KSZ.
Kako ste zakomplicirali, pa skoraj vse povedano je narobe!
Kot prvo, osnova 64bitnega sistema sta PROCESOR (ki omogoča podporo 64bitnemu izvajanju kode) in pa 64bitni operacijski sistem (ki zna naslavljat 64bitni "procesor"). Oboje je na voljo že 40 let (serverji), za desktop PCje pa je vsakemu na voljo tak sistem že vsaj 5 let (AMD prej, Intel kasneje).
Pravi 64bitni sistem bo v osnovi deloval HITREJE kot pa 32 bitni, je pa razlika odvisna od prilagoditve kode. Ker je večina programja zadnjih 20 let bila pisanih za 32bitne sistem je tako tudi 64bitni program samo delno prilagojen in takorekoč skoraj nič hitrejši. Izjeme so samo specialni programi - kateri so pa itak tudi 20 let nazaj obstajali tudi v 64bitni verziji.
Slaba stvar 32 vs 64 bitnega sistema je pa je drugačna tudi PC (x86) arhitektura, kar pomeni da je na "stojnem" nivoju malce več razlike kot na "programskem" (pač skoraj vsako 32 bitno kodo lahko skompajlaš na 64bitih pa bo delala). Slednje desjtvo pomeni da MORAJAJO skoraj obvezno biti vsi gonilniki 64 bitni če želiš da bo sistem deloval optimalno .. če tega ni (oz. so 64bitni gonilniki slabi) je lahko sistem še bolj počasen kot pa 32bitni. V praksi je ponavadi, sploh v okolju M$ Win, natanko tako!
Torej iz same omejitve PC arhitekture je res, da je naslovni prostor delovnega pomnilnika MANJŠI od 4 GB (oz. 4GB - overhead) in da več pomnilnika ni mogoče naslavljat direktno na procesor. To pa je tudi edina trenutno uporabna stvar v 64bitih pri neprofi sferi (Win okolje), torej da ti računalnik prikaže ves pomnilnik (nad 4GB) ki ga imaš. Za vsakodnevno delo je itak 4GB delovnega pomnilnika preveč, oz. če ga rabiš več je dejansko to že t.i. "ramdisk" in v tem primeru je bolje kot pa izkoriščat delovni pomnilnik nakup kakšnega SSD diska oz. v pametnih sistemih moutanje "nekoriščenega" delovnega pomnilnika v swap.
Ok, pa da ne bom kompliciral .. če imaš 4GB rama, z windowsi mirno lahko uporabiš 32bitni sistem. Za vse ostalo pa velja, če ne veš zakaj bi uporabljal 64bite tega NE rabiš!