2016 Toyota Mirai (FCEV)

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.735
5.898
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
V teoriji imaš seveda prav, v praksi pa (glede na to kakšna so el. omrežja po svetu) pa kar več kot 3.6 kW še dolgo ne bo v igri ... Raje tretjino manj.
Tudi interne raziskave (fokusne skupine ipd) proizvajalcev kažejo, da folk zaredi EV ni pripravljen dodatno vlagat v svojo "napeljavo". To se bo težko spremenilo.

Kar se napeljave tiče je malo bosa... vse omarice so danes zunaj. In dodatni kabel ter vtičnica danes ni ravno ful neko vlaganje. To govorim o hišah. Zna pa pri blokarjih biti kar problem, če nimaš lastne garaže.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Ma kakšen naftni lobi, za boga milega? Tisti, ki vodik rinejo naprej, nimajo nič z naftnim lobijem. Prej nasprotno. Kup vodikovih črpalk po nemčiji so postavila podjetja ki proizvajajo elektriko, recimo ...

Ja,ok,imaš prav,mal čudno sem se izrazil...kot naftnega lobija nisem imel v mislih neposredne proizvajalce nafte,ampak bolj lastnike črpalk,lastnike že obstoječih površin,kjer bi se (v nekem časovnem obdobju) počasi preusmerili iz bencina/nafte na vodik.
Vodikove črpalke še vedno ne moreš imeti doma pred hišo ali v hiši,torej vedno si nekako prisiljen v to,da greš na črpalko in tam polniš...pri baterijskem avtomobilu pa samo priklopiš v 220v in polniš...in to je zelo pomembna razlika!

Samo ne pozabi: avto bodo šli s kapaciteto baterij navzgor, tvoj domači priključek pa po moči ne. za več kot kakih 200 realnih km na noč nafilat doma je utopija še zelo, zelo dolgo časa ...

Že sedaj lahko napolniš Tesla model S na počasnih 11kW v 9 urah, s katerim narediš 300-500 km.
Nekako v prihodnosti je maksimum za domače polnjenje do 22kW.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
V teoriji imaš seveda prav, v praksi pa (glede na to kakšna so el. omrežja po svetu) pa kar več kot 3.6 kW še dolgo ne bo v igri ... Raje tretjino manj.
Tudi interne raziskave (fokusne skupine ipd) proizvajalcev kažejo, da folk zaredi EV ni pripravljen dodatno vlagat v svojo "napeljavo". To se bo težko spremenilo.

Kar se napeljave tiče je malo bosa... vse omarice so danes zunaj. In dodatni kabel ter vtičnica danes ni ravno ful neko vlaganje. To govorim o hišah. Zna pa pri blokarjih biti kar problem, če nimaš lastne garaže.
Sorry, ampak polnjenje z neko resno močjo je večinoma problem tudi pri hišah ... In tudi nekaj stane (tudi na mesečnem računu).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Ma kakšen naftni lobi, za boga milega? Tisti, ki vodik rinejo naprej, nimajo nič z naftnim lobijem. Prej nasprotno. Kup vodikovih črpalk po nemčiji so postavila podjetja ki proizvajajo elektriko, recimo ...

Ja,ok,imaš prav,mal čudno sem se izrazil...kot naftnega lobija nisem imel v mislih neposredne proizvajalce nafte,ampak bolj lastnike črpalk,lastnike že obstoječih površin,kjer bi se (v nekem časovnem obdobju) počasi preusmerili iz bencina/nafte na vodik.
Vodikove črpalke še vedno ne moreš imeti doma pred hišo ali v hiši,torej vedno si nekako prisiljen v to,da greš na črpalko in tam polniš...pri baterijskem avtomobilu pa samo priklopiš v 220v in polniš...in to je zelo pomembna razlika!

Samo ne pozabi: avto bodo šli s kapaciteto baterij navzgor, tvoj domači priključek pa po moči ne. za več kot kakih 200 realnih km na noč nafilat doma je utopija še zelo, zelo dolgo časa ...

Že sedaj lahko napolniš Tesla model S na počasnih 11kW v 9 urah, s katerim narediš 300-500 km.
Nekako v prihodnosti je maksimum za domače polnjenje do 22kW.

Pod domače polnjenje raje beri 2,3 ali 3,6 ali, če se kdo malo potrudi, 7 kW. Kje je šele 11. Si kaj pogledal cenike elektro podjetij? I
V tujini je pa samo še slabše ...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Na hiši je klasika 3x20A, z majhnim mesečnim doplačilom (5€) si na 3x25A, N75 je mislil 3-fazno polnjneje tako da je 11 kW dejansko 3x17A, kar pa ni tako nedosgljiva številka, je pa zelo odvisno odvisno kaj imaš vse obešeno na ta priključek (gretje, kmetijska mehanizacija ...)

Sicer pa za en EV na hišo ni problem tudi če je samo 2kW, ti pokrije ca. 70 km dnevno, kar pa je že nad povprečjem, če imaš veliko baterijo, se ti čez teden nabere deficit od vikenda, sicer te pa za take situacije reši kaka hitra polnilnica.

Mi je pa zanimiva tudi pametna polnilnica, pred časom sem nekaj gledal, da je dosti cenovno ugodno možno dobiti polnilnico ki se prilagaja obremenitvi celotnega priključka, tako bi lahko imel polnih 3x25A (16 kW), če bi pa pač priklopil kalorifer bi se pa moč avtomatsko znižala na recimo 7 kW.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Pod domače polnjenje raje beri 2,3 ali 3,6 ali, če se kdo malo potrudi, 7 kW. Kje je šele 11. Si kaj pogledal cenike elektro podjetij? I
V tujini je pa samo še slabše ...


11kW polnjenje je 3x16A

Ali polniš 2kW ali 11kW ni bistvene razlike v izvedbi inštalacije,
malo debelejši kabel(višja cena), cena povezovanja je ista in cena elektrike višja(samo fiksni del cene brez energije)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Boš prišel k meni domov (5 let stara hiša, 3x20) pa boš pokazal, kako mi ni treba rihtat inštalacije, da bom lahko 11 kW polnil. Pa kako bo račun za elektriko samo malček višji ...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tole sem imel v mislih:
http://www.smartevse.nl/
http://www.stegen.com/en/ev-products/66-smart-evse-controller.html

Nekaj boš moral plačat še izkušenemu električarju da ti to montira, ampak definitivno se ti to povrne z nižjo priključno močjo, ki jo posledično ne potrebuješ.

Polnilna postaja s signalom sporoča avtu max odjem (EVSE standard) in je lahko od samo 6A do 30A (oz. kolikor pač zmore priključek). Pri 3x20A priključku pač max nastaviš na 16A . Če ima avto 3-fazni polnilec in ponoči vsi aparati prej ali slej spijo, to pomeni polnjenje s kar konkretnimi 50 km dosega na uro. Seveda je pa težko vedeti v naprej koliko bo dejanska moč polnjenja in se na to moč zanašat, sploh če se kaj peče v pečici na indukciji pa župca.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Boš prišel k meni domov (5 let stara hiša, 3x20) pa boš pokazal, kako mi ni treba rihtat inštalacije, da bom lahko 11 kW polnil. Pa kako bo račun za elektriko samo malček višji ...

Ko boš kupoval avto s 11kW polnjenjem, lahko pridem pogledat in kakšen nasvet.

Gasper008 je opisal napredno rešitev.

Tista preprosta je da polniš 3x16A s časovnikom od npr 23.00 naprej, ko takrat nimaš velike porabe,
če boš takrat uporabljal električni štedilnik ali pečico pa ročno izklopiš polnjenje.

Če uporabljaš elektriko za ogrevanje je skoraj nujno prehod na 3x25A

Še link karakteristika NV varovalk
http://www.eti.si/images/product_db/levels/sl-SI/1533_TD.pdf
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Skratka niti ene normalne rešitve za povprečnega upprabniki ki ne bi za sabo vlekla stroškov in komplikacij ... Pa pozabite 3fazni tok, tega je zunaj jako malo ...
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ta zgodba z (bio)etanolom se je že končala. Metat stran hrano za gorivo? No go. So se vsi potegnili nazaj.

No ja, odvisno kje. Septembra sem bil v Braziliji, vsi tankajo etanol, natočil smo bencin zelo občasno, ko je bil potreben večji doseg. Po logiki (ne)metanja hrane , bi potem vsi moral bit vegetarijanci (ker živinoreja porabi precej virov). V nastajanju je tudi pridobivanje goriva s pomočjo alg.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Skratka niti ene normalne rešitve za povprečnega upprabniki ki ne bi za sabo vlekla stroškov in komplikacij ... Pa pozabite 3fazni tok, tega je zunaj jako malo ...

Kako pa Andy preživi z navadno schuko vtičnico in 2kW polnjenjem? To je vseeno 100 km na dan ko je avto parkiran pred hišo. Razumem da novinarji hočete maksimalno pretestirati določen avto in enostavno zmanjka časa za polnjenje na navadni vtičnici. Ampak to je daleč od povprečnega uporabnika, ki morda dela 50km dnevno. Z večjo baterijo se mu bo med tednom nabralo tudi kaj viška za 200 km vikend izlete. Ampak se strinjam takega načina polnjenja se jaz nebi upal iti z BEV, tak način je za PHEV.

Za luksuz hitrejšega polnjenje od 2kW se je treba v vsakem primeru stegnit, za tisti Smart EVSE dat 135€ in plačat električarja je mislim da najbolj ugodno kar se da dobit. Sicer pa izvoli kupit ličen "neumen" 11kW wall box za 849 € , za katerega bo res nujna nadgradnja moči el. priključka ali pa striktna disciplina doma kdaj se lahko kašen apart vključi.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Z večjo baterijo se mu bo med tednom nabralo tudi kaj viška za 200 km vikend izlete.

Na to tudi računam, pri naslednjem EV-ju. Drugače pa, ko potrebujem, Ampero tudi polnim na 16A iz Schuko vtičnice, res pa je, da se čez noč polni le na 10A, pa še to se Ampera napolni v 5,5 urah iz prazne baterije.
Če pa bom šel na BEV, pa bom omarico nadgradil. Trenutno imam notri dve Schuko vtičnici, eno bom dal zamenjati na modro - tripolno 32A, tako da če bom res potreboval hitro polnjenje, bom lahko polnil s 25A - toliko mi dopušča kabel in varovalki na tem kablu. Seveda bom v takem primeru moral paziti na domače porabnike v času polnjenja, kar pa seveda ni za povprečnega uporabnika
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Skratka niti ene normalne rešitve za povprečnega upprabniki ki ne bi za sabo vlekla stroškov in komplikacij ... Pa pozabite 3fazni tok, tega je zunaj jako malo ...

Kako pa Andy preživi z navadno schuko vtičnico in 2kW polnjenjem? To je vseeno 100 km na dan ko je avto parkiran pred hišo. Razumem da novinarji hočete maksimalno pretestirati določen avto in enostavno zmanjka časa za polnjenje na navadni vtičnici. Ampak to je daleč od povprečnega uporabnika, ki morda dela 50km dnevno. Z večjo baterijo se mu bo med tednom nabralo tudi kaj viška za 200 km vikend izlete. Ampak se strinjam takega načina polnjenja se jaz nebi upal iti z BEV, tak način je za PHEV.

Za luksuz hitrejšega polnjenje od 2kW se je treba v vsakem primeru stegnit, za tisti Smart EVSE dat 135€ in plačat električarja je mislim da najbolj ugodno kar se da dobit. Sicer pa izvoli kupit ličen "neumen" 11kW wall box za 849 € , za katerega bo res nujna nadgradnja moči el. priključka ali pa striktna disciplina doma kdaj se lahko kašen apart vključi.

Meni ni problem. Električar je že pred časom naštudiral, kaj bom dal ne steno ne bo problem izbrat (nekaj opcij je že).

Problem je zgoraj odlično napisal Andy (first adopterji in power userji namreč nimajo težav na nobenem področju, na katerega se spoznajo):
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:, kar pa seveda ni za povprečnega uporabnika
wink-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
V novicah je govora o Toyotinih vodikovih celicah:


Dober komentar:
Citat:
Option 1: Hydrogen
- Wind generates electricity - check
- Electricity makes hydrogen from water - lose ~30% of starting energy - Hydrogen is compressed & transported - lose another 10% (this one's a guess--depends on amount of compression, type of truck, etc.)
- Fuel cell - lose 60% of remaining energy
Final energy available for work: ~25% of what the wind turbine produced.

Option 2: Electricity
- Wind generates electricity - check
- Electricity flows through power lines - lose ~7% (it's more efficient than trucking, plus there's no gas compression step)
- Store electricity in an on-site battery or capacitor - lose ~15% (based on charge/discharge efficiency of EVs)
- Electric forklift battery & motor - lose 15% (same)
Final energy available for work: ~67%, or nearly 2.7x what you'd get from hydrogen.

That means to run the economy on this hydrogen system, they'd have to build 2.7x as many wind turbines. 'Fuel costs' would be more than 2.7x higher because of the increased infrastructure. The utilization factor for the wind turbines would be lower (the first wind turbines are built in the best location, the next turbines are in a not-as-great location with lower utilization, and the final turbines are built in a still worse location). The hydrogen option also requires an electrolysis facility, which adds cost and consumes water. (Where does the energy come from to get the water there?) Trucks require drivers who have to be paid. And fuel cells cost more than batteries.

The 'hydrogen economy' is as dumb as "Solar Freakin' Roadways."
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tule je še skica in podroben opis:
http://www.greencarcongress.com/2016/03/20160314-tmc.html

Pade še tista prednost, za katero so nekatiri mislili da obstaja. Da lahko ellektrolizo izvajaš samo takrat ko imaš viške iz OVE, iz zgornejga članka je razvidno da temu ni tako, saj potrebuejejo za 150 kWh baterij kot buffer, cel sistem je pa postavljen za poganjanje samo 12 viličarjev.

Tu ni kaj izpiliti, že v teoriji tak sistem ne more biti učinkovitejši od direktnega električenga viličarja. Močno upam da gre tu samo za igrice s subvencijami, ker da bo tole kadarkoli uporabno za potrošnika ...