bedaki na cesti

gr69

Guru
15. dec 2009
11.557
2.607
113
še v SLO - ampak komaj
Mimogrede pa še malo o mlajših-

Ojoj...


Cesta je bila zaradi dogodka zaprta več ur in je skušala potrpežljivost marsikaterega voznika. Tudi tistega s škodo temnejše barve, ki je stal v koloni blizu izvoza Sostro. Odločil se je storiti nekaj nepojemljivega – zapeljal je na reševalni pas, obrnil svoje vozilo in po njem zapeljal celo v nasprotni smeri! Ostali so se zgražali in ga slikali, fotografije pa javnosti pokazali na družbenih omrežjih. Hud prekršek zna voznika stati najmanj vozniškega izpita…

Tako “obračanje” bi načeloma bila “rešitev” - seveda nadzirana in “varovana” s strani policije.
Zapre se avtocesta tik za prejšnjim izvozom - in potem, ko se reševalni pas ne potrebuje več, po njen spustiš osebne ven (ja - po kontra dovoljeni smeri). Kamioni žal ostanejo …

Doživel nekaj let nazaj pri Celju - tik pred mano poknilo, vzpostavljen reševalni pas (malo sem celo jaz pomagal, ker ko sem videl, da so bolj usposobljeni pri ponesrčencih, sem, oblečen v rumeni jopič, šel po AC nazaj in “ skomandiral” tiste, ki še niso bili “skrajno levo ozr. desno” - vozniku rešilca se je samo nasmejalo, ko je videl kako je vzpostavljen reševalni pas). Potem, ko je bilo popskrbljeno za ponesrečence, se je policist sam odločil za zgoraj opisano akcijo in nas spravil iz AC. In nas verjetno rešil pred večurnim stanjem na AC.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.390
1.389
113
Tako bi bilo prav. Sem tudi jaz enkrat podobno videl na Vranskem, ko je policija zaprla avtocesto iz smeri MB in osebne potem vracala nazaj iz Trojan proti Vranskemu, da so v bistvu po uvozu zapustili avtocesto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.472
5.001
113
Mene so še v času verig med polovicama avtoceste obrnili na sosednjo polovico avtoceste, ki je bila na mestu nesreče zaprta v obe smeri. To rešitev so lahko uporabili tudi kamioni. Potem pa na prvem izvozu dol in po magistralki naprej, kdor je hotel. Jaz sem nadaljeval po avtocesti in se odločil, da te poti pač ne bom opravil.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.293
9.499
113
EU
Omejevati pravice starejšim kar se tiče vozniškega izpita je osje gnezdo, v katerega nihče noče dregniti, tudi ker so to zvesti volilci in znajo to hitro kaznovati na volitvah :)

Lahko pa bi npr. naredili po pretečeni starosti, ki je določena za upokojitev, preventivne osvežitvene tečaje na nekaj let. Udeleženec tečaja bi lahko imel popust pri zavarovanju, edino financiranje in morebitni pravni vidiki so above my pay grade :)

Konec koncev je treba marsikatero licenco obnavljati na vsakih nekaj let (razni inštruktorji, vodniki, ipd.), tako da mogoče za upravljanje dvotonskih zverin tudi ne bi bilo slabo uvesti kaj več preventive z nekim smiselnim pristopom, ne da je samo money grab in prisila.
Ko je žena kupovala Hondo Jazz, je trgovec pokazal Hondo SUV. Je žena povedala trgovcu, da potrebuje orožni list za vozit tašen avto.
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: sad in Corvette

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.259
1.891
113
Hja, ne vem.... Hočeš reči, da sem v prekršku, ko s svojim kemperjem vozim po voznem pasu ali po pasu za počasna vozila in zaradi prenatrpanega prehitevalnega pasu prehitevam po desni? Kaj naj naredim, ustavim in čakam tiste na prehitevalnem, da bodo speljali, pred mano pa 500m prazne ceste?

Ta del je tudi meni zanimiv in se pogosto dogaja da so vsi nagneteni na levem pasu, desni pa prazen...v takih primerih, grem jaz normalno po desni naprej.
Moj primer je bil drugačen..oni je pač pacal na levem pasu pod omejitvijo (tu po večini peljejo vsi 100, kljub 80 tabli), ko bi komot šel na desnega - spredaj je bilo vse fraj na obeh pasovih. In tu bi šlo za očitno prehitevanje po desni.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.259
1.891
113
Najprej: kontrolni zdravniski pregledi so lahko tudi na eno leto. Al pa tri. Al pa deset. Kakor ti zdravnik mdps predpise.
Za konec pa: ocalarji nimajo vec pregledov do konca lajfa. Sedaj podpisejo izjavo, da se bodo sami oglasili na pregledu ce se jim dioptrija spremeni za vec kot +-2 (ampak tole stevilko nisem ziher).

Aleluja. Ker to je bilo čisto jebanje ljudi z očali direkt v mozak.
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69 in Hanzi

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.230
1.497
113
Ideja o dodatnem testiranju po 70. letu se spet kaže kot smiselna.


71, 77, 82, 76, kako so se ti dobili skupaj. Praznik se kaže.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
417
280
63
Pa se ti ne zdi smiselno imeti (najkasneje) po starosti, kjer se človek upokoji, imeti kako uro ali dve obnovitvene vožnje z inštruktorjem? Nenazadnje se spremeni en kup predpisov, da upada človeških sposobnosti sploh ne omenjamo. Zlasti po tem, ko človek ni več delovno aktiven.

Ne pravim, da naj posvojimo angleški sistem (obnovitev pri 70. letu starosti in potem na 3 leta), ampak gotovo se strinjamo vsi, da je carte blanche do 80. leta mogoče pa malo predolga... In da se da to rešiti tudi na "mehki" način z vzpodbudami oz. popusti za tiste, ki gredo na kratek refresh course.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ncnifrej in sad

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.293
9.499
113
EU
Ne, ne zdi se mi smiselno imeti obnovitvene tečaje.
Sem upokojenec, in sem pred časom opravil celo izpit za inštruktorja vožnje. Do sedaj sem vedno vozil "po pravilih" in tako, da lahko rešim nepredvidene prometne težave drugih. Ponavadi mlajših. Ko žena ime obletnico mature, vedno me vzamejo kot prevoznika, ker je pač Gonzo zanesljiv.
Ehm, sedaj bi ti mene gnal na nekakšno obnovitev znanja, kot da sem vse pozabil.
Podobno je kot z boni za nabavo računalniše opreme, katere ponuja država. Starejše bi gnali na tečaj izobraževanja iz računalništva. Če pogledaš moje poste v temi računalništvo, boš videl da nisem glih amater. Do sedaj sem vsaki računalnik kupil po deli. Zmontiral v ohišje (sam) in naložil Winze. Po tej logiki bi me tudi gnal na tečaj izobraževanja, da bi lahko koristil državni bon za nakup napr. tablice.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
417
280
63
Fair enough. Koliko pa meniš, da je vrstnikov tvojih let, ki bi jim zaupal vlogo prevoznika na obletnicah mature? In da se zraven pelje tvoja žena?

1 od 100? 1 od 1000?

Če ima zaradi tega 99 (ali 999) ostalih voznikov en (opcijski!) šnelkurs s finančno vzpodbudo, je neto benefit boljši kot da lahko vsi vozijo brez vprašanj do 80. leta...
 
  • Všeč mi je
Reactions: ncnifrej in sad

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.390
1.389
113
Kot sem že napisal je ključna samokontrola in mi potomci, saj se starejši velikokrat ne zavedajo ali pa nočejo sprejeti, da več ne zmorejo. Torej je naša naloga, da svoje domače na to opozarjamo in jim v končni fazi vzamemo ključe od avta, ko je to potrebno. Redki so taki kot Gonzo, da se sami izobražujejo in zavedajo svojih slabosti, če jih imajo.

Je pa dejstvo, da bi bilo dobrodošlo, če bi vozniki na vsakih 15 ali 20 let obnavljali svoje znanje. Ne samo starejši ampak vsi. Tudi mlajša generacija pozablja, ne pozna več vseh predpisov, ipd. Imamo dosti tem tule na alterju, kjer vidimo, da ne vemo ;)
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.293
9.499
113
EU
Sosed, ki je že bolj dogo bil v penziji, kot ima delovne dobe, je vsak dan vozil avto. Samo do mesta po kosilo, pet kilometrov daleč.
Povedal je , da na avtocesto ne upa.
Za vzgojo otrok, starše tudi ne pošiljajo na tečaje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.230
1.497
113
Seveda greš na starševski tečaj. Ampak primerjave pa imaš.

Preveč ad hominem gledaš na zadevo. Jaz bi z veseljem delal obnovitvene tečaje že pred penzijo. V čem bi ti pa škodili?
Pa izpit za avto si tudi moral iti narediti. Je to tudi krivica, ker za otroka ga pa nisi rabil?
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.118
6.924
113
Ko žena ime obletnico mature, vedno me vzamejo kot prevoznika, ker je pač Gonzo zanesljiv.
Morda si pa samo blazno siten ce spijes kozarcek prevec. In so zdruzili prijetno s kotistnim in te dolocili za voznika.

salo na stran - ne mores po sebi sodit cele populacije. Za take analize so raziskave in ne neki osebni obcutki. Tole z instruktorjem voznje mi ne gre skupaj ker imam v glavi da je pogoj da si full time zaposlen pri avtosoli
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.293
9.499
113
EU
Izpjt za inštruktorjs sem naredil pred časom v stari Jugi, če bi bilo potrebno za hude čase. Nima vezs z avto šolo. To pride pozneje, če hočeš delat kot inštruktor.
Sedaj o tistem, ki je na avtocesti obračal avto v nasprotno smer. Obnovitveni tečaj mu ne bi pomagal, ker sigurno zna, da tega ne sme delat na avtocesti.
Bolj bi ga bilo potrebno testirati "na norost". Tudi testirati "ritopike", ki vozijo meter za odbijačem na avtocesti. Tudi večino motoristov, ki prehiteva prek polne črte in prek omejitve.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.118
6.924
113
Tvoj post se bere kot da si kot upokojenec pred casom naredil izpit za instruktorja in da opravljas to delo. Ves kok ljudi ma izpit za varilca pa ne znajo svasat

pa ne pravim da ne znas vozit…sam utemeljitve ne zdrzijo cisto
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.230
1.497
113
Izpjt za inštruktorjs sem naredil pred časom v stari Jugi, če bi bilo potrebno za hude čase. Nima vezs z avto šolo. To pride pozneje, če hočeš delat kot inštruktor.
Sedaj o tistem, ki je na avtocesti obračal avto v nasprotno smer. Obnovitveni tečaj mu ne bi pomagal, ker sigurno zna, da tega ne sme delat na avtocesti.
Bolj bi ga bilo potrebno testirati "na norost". Tudi testirati "ritopike", ki vozijo meter za odbijačem na avtocesti. Tudi večino motoristov, ki prehiteva prek polne črte in prek omejitve.

Kaj ti veš kaj 80 let star voznik zna delati na avtocesti, če je delal izpit, ko le teh sploh še ni bilo. Torej karkoli zna se je sam naučil in nikjer ne piše, da se je naučil prav.
Se pa strinjam s tabo, da bi testiral tudi reakcijski čas in če pač ni dovolj kratek izgubiš izpit. Žal.