BMW E30 - million mile!

Maci

Fizikalc
18. jan 2010
2.989
0
36
Slučajno mi je spet šla skozi roke revija, v kateri je članek o E30-tki z verjetno največ kilometri. Zadeva je znana, gre za bolani eksperiment ameriške oljne firme Mobil, ki je za poiskusnega zajčka vzela E30 in ga gnala do 1.000.000 milj oz. metrično 1.609.000 km.

Ker se ne spomnim, da bi na bmwslo.com kaj posebej podrobneje obravnavali ta primer, bom povzel bistvo.

Torej pred davnimi, davnimi časi (nekje okrog leta 1990) je Mobil začel z agresivnejšo prodajo redkejših sintetičnih olj. Seveda so pri tem imeli probleme, ker je bila javnost skeptična do veliko redkejšega 5w30 olja, kot pa je bilo takrat predpisano s strani proizvajalcev vozil. Zato so vzeli takrat vrhunski nemški izdelek, E30 325iA, bel z rdečim usnjem, klimo, tempomatom,...., ga privezali na rolling road in zagnali motor. Ni podatka pod kakšnim režimom je deloval motor, verjetno so simulirali neko normalno potovalno hitrost. Prvič so motor razdirali že po dobrih 80.000 km, brez veze, ker takrat motor ni bil še niti dobro utečen. Potem so določili mejo 100.000 milj, pa je tako gladko šlo, da so podaljšali na 250.000 milj, pri 500.000 pa so rekli, da se ne hecajo več in končajo pri 1.000.000 miljah. Kar je za amerikance magična številka. Avto je tekel noč in dan štiri leta in pol, ponoči brez nadzora in vsako jutro, ko so prišli v službo, so najprej šli pogledat, če je pacient še pri življenju.

Avto so ustavljali samo za servisne preglede na 12.000 km, ko so menjali olje, filtre. Svečke, tekočine, komp. hladilnega sistema so menjali by the book, katalizator in polosovine so menjalih vsakih 320.000 km, prvi diferencial je zdržal do 965.000, drugi do 1.290.000, zadnji kolesni ležaji so bili zamenjani pri dobrem milionu km, ZF 4HP22 je celo razdaljo zdržal b.p., seveda ko pa mu ni bilo treba nič prestavljat . In to je bilo to.

Po odvrteni milionti milji so motor podrli, zapakirali nekaj ključnih kompoment v kovček in jim šli v Munchen pokazat, kako dobre motorje delajo. Jasno, Hansi se drobovju z obrabo znotraj toleranc niso pretirano čudili, ker so itak vedeli, da so njihovi motorji tako dobro skonstruirani, da prenesejo take distance. Sploh pod takimi idealimi pogoji.

Amerikanci so avto sestavili nazaj (upam da z novimi deli) in ga vozili naokrog za relklamne namene. Avto je še danes pri življenju, prvotnemu milionu je dodanih kakih 50.000 normalnih milj, in jasno, notranjost je kot nova, podvozje brez zračnosti, nosek brez stone chipsov.

A Million mile E30

Vir: BMW Slo forum
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.119
8
38
Verjamem, da je masina ok, ampak da je podvozje kot novo se pa ne bi cudil, ce je bil avto skoz na stezi. V realnih okoliscinah bi verjetno bila drugacna zgodba.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
2
36
39
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik Maci pravi:
Slučajno mi je spet šla skozi roke revija, v kateri je članek o E30-tki z verjetno največ kilometri. Zadeva je znana, gre za bolani eksperiment ameriške oljne firme Mobil, ki je za poiskusnega zajčka vzela E30 in ga gnala do 1.000.000 milj oz. metrično 1.609.000 km.

Ker se ne spomnim, da bi na bmwslo.com kaj posebej podrobneje obravnavali ta primer, bom povzel bistvo.

Torej pred davnimi, davnimi časi (nekje okrog leta 1990) je Mobil začel z agresivnejšo prodajo redkejših sintetičnih olj. Seveda so pri tem imeli probleme, ker je bila javnost skeptična do veliko redkejšega 5w30 olja, kot pa je bilo takrat predpisano s strani proizvajalcev vozil. Zato so vzeli takrat vrhunski nemški izdelek, E30 325iA, bel z rdečim usnjem, klimo, tempomatom,...., ga privezali na rolling road in zagnali motor. Ni podatka pod kakšnim režimom je deloval motor, verjetno so simulirali neko normalno potovalno hitrost. Prvič so motor razdirali že po dobrih 80.000 km, brez veze, ker takrat motor ni bil še niti dobro utečen. Potem so določili mejo 100.000 milj, pa je tako gladko šlo, da so podaljšali na 250.000 milj, pri 500.000 pa so rekli, da se ne hecajo več in končajo pri 1.000.000 miljah. Kar je za amerikance magična številka. Avto je tekel noč in dan štiri leta in pol, ponoči brez nadzora in vsako jutro, ko so prišli v službo, so najprej šli pogledat, če je pacient še pri življenju.

Avto so ustavljali samo za servisne preglede na 12.000 km, ko so menjali olje, filtre. Svečke, tekočine, komp. hladilnega sistema so menjali by the book, katalizator in polosovine so menjalih vsakih 320.000 km, prvi diferencial je zdržal do 965.000, drugi do 1.290.000, zadnji kolesni ležaji so bili zamenjani pri dobrem milionu km, ZF 4HP22 je celo razdaljo zdržal b.p., seveda ko pa mu ni bilo treba nič prestavljat . In to je bilo to.

Po odvrteni milionti milji so motor podrli, zapakirali nekaj ključnih kompoment v kovček in jim šli v Munchen pokazat, kako dobre motorje delajo. Jasno, Hansi se drobovju z obrabo znotraj toleranc niso pretirano čudili, ker so itak vedeli, da so njihovi motorji tako dobro skonstruirani, da prenesejo take distance. Sploh pod takimi idealimi pogoji.

Amerikanci so avto sestavili nazaj (upam da z novimi deli) in ga vozili naokrog za relklamne namene. Avto je še danes pri življenju, prvotnemu milionu je dodanih kakih 50.000 normalnih milj, in jasno, notranjost je kot nova, podvozje brez zračnosti, nosek brez stone chipsov.

A Million mile E30

Vir: BMW Slo forum

In kaj bi ti zdaj? Ti ki si povzeL primer?
confused-1.gif
 

Maci

Fizikalc
18. jan 2010
2.989
0
36
Spodaj sem napisala da je vir Bmw Slo Forum in od tam je prekopirano.
 

Tenforest

Majstr
3. sep 2007
5.659
499
83
41
povsod malo
Itak, da je zdržu tolk saj so bili takrat motorji skoraj brez vse supr dupr elektronike, ki je zdaj že v vsakem avtu od dacie naprej.
Da bi zdaj zdržu toliko časa bwm ali kateri drugi motor
ne-ne-1.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.405
9.155
113
lol, to pa res ni dosežek... dosežek so razne turške taxi E klase / w124 ki so dejansko na zjebanih cestah naredil po milijion kmjev in naprej.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.103
742
113
točno tako, avto je bil izpostavljen optimalnim pogojem in temu primerno so tudi rezultati odlični. če bi ga testirali pri bolj realnih pogojih, kot so poletna vročina, zimski mraz, sol, dež, sneg, zaviranje, pospeševanje, nagibanje v ovinkih, luknjasta cesta, segrevanje in ohlajanje mašine, bi bili rezultati temu primerno slabši.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.192
1.808
113
Tudi meni bi bilo merodajno če bi narediti te kilometre med realno uporabo..torej kak taksist. Tale test je bolj čuri muri..ampak za amerikanose čisto OK
evil.gif
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.053
390
83
44
dolenska
Kaj zdaj? Si ONA ali ON? Drugac, pa da naredi samo 500 jurjev, je za mojd pojme dobr avto. Gledam tle stare bavarce, mece, krogce pa da ne pozabmo golfa, ti avti delajo zelo velik km, s slabsimi olji kot ta BMW. Hm, sam cak, a je zdej avto dobr al Mobil oljcek.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

A ni bil pred časom en članek (mogoče še na Suxu) o starčku iz Nemčije, ki je naredil 1 mio. km z Twingotom? Pa tud ni imel večjih težav... Še Vseved je takrat nekaj komentiral, verjetno tud Mazdi zraven tišal...

LP
Gargy
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
Za info....moj sosed je z zastavo 101 naredil 450 000 kilometrov ker se je vozil malo dlje delat....ko je zaribala je šel kupit še eno.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.348
379
83
Ampak avto v tvojem podpisu je še vedno kanta.

Edino, če zgodbo printneš na 100 kil papirja, ga skriješ v gepek in na ta račun na Dinosu pokasiraš 93 centov več za reciklažo.
 

_robi_

Pripravnik
15. maj 2009
455
0
16
Moja fiestica, ki jo je očka kupil novo leta 93, je vozla po cestah do lanskega leta, ko sem jo jaz dobil v roke leta 2004 je imela 150k kilometrov potem pa sem jaz dodal še 100k zelo zanimive vožnje, naslednji lastnik pa še približno 70k. Sedaj je pa reva pristala nekje v bosni na odpadu:)
Če ketna in vodna puma ni bila menjana pri 90k ni bila nikoli!