Boeing 747 zletel s steze

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.086
5.654
113

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.836
2.116
113
Ja, naš je. Nisem pa bil na tem letu, brez skrbi :)
Ni hudega, že drugi dan normalno leti, potrebno je bilo le čiščenje gum in pregled podvozja.
Po pristanku so morali na koncu steze narediti 180' obrat, kar pa je v Doncastru zaradi razmeroma ozke steze kar tricky. Vse skupaj se je zgodilo pri hitrosti nekaj km/h, ker hitreje tko ostrega zavoja tako ali tako ni možno narediti. Zakaj se ni izšlo in so nekaj metrov z nosnim kolesom plužili po travi, še ne vemo.
IMG-20200715-WA0016.jpg


IMG-20200715-WA0006.jpg
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.836
2.116
113
Z gurtnami se zapne na podvozje in potegne ven. Z vzvratnim potiskom bi bil to en sam drek, ker bi razmetalo zemljo in jo najverjetneje potegnilo v motorje. "backing" je na 747 drugače tehnično možen a prepovedan, nekatera, predvsem starejša letala (npr dc9, md80) so ga pa lahko izvajala.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.086
5.654
113
Poraba letalskega goriva v USA....zanimive številke preCOVID/Covid

 

endvatri

Guru
Izključen uporabnik
2. mar 2018
18.547
2.934
113
Zemljo pa razkoplje hujš kot pa ATV :D
Ja, naš je. Nisem pa bil na tem letu, brez skrbi :)
Ni hudega, že drugi dan normalno leti, potrebno je bilo le čiščenje gum in pregled podvozja.
Po pristanku so morali na koncu steze narediti 180' obrat, kar pa je v Doncastru zaradi razmeroma ozke steze kar tricky. Vse skupaj se je zgodilo pri hitrosti nekaj km/h, ker hitreje tko ostrega zavoja tako ali tako ni možno narediti. Zakaj se ni izšlo in so nekaj metrov z nosnim kolesom plužili po travi, še ne vemo.
Poglej priponko 34778

Poglej priponko 34779
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.960
-8.674
113
Ker imaš potem več možnosti za prezgodnji pristanek. S polno brzino v travo je mejčkn slabše, kot zaorati na koncu steze.
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.126
656
113

Tukaj malo razlozi kaj in kako je na stezi. Vsaka steza ima doloceno TORA, TODA, ASDA in LDA. Na podlagi teh so razlicne crte narisane na stezi.

Dejansko pa piloti pristajajo po ILS imajo na stezi narisan aiming point, to so tiste debele bele crte ob straneh steze. ILS in PAPI sta nastimana tako, da pilota "pripeljeta", da pristane na teh crtah.

Na zacetku steze se ne pristaja, ker je moznost, da pred stezo dol rukne v travo (tam so lahko luci, antene,...) se pravi polomi opremo na tleh in razbije letalo. Sploh pri pristajalnih hitrostih in tezi letala mora biti pristanek na utrjenih podlagah, drugace se lahko razbijejo.

Sj piloti si izracunajo kolko steze pa vse potrebujejo za varen pristanek, ne grejo kr na uc.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Z gurtnami se zapne na podvozje in potegne ven. Z vzvratnim potiskom bi bil to en sam drek, ker bi razmetalo zemljo in jo najverjetneje potegnilo v motorje. "backing" je na 747 drugače tehnično možen a prepovedan, nekatera, predvsem starejša letala (npr dc9, md80) so ga pa lahko izvajala.
aha ja dobro na travo nisem pomislil. ampak prepovedano je to uporabljati tudi pri pristajanju?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.836
2.116
113
Pri jetu je tudi na minimalni moči, potrebni za delovanje motorja, potisk kar precejšen. Tolikšen, da lahko po tleh furamo brez dodajanja gasa. Pri pristanku to pomeni, da ta potisk kontrira bremzanju, kar podaljša dolžino steze. Zato se praktično pri vseh pristankih uporabi 'idle reverse', ki to potisno silo usmeri vstran oz. naprej, odvisno od sistema. V kolikor je potrebno, npr. na mokri ali drseči stezi, gre reverse skoraj do polne moči motorja, kar znatno razbremeni silo zaviranja s kolesi. Na kratkih postankih tako ne pregrejemo bremz, se pa načeloma temu, v kolikor res ni potrebno, izogibamo, predvsem zaradi hrupa in termalnega cikla turbine.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.427
2.584
113
Kje bi 'videl' kako jet deluje pri reverz. Ne zunaj, znotraj. Gre skozi izgorevano komoro, ali takoj po kompresorju?