bedaki na cesti

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
Škoda mladega življenja.
Kot sem že v kaki drugi temi napisal, na delovnem mestu se je treba truditi, da zaradi neke nuje ne nastrada še kdo drug.
Iz logov rekla - kazala, reševalec s tistega območja, sicer sosednji ZD, mi je včeraj dejal, da je bil voznik znan, da je vozil na meji. Verjetno se to pogovarjajo med sabo. Mogoče se odkrije kaj drugega, ampak zaenkrat je videti, da je tokrat naredil zelo usodno napako.
Pri takihle komentarjih je treba bit previden, ker nikoli ne veš kdaj tebe reši nekdo, ki se pelje s kišto na sliki na meji in koliko ljudi je v svoji karieri že rešil, ker je vozil na meji. Če bi imeli urejen HNMP kot večina sosednjih držav, niti ne bi blo potrebno da reševalec s kišto vozi na meji, ker bi se peljal po gospo s srčnim zastojem helikopter. To je edina zgodba, ki jo moramo iz tega potegnit.
Vedno ko se usede reševalec za volan rešilca je v povečanem tveganju za napako, ki je bla v tem konkretnem primeru žal usodna. Ko/če te bo infarkt si boš/bi tudi ti želel, da reševalec k tebi hiti na meji, ker je meja med britofom/rastlino/preživetjem brez posledic šteta v sekundah.
 

dask

Majstr
21. sep 2023
793
939
93
Ne poznam dotičnega gradbišča. Neumno pa je za pešce narediti nek hud "obvoz". Smiselno je, da ima pešec, kolesar najbližjo pot, ki jo gradbišče omogoča, avtomobili pa potrebi pač kilometre okrog. Saj menda je cilj, da se omogoči uporaba alternativnih načinov transporta in da nimajo avtomobili prednosti.
Pri nas so pred leti naredili tako, da so čez gradbišče omogočili promet vozil, otroke in ostale pešce pa so poslali ob robu magistralne ceste brez pločnika in jim naredili ovinek 500 metrov. A ni bolj smiselno, da bi tak ovinek imeli avtomobili? Kaj je 500 metrov naokrog z avtom? Res pa je, da bi zaradi ovinka mogoče trgovskim centrom na tistem območju padel promet in je nekdo gledal bolj na to.
Cesta in pločnik sta en ob drugem, na eni strani jezero, na drugi skala. Odprt je en vozni pas, drugi pas in pločnik sta prekopana. Vse skupaj je precej ozko, tako da bager ob delu niha na območje pločnika. Ampak, da bi folk uporabil možgane, pa ne. Rine mimo bagra... obvoz za avtomobile pa vemo kako je na Bledu... če bi bil kakšen normalen, ne bi bilo toliko prometa skozi center....
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
14.017
5.650
113
Pri takihle komentarjih je treba bit previden, ker nikoli ne veš kdaj tebe reši nekdo, ki se pelje s kišto na sliki na meji in koliko ljudi je v svoji karieri že rešil, ker je vozil na meji. Če bi imeli urejen HNMP kot večina sosednjih držav, niti ne bi blo potrebno da reševalec s kišto vozi na meji, ker bi se peljal po gospo s srčnim zastojem helikopter. To je edina zgodba, ki jo moramo iz tega potegnit.
Vedno ko se usede reševalec za volan rešilca je v povečanem tveganju za napako, ki je bla v tem konkretnem primeru žal usodna. Ko/če te bo infarkt si boš/bi tudi ti želel, da reševalec k tebi hiti na meji, ker je meja med britofom/rastlino/preživetjem brez posledic šteta v sekundah.
Iz tega zapisa se razume, da si precej egoista.
Jaz ne bi želel, da zaradi mene umre še kdo.
Realnost je taka, da je preživetje pri zastojih srca zelo nizko. Zdravstveno osebje praktično nikoli ne more priti dovolj hitro, če ljudje okrog ne obvladajo in maksimalno ne pomagajo. Ni variante niti z uporabo helikopterja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Garfildd

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
Iz tega zapisa se razume, da si precej egoista.
Jaz ne bi želel, da zaradi mene umre še kdo.
Realnost je taka, da je preživetje pri zastojih srca zelo nizko. Zdravstveno osebje praktično nikoli ne more priti dovolj hitro, če ljudje okrog ne obvladajo in maksimalno ne pomagajo. Ni variante niti z uporabo helikopterja.
Sem realist. In seveda si tudi sam ne želim, da zaradi mene nekdo umre, pa vsakič ko se sam usedem za volan lahko. Ko grejo reševat, hočeš nočeš tvegajo, eni več, eni manj, to je za spoštovat, ne pa si napajat ega s pametovanjem, ko en reševalec naredi napako. Ni tukaj pomembna hitrost samo pri zastojih srca, so tukaj še možganske kapi, prometne nesreče in podobno. HNMP bi taka tveganja bistveno zmanjšala. Pametovat kok je en reševalec z ogromno izkušnjami vozil na meji, ko je enkrat naredil napako je hinavščina prve vrste, trdit da HNMP ne bi pomagala je pa norost prve vrste.
 
  • Všeč mi je
  • Ljubezen
Reactions: Matey, Pepe in gr69

Hanzi

Guru
27. jul 2007
50.004
8.187
113
pri taščici
Ne vem kaj bi naredil ob srčnem zastoju, ker v avtu ne moreš masirat in dajat umetnega dihanja. Ko sem si polomil stopala ( obe stopali odprta zloma) in ko mi je na 112rekel da nima rešilca da naj vzamem Lekadol "sem se naložil" v avto in me je sorodnik odpeljal proti Lj.
Na pol poti je iz drugega ZD prišel rešilec od tam naprej pa z lučkami proti LJ. Čeprav ni bilo potrebe po vožnji "na meji" .
Glede helikopterja; odličen za nedostopne terene ali za prevoze na večje razdalje (ali na slabših cestah) do bolnišnice.
Vsaj ob "delovnikih" bi morali stremeti, da bi rešilec bil v "pol" ure kjerkoli je možen dostop z običajnim avtom.
V pol ure tudi helikopter ne pride vsepovsod. Glede na to da bi hrvati lahko pokrival pol slovenije, ostalo polovico pa zagotovo tudi avstrijci in italijani sem zato da se začnemo pogovarjat s sosedi o sodelovanju. Vsaj za takrat ko naši ne letijo ali ko so že zasedeni.
Še večja tragedija se je pred leti zgodila v Dekanih, ko se je reševalec na poti na nesrečo zaletel v reševalca ki se je že peljal iz nesreče s poškodovanim.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
Ne vem kaj bi naredil ob srčnem zastoju, ker v avtu ne moreš masirat in dajat umetnega dihanja. Ko sem si polomil stopala ( obe stopali odprta zloma) in ko mi je na 112rekel da nima rešilca da naj vzamem Lekadol "sem se naložil" v avto in me je sorodnik odpeljal proti Lj.
Na pol poti je iz drugega ZD prišel rešilec od tam naprej pa z lučkami proti LJ. Čeprav ni bilo potrebe po vožnji "na meji" .
Glede helikopterja; odličen za nedostopne terene ali za prevoze na večje razdalje (ali na slabših cestah) do bolnišnice.
Vsaj ob "delovnikih" bi morali stremeti, da bi rešilec bil v "pol" ure kjerkoli je možen dostop z običajnim avtom.
V pol ure tudi helikopter ne pride vsepovsod. Glede na to da bi hrvati lahko pokrival pol slovenije, ostalo polovico pa zagotovo tudi avstrijci in italijani sem zato da se začnemo pogovarjat s sosedi o sodelovanju. Vsaj za takrat ko naši ne letijo ali ko so že zasedeni.
Še večja tragedija se je pred leti zgodila v Dekanih, ko se je reševalec na poti na nesrečo zaletel v reševalca ki se je že peljal iz nesreče s poškodovanim.
Vse že izračunano in predlagano. Hrvati so uspel brez kakih posebnih kompliciranj. Tud vsaka vožnja z lučkami ni vožnja na meji.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
50.004
8.187
113
pri taščici
kot berem, so oni najel helikopterje ( in pilote verjetno?). Imajo pa kot kaže bolje urejeno kot bomo imeli mi, Kaj šele glede na to kaj imamo sedaj. Sedaj ne moremo reševati ponoči, kriminalce pa lahko iščemo s helikopterji ponoči.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
14.017
5.650
113
Sem realist. In seveda si tudi sam ne želim, da zaradi mene nekdo umre, pa vsakič ko se sam usedem za volan lahko. Ko grejo reševat, hočeš nočeš tvegajo, eni več, eni manj, to je za spoštovat, ne pa si napajat ega s pametovanjem, ko en reševalec naredi napako. Ni tukaj pomembna hitrost samo pri zastojih srca, so tukaj še možganske kapi, prometne nesreče in podobno. HNMP bi taka tveganja bistveno zmanjšala. Pametovat kok je en reševalec z ogromno izkušnjami vozil na meji, ko je enkrat naredil napako je hinavščina prve vrste, trdit da HNMP ne bi pomagala je pa norost prve vrste.
Jaz sem napisal, kar mi je rekel drug reševalec, ki denimo da malo pozna sceno in je oba vsaj na videz poznal. In sem tudi opozoril, da gre za rekla - kazala.
Tam nisem bil, medijsko poročanje je zaenkrat, da je nesrečo povzročil rešilec. Mogoče bodo ugotovili, da je bilo z vozilom kaj narobe, sicer gre za napako voznika, ki bo odgovarjal za smrt sodelavca. Taka je naša zakonodaja, nisem jaz tega predpisal, čeprav boš ti kdove kako to interpretiral v svoji glavi.
Kako veš, da je imel reševalec (voznik) veliko izkušenj? Dva, ki ju poznam, da vozita rešilca, sta stara pod 25 let. Za tega voznika ne vem, lahko pa bi zvedel, ampak to ni moj problem.
Žalostno je, da nekdo umre na delovnem mestu. To sem pisal tudi v kaki drugi temi in zlahka razumem, da policisti ne priletijo v trenutku na neko mesto streljanja. Če se stvari ne lotijo prav, bo samo več poškodovanih, mogoče tudi mrtvih.

Še to, ob srčnem zastoju imajo pri nas defibrilator v svojem avtu tudi nekateri gasilci.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

dask

Majstr
21. sep 2023
793
939
93
ob srčnem zastoju imajo pri nas defibrilator v svojem avtu tudi nekateri gasilci.

Točno to sem hotel napisat, pri nas doma je bil v primeru infarkta prvi na mestu gasilec - prvi posredovalec. Ekipe mislim da so vzpostavljene povsod.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

sad

Guru
24. avg 2007
22.640
11.440
113
Pri takihle komentarjih je treba bit previden, ker nikoli ne veš kdaj tebe reši nekdo, ki se pelje s kišto na sliki na meji in koliko ljudi je v svoji karieri že rešil, ker je vozil na meji. Če bi imeli urejen HNMP kot večina sosednjih držav, niti ne bi blo potrebno da reševalec s kišto vozi na meji, ker bi se peljal po gospo s srčnim zastojem helikopter. To je edina zgodba, ki jo moramo iz tega potegnit.
Vedno ko se usede reševalec za volan rešilca je v povečanem tveganju za napako, ki je bla v tem konkretnem primeru žal usodna. Ko/če te bo infarkt si boš/bi tudi ti želel, da reševalec k tebi hiti na meji, ker je meja med britofom/rastlino/preživetjem brez posledic šteta v sekundah.
Vsak si želi, da čimprej pride reševalec. Ampak reševalec mora predvsem voziti tako, da tja tudi pride. Recimo tej osebi, ki je potrebovala pomoč, ta reševalec ni nič pomagal. Samo še ubil je nekoga. Če je seveda bila napaka reševalca.
In ja, lahko tudi hitro dokaj varno voziš. V naših krajih je bil reševalec, ki je imel konkretno število karambolov. In se noben ni hotel vozit z njim. Kako so to potem rešili pa ne vem.
Seveda pa žal lahko vedno pride do nesreče.
V bistvu želim, da ni bila to krivda reševalca.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
Jaz sem napisal, kar mi je rekel drug reševalec, ki denimo da malo pozna sceno in je oba vsaj na videz poznal. In sem tudi opozoril, da gre za rekla - kazala.
Torej rekla kazala ne deliš dokler ni dejstvo. To je vse kar sem si interpretiral v glavi. Zdej pa zaključiva, da te ego spet ne odnese v osebne vode.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: Pepe

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
Vsak si želi, da čimprej pride reševalec. Ampak reševalec mora predvsem voziti tako, da tja tudi pride. Recimo tej osebi, ki je potrebovala pomoč, ta reševalec ni nič pomagal. Samo še ubil je nekoga. Če je seveda bila napaka reševalca.
In ja, lahko tudi hitro dokaj varno voziš. V naših krajih je bil reševalec, ki je imel konkretno število karambolov. In se noben ni hotel vozit z njim. Kako so to potem rešili pa ne vem.
Seveda pa žal lahko vedno pride do nesreče.
V bistvu želim, da ni bila to krivda reševalca.
Seveda. Samo meja med tem: "Ampak reševalec mora predvsem voziti tako, da tja tudi pride. Recimo tej osebi, ki je potrebovala pomoč, ta reševalec ni nič pomagal. Samo še ubil je nekoga." In tem da mora na cilj priti čim hitreje ni črnobela. Vsakič ko je reševalec na nujni vožnji se tveganje za napake poveča, zato najmanj kar se v takih primerih lahko naredi je, da se iz spoštovanja vzdržimo moraliziranja. Vsak reševalec je človek in ljudje delamo napake.
Se pa lahko ob takih trenutkih vprašamo, zakaj se gremo NMP leta 2025 še vedno po cesti.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
14.017
5.650
113
ob srčnem zastoju imajo pri nas defibrilator v svojem avtu tudi nekateri gasilci.

Točno to sem hotel napisat, pri nas doma je bil v primeru infarkta prvi na mestu gasilec - prvi posredovalec. Ekipe mislim da so vzpostavljene povsod.

Žal v teh primerih štejejo minute. Marsikaj se mora poklopiti, da je izid v primeru srčnega zastoja pozitiven.
Moji ženi so pred mesecem na tečaju za prvo pomoč rekli, da jih normalno brez posledic preživi nekaj 10 na leto v Sloveniji v primerih, ki se zgodijo izven zdravstvenih ustanov. Srčnih zastojev pa je nekaj dnevno. Nekateri sicer preživijo, ampak dobijo možganske poškodbe, kjer prave vrnitve v normalno življenje ni.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
Žal v teh primerih štejejo minute. Marsikaj se mora poklopiti, da je izid v primeru srčnega zastoja pozitiven.
Moji ženi so pred mesecem na tečaju za prvo pomoč rekli, da jih normalno brez posledic preživi nekaj 10 na leto v Sloveniji v primerih, ki se zgodijo izven zdravstvenih ustanov. Srčnih zastojev pa je nekaj dnevno. Nekateri sicer preživijo, ampak dobijo možganske poškodbe, kjer prave vrnitve v normalno življenje ni.
Torej poleg sodobne HNMP še zakon, po katerem mora imeti vsak javni prostor (od kioska do trgovine, lokala) montiran defibrilator, ki ga subvencionira država. Mislim da ne rabimo tukaj pisat koliko za državo pomeni eno rešeno življenje v denarju. O tem se moramo pogovarjat v trenutkih, ko je en reševalec naredil usodno napako, ne pa o tem, da je velikokrat vozil na meji. Meni recimo sta dva na takem izobraževanju kot ga je mela tvoja žena rekla, da gresta s "kišto" 190 dol po Višnjegorskem klancu samo za otroka, za ostalo tvegata manj in seveda, da bi v normalni državi bil davno pred njima tam helikopter, pri nas se pa s 4 tonskimi kištami in slabimi gumami vozijo reševat življenja.
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.577
172
63
hnmp rabi svoj cajt da pride tja, rabi prostor za pristanek, ki mora biti prej zavarovan(ponavadi gasilci), pri pogrebu torej izven pokopalisca nekje, torej se pes pot do poskodovanca. ce niso na pogrebu ze tpo izvajali, ga nic ne bi resilo. Sicer sem zagovornik uporabe hnmp in nabave, bi blo pa bolje da je to pod medicinskim sektorjem.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
hnmp rabi svoj cajt da pride tja, rabi prostor za pristanek, ki mora biti prej zavarovan(ponavadi gasilci), pri pogrebu torej izven pokopalisca nekje, torej se pes pot do poskodovanca. ce niso na pogrebu ze tpo izvajali, ga nic ne bi resilo. Sicer sem zagovornik uporabe hnmp in nabave, bi blo pa bolje da je to pod medicinskim sektorjem.
 

kajn

Guru
5. okt 2007
3.182
2.138
113
Iskajoč brata
morate upoštevati, da se srce ne ustavi brez razloga... torej ima neko bolezensko stanje, zakaj se je ustavilo... tukaj procenti padejo zelo, za možnost preživetja...
nato moraš imeti znanje oživljanja, kar še ne pomeni, da znaš oživljati...večino so prenežni... nato imaš še problem kondicije, da ne moreš dolgo oživljati, veliko bolj naporno, kot človek misli (v priročniku za PP: Koliko časa oživljati: Dokler ne pride NMP, ali dokler lahko...) Tudi AED ni čudežna naprava... kot prvo je ponavadi vsaj 0,5 km oddaljen v naselju in rabiš nekoga, ki ga gre iskati. Drugo pa, če srce ne fibrilira, potem ti ne bo nič pomagal...

Mi smo tudi v kraju kjer so gasilci 25 min pred rešilcem, tako da je pomembno, da so prvi posredovalci dobro opremljeni in izobraženi... še dobro da imamo PGD-je, veliko lažje spim.

Na temo: Kolikor vem, morajo tudi nujna vozila /vozniki odgovarjati za povzočitev prometne nesreče. Niso kar avtomatsko oproščeni... vsaj tako so mi razložili gasilci... ko vozijo z lučkami, imajo prednost, vendar če se ne prepričajo, da je varno v križišču, za to tudi odgovarjajo...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
Prednost ima samo rdečemodra luč. Modra luč prosi prednost. In ja, seveda so odgovorni in prav je tako, ne rabijo pa moraliziranja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.801
4.559
113
Žal v teh primerih štejejo minute. Marsikaj se mora poklopiti, da je izid v primeru srčnega zastoja pozitiven.
Moji ženi so pred mesecem na tečaju za prvo pomoč rekli, da jih normalno brez posledic preživi nekaj 10 na leto v Sloveniji v primerih, ki se zgodijo izven zdravstvenih ustanov. Srčnih zastojev pa je nekaj dnevno. Nekateri sicer preživijo, ampak dobijo možganske poškodbe, kjer prave vrnitve v normalno življenje ni.

Za srčni zastoj je itak osnova avtomatski defibrilator, če je ta na voljo potem se poveča možnost preživetja za nekajkrat. Prvi posredovalci načeloma vedno imajo dostop do defiblilatorja in ga tudi prinesejo s sabo. Vsi ostali postopki oživljanja so pri kapi/srčnem zastoju efektivni mogoče prvih 10 min, karkoli več je razlika samo v temu ali ostaneš rastlina ali pa te ni več. Grdo rečeno smiselno ravno ni, veš pa ne zato se ekipa ukvarja z "mrtvakom" tudi 1h in več ...

HNMP tudi na območjih kjer obstaja urejen helidorom zahteva precej več časa kot bi za isto stvar potrebovalo rešvalno vozilo oz. po treutni metodologiji reševanja se itak rešilec pripelje na mesto in odpelje in stabilizira pacienta na heliodrom na helikopterski prevoz. Če tega ni prej narejenega, helikopter lepo čaka. Tako da glede na te manevre je helikopter na nek način celo slabost in ne prednost.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.442
10.653
113
HNMP tudi na območjih kjer obstaja urejen helidorom zahteva precej več časa kot bi za isto stvar potrebovalo rešvalno vozilo oz. po treutni metodologiji reševanja se itak rešilec pripelje na mesto in odpelje in stabilizira pacienta na heliodrom na helikopterski prevoz. Če tega ni prej narejenega, helikopter lepo čaka. Tako da glede na te manevre je helikopter na nek način celo slabost in ne prednost.
HNMP ni to kar imamo sedaj.