25 let razvoja na področju varnosti...

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik dijo_porko pravi:
Bom napisal izračune podatkov iz svoje nesreče:

Hitrost pri trku: 64,87 km/h, nasprotnik 92,32
Faza po trku: hitrost izteka: 4.1 km/h, nasprotnik 15
Sprememba hitrosti: 68,85 km/h, nasprotnik 93,32
Srednji pojemek 1139,9 m/s^2; človek, ki se je zaletel vame je doživel 1544,9, njemu nič.
Trajanje trka: 0,017s

Nekateri smo bili polomljeni, nekateri pa dobro "prebutani".
skratka en avto 120; eden 160 G, kar realno verjetno pomeni 80 in 120G (ali še manj) na živo vsebino ...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik doto pravi:
Ne moreš ti primerjati lupinga in trka z avtom. Problem pri lupingu je v tem, da ti srce ni sposobno pumpati krvi v glavo in zato posledično izgubiš zavest, in ne zaradi pritiska na organe.

Pri trku je pomoje bolj problematičen varnostni pas. Ta ti lahko zlomi prsni koš in stisne pluča in srce.
si že slišal za omejevalnik zatezne sile pri varnostnih pasovih? tista laguna iz videa to recimo ima.

Ima ga tudi Smart.
wink-1.gif

Samo problem je, da nad določeno mejo preprosto ne pomaga.

Ogo
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Res je - ampak ta meja je dosti višje, kot si večina predstavlja. Se spomniš tistega Smarta v betonsko ograjo? V resnici bi voznik najverjetneje preživel, pa čeprav so strašili, da ne bi imel šans, enako velja za Laguno v drevo ...
 

doto

Fizikalc
25. jul 2007
3.175
0
36
Slišal, samo do kakšne mere pomaga to če se 100 na uro zabiješ v zid. Večina crash testov je narejena za 60km/h
 

Torque

Pripravnik
22. jul 2007
835
15
18
Ksz ...

Sami doktorji fizike
cry12bpy.gif
Če bi bilo to vse tako enostavno, kot vi pišete, da je, se verjetno ne bi s problemi trkov ukvarjale cele armade inženirjev.

Ena izmed težav pri trkih je tudi to, s kakšno silo ti možgane "prilima" na notranjo stran lobanje, v bistvu ti jih zmečka. Res je, da smo ljudje zelo vzdržljivi, ampak pri trkih se sproščajo skoraj nepredstavljivo velike energije, in že mala hitrost je lahko velikokrat usodna.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Torque pravi:
Ksz ...

Sami doktorji fizike
cry12bpy.gif
Če bi bilo to vse tako enostavno, kot vi pišete, da je, se verjetno ne bi s problemi trkov ukvarjale cele armade inženirjev.

Ena izmed težav pri trkih je tudi to, s kakšno silo ti možgane "prilima" na notranjo stran lobanje, v bistvu ti jih zmečka. Res je, da smo ljudje zelo vzdržljivi, ampak pri trkih se sproščajo skoraj nepredstavljivo velike energije, in že mala hitrost je lahko velikokrat usodna.
Si že slišal za HIC? Tudi to merijo (oz izračunajo) pri Crash testih, pojemki in njihovo trajanje je zelo natančno definirano. In še 1x: človeško telo prenese veliko (tudi glava), sodobni avti pa znajo na te stvari zelo pazit (zato omejevalniki zatezne sile, dvostopenjski airbagi, zmačkljive cone, zategovalniki in še mnogokaj).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.500
10.729
113
mislim, da clvoek v smartu bi bil čežana, notranja.... bi pa verjetno ostal lep, za v krsto.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Pri takih ektremnih primerih je veliko odvisno tudi od sreče. Kak cm drugače je smrt, kak cm na drugo stran si pa samo potolčen. Lahko ti spodrsne na cesti, udariš z glavo v pločnik in adijo, na drugi strani se pa samomorilec vrže iz 5. nadstropja in preživi... Odstopanja so na vsako stran, je pa verjetnost veliko večja, da se bo pri višji brzini in manjšem avtu slabše končalo. Verjetnostno seveda.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
mislim, da clvoek v smartu bi bil čežana, notranja.... bi pa verjetno ostal lep, za v krsto.
Mislim, mislim.
Daj si kaj zračunaj raje, ne da nekaj na pamet blebetaš.
Glede na to, kake pišeš, v bistvu nič ne misliš
evil.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
SJTV1 ne precenjuj zmožnosti človeškega telesa. Z običajnim varnostnim pasom in sedežem človek v Laguni zelo verjetno ne bi preživel, ker bi imel prevelike notranje poškodbe.
Več šans bi imel, če bi namesto butastega trotočkovnega pasu imel take, kot ga imajo astronavti in piloti bojnih letal z vgrajenimi katapulti, torej vsaj 4 točkovni, orenk širok in orenk zategnjen. Seveda morajo tudi sedeži biti konkretni. Sedaj so v avtomobilu pač kompromisi za udobnost in lepoto in ne toliko za ultimativno varnost.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Se popolnoma strinjam.

Dodajam pa še en aspekt, mnogi ga namreč pozabljajo. Varnostni pasovi v avtih se obrabljajo vsakodnevno, še posebej pa z nepravilno uporabo. Sem pred časom gledal kreštest rabljenega Punta kabrio. Varnostni pas je enostavno raztrgalo.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Ljudje smo si tudi precej različni tako po fizični pripravljenosti , zdravstvenem stanju ter tudi starosti.

Samo za primer , prsni koš povprečnega 20 letnika zdrži približno 3 krat več kot pri povprečnem 70 letniku.

Poleg tega je pri nesrečah še cel kup naključnih in manj ugodnih situacij, ki lahko povzročijo precej poškodb.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
SJTV1 ne precenjuj zmožnosti človeškega telesa. Z običajnim varnostnim pasom in sedežem človek v Laguni zelo verjetno ne bi preživel, ker bi imel prevelike notranje poškodbe.

Ta Laguna ima varnostne pasove za zategovalnikom in omejevalnikom zatezne sile ter varnostno blazino (in sedeže, ki so popolnma OK, ker so sodobni standardi za osebne avte zelo strogi). Če bi bil tale kreštest OK posnet, bi videl, da je voznik prišel z glavo v airbag kar pomeni, da je bila pot ustavljanja glave cca meter in pol (meter avta plus pol metra nihaja) (sem imel 90 km/h crashtest deformabilno oviro s 100% prekrivanjem videt v živo). To znese dobrih 20G, kar ni nič hujšega, tudi špica ne več kot 60-80 G. Pri prsnem košu povečaj za kakih 20 do 30%, pa še vedno ni niti blizu taki smrtonosnosti, o kakršni tu pišete.

HIC: recimo takole (cifre iz glave): če je pospešek (oziroma pojemek) glave (daljši od 3 ms, če se prav spomnim), višji od cca 70G, je 5% nevarnost za poškodbe glave. Pri okoli 90G je ta možnost večja od 20%, še vedno pa daleč od smrtonosnosti, o kateri tule nekateri pišete. Pri prsnem košu so meje še precej, precej višje, enako velja za dovoljeni upogib reber (če se prav spomnim, je EU meja okoli 4 centimetre).

Zakaj je toliko hudo poškodovanih in mrtvih tudi v sodobnih avtih? Zato, ker recimo kup ljudi narobe sedi. Narobe nastavljeni sedeži, slabo pripeti ipd. A si ti vedno (tudi na sovoznikovi strani) prav nastaviš sedež? Se vedno prav usedeš vanj? Se prav pripneš, nastaviš vzglavnik, zgornje vpetje pasu? Kolikokrat si videl ljudi, ki sedijo preveč na prednjem delu sedalnega dela, z narobe nastavljenim sedežem pas zapet čez plašče in jakne, ne zategnjen čet trebušni del, torbice v naročju ipd??? Jaz jih videvam vsakodnevno. In to je velik problem. Tako pripet v tej Laguni imaš veliiiiiko manj možnosti preživetja. In ja, seveda, bolj fizično "razviti" imajo načeloma več šans ...

In za konec: predstavljaj si, da pravilnosediš v sodobnem, varnem kabriotu s streho dol. V vozniška vrata ti prileti pod kotom 90 stopinj s 50 na uro prileti SUV, recimo plus minus dve toni. Kakšne bi bile posledice (najverjetnejše) za voznika kabria?
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.500
10.729
113
zakaj so v novih avtih tudi zrtve??? zato ker telo ni evolviralo v bolj odporni kalup, torej fizika še vedno velja, in v novejših avtis se vozimo povprečno hitreje...

sicer pa v mestih ko so hitrosti nizje, se malo kdo z novejšim ubije, kak s starim kliotom ki poljubi koga drugega pa gre hitro na oni svet.
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Daj si kaj zračunaj raje, ne da nekaj na pamet blebetaš.
Glede na to, kake pišeš, v bistvu nič ne misliš
evil.gif

Po mojem je najboljše da svoje trditve podkrepiš z demonstacijo vzdržljivosti telesa. Organiziramo en kreš , tebe za volan,zavore ven,pa ajd v drevo . Bomo na licu mesta videli kaj je res in kaj ne
grims-1.gif