Zakaj imamo, tako slabe ceste?

trust

PEPČEK 2007
2. maj 2008
2.023
0
36
20km iz Idrije
Zakaj?

Sorodnik iz Avstralije je povedal, da imamo ceste, kot gozdne poti. Sicer ne vem, kam, da država denar od cestnin, davkov, vinjet, ...
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Zakaj? Ker mora 800.000 prebivalcev plačevati za šalabajzerske izdelovalce cest (in predvsem avtocest). Poleg tega kilometer novozgrajene AC stane povprečno 1 milijardo SIT, potem pa računaj...

Potem pa prištej še ogromno število osebnih vozil pri nas, neuporaba javnega prevoza in geografska lega, zaradi katere smo zanimivi za številne prometne tokove.

Končen izračun? Ceste so narejene nekvalitetno (ker ni denarja, ker drugače ne znajo ali ker pač...), po njih se vozi dosti več vozil, kot je bilo načrtovano pri gradnji in dobiš kot rezultat:

http://lh4.ggpht.com/_kJYJl6_4mBY/R5YQ2iNHdAI/AAAAAAAAAxw/T0EaXgKIeAk/CIMG1556.JPG
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
Citat:
Zakaj imamo, (TUKAJ NI VEJICE) tako slabe ceste?


Citat:
Uporabnik trust pravi:
Zakaj?

Sorodnik iz Avstralije je povedal, da imamo ceste, (TUKAJ NI VEJICE) kot gozdne poti. Sicer ne vem, (TUKAJ NI VEJICE) kam, (TUKAJ NI VEJICE) da država denar od cestnin, davkov, vinjet, ...
smirk-1.gif
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Kot da bi pisal tisti mali črnček v invalidskem vozičku v seriji Malcolm in the middle.
grin1.gif
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
No. Ni glih tako kot praviš.

1. Cena AC na tekoči kilometer! Sploh veš zakaj pride do takšnih številk? Ni tu le cena gradnje, pač pa tudi odkup zemljišč (pomisli, koliko nekateri iztržijo za zanikrne parcele, po možnosti še na močvirnih tleh), sanacija obstoječih lokalnih cest po gradnji AC (ok, na tem področju ponekod DARS zataji), izdelava sidernih pilotnih sten (deli Slovenije slovijo po razgibanem in plazovitem terenu), cena izdelave projektov, ...

2. Geografska lega, ker si jo pač omenil. Slovenija je na območju relativno velikih temperaturnih nihanj med letnimi časi (Avstralija je kje
17758-icon_confused.gif
) in to je tisto, kar poleg preobremenjnih cest najbolj uničuje vozišča in objekte. Beri, ni vsak bitumen primeren za poleti in ni vsak bitumen primeren za pozimi, vedno se iščejo kompromisi (pa tu pomisli še na našega bajnega uvoznika bitumna in kakšne kvalitete je ta bitumen, ki ga uvozi). Cementa ne bom preveč šinfal, ker gospoda v cementarnah itak ve kje in kaj so kdaj zasrali, vendar raja itak s prstom ponavadi kaže na gradbince, ne pa na proizvajalce osnovnih surovin. No, sej raji tega ne zamerim, itak je neuka in naseda vsem kalibrom (novinarji, baba čula baba kazala,...). No, roko na srce, res pa je, da tudi gradbinci kdaj kaj zafurajo/mo. Vendar se morate zavedati, da mora biti pri gradnji na javnih cestah in na AC vedno prisoten nadzor. Ta ni plačan zato, da zgolj podpiše opravljena dela, vendar kot že njegov naziv pove, mora nekaj nadzirati.

3. Praviš, da so ceste narejene nekvalitetno. Mogoče nekatere zares. Vendar pa, ko politiki pritiskajo na roke izgradnje bi ti moralo biti jasno, zakaj je tako. Ja, pa tudi projektanti ga včasih biksnejo da glava peče, sam o tem se kao ne govori.

Sicer bi lahko sedaj nakucal še ene 10+ postavk, ampak se mi ne lup.

LP
 

ChickenBoy

Fizikalc
27. avg 2007
1.918
0
36
40
ksz

Ko boste naredili par 1000 km letno po tujih državah se boste pa lahko oglašali, da imamo slabe ceste. Do takrat bodite pa tiho, ker nimate pojma kakšne so ceste v tujini.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
no daj razsvetli nas sem pač revež ker sem letos in lani naredil samo cca 20.000 km po tujini!
 

ChickenBoy

Fizikalc
27. avg 2007
1.918
0
36
40
Povsod imaš slabe in dobre ceste. Ne bo mi pa nobeden trdil, da so naše ceste totalen poden in najslabše. Dejte pokazat malo objektivnosti. Mislim, da imaš povsod kakšne ceste, kjer so totel obup. Dvomim pa da tujina v vse ceste vlaga orgomno denarja in so skoz 100% nove. Osebno sem mnenja, da so glavne poti čez državo večinoma urejene, vsaj tam kjer se jaz vozim. Za lokalne ceste pa itak skrbijo občine in se je treba na njih spravit. Potem pa ko spravijo nekaj rihtat, pa spet vsi pizdijo zaradi kolon. Sicer je pa to že stalna praksa pri nas, samo še pluva se. Že dolgo nisem slišal, da bi pa kdo kdaj kakšno pohvalo recimo napisal. vaginko ti se mogoče veliko prevoziš po tujini ampak večina vidi tujino samo čez poletje ko gre na Hrvaško na morje. Pa ne gledat samo tistih glavnih poti čez države, ampak se je treba tudi malo po lokalnih cestah zapeljat.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Se vidi, da si gradbinec, ker se ti ne ljubi.

Prav neverjetno je, kako ste gradbinci kreteni in neuki hkrati, ker ne znate zavrnit neustreznega cementa, bitumna itd...
evil.gif


Mogoče ti je jasno, zakaj ste vedno na udaru. Od vas se želi končni izdelek.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
Saj je tako kot praviš da samo jamramo sam če pa pogledaš pa nove ceste popravljamo (ne vem diletacije, spolzek beton...) Saj skoraj ni kaj za pohvalit (no črnokalski viadukt) mislim da še ni imel nobene težave
evil.gif
V celoti pa ti lahko rečem da so koroške ceste obup od obupa!
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Na to temo bi lahko stipkal 100 strani, pa ti še vedno NE-BO nič jasno. Torej, zakaj bi se jaz trudil, če se ti enostavno ne potrudiš razumet. Se vidi, da si en navaden brezvezen nabijač in da nimaš pojma o gradbenih materialih.

Bitumna pri nas niti ne moreš zavrnit, ker je edino podjetje, ki ga pri nas lifra Petrol. Tudi če bi hotel drug (kao boljši) bitumen, bi dobil isti drek, ker je v Petrolu itak vse drugo interes, kvaliteta je drugotnega pomena. Beri, tudi če si pripravljen plačati več, boš dobil isti šit. Aja, vzorec bitumna ti preiščejo v roku 7 dni. Ni šans, da imaš za to obdobje bitumen na zalogi.

Cement? Ponavadi, ko betonarna cement dobi, gre takoj v uporabo. Zakaj? Ker, če daš cement v preiskavo, rezultate dobiš čez 1 mesec. Nisem še slišal za kakšno resno betonarno na svetu, ki bi imela kapacitete silosov za cement 10000 ton (z besedo: deset tisoč ton). Običajno če že imajo tako kapaciteto, jo uporabljajo sproti (za proizvodnjo npr. 1000+m3 betona na dan).

Kar pa se tiče dejanske kontrole osnovnih materialov, je ta povsem v rokah proizvajalcev. Hkrati z cisterno bitumna/cementa/elektrofilterskega pepela/.... dobiš nek a-test oziroma certifikat proizvajalca in to naj bi bilo to. Tudi, če bi npr. jaz cement dal v preiskavo, bi oni ne glede na dobljeni rezultat mahali s svojimi papirji. To jim omogoča zakonodaja.

Končni izdelek? Je rezultat sodelovanja vseh udeleženih v gradnji (preber ZGO, sej si pismen). Potem boš mogoče dojel, da kvaliteta ni odvisna le od delavcev na gradbišču, asfaltne baze, betonarne,.......
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.277
4.105
113
No Hrvati zadnje čase polagajo neko novo mešanico Asfalta po avtocestah in mislim da sem podoben asfalt videl tudi pri nas na novopreplaščenih avtocestak tam pri Celju. Upam da bo malo več vzdržal. Kaj se pa tiče regionalk pa nas v večini že Bosanci šišajo.
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Zanimivo da lahko cementarne opravljajo analize takorekoč sproti, če pa bi dal vzorec v neodvisno analizo pa traja cel mesec. Tukaj mi nekaj ne gre v lajšto.

Jasno mi je samo to, da je gradbeni (in še kateri) lobi v Sloveniji nedotakljiv, neglede na zadnje poskuse.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
ksz... Najprej da povem, da nisem gradbinec in se na gradnjo cest ne spoznam.

Sem gledal kako so pri Cmureku (Avstrija, takoj preko meje) obnavljali lokalno cesto. Večkrat se peljem tam in sem lahko spremljal kako je vse skupaj potekalo. Odkopali so celotno podlago, nasipali takšno nalomljeno kamenje kot je pod železniškimi tiri, vsakih 10 cm nasipa so vse skupaj prelili s smolo in potem preko tega asfaltirali.

Še enkrat pravim, da nisem gradbinec, ampak imam čuden občutek, da bo ta njihova lokalna cesta držala dosti dlje kot katerakoli naša cesta, kjer nasipajo gramoz (okroglo kamenje se verjetno ne poseda ane?
tongue-1.gif
) in preko asfaltirajo. Brez kakšne smole v podlagi.

Zdaj če je problem v financiranju, ki ne omogoča takšne izdelave, se vsem gradbincem na tem mestu opravičujem in sumim, da je ravno to razlog za nekvaliteto, ker npr. Strabag, ki je delal tisto cesto pri Cmureku, dela ceste tudi pri nas.
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:
Zanimivo da lahko cementarne opravljajo analize takorekoč sproti, če pa bi dal vzorec v neodvisno analizo pa traja cel mesec. Tukaj mi nekaj ne gre v lajšto.

Zgolj hitra razlaga. V cementarni "sproti" ugotavljajo zgolj osnovne karakteristike cementa. Npr. žaroizgubo, potrebo cementa po vodi, finost mletja in specifično površino delcev cementa. To znam tudi jaz narediti v roku 1 dneva. Povsem druga pesem pa je trdnost vzorcev cementa po 3, 7 ali pa 28 dneh. Ta slednja je merodajna, pa če se slikaš. Ostalo so zgolj "informacije" iz katerih se da predvideti končni rezultat, niso pa vedno zanesljive. Zdej štekaš?
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
a ne žviš ti v gmajni? hribih no, ampak to je isto okol Žirov... in pol je Aussie strokovno ugotovil da mamo ceste u pi"#$, oni k se morajo vozit z avioni pa helikopterji, k cest sploh ni, so pa?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi: Poleg tega kilometer novozgrajene AC stane povprečno 1 milijardo SIT, potem pa računaj...
Kje pa so tako poceni? Še Albanci imajo dražje avtoceste.
evil.gif


Glede na trusta: avtoceste imamo pri nam relativno dobre (niso najboljše, so pa čisto primerljive z Italijo, Avstrijo). Na regionalkah in lokalkah je pa kriza. Na prvih zato, ker je odločno premalo denarja, poleg tega pa je DRSC precej nesposobna, lokalne pa so včasih precej dobre, v povprečju pa nikakršne. Pač Slovenija ima izjemno visoko gostoto cest glede na število prebivalcev (prekašamo praktično celo Evropo), vse to pa je treba vzdrževat, za kar so pristojne občine, ki seveda za kaj takega nimajo denarja, dostikrat zaradi nesposobnih oblasti. Ko pa se denar najde, pa skoraj vedno dobi delo lokalno cestno podjetje (in ne kak SCT ali Primorje), ki špara maksimalno, torej vgradi najslabše materiale, opravi dela najbolj površno itn. To si lahko privoščijo, saj nadzora ni, če pa je, pa itak ni strokoven - pride pogledat kak občinski uradnik, ki ima narejen največ višji upravni faks. Samo da papirji štimajo, pa je vse v redu.
Čast svetlim izjemam, vendar teh kaj dosti pri lokalnih cestah ni.
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Dobro, ti vališ krivdo na materiale. Jaz pa mislim, da je tudi vgradnja teh materialov pri nas totalno zanič.
Pri nas je cesta že pri izgradnji vsa valovita in nagrbančena, poleg tega pa še podlaga neprimerno utrjena. Tisti ki polagajo asfalt so itak sami delavci iz nekdanje skupne države, z vprašanje kakšno izobrazbo in prakso. Vsak prehod med mostom in vozno površino je že pri novi cesti obupen, ko pa je stara eno leto pa jo je treba že popravljati ker se cesta poseda most pa ne.
Lep primer je dolenjska avtocesta. Nihče od izvajalcev se ne uči na napakah, ampak še kar naprej gradijo po istem kopitu.
Večinoma je asfaltna podlaga toliko neravna, da včasih pomislim kako bo treba do vulkanizerja centrirati gume.
Naš denar gre za same barabe, ki se imajo za gradbince in arhitekte. Vlečejo velike denarje, izdelek je pa kilav.