bedaki na cesti

ametist

Fizikalc
5. nov 2012
181
47
28
Kje ste našli da zdravnik oz. Psiholog sprašuje sorodnike in da ti celo nekaj podpisujejo ali on lahko vozi ali ne?
Kontrolni zravniški pregled je sestavljen iz zdravniškega pregleda, psihologa in potem ima psiholog možnost da starostnika napoti še na kontrolno vožnjo v šolo vožnje.
Noben od sorodnikov nic ne podpisuje...
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.118
6.924
113
osvežitvena vožnja za vse nad 70 + obvezen zdr. pregled kot ga majo očalarji (na 5 let do koca lajfa) pa zdravo (razn, če so bli poklicni vozniki do ''nedavno' pol tud brez vožnje')
Najprej: kontrolni zdravniski pregledi so lahko tudi na eno leto. Al pa tri. Al pa deset. Kakor ti zdravnik mdps predpise.
Za konec pa: ocalarji nimajo vec pregledov do konca lajfa. Sedaj podpisejo izjavo, da se bodo sami oglasili na pregledu ce se jim dioptrija spremeni za vec kot +-2 (ampak tole stevilko nisem ziher).
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.390
1.389
113
Najprej: kontrolni zdravniski pregledi so lahko tudi na eno leto. Al pa tri. Al pa deset. Kakor ti zdravnik mdps predpise.
Za konec pa: ocalarji nimajo vec pregledov do konca lajfa. Sedaj podpisejo izjavo, da se bodo sami oglasili na pregledu ce se jim dioptrija spremeni za vec kot +-2 (ampak tole stevilko nisem ziher).
Vesten očalar tako menja očala na 2 leti, vsaj jaz in moji domači jih (mogoče kdo z nizko dioptrijo na 3 leta). Sicer pa 2 celi razlike je toliko, da si pri v enem primeru slabo viden, v drugem pa že praktično slep ;) 0,5 spremembe se že zelo pozna.
Mi je pa zanimivo ko vas berem, kako bi eni vse nad 60 let zbasali iz cest pa ne vem kaj. Statistično gledano je še zmeraj največji problem na naših cestah hitrost, predvsem med mladimi in alkohol. Veliko več nesreč povzročijo ti dejavniki kot stari vozniki zaradi vožnje v kontra smer. Res pa, da ti zadnji skoraj zmeraj koga ubijejo (poleg sebe).
Preventiva kot praci Apollo8 bi bila prava stvar. Dodatne ure vožnje, kak teoretičen preiskus in take zadeve bi pasale v vsako desetletje starosti.

Na splošno pa mi je zanimivo, da jih je toliko brez staršev, brez dedkov in babic, mam in očetov. Nekako ne živite v realnosti in ne razumete kako je s starejšimi, še manj, da obstajajo okrog nas in vozijo avte. Ne gre kar vsakemu odvzez izpita in avta. Kako bodo prišli do zdravnika, do trgovine, do vnukov in podobno. To so ljudje s svojimi potrebami in navadami. Jih je pa potrebno ozaveščati, se pogovarjati, jim razlagat kaj je danes normalno in kaj več ne...

Moj 78 letni foter se je npr. čisto navadil, da sam več ne vozi okrog, edino ko je mati zraven. Ne vozi več po avtocesti in obvnoznici. Skušam ga prepričati, da tam kjer je pred 20 leti vozil 100 ne more več tako voziti, ker pač to ni ok. Med drugim tudi za to, ker je takrat naredil 15k km letno, danes pa jih naredi mogoče 1k.

V glavnem, ne gre kar stare nekam zapret in niso glavni problem na naših cestah. Jim je pa potrebno pomagati in jih ozaveščati.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.656
9.459
113
Tlačit zraven divjake in s tem relativizirat nesposobnost vožnje starejših oseb je neumnost. Raje policijo pokliči, da bo takega dobila, pa bo ostal brez izpita.
No, kako bi ti uredil?
Jaz bi recimo dal, da je potrebno na x let izpit še enkrat delat. Poleg zdravniškega. Ker me res zanima, kako lahko zdravnik oceni, da je nekdo sposoben vožnje, razen če je popolnoma dementen, itd.
Kdo je relativiziral nespodobnost vožnje starejših oseb?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.556
6.637
113
pri taščici
Evo, alteras nima pojma.
Ko sem pred 25 leti delal izpit sem moral ustavit pri stop znaku IN pri crti oziroma na tocki vidljivosti.
To mi je bila takrat neumnost. Ali je to se.potrebno ali ne vec.
Ce pogledamo posnetek na prejs jinstrani poljsekga motorista v avtosoli, le ta ni ustavil pri stop znaku, ampak samo pri crti.
Kaj je sedaj pri jas v veljavi.
Ker tule kandidat gladko pade ce ne naredi po crki zakona(oziroma vsaj je nekoc).
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.009
9.651
113
Vesten očalar tako menja očala na 2 leti, vsaj jaz in moji domači jih (mogoče kdo z nizko dioptrijo na 3 leta). Sicer pa 2 celi razlike je toliko, da si pri v enem primeru slabo viden, v drugem pa že praktično slep ;) 0,5 spremembe se že zelo pozna.
Mi je pa zanimivo ko vas berem, kako bi eni vse nad 60 let zbasali iz cest pa ne vem kaj. Statistično gledano je še zmeraj največji problem na naših cestah hitrost, predvsem med mladimi in alkohol. Veliko več nesreč povzročijo ti dejavniki kot stari vozniki zaradi vožnje v kontra smer. Res pa, da ti zadnji skoraj zmeraj koga ubijejo (poleg sebe).
Preventiva kot praci Apollo8 bi bila prava stvar. Dodatne ure vožnje, kak teoretičen preiskus in take zadeve bi pasale v vsako desetletje starosti.

Na splošno pa mi je zanimivo, da jih je toliko brez staršev, brez dedkov in babic, mam in očetov. Nekako ne živite v realnosti in ne razumete kako je s starejšimi, še manj, da obstajajo okrog nas in vozijo avte. Ne gre kar vsakemu odvzez izpita in avta. Kako bodo prišli do zdravnika, do trgovine, do vnukov in podobno. To so ljudje s svojimi potrebami in navadami. Jih je pa potrebno ozaveščati, se pogovarjati, jim razlagat kaj je danes normalno in kaj več ne...

Moj 78 letni foter se je npr. čisto navadil, da sam več ne vozi okrog, edino ko je mati zraven. Ne vozi več po avtocesti in obvnoznici. Skušam ga prepričati, da tam kjer je pred 20 leti vozil 100 ne more več tako voziti, ker pač to ni ok. Med drugim tudi za to, ker je takrat naredil 15k km letno, danes pa jih naredi mogoče 1k.

V glavnem, ne gre kar stare nekam zapret in niso glavni problem na naših cestah. Jim je pa potrebno pomagati in jih ozaveščati.
To se vse strinjam, ČE je nekdo še sposoben funkcionirati v prometu. Okoliščine ali nekdo ima nekoga, da ga vozi okrog, ne morejo vplivati na odločitev ali je ta lahko udeležen v prometu ali ne. To je popolnoma nepomembno. Pomembno je le, ali je sposoben funkcionirati v prometu. Pika.
Ker imam očeta, ki ne vozi že 10 let, mati še vedno vozi. Zakaj oče ne vozi? Ker ni sposoben. In nočem, da ubije mene, mojega otroka ali pa otroka nekoga tretjega. Mati tudi vozi samo doma in okoli, pa nima omejitve. Če more iti v Ljubljano jo mi peljemo ali pa gre z vlakom, avto pa pusti na postaji.
Sicer pa sedaj obstajajo razni zavodi, ki ponujajo brezplačne prevoze za starejše in se da spravit čez tudi, če nimaš vozila. Res pa ne, za it na kofe. Pa na vasi je malo drugače, se vedno da kaj uredit. V mestu imaš pa običajno nujne zadeve itak dostopne brez vozila.

Tako da, prosim ne piši o tem, kako ne razmišljamo o starejših ali pa jih nimamo, itd. Ker to ni pomembno za udeležbo v prometu. Res pa je, da marsikateremu otroku dol visi za starše in jih potem pustijo, da vozijo, čeprav niso sposobni tega. To, da zna takšen voznik koga ubiti, jim pa ne pride v glavo, samo, da se ni treba s starejšimi ubadat.
 
Nazadnje urejeno:

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.230
1.497
113
To se vse strinjam, ČE je nekdo še sposoben funkcionirati v prometu. Okoliščine ali nekdo ima nekoga, da ga vozi okrog, ne morejo vplivati na odločitev ali je ta lahko udeležen v prometu ali ne. To je popolnoma nepomembno. Pomembno je le, ali je sposoben funkcionirati v prometu. Pika.
Ker imam očeta, ki ne vozi že 10 let, mati še vedno vozi. Zakaj oče ne vozi? Ker ni sposoben. In nočem, da ubije mene, mojega otroka ali pa otroka nekoga tretjega. Mati tudi vozi samo doma in okoli, pa nima omejitve. Če more iti v Ljubljano jo mi peljemo ali pa gre z vlakom, avto pa pusti na postaji.
Sicer pa sedaj obstajajo razni zavodi, ki ponujajo brezplačne prevoze za starejše in se da spravit čez tudi, če nimaš vozila. Res pa ne, za it na kofe. Pa na vasi je malo drugače, se vedno da kaj uredit. V mestu imaš pa običajno nujne zadeve itak dostopne brez vozila.

Tako da, prosim ne piši o tem, kako ne razmišljamo o starejših ali pa jih nimamo, itd. Ker to ni pomembno za udeležbo v prometu. Res pa je, da marsikateremu otroku dol visi za starše in jih potem pustijo, da vozijo, čeprav niso sposobni tega. To, da zna takšen voznik koga ubiti, jim pa ne pride v glavo, samo, da se ni treba s starejšimi ubadat.
Poleg vsega naštetega imajo brezplačen javni promet. Naj grejo na avtobus, trolo, vlak, itd. Imajo čas. Pa še zeleno je.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon in sad

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.390
1.389
113
Se strinjam, da je pomembno ali funkcionira v prometu ali ne. Hotel sem povedati bolj to, da se da to njihovo funkcioniranje v prometu bistveno podaljšati z ozaveščanjem glede vožnje, tudi s tem, da ne vozijo več na avtocestah in te finte.
Skrbet je treba za njih in imeti v mislih, da bomo tudi mi enkrat starejši in bomo na cesti kake 10x manj kot danes.

Kar pa se zastonj busov in ostalega tiče. Moja dva bi morala najprej 3km v eno smer hoditi, da bi prišla do prve avtobusne postaje. Pa sta samo 15 minut vožnje oddaljena od MB naprimer. To je super za tiste, ki so v mestu, drugje nimajo neke koristi.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.009
9.651
113
Se strinjam, da je pomembno ali funkcionira v prometu ali ne. Hotel sem povedati bolj to, da se da to njihovo funkcioniranje v prometu bistveno podaljšati z ozaveščanjem glede vožnje, tudi s tem, da ne vozijo več na avtocestah in te finte.
Skrbet je treba za njih in imeti v mislih, da bomo tudi mi enkrat starejši in bomo na cesti kake 10x manj kot danes.
Ja, drži. Ampak v mislih je potrebno imeti tudi vse ostale udeležence v prometu in predvsem varnost. Te omejitve z vožnjo okrog doma so res dober primer. Škoda le, da kar nekaj starejših ni sposobnih narediti te omejitve. In ravno ti so potem najbolj nevarni.
Kar pa se zastonj busov in ostalega tiče. Moja dva bi morala najprej 3km v eno smer hoditi, da bi prišla do prve avtobusne postaje. Pa sta samo 15 minut vožnje oddaljena od MB naprimer. To je super za tiste, ki so v mestu, drugje nimajo neke koristi.
A je lažje peljati starejšega 3 kilometre ali 150 km v eno smer? Pa dodamo poleg časovnega, še stroškovni in eko vidik.
Poleg tega jaz ne razumem recimo zakaj se nekateri vozijo z avtom, če imajo vlak brezplačno, čas pa tudi. Kot sem dal primer: moja tašča, ki ima ves čas na svetu, za obisk k nam pa jo peljejo, namesto da bi šla na izlet z vlakom. Ampak ne, ona se ne bo z vlakom vozila.
Ko smo ji froca po vlaku poslali na počitnice, nas je pa gledala kot najslabše starše na svetu. Pač polna rit vsega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

igiNo1

Guru
24. feb 2018
1.449
659
113
Počakajmo, ko bomo stari 80+, če bomo dočakali.
Vas kar vidim kako boste samoiniciativno vračali vozniška dovoljenja :)

Meni ne bo pri 80 nihče rekel, da ne znam vozit, ker bom imel izpit že 62 let, sploh pa ne sin ali vnuk, ki niti stara ne bosta toliko let, kot bom jaz imel izpit :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in Gonzo

ametist

Fizikalc
5. nov 2012
181
47
28
Evo, alteras nima pojma.
Ko sem pred 25 leti delal izpit sem moral ustavit pri stop znaku IN pri crti oziroma na tocki vidljivosti.
To mi je bila takrat neumnost. Ali je to se.potrebno ali ne vec.
Ce pogledamo posnetek na prejs jinstrani poljsekga motorista v avtosoli, le ta ni ustavil pri stop znaku, ampak samo pri crti.
Kaj je sedaj pri jas v veljavi.
Ker tule kandidat gladko pade ce ne naredi po crki zakona(oziroma vsaj je nekoc).
Če je stop znak in stop črta ustaviš pred stop črto, če črte ni pa na točki preglednosti. Tako se danes uči.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in Hanzi

nacek

Guru
13. okt 2012
2.932
571
113
To se vse strinjam, ČE je nekdo še sposoben funkcionirati v prometu. Okoliščine ali nekdo ima nekoga, da ga vozi okrog, ne morejo vplivati na odločitev ali je ta lahko udeležen v prometu ali ne. To je popolnoma nepomembno. Pomembno je le, ali je sposoben funkcionirati v prometu. Pika.
Ker imam očeta, ki ne vozi že 10 let, mati še vedno vozi. Zakaj oče ne vozi? Ker ni sposoben. In nočem, da ubije mene, mojega otroka ali pa otroka nekoga tretjega. Mati tudi vozi samo doma in okoli, pa nima omejitve. Če more iti v Ljubljano jo mi peljemo ali pa gre z vlakom, avto pa pusti na postaji.
Sicer pa sedaj obstajajo razni zavodi, ki ponujajo brezplačne prevoze za starejše in se da spravit čez tudi, če nimaš vozila. Res pa ne, za it na kofe. Pa na vasi je malo drugače, se vedno da kaj uredit. V mestu imaš pa običajno nujne zadeve itak dostopne brez vozila.

Tako da, prosim ne piši o tem, kako ne razmišljamo o starejših ali pa jih nimamo, itd. Ker to ni pomembno za udeležbo v prometu. Res pa je, da marsikateremu otroku dol visi za starše in jih potem pustijo, da vozijo, čeprav niso sposobni tega. To, da zna takšen voznik koga ubiti, jim pa ne pride v glavo, samo, da se ni treba s starejšimi ubadat.
Mimogrede pa še malo o mlajših-

Ojoj...


Cesta je bila zaradi dogodka zaprta več ur in je skušala potrpežljivost marsikaterega voznika. Tudi tistega s škodo temnejše barve, ki je stal v koloni blizu izvoza Sostro. Odločil se je storiti nekaj nepojemljivega – zapeljal je na reševalni pas, obrnil svoje vozilo in po njem zapeljal celo v nasprotni smeri! Ostali so se zgražali in ga slikali, fotografije pa javnosti pokazali na družbenih omrežjih. Hud prekršek zna voznika stati najmanj vozniškega izpita…

 
  • Wow
Reactions: tony

Corvette

Majstr
6. nov 2008
417
280
63
Omejevati pravice starejšim kar se tiče vozniškega izpita je osje gnezdo, v katerega nihče noče dregniti, tudi ker so to zvesti volilci in znajo to hitro kaznovati na volitvah :)

Lahko pa bi npr. naredili po pretečeni starosti, ki je določena za upokojitev, preventivne osvežitvene tečaje na nekaj let. Udeleženec tečaja bi lahko imel popust pri zavarovanju, edino financiranje in morebitni pravni vidiki so above my pay grade :)

Konec koncev je treba marsikatero licenco obnavljati na vsakih nekaj let (razni inštruktorji, vodniki, ipd.), tako da mogoče za upravljanje dvotonskih zverin tudi ne bi bilo slabo uvesti kaj več preventive z nekim smiselnim pristopom, ne da je samo money grab in prisila.