Avtomatski menjalnik in zaviranje z motorjem

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.280
2.873
113
Lublana
Obišči stran
Ljubelj se ne šteje pod klanec (kjer bi bremze sploh imele možnost popuščat). Ljubelj če že..je bolj uporaben z avstrijske strani do meje, da malo prepucaš motor :fredi:
No ja, vem za osebke, ki so pri spustu na Avstrijsko stran skurili zavore pri osebnem vozili z ročnim menjalnikom. Jaz sem se nekajkrat peljal čez Ljubelj s pick upom in z dvema potnikoma in nekje 300-400kg robe na kesonu. Res še vedno manj težko, kot kakšen 4T kamper. Lepo v D in nobenega problema z pregretimi zavorami. Se pa že omenil, da prav veliko ne vozim po kakšnih hudih strminah, če pa že pa prestavim v 2. Ampak to je res redko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.894
9.476
113
Meni je povsem jasno kako prideš dol iz Ljubelja s 4T kravo. Večkrat tudi čez Pavličevo sedlo dol na avstrijsko stran, je še težje. Pa dostikrat iz Turracherja dol po 24% klancu, pa nikol nisem zakuril bremz. Pa skuter zadej tudi ni problem. Tvoja teorija s katero brzino gor, s tisto dol tudi ne drži vedno, sploh je razlika pri 2.8 ali pa 2.3 motorju z isto močjo.
Smešno mi je, ko je govora o osebnem avtu.
Še vedno pa nimamo uporabniške izkušnje kamperja z avtomatikom.
Tist je teorija, resnica je pa pač po občutku.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.894
9.476
113
No ja, vem za osebke, ki so pri spustu na Avstrijsko stran skurili zavore pri osebnem vozili z ročnim menjalnikom. Jaz sem se nekajkrat peljal čez Ljubelj s pick upom in z dvema potnikoma in nekje 300-400kg robe na kesonu. Res še vedno manj težko, kot kakšen 4T kamper. Lepo v D in nobenega problema z pregretimi zavorami. Se pa že omenil, da prav veliko ne vozim po kakšnih hudih strminah, če pa že pa prestavim v 2. Ampak to je res redko.
Sem bil zraven, ko se je dec komaj ustavil pred koncem pomola tak kjer gre trajekt za Pag, Prizna se mi zdi. Iz zavor sd je kadilo ko za stavo.
 
  • Haha
Reactions: sixpower

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
No ja, vem za osebke, ki so pri spustu na Avstrijsko stran skurili zavore pri osebnem vozili z ročnim menjalnikom.
Saj nerabi bit Ljublej za to. Dosti manjši breg in jih pregreješ. Samo to je folk, ki ne spusti bremze.
Če se kdaj za kakim pelješ z Rogle recimo. To mu že napol poti tak smrdi da ni res. Luči pa tudi skos gorijo. Še po ravnini.
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.280
2.873
113
Lublana
Obišči stran
Saj nerabi bit Ljublej za to. Dosti manjši breg in jih pregreješ. Samo to je folk, ki ne spusti bremze.
Če se kdaj za kakim pelješ z Rogle recimo. To mu že napol poti tak smrdi da ni res. Luči pa tudi skos gorijo. Še po ravnini.
Saj to, nekaj občutka moraš imeti in tudi nekaj preprostega znanja, o mehaniki in trenju. Voziš s primerno hitrostjo in postopmoa zaviraš po potrebi. Čim večkrat nogo dol z zavor, da se imajo čas hladiti, do naslednjega ovinka.... razni hlodi, ki jih res ni malo pa stalno nogo na stopalki za zavoro tiščijo. Hkrati so pa še pametni in te ozmerjajo, če ga dobronamerno opozoriš, češ kaj boš ti meni govoril, če imam pa jaz novi super duper avto, ki zdrži vse. :valjamse:
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in ales85

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Tu ne gre toliko za fiziko, ker fizikalno se porabi enako energije (proizvede enako toplote) ali zaviraš občasno in močno ali ves čas pomalem, dokler imaš na koncu enako hitrost. Razlika v hlajenju pri obeh načinih sicer obstaja, ampak je zanemarljiva. Problem večine teh "copatkarev" na zavori je v temu da kurijo samo sprednje zavore, zadnje pa sploh ne delajo. S tem namesto da bi se grele vse 4 zavore (=večja površina za hlajenje) se grejejo samo prve, ki se potem prekurijo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Tu ne gre toliko za fiziko, ker fizikalno se porabi enako energije (proizvede enako toplote) ali zaviraš občasno in močno ali ves čas pomalem, dokler imaš na koncu enako hitrost. Razlika v hlajenju pri obeh načinih sicer obstaja, ampak je zanemarljiva. Problem večine teh "copatkarev" na zavori je v temu da kurijo samo sprednje zavore, zadnje pa sploh ne delajo. S tem namesto da bi se grele vse 4 zavore (=večja površina za hlajenje) se grejejo samo prve, ki se potem prekurijo.
Ni čisto tak. Če dalj časa zaviraš se več toplote prenese na zavorno tekočino, če pa v kratkih močnih se pa tekočina ne segreje tolko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15 in tony

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Moj odgovor se je nanasal na six powerja, kimje napisal, da nikoli v 20 letih ni zaviral z motorjem razen dvakrat pa me zanima kje se vozi, ker za zidanice v prlekiji obiskovat zavor sploh ne rabis
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Tu ne gre toliko za fiziko, ker fizikalno se porabi enako energije (proizvede enako toplote) ali zaviraš občasno in močno ali ves čas pomalem, dokler imaš na koncu enako hitrost. Razlika v hlajenju pri obeh načinih sicer obstaja, ampak je zanemarljiva. Problem večine teh "copatkarev" na zavori je v temu da kurijo samo sprednje zavore, zadnje pa sploh ne delajo. S tem namesto da bi se grele vse 4 zavore (=večja površina za hlajenje) se grejejo samo prve, ki se potem prekurijo.
A to imajo avtomobili prav dve stopalki za zavoro, eno za prednje eno za zadnje zavore?
 
  • Haha
Reactions: Seba81 in Kamele0N

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.410
398
83
dober test je wurzenpass v dolino ko nepricakovano na okluki naletis na kaksnega gozdarja polno nalozenega...
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

dugi

Fizikalc
2. sep 2011
221
44
28
ljubljana
Še moje izkušnje vožnje avtodoma in uporabe zavor,
Spust iz Sv.Gore nad Novo Gorico. Takoj pod cerkvijo je spust naravnost. Motor 2.0 130 KM.
V 1.prestavi ročnega menjalnika.obrati motorja med 4-4.5 obr.
Zavora uporabljena vsaj 70% časa.
Druga prestava prehitra.
Teža vozila 3.5 t

Vožnja osebnega vozila je popolnoma neprimerljiva z kombi vozili ali tovornjaki ali avtobusi.
Opazujte,kolikokrat kamionarji zavirajo na videz nepomembnem spustu.
Inercija dela svoje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in nemenabijat