Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Nekaj si pozabil povedat Ljubljančanom. V Ljubljani bi bil že enkrat čas, da se prepove širitev poslovnih in industrijskih objektov. Tako se bo zmanjšal promet, pa tudi cene stanovanj in najemnin. Hkrati bomo dobili tudi bolj skladen regionalni razvoj. Dokler bo Slovenija samo Ljubljana, Koper in Maribor, bomo priča vsakodnevnim prometnim infarktom. Ko bo pa v Sloveniji "obstojalo" še kako drugo pomembno mesto se bodo pa razmere začele urejat same od sebe. Samo potem bodo spet nekateri imeli probleme, ker se jim bo v blagajno nateklo manj €.
Ljubljana je center Slovenije, večini Ljubljančanov se to itak zdi super duper in fino. Po svoje je to tudi logično, ker je Slovenija premajhna država in po svoje ne potrebuje več primerljivih centrov. Mogoče že MB in Koper, ostalo pa ni nujno.
Folk se seveda vozi v LJ. Tja se vozijo zato, ker so tam njihovi delodajalci. Le-ti dobro vedo, zakaj imajo zaposlenega nekoga, ki jih pri potnih stroških stane bistveno več od Ljubljančana.
Prepričan sem, da bi večina vozačev raje delala blizu doma. Žal je tako, da mnogi nimajo te izbire in lahko izbirajo le med vožnjo in delom v LJ ter bistveno slabše plačanim lokalnim delom, po možnosti v čisto drugi profesiji, kot jo obvladajo.
Ljubljana se povečuje, vse več je v njej ljudi, gospodarstva, domačinov, prišlekov, avtomobilov. Vse to drži in je del nekakšnega razvoja, ki verjetno ni optimalen, je pa tukaj in zdaj.
Ker se javna prometna infrastruktura in javni prevoz nista prilagajala prej navedenemu, se sedaj soočamo z zastoji in prometnim infarktom.
Še slabše bo in to se vidi tudi drugje, na avtocestah. Povečuje se tranzitni promet, imamo konkretno gospodarsko rast, cene stanovanj v LJ so mnogim nedosegljive in se pač vozijo.
Krivca za sedanje stanje sta občina Ljubljana in Republika Slovenija. Nimata prave razvojne strategije in politike, ni nobenega jasnega načrta uporabenga javnega prevoza na mestni in medkrajevni ravni, nobeden ne razmišlja o notranjem LJ ringu, nihče o tretjem pasu sedanje obvoznice, nihče ne gradi (varovanih!) javnih parkirišč ob ringu z urejenim javnim prevozom v ceni parkirnine.... Lahko bi še našteval pa nima smisla.
Še nekaj: koliko slovenskih podjetij pozna delo od doma? Jaz recimo delam stvari, ki bi jih lahko 90% opravil doma. V službi bi se morda prikazal za par ur enkrat tedensko. Živimo v dobi zmogljive mobilne in fiksne telefonije, videokonferenc, dobre IT infrastrukture v podjetjih, širokopasovnih povezav itd. Ampak ne, podjetja raje plačujejo potne stroške, urejajo pisarne, prenašajo za nekaj 10% več bolniških odsotnosti, LJ pa se duši v prometu.
Morda pa res potrebujemo 50 EUR takse na dan. Potem bo marsikateri delodajalec imel problem, saj zaposleni ne bodo plačevali iz svojega žepa prevoza od ringa do delovnega mesta. Bo črpal iz LJ bazena kadrov? Dvomim, saj bi to počel že sedaj pa očitno ne zadošča. Poleg tega bi ta bazen kadrov zase zahteval višje plače zaradi povečane ponudbe in ugodnosti za delodajalca.
Takrat bo verjetno kakšen delodajalec res vpeljal možnost dela od doma, v prid vseh vpletenih.