Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
SJTV1 ne precenjuj zmožnosti človeškega telesa. Z običajnim varnostnim pasom in sedežem človek v Laguni zelo verjetno ne bi preživel, ker bi imel prevelike notranje poškodbe.
Ta Laguna ima varnostne pasove za zategovalnikom in omejevalnikom zatezne sile ter varnostno blazino (in sedeže, ki so popolnma OK, ker so sodobni standardi za osebne avte zelo strogi). Če bi bil tale kreštest OK posnet, bi videl, da je voznik prišel z glavo v airbag kar pomeni, da je bila pot ustavljanja glave cca meter in pol (meter avta plus pol metra nihaja) (sem imel 90 km/h crashtest deformabilno oviro s 100% prekrivanjem videt v živo). To znese dobrih 20G, kar ni nič hujšega, tudi špica ne več kot 60-80 G. Pri prsnem košu povečaj za kakih 20 do 30%, pa še vedno ni niti blizu taki smrtonosnosti, o kakršni tu pišete.
HIC: recimo takole (cifre iz glave): če je pospešek (oziroma pojemek) glave (daljši od 3 ms, če se prav spomnim), višji od cca 70G, je 5% nevarnost za poškodbe glave. Pri okoli 90G je ta možnost večja od 20%, še vedno pa daleč od smrtonosnosti, o kateri tule nekateri pišete. Pri prsnem košu so meje še precej, precej višje, enako velja za dovoljeni upogib reber (če se prav spomnim, je EU meja okoli 4 centimetre).
Zakaj je toliko hudo poškodovanih in mrtvih tudi v sodobnih avtih? Zato, ker recimo kup ljudi narobe sedi. Narobe nastavljeni sedeži, slabo pripeti ipd. A si ti vedno (tudi na sovoznikovi strani) prav nastaviš sedež? Se vedno prav usedeš vanj? Se prav pripneš, nastaviš vzglavnik, zgornje vpetje pasu? Kolikokrat si videl ljudi, ki sedijo preveč na prednjem delu sedalnega dela, z narobe nastavljenim sedežem pas zapet čez plašče in jakne, ne zategnjen čet trebušni del, torbice v naročju ipd??? Jaz jih videvam vsakodnevno. In to je velik problem. Tako pripet v tej Laguni imaš veliiiiiko manj možnosti preživetja. In ja, seveda, bolj fizično "razviti" imajo načeloma več šans ...
In za konec: predstavljaj si, da pravilnosediš v sodobnem, varnem kabriotu s streho dol. V vozniška vrata ti prileti pod kotom 90 stopinj s 50 na uro prileti SUV, recimo plus minus dve toni. Kakšne bi bile posledice (najverjetnejše) za voznika kabria?