Boeing 747 zletel s steze

roCkY

Guru
2. sep 2007
2.673
615
113
Kaj so idioti kot jih imenuješ delali na tem letalu ni znano.!
Servisov je bilo pri teh urah in ciklih ogromno.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.634
1.525
113
Pri obeh primerih gre za odpoved nosilca motorja kot posledica nepravilne uporabe oz. vzdrževanja, kar je (zaenkrat) unikatno za ta tip letala (tako dc10 kot md11 si delita isti tipski certifikat ali po domače homologacijo).
Lahko poveš kaj več o nepravilnem vzdrževanju/uporabi. Pri tej zadnji nesreči.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
44.287
5.341
113
Za plastičen prikaz....

Rolba ima spredaj pri nožih na osi varnostne zatiče....ki so kaljeni ravno prav da odletijo če v nože pride kaka veja pod snegom (al pa kajla zmrznjenega dreka od psa-doživel kako je letela ven čez izstop :D )

In te osi/pini so s testeranji ravno prav kaljeni da počijo preden bi odletel spredaj diferencial ali pa bi zažgalo jermen itd...

Če daš notri M8 vijak...ali pa navaden žebelj....."usereš motku" ker v primeru veje odleti nekaj drugega...

Isti so pa te pini.....v nosilcu.....

Če odmontiraš motor po protokolu....niso obremenjeni...

Če ga snames pa z viličarjem....pa nekje v postopku lahko motor visi na teh varnostnih pinih....in teža lokalno mikro poškoduje/pretegne pin.....ne tolk da bi odletel takoj.....ampak po xy poletih se mikrorazpoka razširi do te mere da odleti pri normalni uporabi....ali pa v prvi turbolenci ko avijon malo zapleše....
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.922
2.360
113
Lahko poveš kaj več o nepravilnem vzdrževanju/uporabi. Pri tej zadnji nesreči.
Za te nosilce je začuda predviden samo površinski pregled in ne menjava ali NDT (.. A review of the inspection tasks for the left pylon aft mount found both a general visual inspection (GVI) and a detailed visual inspection of the left pylon aft mount..), je pa izgleda celotna struktura narobe dizajnirana, izdelana ali vzdrževana (uporabljana), kar je tudi razlog, da so trenutno vsi DC10 in MD11 prizemljeni, saj do razjatnitve obstaja dovolj tveganja, da bi se isto ponovilo na drugih letalih. Prepričan pa sem, da bodo letala po razjasnitvi vzroka spet letela.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.634
1.525
113
Za te nosilce je začuda predviden samo površinski pregled in ne menjava ali NDT (.. A review of the inspection tasks for the left pylon aft mount found both a general visual inspection (GVI) and a detailed visual inspection of the left pylon aft mount..), je pa izgleda celotna struktura narobe dizajnirana, izdelana ali vzdrževana (uporabljana), kar je tudi razlog, da so trenutno vsi DC10 in MD11 prizemljeni, saj do razjatnitve obstaja dovolj tveganja, da bi se isto ponovilo na drugih letalih. Prepričan pa sem, da bodo letala po razjasnitvi vzroka spet letela.
Da ti povem moj način razmišljanja. Pred prvim odgovorom sem videl tisti video ko gori leva stran v slabši kvaliteti sem mislil da je razneslo motor in poškodovalo rezervoar v krilu.

Pred naslednjim odgovorom sem videl slike motorja in nosilca na desni strani steze. Zato sem predvideval da je nosilec odletel pri max obremenitvi (za normalni let ) kot pri 191 torej navzgor in preko trupa na desno stran steze. Predvideval sem poškodbe hidravlike in ostalih sistemov in ugotovil da sta bila v trenutku tega dogodka pilota samo še potnika in je bilo letalo izven nadzora in samo vprašanje časa kdaj bo treščilo v tla.

No slike so potrdile to. Nisem pa predvideval da je še sredinski motor odpovedal. Tako kot si ti zmes opisal.

Za točen vzrok pa bom čakal končno poročilo.

Ali je bila samo utrujenost materiala ali pa so kakšni dogodki privedli do tega.


Pri ostalih letalih je pri teh urah letenja predvidevana menjava nosilcev ?
Recimo 747 ?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.922
2.360
113
Dokumentacije o vzdrževanju letala nimam, pri tako 'zrelih' dizajnih starejše generacije so bile po potrebi narejene ojačitve, sprememba dizajna ali materiala, preventivne menjave in pogostejši pregledi (ki marsikdaj privedejo do teh sprememb, ko se to pokaže za potrebno). Na modernejših, računalniško podprtih dizajnih in z obširnejšimi metalurškimi izkušnjami je teh problemov in sprememb znatno manj.