za na "morje"?
 

Petrol

Petrol d.d.
31. avg 2011
109
22
18
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
Andy
kako je sedaj s temi karticami.
Npr. Petrolovo lahko uporabljaš na Petrolu
hitre polnilnice Sodo

še kje????

Spoštovani,

za polnjenje električnih vozil potrebuje voznik kartico z RFID čipom, izdano s strani ponudnika storitve polnjenja, s katero se lahko avtorizira na polnilnici. Ena takšnih kartic je Petrol klub kartica elektromobilnosti, ki vam že danes omogoča brezplačno polnjenje na vseh javnih polnilnicah, ki so del nacionalnega sistema gostovanja www.polni.si.

Petrol klub kartico elektromobilnosti lahko dobite brezplačno in po enostavnem postopku. Več o tem tukaj: http://www.petrol.si/na-poti/za-vozilo/elektromobilnost/kartica

Pred dnevi smo na avtocestnem križu odprli prvi dve univerzalni hitri polnilnici, in sicer na bencinskem servisu Tepanje zahod (Petrol) in Lopata jug (OMV ). Na vsakem od teh bencinskih servisov je mogoče polniti s Petrol klub kartico elektromobilnosti in ostalimi karticami elektromobilnosti, ki so del nacionalnega sistema gostovanja. Če voznik nobene od teh kartic nima, lahko na blagajni omenjenih bencinskih servisov dobi predplačniško kartico elektromobilnosti.

Do vključno 10. novembra 2015 bo polnjenje električnih vozil brezplačno za vse, po tem obdobju pa se bo zaračunavalo skladno s sprejetim cenikom, ki bo dostopen preko spleta in na bencinskem servisu. Za imetnike Petrol klub kartice elektromobilnosti bo promocijsko obdobje brezplačnega polnjenja trajalo dlje, in sicer do predvidoma 28. februarja 2016. Po tem datumu bo predvidoma vzpostavljen sistem rednega obračunavanja polnjenja na električnih polnilnicah za vse deležnike.

Do konca leta bo na avtocestnem križu postavljenih še 24 univerzalnih hitrih polnilnic, ki omogočajo hitro polnjenje večine električnih vozil na trgu. Predplačniške kartice elektromobilnosti bodo na voljo na vseh bencinskih servisih, kjer bodo postavljene polnilne postaje.

V primeru dodatnih vprašanj, se lahko na nas obrete preko sistema Povej Petrolu (www.petrol.si/povej).

S spoštovanjem,

Luka Strnad Peterca
Razvoj energetike in okolja
Petrol d.d., Ljubljana
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ob avtocestah presenetljivo draga elektrika?

Citat:
"Cenovnega modela še nismo določili, zdaj potekajo testiranja o dejanski uporabi polnilnic in pogovori o prihodnjem modelu. Osnovno vodilo je, da bi bila elektrika vsaj polovico cenejša od bencina ali dizla, vseeno pa dražja kot ob polnjenju vozil na domačih vtičnicah. Bolje je, da uporabniki avtomobil polnijo doma kot pa ob avtocestah, kjer bi v tem primeru lahko hitro nastale daljše čakalne vrste," nam je povedal Simon Čretnik, predsednik društva DEVS.

Po njegovi oceni bi bila sprejemljiva cena od 2,5 do treh evrov, a je poudaril, da so usklajevanja okrog cen še v teku in da tudi ti okviri niso še uradno določeni.

Po mojem mnenju bi bilo primerno zaračunavanje po porabljenih kWh + časovna komponenta, torej čas polnjenja. Torej, seštevek obojega.
Po porabljenih kWh bi moralo biti dražje, kot polnjenje doma, da se spodbuja polnjenje doma (da se hitre polnilne postaje ne uporablja kot primarni način polnjenja EV-jev) in da uporabnik polni toliko kot potrebuje in ga čim prej umakne za naslednjega.

Namreč, ker je polnjenje na polnilni postaji pri Kristalni palači brezplačno, se dogaja, da jo ljudje uporabljajo kot zastonjkarski način polnjenja in polnijo primarno le tam (ko bi morali doma), ali pa ostanejo EV-ji parkirani tam še dolgo po končanem polnjenju.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Na AC pa to res ni potrebno. Še izven na hitrih polnilnicah ne bo, ko se bo zaračunavalo, razen ob recimo res dolgih časih parkiranja (recimo nad 1 uro na hitri polnilnici).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Nisem mislil na AC (do 22kW), tudi naslov teme je CCS polnilne postaje.

Potrebno je preprečiti predolgo zadrževanje na hitrih polnilnih postajah. Npr. zadnjič je ena dečva pri Kristalni palači polnila svojega Citroena C-Zero do 100%. Zadnjih 10 %, torej od 90%-100% je polnjenje trajalo izredno počasi - tako hitro, kot če bi polnila na navadni polnilni postaji oz. še počasneje, ker zadnjih 10% tudi na navadni polnilni postaji gre počasneje, kot vtičnica omogoča. Mislim, da je za zadnjih 10% bila priklopljena vsaj še pol ure, med tem, ko so drugi čakali, da pridejo na vrsto. Ali je potrebovala še teh 10%? Mogoče, ampak teh 10% bi lahko mirno napolnila na sosednjem parkirnem mestu, kjer ima BMW dve AC polnilni postaji, ki ju brez problema posodi za polnjenje tudi nam ostalim (sem polnil Ampero tam).

Torej, sem proti pavšalnem znesku za polnjenje, ker ni pravično (zamisli si, da bi na bencinski plačal enoten znesek za bencin/dizel ne glede, koliko bi ga natankal). Poleg tega to ne bi vzpodbujalo, da čim prej zaključiš polnjenje, da lahko naslednji nadaljuje, ampak bo hotel uporabnik za pavšalni znesek napolniti avto, kar se le da, kar pa ni smisel. Smisel hitrih polnilnih postaj je, da na hitro napolniš toliko, da prideš do željenega cilja oz. do naslednje hitre polnilne postaje, se odklopiš in odpelješ.

Plačilo mora biti sestavljeno iz komponente prenesene električne energije (recimo 0.2 EUR/kwh) + časovne komponente (recimo 1 EUR/h).

Torej, če polniš pol ure in v tem času napolniš 25kWh, te polnjenje stane 0.5 EUR (časovna komponenta) + 5 EUR (količina porabljene električne energije) = 5.5 EUR, kar se mi zdi fer cena za avtocestni doseg 120km-140km za teh 25kWh.
 
Nazadnje urejeno:

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
Jao, kakšni problemi s tem polnjenjem skoz...moraš biti pa res totalen entuziast, da se voziš na štrom, povprečen voznik bi najbrž že zdavnaj znorel
rolleyes-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Seveda, ker v pionirskih casih fosilnih vozil je slo vse, kot po maslu, a ne?
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
Ni šlo, ampak videti je, da se pionir elektrike ne splača biti...borna izbira vozil, draga so kot da so iz zlata, doseg je pa tak, da človek trepeta, če bo prišel iz kopra do Lj, Portorož - lj je pa že znanstvena fantastika (razen ponoči z 80 km/h)....pa stalno si v stresu zaradi polnilnic, ki so a) v primerjavi s pumpami še precej redko posejane b) ne delajo/je na njih ure in ure priklopljen nek zaporoški kozak...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kot sem že omenil - kako pa so to počeli pionirji fosilnih vozil, ko je bil doseg boren, črpalk ni bilo...

Nekje je treba začeti. Po tvoji miselnosti bi še danes bili na konjih.

 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:


Plačilo mora biti sestavljeno iz komponente prenesene električne energije (recimo 0.2 EUR/kwh) + časovne komponente (recimo 1 EUR/h).
Torej, če polniš pol ure in v tem času napolniš 25kWh, te polnjenje stane 0.5 EUR (časovna komponenta) + 5 EUR (količina porabljene električne energije) = 5.5 EUR, kar se mi zdi fer cena za avtocestni doseg 120km-140km za teh 25kWh.
S tem nisi rešil problem parkiranja in nepotrebnega zadrževanja po končanem polnenju. Vsaka minuta nadaljnega zadrževanje na polnilnem mestu po končanem polnenju, bi se morala krepko zaračunat.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Sicer je časovna komponenta v moji računici (1 EUR/uro) že vračunana, ampak ja, po končanem polnjenju bi lahko bila ta postavka še višja, npr. 10 EUR/h.