2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti

I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Iztrošena baterija iz EV ne pomeni baterije z uničenimi celicami- Že tam pod 80% originalne kapacitete za EV pač ni več OK, ker je od tega odvisen doseg. V powerbanku pa taka baterija (ki je v resnici še čisto OK), lahko dela leta in leta. In ravno v powerbanku baterija ne bo laufala 0-100, ampak 20-80 (preostale kapacitete) ali še manj. Sicer pa: nekaj jih že laufa, problemov ni. Ali pa še ni. Bomo videli.

Saj litijeve celice se ne uničijo. Uničijo se, če zgorijo ali pa jim pade napetost po 2.5V na celico... Vse ostalo je degradacija. In tudi kapacitete ne izgubijo. Kapaciteta je od začetka do konca praktično ista. kar se spreminja, je notranja upornost celice. In pri enaki napetosti je potreben večji tok, da poganja enako breme... Večji tok, pomeni še večjo "degradacijo" in hitreje se sprazni. its. In ko se enkrat prične, zadeva ne gre linearno. Potem ti še kakšna celica v celotnem banku odpade, pa je še večji stres za ostale... In če boš enkrat iz že iztrošenih celic delal power bank, bo njegov SoC kvečjemu 40 - 60 ali še ožji. Rabil boš več energije ga za napolnit, pri previsoki ali prenizki napetosti se bo grel itd. Izgube bodo ogromne, bi blo cenej jo razgradit. A misliš da modelarji zastonj delamo posebne naprave za uničevanje odsluženih (a še uporabnih) Li-celic? Preveč sem dal že tega skozi, da bi si upal delat power bank iz odsluženih celic in ga potem uporabljat. Tudi tisti, delujoči postavljeni power banki bi bilo zanimivo videt, v kakšnem stanju so bile celice, ki so šle noter...
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.403
4.507
113
Seveda. Mobilni svet bo zaradi imaginarne ekologije sprejel dražje rešitve ali še bolje, se odreči avtomobilu. Vse to v imenu napredka ali kako? Potem ne rabimo elektra, pač pa se uvede strategija zmanjšanja količine avtomobilov, pa smo rešili problem. Zakaj čakati na prihod elektra za tak korak, če praviš, da bo itak nujno potreben?

In vse to ob nadaljnem svinjanju USA, Azije, Rusije, itd. Spet bo Evropa svetilnik za vse, ob tem pa sebe 3x ustrelila v nogo.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.348
8.711
113
Dej, prosim, nehaj sanjat no. A omrežje, da bodo posodobili in to v pičlih 12 letih? Pa človek, kje ti živiš? Če dons začnejo sam ceste obnavljat in to tiste, ki so obnovo potrebovale že pred pičlimi 12 leti bodo čez pičlih 12 let glih na pol. Dej vsedi se na kolo, pa se zapelji mal po cestah izven tvoje cone udobja. Se boš zgrozil. Mal omeni to telebajskom, ki pišejo strategije in se čohajo po debelih ritih in sanjajo neumnosti za dobre plače.
Pa omrežje ni edina težava. Kaj pa javni prevoz, ki bi nadomestil tiste avte, ki bi jih blo treba zmanjšat. Pa parkplaci na mestnih vpadnicah, ki so pogoj, da prepoveš neki skupini vozil vstop v mesto. Zaenkat je javni prevoz še daleč od eko in daleč od učinkovitosti od parkplacov mamo pa v LJ Dolgi most, ki poka po šivih in Barje, ki je realitzirano samo na pol.

Kot že rečeno, strategija je fajn za brat, tud kaka fikcija v smislu znanstvene fantastike je fajn za brat. Zbudi se, pa začni opravljat posel novinarja, ne pa da sediš po simpozijih in se "lepo" s pijavko kot je Žlender gledaš.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Samo na tele tri pokomentiram:
Jasno je, da bo treba omrežje posodobit. In da bo to stalo. To je pač cena take strategije. In elektrika bo dražja, to je tudi jasno. Saj ni logično pričakovat, da bo za vedno tako zelo poceni, kot je pri nas.

A je v strategiji tudi omenjeno, kaj je potrebno posodobit, koliko, kje itd.? In koliko bo to stalo, vse za ceno "zelene Slovenije?" A je to drugi resor? Je tudi omenjeno, od kje bo prišel denar za vse skupaj? Je omenjeno, da se bo morala povprečna plača dvignit za 20-30%, da si bomo sploh privoščili "zeleno Slovenijo?" A so naredili izračun za koliko se bo podražila elektrika? In kaj bo to pomenilo za ne samo "navaden" narod, ampak tudi za industrijo? Konkurenčnost? Ne? Ni omenjeno? Dokler ni teh številk, si lahko strategijo vi vsi skupaj (da, tudi ti kot promotor in zagovornik te norosti) nekam vtaknete...

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Za emisije pa itak vsinormalni že dolgo pravimo (in je to tudi v strategiji), da bo treba ne le menjat tehnologijo, ampak tudi navade. 1:1 prehod iz ICE na EV avte ne naredi veliko, treba bo tudi število avtov zmanjšat, kjer se to da. Pa še kako drugo porabo energije, kar pa ni stvar te strategije ... Ker vse pa ne more biti v njej.

Za emisije ne rabimo čakat 2030, ne rabimo strategij, vse to se lahko začne izvajat že danes in zdaj. In navad sigurno ne bomo spreminjali, sploh pa ne na slabše. Jaz se strinjam, da vse ne more biti v strategiji, problem je, da ta strategija sploh ne bi smela obstajat (glede na stanje v državi), kaj šele, da jo vlada sprejme in da se jo zagovarja.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.148
4.590
113
No, nesramen ni treba biti do novinarja.
Vse, kar bi radi dosegli s strategijo, je dosegljivo v Sloveniji na veliko načinov. Denimo decentralizacija uprave in JS delno selit iz Lj ven, drastično učinkovit javni prevoz, kjer je avto počasnejša in še dražja varianta, pretočen in gladko tekoč promet v državi, kar bi za nekaj 10 % znižalo porabo in izpuste ob enakem številu vozil, modernizacija voznega parka na takega z drastično manj izpusti ob enako kaotičnem prometu, prestavitev države v podnebni pas, kjer bodo konstantne temperature med 20 in 25 stopinjami, dežuje izključno ponoči in bomo vsi sanjali kolo poleti in pozimi ...
Vprašanje je samo, katera od teh strategij je bolj utopična. Danes so utopične prav vse, ker se nič od tega še ni zgodilo, nekaj niti ni še tehnično uresničljivo in lahko bo, lahko pa ne bo! Država se gotovo odloči za strategijo, kjer lahko prevali večino stroška na državljana in ne na proračun. Nekaj seveda tudi na proračun, ker je davke vseeno treba nekako porabiti.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.885
2.355
113
ksz

Kaj pa če bi namesto stroškov elektrifikacije in strašenja ljudi začeli naštevati pluse. In konec koncev se ne gre le za elektrifikacijo, jaz mislim da tudi za spremembo mobilnosti.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.348
8.711
113
Mogoče bi morali biti pa počas vsi neprizanesljivi do novinarjev, ki to niso več.

Pa nabijat o zmanjšanju avtomobilov izza volana je tud malo mimo. Z veseljem pa to slišim od nekoga, ki se fura vsak dan 10 km na šiht s kolesom. To je podobna zgodba, kot nabijanje o tem, kok nas je preveč na planetu. vsakemu takemu vedno rečem, nej začne kar pri sebi....harakiri in gas, bo eden manj. Podobno rečem pa novinarju....ko bo sedel na kolesu namesto za volanom, se pa lahko naprej pogovarjamo o zmanjšanju avtomobilov.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Če je pod "sprememba mobilnosti" mišljeno racionalizacija ali zmanjšanje, potem je to no-go. Slovenija je specifična država z veliko razdrobljenostjo, kar ima za posledico tudi slab javni prevoz - predrag in neučinkovit. Lahko se gremo v modernizacijo in višanje standarda javnega prevoza, a kdo bo to plačal? Država? Saj vidiš, da niti 25km železnice ne moremo naredit, ne da bi vse skupaj 100x preplačali in pokradli... Prav tako je veliko družin, kjer delata mož in žena vsak v nasprotno smer in je drugi avto praktično nuja, ne samo luksuz. A bodo tolk velike subvencije, da bodo družine lahko normalno zamenjale oba avtomobila, pri čemer mora eden bit sigurno večji, družinski? Kaj pa če bo služba bolj oddaljena, kot je domet avtomobila, ki si ga bo lahko nekdo takrat privoščil? Boš vstajal pol ure prej, da boš pravočasno v službi? In hodil pol ure kasneje domov? jaz sigurno ne dam ene ure mojega življenja na dan Žlendru...
Kot rečeno, EU ima pripravljen denar za te stvari in Slovenija ga hoče - pa naj stane, kar hoče... druge razlage, razen popolne imbecilnosti snovalcev strategije, ne vidim...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.348
8.711
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
ksz

Kaj pa če bi namesto stroškov elektrifikacije in strašenja ljudi začeli naštevati pluse. In konec koncev se ne gre le za elektrifikacijo, jaz mislim da tudi za spremembo mobilnosti.
Elektrifikacija je že OK, če bo, ko bo, sam pisat nebulozne strategije o tem, ni OK.
 
Nazadnje urejeno:

nacek

Majstr
13. okt 2012
2.784
456
83
Citat:
Uporabnik nacek pravi:
A je tole komu znano.

A to pa, kako je včeraj več ur gorela Tesla S, ki jo je gasilo 35 gasilcev z 5 vozili in posebno tehniko in opremo pa ne znate napisat? Da se vidi, kam štromarji spadajo ter da so za trenutne prometne finte nevarni in neuporabni?

Mogoče tole.

Požari na sredstvih cestnega prometa
24.10.2017 15:50
ŠKOFLJICA
Ob 17.50 je na cesti Pot na Orle, občina Škofljica, gorel osebni avto, ki je v celoti zgorel. Požar so pogasili gasilci PGD Orle, GB Ljubljana in PGD Rudnik.

Še primer je pri sosedih vzpodbudil debato o tem, kako bodo gasilci, tudi slovenski, posredovali čez 10 let, ko naj bi bilo na naših cestah že precej električnih avtomobilov.

Več na: www.zurnal24.si

Ta vidik se je upošteval.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik nacek pravi:
A je tole komu znano.

A to pa, kako je včeraj več ur gorela Tesla S, ki jo je gasilo 35 gasilcev z 5 vozili in posebno tehniko in opremo pa ne znate napisat? Da se vidi, kam štromarji spadajo ter da so za trenutne prometne finte nevarni in neuporabni?

Mogoče tole.

Požari na sredstvih cestnega prometa
24.10.2017 15:50
ŠKOFLJICA
Ob 17.50 je na cesti Pot na Orle, občina Škofljica, gorel osebni avto, ki je v celoti zgorel. Požar so pogasili gasilci PGD Orle, GB Ljubljana in PGD Rudnik.

O gorenju EV smo že pisali. O tem zadnjem primeru iz avstrije ne, ker ni kaj dosti napisat, nič novega. Pa ni gorel par ur ... Da je li-ion baterije zaj... gasit v takem obsegu, je pa znano. Potrebuješ ogromno vode.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Iztrošena baterija iz EV ne pomeni baterije z uničenimi celicami- Že tam pod 80% originalne kapacitete za EV pač ni več OK, ker je od tega odvisen doseg. V powerbanku pa taka baterija (ki je v resnici še čisto OK), lahko dela leta in leta. In ravno v powerbanku baterija ne bo laufala 0-100, ampak 20-80 (preostale kapacitete) ali še manj. Sicer pa: nekaj jih že laufa, problemov ni. Ali pa še ni. Bomo videli.

Saj litijeve celice se ne uničijo. Uničijo se, če zgorijo ali pa jim pade napetost po 2.5V na celico... Vse ostalo je degradacija. In tudi kapacitete ne izgubijo. Kapaciteta je od začetka do konca praktično ista. kar se spreminja, je notranja upornost celice. In pri enaki napetosti je potreben večji tok, da poganja enako breme... Večji tok, pomeni še večjo "degradacijo" in hitreje se sprazni. its. In ko se enkrat prične, zadeva ne gre linearno. Potem ti še kakšna celica v celotnem banku odpade, pa je še večji stres za ostale... In če boš enkrat iz že iztrošenih celic delal power bank, bo njegov SoC kvečjemu 40 - 60 ali še ožji. Rabil boš več energije ga za napolnit, pri previsoki ali prenizki napetosti se bo grel itd. Izgube bodo ogromne, bi blo cenej jo razgradit. A misliš da modelarji zastonj delamo posebne naprave za uničevanje odsluženih (a še uporabnih) Li-celic? Preveč sem dal že tega skozi, da bi si upal delat power bank iz odsluženih celic in ga potem uporabljat. Tudi tisti, delujoči postavljeni power banki bi bilo zanimivo videt, v kakšnem stanju so bile celice, ki so šle noter...

Lepo pogovorno rečemo, da izgubijo kapaciteto. Če je uporabniku namesto 100 kWh na voljo le še 80 (in s tem tudi manšii domet), je to zanj izguba kapacitete. Kaj se celici odgaja, ga ne zanima. Imap pa seveda prav, tehnično gledano, ampak midva lahko do nezavesti debatirava o tem, da pač napetost ni več zadostna in je zato potreben večji tok za enako moč, pa bo uporabnik smo zavil z očmi, jebiga.
Kar pa se tiče powerbankow: tisto, kar jaz poznam, so šle noter baterije s cca 75% prvotne neto kapacitete. Se pravi: v avtu so laufele recimo na 10-90 bruto ko je bila nova. Ko je bila bolj boha, so laufale le še na 3/4 tega, mapak kolikor so mi povedali, je to za powerbank čisto OK še za par let ... Pol pa v razgradnjo
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Samo na tele tri pokomentiram:
Jasno je, da bo treba omrežje posodobit. In da bo to stalo. To je pač cena take strategije. In elektrika bo dražja, to je tudi jasno. Saj ni logično pričakovat, da bo za vedno tako zelo poceni, kot je pri nas.

A je v strategiji tudi omenjeno, kaj je potrebno posodobit, koliko, kje itd.? In koliko bo to stalo, vse za ceno "zelene Slovenije?" A je to drugi resor? Je tudi omenjeno, od kje bo prišel denar za vse skupaj? Je omenjeno, da se bo morala povprečna plača dvignit za 20-30%, da si bomo sploh privoščili "zeleno Slovenijo?" A so naredili izračun za koliko se bo podražila elektrika?

Seveda tega ni noter, temu ni niti namenjena. Je pa med ukrepi zapisano, da morajo posamezna ministrstva take stvari pripravit ...

Tale debata je očitno nesmiselna, ker tule nekateri ne razumete razliko med strategijo, uredbami, plani, predpisi, analizami.
Strategija pomeni: želimo si tointo in predlagamo, da naredimo tointo, da ugotovimo, kako priti tja. Od tam naprej so pa druge stvari, ki lahko tudi pokažejo, da je strategija napačna oz. da jo je treba prilagoditi.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Dej, prosim, nehaj sanjat no. A omrežje, da bodo posodobili in to v pičlih 12 letih?
Ne, tega pa nisem rekel. Rekel sem, da bi bilo treba na tem delat.

To, da se na leto ne da zamenjat (recimo da je polovica trafotov preslabih) 1000 trafotov, je jasno. Ampak: jasno je tudi, kje bo hitreje raslo število EV, pa se naredi nek plan.

Kaj je bistvo te strategije (oz. bi bilo, če ne bi bili banana republika): da vsem vpletenim pove, kakšen je interes družbe, in se tega držijo. Torej: da elektro podjetja vedo, da se od njih pričakuje, da bodo v znosnem času posodobila NN omrežje, pa tudi če to poemeni nekaj več stroška in kak % višje cene.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.403
4.507
113
Pa je jasno kako moronsko je pričakovat, da se bodo vse državne (in privatne) institucije na podlagi neke strategije, ki ima čisto nerealne roke in pričakovanja kar postrojile, zmenile in začele aktivnosti, da bo strategija uresničljiva? Da ne omenim, kjer je financiranje tega heca. Madona, še za 1km ceste se ne morejo zmenit kdaj/kako/za koliko naj jo popravijo.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.348
8.711
113
Kaj pa Žlender prav na zjebane ceste? Pa na to, da ceste flikarijo, namesto da bi jih obnavljali? A to nima ministrstvo čez? Če bi se kej o tem pisalo, tudi ti, bi mogoče ljudje lažje prebavili raznorazne strategije raznoraznih direktoratov, ki obstajajo, da pijavke kot je Žlender lohk direktorsko plačo vlečejo in mešajo drisko.

Si ziher, da je elektromobilnost interes družbe? Sam ne bi bil tolk prepričan.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Pa so vse te ovire, ki jih omenjaš, specifičen slovenski problem ali je pri naših zahodnih sosedih enako?

Recimo, tale stric iz UK ne vidi večjega problema pri večji količini EV-jev na cesti, kar se tiče električnega omrežja (od 9:20 naprej govori o masovni količini EV-jev):
 
Nazadnje urejeno: