Zabloda lastnikov električnih vozil

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ob 50kkm letno, to pomeni samo 2 leti. Številke lahko obračamo kakor hočeš, da pridemo na tvojih 4-5 let - ne moreš verjeti; če letno narediš 10kkm, je to 10 let.
Lahko pa v enem letu narediš 100kkm in je življenska doba le eno leto.
Poleg tega, proizvajalci govorijo o 100.000 miljah, ne kilomterih, ki jih je v tem primeru 160.000.
General Motors announces 8-year/100,000-mile warranty for Chevy Volt battery

To je spet en tak, neoprijemljiv argument, s katerim mahaš tukaj.

Ne boš verjel, Toyote RAV4 EV, ki so jih prodali 10 let nazaj, so še danes na cesti, z več kot 160.000km, s polnim dosegom.


Nekaj je, če z baterijo delaš kot z drekom, nekaj pa, če jo tretiraš (v tem primeru bo to delal BMS) lepo in ti bo živela dolgo. Za primer, moj akumulator v Cliu, ki sem ga kupil novega, leta 2001, je crknil šele letos spomladi - živel je 10 let.

Bom pa poiskal podatek.
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Citat:
Z mojim denarjem je GENI kupil elektriko na trgu, kar pomeni, da je večino elektrike, ki jo je kupil z mojim denarjem, kupil od NEK, tako da ja, moja elektrika, ki je prišla do vtičnice, že mogoče ni 2/3 od NEK, je je pa bilo dano, z mojim denarjem, več v omrežje od NEK. Samo ti tega koncepta ne zmoreš doumeti.
Elektrika iz NEK bi šla v omrežje z ali brez GENi in z ali brez tebe. NEK ima samo 2 stanji-ali je vgasnjena, ali pa laufa na 100%(Ok, občasno tudi 99%
tongue-1.gif
) Če ni kupca pri nas, je pa v tujini dovolj dolga čakalna vrsta
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
767
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Z mojim denarjem je GENI kupil elektriko na trgu, kar pomeni, da je večino elektrike, ki jo je kupil z mojim denarjem, kupil od NEK, tako da ja, moja elektrika, ki je prišla do vtičnice, že mogoče ni 2/3 od NEK, je je pa bilo dano, z mojim denarjem, več v omrežje od NEK. Samo ti tega koncepta ne zmoreš doumeti.
Elektrika iz NEK bi šla v omrežje z ali brez GENi in z ali brez tebe. NEK ima samo 2 stanji-ali je vgasnjena, ali pa laufa na 100%(Ok, občasno tudi 99%
tongue-1.gif
) Če ni kupca pri nas, je pa v tujini dovolj dolga čakalna vrsta
Saj bi tudi liter mleka v trgovini prodali brez mene, vendar če ga kupim, ga kupim...
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Z mojim denarjem je GENI kupil elektriko na trgu, kar pomeni, da je večino elektrike, ki jo je kupil z mojim denarjem, kupil od NEK, tako da ja, moja elektrika, ki je prišla do vtičnice, že mogoče ni 2/3 od NEK, je je pa bilo dano, z mojim denarjem, več v omrežje od NEK. Samo ti tega koncepta ne zmoreš doumeti.
Elektrika iz NEK bi šla v omrežje z ali brez GENi in z ali brez tebe. NEK ima samo 2 stanji-ali je vgasnjena, ali pa laufa na 100%(Ok, občasno tudi 99%
tongue-1.gif
) Če ni kupca pri nas, je pa v tujini dovolj dolga čakalna vrsta
Saj bi tudi liter mleka v trgovini prodali brez mene, vendar če ga kupim, ga kupim...
Ampak v trgovini ti dejansko dobiš tisto, kar plačaš. Ne boš plačal mleko iz Lj mlekaren, dobil pa iz pomurskih.
grin1.gif
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
767
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Z mojim denarjem je GENI kupil elektriko na trgu, kar pomeni, da je večino elektrike, ki jo je kupil z mojim denarjem, kupil od NEK, tako da ja, moja elektrika, ki je prišla do vtičnice, že mogoče ni 2/3 od NEK, je je pa bilo dano, z mojim denarjem, več v omrežje od NEK. Samo ti tega koncepta ne zmoreš doumeti.
Elektrika iz NEK bi šla v omrežje z ali brez GENi in z ali brez tebe. NEK ima samo 2 stanji-ali je vgasnjena, ali pa laufa na 100%(Ok, občasno tudi 99%
tongue-1.gif
) Če ni kupca pri nas, je pa v tujini dovolj dolga čakalna vrsta
Saj bi tudi liter mleka v trgovini prodali brez mene, vendar če ga kupim, ga kupim...
Ampak v trgovini ti dejansko dobiš tisto, kar plačaš. Ne boš plačal mleko iz Lj mlekaren, dobil pa iz pomurskih.
grin1.gif
To je res, ne moreš biti pa siguren, če so bile krave, ki so mleko dale, res samo iz okolice LJ, ali so se mogoče pasle tudi nekje po Pomurju... Konec koncev si pač kupil 1l mleka... ali xy kW elektrike...
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
Predlagam, da bolj pozorno bereš poste (ignoriranega?) uporabnika, saj je iz njih jasno razvidno, da je govora predvsem o eletroownerjih nasploh, ti si bil omenjen samo posredno, saj sem spoznal, da nisi vando ampak nekdo drug. Govora je pač o tem, da ima precej ekoelektrofrikov precej zgrešeno predstavo o ceni njihove vožnje ter o ceni in izpustih pri pridobivanju elektrike. Žalostno dejstvo pa je, da tudi pri NEK in vetrnicah prihaja do onesnaževanja okolja, akjti ne nuklearka ne vetnica se ne pojavita kar iznenada, ampak ju je treba neekološko zgraditi in vzdrževati (co2)...potem imamo pa še radioaktivne odpadke, ki so ekološki bolj tako-tako...

Lp
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
About time glede Vando-ta.

Ja, res je. Iz nič ni nič. Pač, nekje je potrebno začeti in vsaka nova stvar ustvari določeno onesnaženje. Pretehtati je potrebno, kaj in kje je to onesnaženje najslabše in pod kakšnim nadzorom ga lahko imamo. Verjetno se strinjamo, da je potrebno naselja očistiti izpušnih plinov, ker bi rad, da naši otroci dihajo čim boj svež zrak. Preveč je astme in pljučnih bolezni že pri otrocih, kaj šele bolezni ožilj, ki jih povzročajo PM10 delci (ki zaidejo v kri in se nalagajo v žilah) in ozon, ki se nabira v mestih.
Res je, smo na začetku in se še učimo, vendar tako je pri vsaki stvari. Tudi prehod ne bo prehiter, kar je prav. Tudi prehod iz kočij na avtomobile ni bil instanten in tudi na začetki so ti avtomobili naredili le po par 10km.

Je pa tako, še vsakega, ki ga poznam, ki je preizkusil voziti električno vozilo, je bil navdušen nad načinom vožnje. Mislim, da boste tudi ostali.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Mislim, da ni debate. Prihodnost je neminovno v električnih avtomobilih.
Je pa tudi moje mnenje, da smo na začetku te poti. In trenutno je največji faktor cena baterij in zaenkrat še nizka cena fosilnih goriv.

Po mojem se bosta prejšnja faktorja do leta 2025 pošteno zasukala. Cene fosilnih goriv bodo šle v nebo, vmes pa se bodo pojavile nove tehnologije baterij, ki bodo zreducirale ceno na kWh*cikel.

Sicer pa so v Kaliforniji že 20 let nazaj dokazali, da četudi bi vso električno energijo proizvedli v termo elektrarnah, bi zaradi visoke učinkovitosti same proizvodnje te energije in visoke učinkovitosti samih električnih avtomobilov, na koncu imeli precej nižje emisije tako CO2 kot drugih plinov. Ko pa se v enačbe dodajo še jederske, hidro in solarne elektrarne, pa ni več nobene debate.

Na električne avtomobile so veliko stavila tudi kalifornijska elektrodistribucijska podjetja. Čisto nobeno se ni upiralo eliktrifikaciji avtomobilov in enako je v Sloveniji. Upirajo se temu samo tisti, ki imajo delež od prodaje fosilnih goriv. 50% od tega pa dobi tudi slovenska država s trošarinami. Elektrifikacija vozil ji torej ni v "nacionalnem" interesu. In enako je po celi Evropi.
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Citat:
Sicer pa so v Kaliforniji že 20 let nazaj dokazali, da četudi bi vso električno energijo proizvedli v termo elektrarnah, bi zaradi visoke učinkovitosti same proizvodnje te energije in visoke učinkovitosti samih električnih avtomobilov, na koncu imeli precej nižje emisije tako CO2 kot drugih plinov

Ma tejle raziskavi glih ne verjamem najbolj. Če bi jo delali sedaj bi že držala, ne pa 20 let nazaj.
To drži če upoštevaš le najsodobnejše termo objekte, z izkoristkom 40%(kakšna tudi kakšen prdek čez). Nikakor pa ne pri uporabi starih, ki jim je že 30% izkoristek le pobožna želja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Si nisi ogledal futuristic-ovega videa na prvi strani?

Če bi vso elektriko dobili iz termoelektrarne, so emisije še vedno v rangu 40g(elektro):400g(ICE).
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Bi rekel, da tistemu filmčki marsikaj fali
smirk-1.gif
Očitno pretiravajo z navijanjem za elektro pogon in dajejo strašno dvomljive podatke za te CO2 izpuste.
Povprečni avtoček ima CO2 izpuste okoli 150g/km, elektrarna pa naj bi od malenkost višjem izkoristku skupaj z vso predelavo imela le 40g/km(če za hec zanemarimo še elektro izgube). Ne me basat no
hysterical-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
A ti resno misliš, da so izpusti bencina edino od tistega, kar ti v avto natankaš? Kaj pa še vsi izpusti, da ta tvoj bencin izčrpajo iz zemlje, prepeljejo, rafinirajo,....? To se, po tvoje, ne šteje v izpuste za gorivo, ki ga ti pokuriš?

Če že gledamo izpuste od izvora do ponora, ima tvoj bencinski avto od 450g-500g CO2 izpustov /km in točno to ti pove v tistem videu. Samo ti se temu smejiš, ker vidiš le svoj vrtiček in si bolj kratke pameti (pa še, očitno, ne znaš najbolje angleško, ker ti to tam vse pove).

Po tvoje se izpuste bencina šteje od trenutka, ko ga ti natankaš v avto, izpuste elektrike pa od trenutka iz elektrarne? Kako kratkovidno. Glej celoten proces, pa da vidimo, kdo se bo valjal od smeha.

Ja, električni avto ima od izvora do ponora izpustov cca. 40g/km, če bi se vozil izključno na premog, če je pa te elektriki dodana mešanica ostalih elektrarn, pa še temu primerno manj.
 
Nazadnje urejeno:

ziggy

Fizikalc
8. nov 2007
1.133
2
36
Tule si ga pa s temi 40g/km konkretno pihnil. Klasična termoelektrarna na premog ti dostavi kWh elektrike do tvoje vtičnice za ceno ~1kg CO2. Potem pa še izkoristek polnilca, akumulatorja, inverterja, motorja...
Hec električnih avtom vidim predvsem v tem, da je izpuste, če jih imaš na enem kupu lažje nadzorovat/čistit/whatever in da v mesta niso tako obremenjena z izpušnimi plini.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Znova, ker vidim, da ti logika ne štima!

Motor na notranje izgorevanje in termo elektrarna imata ZELO PODOBNE izkoristke. Torej bi pri uporabi istega goriva morala imeti PODOBNE izpuste CO2 za enako proizvedene korstne energije. Torej ali OBOJE okoli 40g/km ali OBOJE okoli 150g/km.

Ampak ker je v premogu več vezanega ogljika, kot v tekočem gorivu, bi morala biti termo elektrarna celo na slabšem
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Aha, bencin in diesel pa do črpalke prideta kako? Po luftu?

Ne moreš za bencinarja računati le izpuste iz auspuha avtomobila, ampak tudi porabljeno energijo, da si ta bencin pripeljal do črpalke! Torej imaš za bencinarja izpustov: 150g na prevoženi kilometer + potrebna energija, da si ta bencin, ki si ga ravnokar pokuril, izčrpal iz zemlje, transportiral v rafinerijo, rafiniral, spet transportiral in kva vem, kaj še.

Če že računaš izgube in porabo energije od elektrarne naprej, računaj še izgube in porabo energije, za bencinarja, od naftnega vrelca naprej. Misliš, da iz naftnega vrelca bencin direktno priteče po ceveh do tvoje črpalke? Pišeš, kot da npr. cisterna, ki ti pripelje bencin na črpalko, ne pokuri nič goriva, zato da ti tankaš. Ali pa da tanker transportira nafto do Luke Koper itn.

Si pa trd.
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Briga me kaj in koliko se česa izpusti pri pridelavi! Dejstvo je le, da je teh 40g/km v filmčku tako nakladanje, da glava peče! Samo ti tega kot kaže nisi sposoben dojeti...

Za povprečno termo elektrarno bi bilo torej 150g/km(izkoristek goriva je podoben, če si slučajno nisi bil sposoben zapomniti od prej)+ energija za izkop rude, transport, skladiščenje, sušenje, transport v elektrarno, mletje, izgube pri prenosu elektrike, izgube pri polnenju baterij in izgube v elektro motorju. Brez skrbi si daleč preko 200g/km izpustov. Lahko pa za hec dodamo zraven še izgube pri filtriranju dima in odlaganju ter predelavi pepela
smirk-1.gif

Kakih 40g/km neki
hysterical-1.gif
V to lahko verjamejo le naivčine tvojega kova
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ti govoriš kar eno teorijo, kako naj bi to bilo, pa mi povej sledeče. V službo in nazaj prevozim 25km. Za to razdaljo, po merilcu, porabim točno 1.5kWh iz vtičnice, torej ko polnim. To je 60Wh/km. Od kje tebi 200g CO2/60Wh?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Briga me kaj in koliko se česa izpusti pri pridelavi! Dejstvo je le, da je teh 40g/km v filmčku tako nakladanje, da glava peče! Samo ti tega kot kaže nisi sposoben dojeti...

Za povprečno termo elektrarno bi bilo torej 150g/km(izkoristek goriva je podoben, če si slučajno nisi bil sposoben zapomniti od prej)+ energija za izkop rude, transport, skladiščenje, sušenje, transport v elektrarno, mletje, izgube pri prenosu elektrike, izgube pri polnenju baterij in izgube v elektro motorju. Brez skrbi si daleč preko 200g/km izpustov. Lahko pa za hec dodamo zraven še izgube pri filtriranju dima in odlaganju ter predelavi pepela
smirk-1.gif

Kakih 40g/km neki
hysterical-1.gif
V to lahko verjamejo le naivčine tvojega kova

Tudi če bi bil izkoristek elektro le 150g CO2/km, je to podatek, če bi polnil popolnoma iz termoelektrarne, kar pa ne, ker v Sloveniji pridobivamo le 50% iz termoelektrarn in tako takoj pademo na 75g CO2/km.

Bencinski avto ima 150g CO2/km le sam avto, pri vožnji. Zakaj popolnoma zanemarjaš transport in predelavo za vsak liter bencina, ki ga tankaš? Stalno govoriš, kot da to ni pomembno. Seveda je. Za vsak liter bencina, ki ga ti tankaš, je bil porabljen vsaj dodaten liter bencina, da je tvoj bencin sploh pritekel v tvoj avto. Verjamem, da te briga, koliko se izgubi pri transportu in predelavi, ker je tu toliko izgub, da tvoji argumenti popolnoma izgubijo smisel. Verjamem, da hočeš zamegljevati in primerjati izpuste za elektro, ki jih meriš od elektrarne do dejanske vožnje, bencinski avto bi meril pa le od črpalke pa do vožnje. Kako priročno.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Znova, ker vidim, da ti logika ne štima!

Motor na notranje izgorevanje in termo elektrarna imata ZELO PODOBNE izkoristke. Torej bi pri uporabi istega goriva morala imeti PODOBNE izpuste CO2 za enako proizvedene korstne energije. Torej ali OBOJE okoli 40g/km ali OBOJE okoli 150g/km.

Ampak ker je v premogu več vezanega ogljika, kot v tekočem gorivu, bi morala biti termo elektrarna celo na slabšem

By the way. Termoelektrarne imajo cca. 40% izkoristek. Povej mi, kateri bencinski ali diesel avto ima izkoristek 40% v mestni vožnji? Tam so izkoristki cca. 5%, ko pa stojiš pred semaforjem pa natanko 0%.

Termoelektrarne delajo stalno na 40% izkoristku, pri ICE avtomobilu je 40% le pri diesel in še to le pri določenih obratih in obremenitvi. Večinoma se giblješ med 5%-15%. Ampak ti to pozabiš omeniti, seveda.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Znova, ker vidim, da ti logika ne štima!

Motor na notranje izgorevanje in termo elektrarna imata ZELO PODOBNE izkoristke. Torej bi pri uporabi istega goriva morala imeti PODOBNE izpuste CO2 za enako proizvedene korstne energije. Torej ali OBOJE okoli 40g/km ali OBOJE okoli 150g/km.

Ampak ker je v premogu več vezanega ogljika, kot v tekočem gorivu, bi morala biti termo elektrarna celo na slabšem

By the way. Termoelektrarne imajo cca. 40% izkoristek. Povej mi, kateri bencinski ali diesel avto ima izkoristek 40% v mestni vožnji? Tam so izkoristki cca. 5%, ko pa stojiš pred semaforjem pa natanko 0%.

Termoelektrarne delajo stalno na 40% izkoristku, pri ICE avtomobilu je 40% le pri diesel in še to le pri določenih obratih in obremenitvi. Večinoma se giblješ med 5%-15%. Ampak ti to pozabiš omeniti, seveda.
Daj ne sanjaj mi ti o 40% izkoristku elektraren
hysterical-1.gif
Večina trenutno delujočih se giblje okoli 30%

40% ima le zadnja, najnovejša generacija. Recimo TEŠ6 bo imela malenkost čez 40%
TEŠ 5 ima okoli 35%, 4 okoli 33%, TEŠ 1,2, in 3 pa 26%
grin1.gif


In ja, ti izkoristki tudi pri elektrarnah veljajo pri okoli 90% obremenitvi. Pri večji ali manjši obremenitvi od tega so izkoristki nižji. A veš to?
grims-1.gif