25 let razvoja na področju varnosti...

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Nič princip. Je pospešek, samo da je pač negativen. Ti pa tvoja nobelova ...
bonk.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Ja ne vem, če napišeš neumnost, kot je:

"Torej če se zaletim z 300 km/h v drevo je vse okej, če le sem do te hitrosti prišel z dovolj malimi pospeški."

... res ne vem, kaj misliš.

Drugače pa je ravno pojemek v principu pospešek in ne obratno, če se že gremo natančnosti.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Hja, pospešek je praviloma pozitiven, torej pospešuješ iz 0 km/h proti 300 km/h. Pojemek je pa v principu negativni pospešek, ko antipospešuješ zabit v drevesu iz 300 km/h proti 0 km/h.
smile-1.gif


Ogo
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.281
113
za šankom
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Mimogrede: človeški notranji organi zdrijo ogromne pojemke. Tudi trimestne. Ne pri vseh, ampak trdit, da te 50G ubije, je neumnost.

nekateri ja.žal tisti ta najbolj pomembni(možgani)veliko manj
 

blazzzzz

Pripravnik
18. avg 2007
107
0
16
što
preko 10000kmh, človek je preživel, sile G so bile izjemne
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/https://www.youtube.com/watch?v=uyDuVCxA5qY&feature=related"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/https://www.youtube.com/watch?v=uyDuVCxA5qY&feature=related" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Rocket sled
 
Nazadnje urejeno:

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Ne posploševat z povprečnim človekom. 50 G je velikokrat preveč za preživetje.
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Točno to. Ljudje pa kaj vam je ? Večina bi se nas onesvestila že pri par G-jih , pri desetih brez posebne obleke bi nam trgalo mišice, petdeset G je pa brez izredne kondicije in primernne obleke utopija

Prav rad bi videl koga sest v Smarta in se s 110km/h zaletet čelno v betonsko oviro. Avto smo videli da zdrži
evil.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Varneje ni nujno, se pa pri trku Smarta sprosti neprimerno manj energije, kot pri trku S klase. Torej je lažje naresti varen lahek avto, kot varen težak avto.
smile-1.gif


Ogo
nima veze, koliko energije se absolutno sprosti. pomembno je le, koliko te sproščene energije deluje na človeka v avtu (in seveda, v kolikem času). če karikiram, če bi se ti s 100-tonskim demperjem zaletel v betonski zid pri 10km/h, bi se sprostilo več energije, kot če bi se zakantal s smartom pri 100 km/h. mislim, da je očitno, kje bi voznik preživel in kje ne
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Točno to. Ljudje pa kaj vam je ? Večina bi se nas onesvestila že pri par G-jih , pri desetih brez posebne obleke bi nam trgalo mišice, petdeset G je pa brez izredne kondicije in primernne obleke utopija
Trčenje traja desetinko ali dve. Gospod, ki je je igral na rocket sledu, ni bil nič posebnega fizično (in ni imel nobene posebne obleke) sicer je imel nekaj posledic (recimo začasna slepota), ampak le zato, ker je njegov pojemek trajal precej več kot sekundo (za razliko od avtomobilske nesreče, kjer se čas meri v stotinkah). Mark Blundell (ja, športnik, pa vseeno) je v trčenju serije CART v Riu (oval, skoraj pravokotno v zid) preživel nekaj čez 120G samo z zlomi ...
Pa ne pozabit: Laguna se je ustavila na 1 metru, ampak voznik pa potuje še vsaj pol metra (pas+airbag), tako da je pojemek takoj manjši. Torej meter in pol poti, 25 m/s hitrosti, pojemek je torej okoli 21G ... Oziroma, če pozabimo na mečkanje avta in predpostavimo (kar ni res, je pa najhujši primer), da je avto čisto tog in se voznik ustavi na pol metra: 63G. Še vedno stvar, ki jo marsikdo preživi.
Skratka: tole trčenje z 90 v drevo ni niti približno nujno smrtonosno. Na oko bi rekel, da je možnost preživetja vsaj 50%.

Aja, fizično bolj ubog primerek (recimo jaz) zdrži brez posebnih težav (lastne izkušnje) 6,5G konstantne obremenitve (za par sekund, recimo luping z letalom), natrenirani brez obleke tudi 10. In niti slučajno ne bi trgalo mišic ...
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Čudno, da potem ljudje sploh umirajo na cesti, če smo taki supermani.
grims-1.gif

Sploh motoristi.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Bo treba ločit med metrom in pol za pojemek z 90 na uro (avto, airbag itd) in udarcem ob (recimo) ograjo, kjer se enak pojemek zgodi na 10 cm (ali 1 cm) ... Si kar naenkrat na 300+G. Tega pa tudi superman ne zdrži. In to tudi mišice trga ...
 

doto

Fizikalc
25. jul 2007
3.175
0
36
Ne moreš ti primerjati lupinga in trka z avtom. Problem pri lupingu je v tem, da ti srce ni sposobno pumpati krvi v glavo in zato posledično izgubiš zavest, in ne zaradi pritiska na organe.

Pri trku je pomoje bolj problematičen varnostni pas. Ta ti lahko zlomi prsni koš in stisne pluča in srce.
 

dijo_porko

mona
6. sep 2007
2.131
68
48
123
Bom napisal izračune podatkov iz svoje nesreče:

Hitrost pri trku: 64,87 km/h, nasprotnik 92,32
Faza po trku: hitrost izteka: 4.1 km/h, nasprotnik 15
Sprememba hitrosti: 68,85 km/h, nasprotnik 93,32
Srednji pojemek 1139,9 m/s^2; človek, ki se je zaletel vame je doživel 1544,9, njemu nič.
Trajanje trka: 0,017s

Nekateri smo bili polomljeni, nekateri pa dobro "prebutani".
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik doto pravi:
Ne moreš ti primerjati lupinga in trka z avtom. Problem pri lupingu je v tem, da ti srce ni sposobno pumpati krvi v glavo in zato posledično izgubiš zavest, in ne zaradi pritiska na organe.

Pri trku je pomoje bolj problematičen varnostni pas. Ta ti lahko zlomi prsni koš in stisne pluča in srce.
si že slišal za omejevalnik zatezne sile pri varnostnih pasovih? tista laguna iz videa to recimo ima.