AdBlue

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Ali je nesintetično pridobljena scavnica (torej prava) tudi OK za prvo silo? V smislu, da če ti ga nekje, kjer ga ni možno dobiti zmanjka, avto pa ne vžge več? V smislu odtočiš v rezervoar in pelješ dalje... :)
Te opozarja toliko prej (vsaj pri VAG), da ni problema. Če na razdalji 2400 km, ko se sproži prvo obvestilo, ni na voljo nobenega Adblue-ja, si pomoje v večjih težavah kot samo to, da avto ne bo vžgal :)
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.460
1.920
113
Pa bi avto dejansko ne vžgal, če bi zadevo do konca spraznil. Al bi samo težil v nedogled?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.661
113
Traktor mode pol :) kolk gre pol tist...60...al 80km/h... :D
A gre pol brez testerja da samo naliješ.....al je še to pol treba?
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Bo povedal kdo izmed bolj podkovanih, ampak sam močno dvomim, da ima avto senzor za analizo kemijske sestave Adblue tekočine. Povedano drugače, lahko se not poščiješ, naliješ vodo, ali pa najprej spiiješ to vodo in potem "sfiltrirano" nataknaš preko onéta. Dokler je nivo tekočine zadosten, bi po kmečki logiki sistem pustil vžig motorja, ker pač kontrolira nivo, ne sestave.

Kaj pa se zgodi ob prvi uporabi oz. doziranju Adblue, ko noter ni ustrezna tekočina, se pa pomoje obračuna na servisu z vijolico ali dvema v žepu :)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Glede na to da Adblue vsebuje tam cca. 30% uree v vodni raztopini, torej večino mase še vedno predstavlja voda, ni neke panike da bi sama voda povzročala kakšen dodaten strošek. Ko se adblue vbrizga v izpuh se tam zaradi temperature voda izpari, urea pa razpade na CO2 in NH3 (amoniak). Amoniak se potem v katalizatorju veže na NOx in povzroči razpad na H2O in N2.

Če vliješ navadno vodo (destilirano) ne bo čisto nič crknilo, samo NOx se zaradi pomakanja amoniaka ki pride iz uree (adblue) ne bo pretvarjal v končnem katalizatorju v manj škodljive snovi (vodo in dušik). Teoretično bi se celo podaljšala življenjska doba SCR katalizatorja.

V praksi obstajajo NOx senzorji, ampak iz dieselgate vemo da se ne uporabljajo oz. se vsaj niso kot bi se morali. Tako da se nebi čudil da sistem zaznava samo polnost tanka za adblue in javi napako ko pride tam nivo do nule.

P.S. sam sistem vbrizga se lahko zamaši že ob nepravilni mešanici uree (ker ta kristalizira), tako da je pomebno da karkoli se vlije noter nima trdih snovi oz. delcev ki bi se lahko kje zataknili. S tega stališča navadna voda ni ok, ker se bo vodni kamen nabiral na šobi in tudi dalje na precej finem katalizatorskem satovju. Destilirana/demineralizirana voda pa nebi smela povzročat težav.

P.P.S. urin (scanje) bi moralo nekaj NOx pobrat, ni pa zadosti koncentrirana urea da bi delovalo enako kot adblue. Pa odvisno kakšno presnovo imate je lahko v scanju tudi precej trdnih snovi (ledvični kamni!) tako da ni priporočljivo uporabljat, razlogi so enaki kot za navadno vodo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

matej_

Guru
25. okt 2007
2.131
659
113
kaj pa če kupiš ureo v žaklju, pa doma zmešaš z (destilirano)vodo, urea se raztopi ti pa potem tisto noter vliješ?

zanima me ali bi šlo to ali ne?
 

Seba81

Majstr
25. avg 2009
2.052
120
63
Doma
So probaval na kamionih domačo mešanico, posledično so imeli okvarjene sisteme adblu....mislim da se ne splača pacat doma..
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Seveda bi šlo - zakaj ne. Avto za 50+ jurjev, al pa tudi če je pol manj, ti pa bi šparal na letni ravni 10€ (še to ne).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Seba81

mdolzan

Zelenc'
25. feb 2019
3
1
3
cca 0.7€/liter pride 1l adbluja na Petrolu...se ti res da zejabavat+reskirat, da gre kaj narobe "doma" za 7€/10kkm?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Mr_Wolf

matej_

Guru
25. okt 2007
2.131
659
113
em... hipotetično sem mislu, doma je bencinar pa dizel z eur5 (še niso vgrajevali adblue takrat).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.893
11.028
113
jaz pa kar na petrolu. Imajo nastavek za tiste ki nimajo "modrega roba z magnetom".gre bp.
Malo sicer priokusa ker kao piše da ne smeš na ročko tankat, samo kupljeno. Pač za lupljenje raje.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.012
1.455
113
Ni čisto tako. Na ročki je mišljeno za kamione, ki so bolj robustni in požrejo tudi kakšno umazanijo ter morebitne ostanek goriva in olja. Avto bo hitro zajamral. Izkušnja prijatelja.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.893
11.028
113
ne vem če, novi avti imajo pripravljeno za tankanje na ročko,torej modre obročke z magnetom, da sprosti ventil na ročki... adblu je adblu...ne vem no. Lahko se sicer tolazis s tem ko noter vliješ 2x dražji adblue, samo mene ne prepričaš. Potem tudi dizel za tovornjake ni isti kot za avte recimo...

Za kamijone je na ročki zgolj to kermorajo več tega natankat.... In je zadeva povsem nepraktična na kanistre ali tiste mehove (kdo si je to zmislil mora bit rahlo čuden).

Kolikor vemiz izkušenj nekoga je bolj problem, da tankaš iz kanistrov postopama in imaš napol odprt meh 1 leto doma. zadeva kristalizira in potem noter vliješ "drugačno" mešanico. Zato je pametno vedno do konca porabit, kar pač odpreš.