80 km/h.
Izjemno nesrečen splet okoliščin. Kot je Hanzi napisal tudi sam dvomim, da bi lahko kaj takšnega kar tako ponovil. Že če bi Corsa zadela tovorno vozilo kamorkoli drugam bi bilo vse drugače, itd.
Vprašanje tudi koliko in kaj je šofer kaimona reagiral. Meni se zdi da je ob trku sam cuknil vozilo v desno (namenoma ali pa refleksno), to je potem tudi zanihalo prikolico. Je pa ravno v trenutku trka na posnetku lag, tako da se ne vidi dobro sekvence premika ob trku.
A prikolica/cisterna je bila prazna ali kaj pomeni izjava "da ni prevažal nevarnih snovi"?
Hmm torej tovornjak je verjetno peljal tam okoli 90, tale z corso pa je bil hitrejši za okoli 30+ km ?
Ne bo držalo. Tisti s kapo ni plačan zato, da povzroča nevarnosti z vožnjo skozi rdečo, divjanjem, po nasprotnem pasu... Ampak da skrbi za varnost.Narobe vidiš. Un s kapo je plačan in ima pooblastilo, da to počne, če in kadar je treba. Prvi ma pa edino nalogo, da ustavi pr kraj in počaka z rokami na volanu, ko za sabo zasliši zvočni signal...
Saj veš, da je ograja sicer zdržala, a je bila prenizka. Debelina ni bila problem.Avto bi verjetno še zadržala, ampak 15 tonski tovornjak? Verjetno bi ustrezna ograja morala biti iz betona debeline 1 meter, torej mission impossible? Imajo kje drugje na svetu take ograje, torej predvidene za recimo 40 ton (če bi bila cisterna polna)?
Na “betonsko ograjo”: težava je, da so “klančine” tj. nagib in dolžina spodnjega dela izračunani tako, da “potegenjo” v ograjo (tj. “prilepijo” vozilo v ograjo) samo vozila z določeno velikostjo koles (fizika) in odvisno od “starosti” take betonske ograje so optimalno izračunani nagibi za velikost koles 15 col, malo mlajše pa za velikost do 17 col. Za večje premere pa “fizika” pač ne deluje ozr. gre celo v drugo smer.
In ravno to se je tukaj zgodilo - tovorno vozilo je z odbijačem udarilo v betonsko ograjo, samo kolo tovornjaka sploh ni prišlo v stik z betonsko ograjo in je posledično kamion vleklo v ograjo in ga ustavljajo. Žal pa je velikost kolesa polpriklopnika - cisterne bilo ravno tiste velikosti, da je namesto, da bi vleklo v ograjo in navzdol, zagrabilo in je “splezalo” preko in za sabo potegnilo tudi “traktor” (spet fizika - tudi prazna cisterna je težja od traktorja ozr. deluje vzvod).
Zdaj kriviti DARS je IMHO pretirano, ker mora, pač zaradi fizike, najti neki kompromis. In kompromis je ta, da se “ščiti” večina udeležencev - tj. osebna vozila, dodatno pa se predvida, da so “poklicni” vozniki tisti, ki ne bo “redno” uporabljali ograje (tudi statistika to potrjuje).
Žal je v konkretnem primeru nastradal nič kriv voznik - a IMHO neke boljše realne variante trenutno ni (razen 50 m široke AC in ustrezne izletne cone - kar pa ni realno).
Saj veš, da je ograja sicer zdržala, a je bila prenizka. Debelina ni bila problem.
In ja, naj zdži 40 ton pri 80 na uro. Kako je po svetu, mi je vseeno - človeško življenje je vredno preveč, da tega ne bi naredili.
Ni treba, da je sama betonska ograja dosti višja, ker je namenjena temu, da ustavi dirketen izlet z vozišča. Če pa bi bila za njo primerno visoka in dimenzionirana kovinska ograja, ki bi morala smo ohraniti prikolico oz tovornjak pokonci, da se ne skipa čez (po tem, ko je njegovo smer vožnje za korigirala betonska ograja), se ne bi prevrnil čez. Torej na viaduktih (drugje ni potrebe nad intik za betonsko ograjo še kovinska, višine recimo 3 metre ...