Zabloda lastnikov električnih vozil

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
Spremljajoč takšne in drugačne medije, predvsem internetne, sem opazil, da veliko lastnikov vozil na električni pogon živi v težki zablodi, saj očitno menijo, da je edini strošek njihovega vozila elektrika, ki jo porablja to električno premikalo. In potem 'umirajo' od genialnosti v stilu ''vozim se za 0,003 evra na kilometer ali pa vozim se za 0,3 evra na 100 km'' in podobno (številke so izmišljene). Ob tem pa pozabljajo, da je poleg stroškov 'pogonskega sredstva' potrebno upoštevati tudi izgubo vrednosti vozila, ki seveda s starostjo in prevoženo razdaljo raste, stroške registracije, zavarovanja (le-ti so sicer seveda na kilometer manjši, kolikor več se človek vozi), stroške obrabe pnevmatik, podvozja, zavornega sistema, drugih sklopov (tudi baterije oz akumulatorji), nepričakovanih okvar...roko na srco, to napako dela tudi veliko število lastnikov vozil na fosilno gorivo, čas pa je, da električarje seznanimo s tem, da njihova vozila le niso tako zelo ugodna kar se stroškov tiče v primerjavi s klasiko. Tudi 'zelena' energija ni tako zelena, ko gre za njeno pridobivanje recimo v termoelektrarni, ki kuri nek nekvaliteten premog.

Res pa je, da mora biti nekdo, ki ob uvajanju novih tehnologij le-to kljub v tistem trenutku ne tako ugodni finančni shemi začne koristiti. In zato električarje pravzaprav spoštujem, pa čeprav del njih živi v zablodi. Pomagajo uveljavljati tehnologijo, ki jo bomo najverjetne vsi nekoč koristili, upam, da zaradi njihovega 'žtrvovanja za napredek' čim ceneje.

Lp
 

Tku

Pripravnik
20. nov 2007
598
0
16
Tiha voda
Vse to je že bilo večkrat predebatirano.

Vsak ima sicer svoje poglede, vendar kot že sam ugotavljaš, vsi ti dodatni stroški bremenijo tudi klasična vozila. Po izračunih, ki sem jih zasledil in so bili videti kredibilni, je centralno proizvedena električna energija v elektrarnah, vendarle za odtenek bolj zelena, kot poraba goriv pod spremenljivimi obremenitvami v vozilu, kljub izgubam pri prenosu. Edini pravi problem so baterije, čeprav bodo v veliki večini reciklirane, kaže, da bo njihova življenska doba zaenkrat dosti (pol) krajša od življenske dobe klasičnih pogonskih motorjev.

Je pa to zame, ne glede na pomisleke, korak v pravo smer.
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.900
640
113
Začni gledat pri šesti minuti, če te zanima samo primerjava...
Če povzamem, če bi napolnil avto izključno z energijo iz temoelektrarne bi sproduciral 40g CO2 / km, medtem ko bi navaden avto sproduciral okoli 500g CO2 / km. V obeh primerih je seveda vštet celoten postopek pridobivanja elektrike/goriva.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ah, spet ta stieber. Še dobro, da ga imam na ignore, da ne vidim, kakšne neumnosti, ki smo jih že 100x predebatirali, piše.
 

MAKY_

Fizikalc
10. nov 2007
1.199
2
38
Obišči stran
koliko KG co2 pa je bilo sproducirano na račun baterijskih komponent in elektro motorja pa nihče ne vračuna... samo za info si lahko preberete tole raziskavo o tem, koliko "praha" proizvede izdelava avtomobilov... http://cnwmr.com/nss-folder/automotiveenergy/DUST%20PDF%20VERSION.pdf glede na to raziskavo so hibridi ultra luksuzni/športni... + da tega, da so za 50% dražji od klasikov istega razreda ne omenjam... Samo izdelava priusa stane toliko, kot stane nov golf v trgovini...
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.448
426
83
Ooo, poglej, poglej - nov podforum
cool-1.gif


Ta teden sem gledal na HTV en del dokumentarca na temo električnih plug-in avtomobilov, po tematiki sodeč je bila oddaja stara 1-2 leti. In hec, ki je sledil sledil čez celo oddajo: da se proizvajalci še vedno izogibajo plugin avtomobilov (magari hibridov). Naftni lobi ali res nezrela tehnologija, na kar se izgovarjajo?

Zadeva se je vlekla od legendarnega EV1, pa potem e-Miniji (v bistvu enako kot pri GMu - omejeno število, vozniki plačujejo uporabo, nikoli ne bo v serijski proizvodnji), plugin Prius je tudi samo za reklamo (v Sloveniji celo en cel model) itd. Slednje je bila sploh ugotovitev avtorjev, da so pravi e-avtomobili samo show-off proizvajalcev, ki jih zaenkrat ne mislijo resno lansirat.

Kontro pa jim daje mojster, ki je v Ameriki že 2. gen. Priusa (prva, ki se je prodajala v Evropi) predeloval v plug-in. In imel ogromno posla, ker folk zahteva vožnjo brez nafte. Navkljub izgovorom, da tehnologija še ni zrela.

Hec je, da zadeva danes ni bistveno drugačna. Nissan Leaf, Chevy Volt / Opel Ampera, Renaultova ZE serija so bili napovedani že v oddaji in napovedani ostajajo še danes... zabloda proizvajalcev, ki podcenjujejo ekološko osveščene potrošnike?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik MAKY_ pravi:
koliko KG co2 pa je bilo sproducirano na račun baterijskih komponent in elektro motorja pa nihče ne vračuna... samo za info si lahko preberete tole raziskavo o tem, koliko "praha" proizvede izdelava avtomobilov... http://cnwmr.com/nss-folder/automotiveenergy/DUST%20PDF%20VERSION.pdf glede na to raziskavo so hibridi ultra luksuzni/športni... + da tega, da so za 50% dražji od klasikov istega razreda ne omenjam... Samo izdelava priusa stane toliko, kot stane nov golf v trgovini...

Za razliko od nafte, ki jo, ko jo pokuriš, nikoli več ne dobiš nazaj, so vsi materiali električnih vozil, reciklabilni. Torej to energijo za proizvodnjo, vložiš samo 1x, potem jo recikliraš. Lahko nafto recikliraš oz. jo proizvajaš iz kakšnega drugega vira, kot lahko elektriko (sonce, veter,...)?
 
Nazadnje urejeno:

MAKY_

Fizikalc
10. nov 2007
1.199
2
38
Obišči stran
pozabljaš par pomembnih stvari: ekološki strošek izdelave baterij + življenska doba baterij. po moji raziskavi se pri priusu menjajo na cca. 120kkm. sama izdelava teh baterijskih sklopov pa je opredeljena kot cca. 15-25% pri sami izdelavi eko vozila. in če veš, da je za izdelavo baterij potrebnih par 1000kg izpuha co2. zdej pa naj mi nekdo dokaže, da je tak način bolj ekološki...

btw: avtomobilske baterije niso glih za reciklirat in tudi njihovo uničenje je zelo potratno...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kakšno uničenje? Vse baterije od Ni-Cd naprej so reciklabilne in ne grejo v uničenje. Nikelj in Litij sta kovini in se ju reciklira za ponovno uporabo.

Glede na to, da tvoje bencinsko vozilo, na prevoženi km proizvede cca. 500g CO2 (poglej si zgornji prispevek tvojega dejanskega izpuha CO2/km, ne samo tistega izpusta CO2 iz bencina, ki ga natočiš ampak tudi tega, da bencin pride do črpalke), dosežeš 1000kg izpustov CO2, kolikor navajaš izpusta za baterijo Priusa, v 2000km, če voziš vozilo na bencinski pogon.

Ja?
 
Nazadnje urejeno:

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Vse te stroske imas tudi z vsakim drugim vozilom... Celo stroski servisiranja so pri vozilih na fosilna goriva visji, ker ima elektromotor bisvteno manj vzdrzevanja... Ampak OK...c e to zanemarimo, lahko recemo, da imajo vsa vozila podobne obratovalne stroske ... tako da ce primerjamo zgolj porabo, je taka primerjava cisto na mestu ...
 

MAKY_

Fizikalc
10. nov 2007
1.199
2
38
Obišči stran
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kakšno uničenje? Vse baterije od Ni-Cd naprej so reciklabilne in ne grejo v uničenje. Nikelj in Litij sta kovini in se ju reciklira za ponovno uporabo.

Glede na to, da tvoje bencinsko vozilo, na prevoženi km proizvede cca. 500g CO2 (poglej si zgornji prispevek tvojega dejanskega izpuha CO2/km, ne samo tistega izpusta CO2 iz bencina, ki ga natočiš ampak tudi tega, da bencin pride do črpalke), dosežeš 1000kg izpustov CO2, kolikor navajaš izpusta za baterijo Priusa, v 2000km, če voziš vozilo na bencinski pogon.

Ja?
kako spretno pozabljaš, da je prius v osnovi bencinski avto...
nisem rekel 1000kg ampak par 1000kg... točne št. ni ampak če se že gremo tako: pridobitev in prevoz materialov za baterije tudi povzročijo izpuhe... osebno ocenjujem, da je za izdelavo baterije za električna vozila strošek izpuhov CO2 cca. med 100000 in 200000 KG.

in pa še glede reciklaže: ja seveda, baterije se lahko reciklira... a pa se sploh zavedaš ,koliko energije je potrebno, da jih lahko recikliraš in ponovno uporabiš?!?
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ne vem, če si opazil, vendar jaz nikoli nisem bil fan hibridov, ker vzdržuješ dva pogonska sistema. Moja preferenca je popolnoma električno vozilo - prav zato imam Vectrix-a in ne Piaggo MP3 hybrid-a.

Kar se pa tvojega drugega odstavka tiče; prosim, naredi mi izračun, če že gledamo samo CO2 izpuste, koliko izpustov narediš pri narejenih 100.000km z bencinom in koliko na elektriko, pa bomo primerjali. Meni se ne da, ker smo to že parkrat predebatirali, tako da te prosim, da ti meni, s številkami dokažeš, da je električno vozilo bolj obremenjujoče za okolje v življenski dobi 100.000km, kot pa bencinsko vozilo.

Pozabiti pa ne smemo tudi dejstva, da ko tankaš bencin, da gre 1/3 tvojega denarja ven iz Slovenije, pri elektriki pa ves strošek polnjenja ostaja v Sloveniji.

Npr., jaz sem pri GENI in pri položnici, ki sem jo dobil ta teden, sem videl, da 2/3 energije prihaja iz NEK, ostalo pa mešanica ostalih virov. Torej, moja vožnja z Vectrixom proizvaja zelo malo, ampak res minimalno izpustov in elektrarn. Ko smo že pri tem; par dni nazaj sem prešel 8.000 narejenih kilometrov.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.960
-8.673
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Npr., jaz sem pri GENI in pri položnici, ki sem jo dobil ta teden, sem videl, da 2/3 energije prihaja iz NEK, ostalo pa mešanica ostalih virov. Torej, moja vožnja z Vectrixom proizvaja zelo malo, ampak res minimalno izpustov in elektrarn. Ko smo že pri tem; par dni nazaj sem prešel 8.000 narejenih kilometrov.
To ti samo misliš, da tvoja energija prihaja iz NEK
evil.gif

To pomeni le, da ima GENi zakupljenih xy% energije iz NEK, nič drugega. Od kje pa ti dejansko dobivaš elektriko, je pa čisto druga stvar
 

MAKY_

Fizikalc
10. nov 2007
1.199
2
38
Obišči stran
Roughly 13.5 Metric Tonnes of CO2e are produced when manufacturing an electric car battery.
http://carbonpig.com/article/e...cycle-batteries
in če veš da je življenska doba 4-5 let, mi pa ti preračunaj, kaj je bolj ekološko! in to je samo za baterijo!

in še...
In addition, emissions from operating and building electric cars in 2005 cost about 0.20 cents to 15 cents per vehicle mile traveled, in comparison to gasoline-powered cars, which cost about 0.34 cents to 5.04 cents per vehicle mile traveled, according to the report, said Reuters. (http://www.environmentalleader.com/2009/10/21/the-hidden-cost-of-electric-vehicles/ )
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Od kod si prišel na življensko dobo 4-5 let? GM bo imel za Volta garancije 8 let. Nissan verjetno podobno.

No zdaj pa še najdi koliko CO2 se producira ob proizvodnji ICE motorja, menjalnika, posode za gorivo, auspuha, filtrov, svečk, olj,... pa primerjajmo. Pišeš, kot da pri proizvodnji ICE motorja ni izpustov.
 
Nazadnje urejeno:

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Npr., jaz sem pri GENI in pri položnici, ki sem jo dobil ta teden, sem videl, da 2/3 energije prihaja iz NEK, ostalo pa mešanica ostalih virov. Torej, moja vožnja z Vectrixom proizvaja zelo malo, ampak res minimalno izpustov in elektrarn. Ko smo že pri tem; par dni nazaj sem prešel 8.000 narejenih kilometrov.
To ti samo misliš, da tvoja energija prihaja iz NEK
evil.gif

To pomeni le, da ima GENi zakupljenih xy% energije iz NEK, nič drugega. Od kje pa ti dejansko dobivaš elektriko, je pa čisto druga stvar

Owned!!! S tem, da tudi izdelava raznih sklopov za NEK, ki se morajo menjati na določen čas, ni ravno super ekološka in še bi šli tako naprej...če pa se vrnem k pointu mojega pisanja...proizvajalcem in prodajalcem elektro vozil se lahko samo smeji, ko folk kupuje njih vozila brez da bi poleg cene elektrike da bi upošteval še druge stroške...sem pa vidu oglaševalsko foro ''brez izpustov CO2'', ja saj vozilo jih nima, ampak pri izdelavi pogonskega sredstva in vozial samega pa ti izpusti seveda so...
rolleyes-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Owned?

Z mojim denarjem je GENI kupil elektriko na trgu, kar pomeni, da je večino elektrike, ki jo je kupil z mojim denarjem, kupil od NEK, tako da ja, moja elektrika, ki je prišla do vtičnice, že mogoče ni 2/3 od NEK, je je pa bilo dano, z mojim denarjem, več v omrežje od NEK. Samo ti tega koncepta ne zmoreš doumeti.

Večina mojega denarja je šla tudi NEK, kar pomeni, da tudi investicijam le-te.

S takimi, ko jih pišeš, te bom počasi začel dajati na SPAM, ker smo že 100x povedali, in nihče ne trdi, da pri izdelavi vozila ni izpustov CO2.
Ni jih pa pri vožnji (in s tem ne osnažuješ zraka pešcem in kolesarjem) in lahko jih ni tudi pri generaciji elektrike, če to pridobivaš iz vetra ali sonca ali nuklerarke.

V glavnem, sramotiš se, obnašaš se kot otrok, še posebej s takimi, kot je 'Owned'.
 
Nazadnje urejeno:

MAKY_

Fizikalc
10. nov 2007
1.199
2
38
Obišči stran
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Od kod si prišel na življensko dobo 4-5 let? GM bo imel za Volta garancije 8 let. Nissan verjetno podobno.

No zdaj pa še najdi koliko CO2 se producira ob proizvodnji ICE motorja, menjalnika, posode za gorivo, auspuha, filtrov, svečk, olj,... pa primerjajmo. Pišeš, kot da pri proizvodnji ICE motorja ni izpustov.
garancija in življenska doba sta 2 povsem različna pojma!! življenska doba baterij je cca. 100kkm. to realno pomeni 5 let ob 20kkm letno.

jaz sem se potrudil in našel za električna vozila, TI mi pa dokaži, koliko co2 je potrebnih za izdelavo fosilnega motorja.