Vzdrževalec / polnilec akumulatorja

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.878
8.905
113
EU
Možnost, da gre kaj narobe je približno tolikšna, kot je možnost, da ti na polnilcu telefona udari 220V v telefon. Pa verjetno tam tudi baterije ne jemlješ ven in polniš ločeno.
Že, samo telefon je predviden za takšen način polnjenja. Za avto v navodilu ni nič napisano o polnjenju. Omenjajo samo prisilni zagon z zunanjim akumulatorjem in pozneje menjavo.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.039
2.359
113
Oh, križana gora... To so pa ja osnove in stvari, ki bi jih moral vsak ded obvladati.

A misliš, da alternator pa ima v sebi kakšno vezje, da boža akumulator, ko ga polni?

Tudi alternator bi brez regulatorja šel krepko čez 14.4 V in vse skuril, zato so zadeve tako skonstruirane, da se to ne zgodi.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.153
1.759
113
Mislim da ni tako preprosto. Sploh pri novejsih avtih bi dobro prebral navodila. Če me spomin ne vara, lahko bmw filas s prikljicenimi klemami, ampak ne na aku direktno ampak na kleme v motornem prostoru (aku je v prtljazniku). Ce zelis filat zadaj pa moras kleme odklopit...
Priklopit se moraš tam, kjer je proizvajalec predvidel (BMW ima spredaj pod havbo).

Je pa potrebno imeti pri novejših avtomobilih (sploh če ima start/stop sistem) imeti 'pametne' polnilce (a la Ctek&Co), ker znaš skurit akumulator, če ga pokneš na kak star polnilec brez možganov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

luka51

Guru
16. avg 2007
13.841
5.085
113
zakaj bi skuro akumulator? čisto isto se lahko polni al z butastim al s pametnim.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Sej tudi ctek gre v določenih programih nad 15V, ni to nobena kriza dokler veš kdaj dvignit napetost in zakaj. Avtomobilska elektronika pa ima precej široko področje delovanja in zaradi 15V ne bo nič skurilo. Druga stvar je seveda če ti float charge dela na 15V ali več, tam se ti pa kuha akumulator in ga boš uničil če pustiš tako dalj časa.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.039
2.359
113
Tole še imamo pri hiši. Staro kot mati zemlja. Sicer sam mu dodal V in A meter ampak ga ne uporabljamo več za akumulatorje, ker gre napetost čez 16V. Bi pa naj to bil polnilnik s selenskim mostičem.
t_20120301_161509.jpg
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.841
5.085
113
Aja zaj se že o domačih skup zmetanih zadevah pogovarjamo? Če v osnovi ne znaš nardit zadeve, ki negre preko ni so krivi ostali polnilci, ki so narejeni tak, da ne grejo preko neke napetosti.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.039
2.359
113
Aja zaj se že o domačih skup zmetanih zadevah pogovarjamo? Če v osnovi ne znaš nardit zadeve, ki negre preko ni so krivi ostali polnilci, ki so narejeni tak, da ne grejo preko neke napetosti.
Pa kaj je s tabo narobe. Ti si napisal, da butasti polnilec ne more skuriti akumulatorja, jaz sem ti prilimal sliko polnilca, ki je verjetno star že čez 40 let (oz. več kot jaz, glede na to, da pišeš, kot, da sem ga sam izdelal), ki pri dolgem polnjenju vseeno povzroča počasno izhlapevanje elektrolita. Nekoč pač ni bilo vsega za kupiti tako kot je danes in so ljudje reševali stvari kakor jih pač so, ampak to tebi tako ni jasno. Izdelal pa ga je po pričevanjih človek elektro stroke s tem, kar je bilo takrat pač na voljo in dokler nismo kupili prvega poceni iz hofra se je pač s tem filalo vse akumulatorje in testiralo žarnice.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
2.530
1.177
113
zakaj bi skuro akumulator? čisto isto se lahko polni al z butastim al s pametnim.
Ne more biti cisto isto. Agm se polni z drugacno voltazo kot navadni. Poleg tega polnilnik sam zazna da gre za agm (konkretno sporni lidlov). Ne mores ga nategnit, ob vsakem priklopu pokaze pravilen tip akuja. Forcas ga sicer lahko na drug rezim, a ne vem, ce tam ostane. Poleg tega tudi zelo natancno izmeri stopnjo napolnjenosti oz preostanek do konca polnjenja. Ne vem kako deluje, a preprostejsi polnilniki tega pac nimajo. Tudi novi alternatorji delujejo popolnoma drugace kot stari, pa se cel polnilni ECU je vmes. Prakticno ne mores preverit ce alternatir sploh dela....ker ne ves kdaj naj bi filal in s kako voltazo...
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
13.841
5.085
113
Ne more biti cisto isto. Agm se polni z drugacno voltazo kot navadni. Poleg tega polnilnik sam zazna da gre za agm (konkretno sporni lidlov). Ne mores ga nategnit, ob vsakem priklopu pokaze pravilen tip akuja. Forcas ga sicer lahko na drug rezim, a ne vem, ce tam ostane. Poleg tega tudi zelo natancno izmeri stopnjo napolnjenosti oz preostanek do konca polnjenja. Ne vem kako deluje, a preprostejsi polnilniki tega pac nimajo. Tudi novi alternatorji delujejo popolnoma drugace kot stari, pa se cel polnilni ECU je vmes. Prakticno ne mores preverit ce alternatir sploh dela....ker ne ves kdaj naj bi filal in s kako voltazo...
Ja ampak še vedno s polnilcem za navadnega svinčenega ne zjebeš agm. Aku v osnovi ne rabi nobene pameti ampak mu je dovolj konstantna napetost.
Alternator bp preveriš če polni vredu. Priklopiš multimeter in vidiš napetost (osnova), še bolje oziroma za ostale podatke namenski tester.
 
Nazadnje urejeno:

jezek

Guru
24. jul 2008
2.530
1.177
113
Ravno to govorim, ne vidis na alternaterju ce dela ok ali ne, ker deluje on-demand. Pa z razlicnimi napetostmi polni, glede na vsakokratne potrebe. Ni to alternator z reglerjem. Pa še ta ogromen kondi je dostikrat v tokokrogu (večina zagonov grei iz kondenzatorja, ne akuja). Verjetno pa gre prek primernega testerja, katerega nima vsak ali pa ga ne zna uporabljati. Sem govoril s par mehaniki, pa se otepajo diagnostike alternatorja. Polnjenje v novih avtih krmili locen ECU (ne glavni motorni ecu), ki npr za bimerja stane 400€ ali vec...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.153
1.759
113
zakaj bi skuro akumulator? čisto isto se lahko polni al z butastim al s pametnim.

Ne bi vedel, se ne spoznam. Vem samo za tipa, ki je skuril akku s starim polnilcem (ki je v 530d F11)...problem naj bi bil start/stop sistem, ki zahteva da ima že akumulator nekaj 'pameti', ki jo staripolnilec lahko uniči.