Vzdrževalec / polnilec akumulatorja

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.298
3.408
113
Ja samo z tem ne vidiš izrabljenost celice.

Vsak resnejši servis ima tak tester, razen uradnega Renault servisa v Mariboru v Melju.
 
  • Wow
Reactions: Ginginova

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.369
302
83

Priponke

  • testAKU.jpg
    testAKU.jpg
    92,9 KB · Ogledi: 77

Borg

Fizikalc
25. jun 2020
494
-460
28
A preko OBD adapterja oziroma aplikacije, prikaže napolnjenost akumulatorja (v %)?
 

jezek

Guru
24. jul 2008
2.591
1.224
113
Verjetno je mislil stanje akuja, ne napolnjenost. Voltaza v mnogih primerih ne pomeni nic
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.094
2.446
113
Obstaja kakšen tester akumulatorjev, ki ti prikaže čimbolj točno napolnjenost akumulatorja v procentih ne V?
Popolnoma nobene razlike ni ali meriš v % ali v V. Obstaja splošna tabela kdaj je akumulator poln in kdaj prazen glede na napetost, ki jo ima. Obenem pa ti ta podatek popolnoma nič ne pomaga, če je iztrošen in bo kljub temu, da tebi sicer kaže, da je poln, napetost, ko boš poskusil z njim kaj startati padla na 6V.

V zadnjem času sem kar nekaj tega dal v razgradnjo. Recimo orginal akumulator od avta, prva vgradnja, letnik 2012 je odpovedal kaki 2 leti nazaj. Potem sem ga dal polnit in se je neko malenkost napolnil in se je polnjenje ustavilo, ker naj bi bil poln. Ko bi pa moral štartat pa samo pade napetost, ker nima več kapacitete. Sedaj sem ga ravno včeraj odklopil s polnilca, ker je na vzdrževanju v sebe potegnil že 34A in se konstantno fila z 0,1 do 0,3A, kar kaže na to, da je nekje v stiku. Pripravljen za razgradnjo, čeprav, če bi ga šel merit, bi najbrž še kakšen dan ali dva kazal 12.6V, kot, da je poln.

Imam pa še eno Rdečo Optimo, staro tam nekje 10 let, ki ji je tudi že kar pošla moč a poleti še zmeraj BP starta traktor.

 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.870
5.138
113
Ja samo z tem ne vidiš izrabljenost celice.

Vsak resnejši servis ima tak tester, razen uradnega Renault servisa v Mariboru v Melju.
Z nobenim, ki kaže % napolnjenost ne vidiš izrabljenost celice. Za to je posebaj tester. Ti maš lahko 100% napolnjen aku in 60% zmogljivosti kratkostičnega toka (za štart)
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.094
2.446
113
Sicer pa, če kdo rabi visok zagonski tok, naj si nabavi kaj takega:

 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX

Borg

Fizikalc
25. jun 2020
494
-460
28
Nisem štromar in me to tudi ne zanima. Zanima me samo to, da mi tester pokaže v % napolnjenost oziroma zmogljivost akumulatorja za določene funkcije, ki jih avto potrebuje.
 
  • Haha
Reactions: Pepe

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.094
2.446
113
Nisem štromar in me to tudi ne zanima. Zanima me samo to, da mi tester pokaže v % napolnjenost oziroma zmogljivost akumulatorja za določene funkcije, ki jih avto potrebuje.

Nisem vedel, da moraš biti štromar, da si iz voltaže izračunaš % napolnjenosti. Po moje moraš biti bolj matematik.

Torej po tabeli je 11,8 V 0%, 12,7 V pa 100%. Sedaj pa računaj % napolnjenosti, če je tako nujno, da je vrednost v procentih. Na koncu pa ti to ne bo kaj dosti pomagalo, če se ti bo napetost sesedla ker je akumulator izrabljen, čeprav je poln.
 

Borg

Fizikalc
25. jun 2020
494
-460
28
Nisem še videl štromarja ki napetost meri v %.
Štromar sem napisal zato.
Nisem vedel, da moraš biti štromar, da si iz voltaže izračunaš % napolnjenosti. Po moje moraš biti bolj matematik.

Torej po tabeli je 11,8 V 0%, 12,7 V pa 100%. Sedaj pa računaj % napolnjenosti, če je tako nujno, da je vrednost v procentih. Na koncu pa ti to ne bo kaj dosti pomagalo, če se ti bo napetost sesedla ker je akumulator izrabljen, čeprav je poln.
Ne razumem zakaj morate določeni vedno nekaj zakomplicirat.
Kaj vam je res težko, samo pomagat na enostavno vprašanje, da bi rad tester, ki prikazuje napolnjenost oziroma stanje (oziroma ne vem kako se mehaniki-štromarji izražajo) akumulatorja.
Tistih 11,8 V si pa lahko nekam vtaknejo, ker meni je to kr neki.
Tudi vsi štromarji si niso na enakem, kdaj je tistih 12.4V oziroma 11,8V dovolj.
Ja na servisih mehaniki (štromarji) merijo v V toda potem ti reče, da imaš napolnjenost-stanje akumulatorja samo še 60% ki pa je pri določenih avtomobilih akumulatorjih za določene stvari, vžig dovolj, določene stvari pa pri določenih % prenehajo delovat čeprav mogoče teh stvari sploh ne potrebuješ, recimo SS.
O temu bi lahko razpravljali v nedogled in spet bo samo kreganje.
Če bi upošteval ta nasvet je najboljš, da si kupim polnilno postajo in ga vsakič priklopim, ko se pripeljem domov.
Zanimivo, da pri prejšnem avtu, ki mi je tri leta vedno kazal pod 11,8V (pod 11) pri zagonu 9 in sem domalega sabo vozil še en akumulator, pa nič, vžigal kot nov (pozimi pri cca -5), dokler ga nisem prodal s starim akumulatorjem.
OK, sem hvaležen za nasvet, samo mene pač zanima oziroma bi rad imel doma še en tak tester (poleg voltmetra, ki ga seveda že imam ) še takega, ki bi mi kazal napolnjenost-stanje akumulatorja v procentih približno oziroma čimbolj točno tako kot to prikaže mehanikom na servisih. Samo to.
Kakorkoli hvala vsem sem že dobil odgovor od CLIO15 in tonya
;)
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.094
2.446
113
Ti bi nekaj rad imel, čeprav ne razumeš kako si lahko s tem podatkom sploh pomagaš.

Za prave meritve pa rabiš tester, ki lahko obremeni akumulator, to pa ne bo poceni, če iščeš kaj kvalitetnega. Ta merilec ti bo naredil isto stvar kot jo narediš ti, ko obrneš ključ. Če avto vžge je akumulator dober, če ne vžge je zanič, če rabi sekundo ali dve, da vžge, pa je na 50% poti k odpovedi, če se redno voziš in se ima možnost napolniti.

Ena opcija je tudi merilec gostote elektrolita, ki pa dandanes pri zaprtih akumulatorjih tudi ne pride prav.

To, da je tebi avto narobe kazal voltažo še ne pomeni, da je tudi akumulator imel tako napetost. Lahko pa seveda verjameš tej pravljici, da si imel akumulator pod 12V tri leta in se normalno vozil tudi pozimi. Ali ti laže multimeter ali pa merilec v avtu.

V glavnem... Važno, da si rešil problem.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.832
3.854
113
Se pravi je bolje polniti brez snezinke in na 0,8A kot 5A?

Za 5Ah akumulator vsekakor. Pravilo za klasične svinčeve accuje je 1/10C, torej 5Ah akumulator se polni optimalno z 0.5A. Če imaš AGM (za motor so ponavadi AGM) potem se ga lahko zaradi drugačne tehnologije polni tudi tja do 0.3C brez kakšnih posledic za stranje, torej pri 5Ah to pomeni s tokom 1.6A.

Če je accu AGM se ga lahko polni s snežinko ker je temu namenjen program. AGM imajo načeloma višjo zahtevno napetost za 100% polnjenje (14.4V vs 14.7V). Če ga polniš z navadnim programom sicer ni problema, ker še vedno polni ok samo zadnjih 10-20% ga ne bo napolnilo.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.918
8.965
113
EU
To leto sem kupil novi akumulator, ker se je stari po dolgem času poslovil. Novi je znamke Rocket. Prejšnji teden je avto sekundo bolj dolgo "verglal" preden je startal. To mi je bilo nenavadno, zato sem skočil po voltmeter in zmeril 12.4 volta.
Čez vikend je avto stal tri dni, in po tem ni več hotel startati. Kurblal je veselo, ampak motor se ni zagnal. Zopet vzel voltmeter in zmeril 10 voltov. Nesel v trgovino in so čez nekaj dni dali novega.
V začetku mi ni padlo na misel, da je novi akumulator zanič. Sumil sem zaporni ventil za gorivo, in sem ga po navodilu (Honda Jazz) odblokiral. Ko ni pomagalo, sem vzel voltmeter in šel merit.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.832
3.854
113
Nisem štromar in me to tudi ne zanima. Zanima me samo to, da mi tester pokaže v % napolnjenost oziroma zmogljivost akumulatorja za določene funkcije, ki jih avto potrebuje.

Ne poslušat vsej majstrov tule ...

Če ima avto programsko vodeno polnjenje accuja potem je to možno videt in je to tudi najbolj verodostojen parameter ki ga lahko dobiš brez obsežnega testiranja. Nimajo pa to vsa vozila, niti novejša. Starejša pa itak ne, tam pač gre polnjenje po neumni logiki "kolikor alternator da in accu lahko sprejme".

Vozila ki imajo pametno polnjenje namreč ves čas preverjajo stanje akumulatorja, ECU pozna (in tudi regulira) tok ki gre v njega in iz njega in iz tega lahko računa dejansko kapaciteto.

Test z zagonskim bremenom ti tudi ne pove koliko je dejansko kapaciteta accua pri recimo 5A toka. Tam se obremeni na 500A in potem gleda kdaj accu počepne. To realno ne pove nič o stanju akumulatorja, razen če govorimo sedaj o traktorju kjer je edina funkcija akumulatorja to da tistih 15 sec vergla da se dizel zbudi.

Edit: pri smart polnjenju accuja na vozilih s tem sistemom akumulator lahko ima 11.8V namesto nam zdravih 12.5V, ker avto pač določa da se akumulator ne polne zaradi žnji razlogov. To ni znak okvare ali zanič akumulatorja, ampak enostavno tega da očitno vožnje niso z veliko regeneriranja energije in avto tako špara na alternatorju z elektriko zaradi eco norm.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.870
5.138
113
.
Ja na servisih mehaniki (štromarji) merijo v V toda potem ti reče, da imaš napolnjenost-stanje akumulatorja samo
;)
Najprej si razpucaj dve različni zadevi. Napolnjenost in stanje. Nista povezani med sabo. Tako kot je lahko dober aku prazn je lahko slab poln. Če te zanimajo volti ali pa % napolnjenost nima nobene veze s stanjem v kakšnem je aku. Torej sprašuješ tester za eno meril bi pa drugo. Pol si pa še jezn, ko ti folk pove, da to kaj sprašuješ zmeriš z voltmetrom v nulo natančno.

Namenski tester(ček) si pa iz amazona naročiš za 50eur in ti bo dovolj natančno kazal za amatersko uporabo. Samo smo spet pol tam, kaj si boš s temi vrednostmi pomagal? Boš znal razbrat ali bo aku še ok ali je že za menjavo. Če je predimenzioniran bo še na 60% delal ok, če je na meji bo pri 80% težko obračal. Veš kaki tok ti štarter cukne, da preračunaš kje je meja?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.870
5.138
113
Test z zagonskim bremenom ti tudi ne pove koliko je dejansko kapaciteta accua pri recimo 5A toka. Tam se obremeni na 500A in potem gleda kdaj accu počepne. To realno ne pove nič o stanju akumulatorja, razen če govorimo sedaj o traktorju kjer je edina funkcija akumulatorja to da tistih 15 sec vergla da se dizel zbudi.
Aja kaj pa je realn pokazatelj? Kaj je tisto breme ki najbolj obremeni aku? Kaj je tisto breme ki ti da jasno vedet da je aku shodo? Kdaj ugotoviš, da je aku shodo?
Takrat ko ključ obrneš in je tišina.

Tak da ja test z zagonskim bremenom ti pove vse. Ker, če to zdrži bo tudi ECU-je pri kontaktu. Če mu pa že to povzroča težave pa tudi verglal ne bo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.832
3.854
113
Ja jasno se strinjam, če na testu bremena accu dela slabo potem je že nek razlog za skrb. Samo po drugi strani meni na bencinarju tisti 1.2kw (100A) štarter obremeni 70Ah accu za pol sekunde kar je skoraj nič (tehnično omogoča 700A zagonski tok) in če rečemo da ima karakteristike meritve pri 500A slabe je to meni popolnoma brezvezen podatek. Če bi imel dizla bi mogoče drugače razmišljal.

Sem se že vsaj 2x vozil z odsluženimi akumulatorji ki so šli za električne pastirje z dizlov (kjer so bili dokazano zanič), pa so v bencinarju recimo normalno delovali oz. s stališča butastega voznika so zadovoljili vse potrebe brezhibno. Tako da definicija zanič akumulatorja je dejansko vezana na točno določeno namembnost in ta že med vozili ni enaka.
 

Borg

Fizikalc
25. jun 2020
494
-460
28
Najprej si razpucaj dve različni zadevi. Napolnjenost in stanje. Nista povezani med sabo. Tako kot je lahko dober aku prazn je lahko slab poln. Če te zanimajo volti ali pa % napolnjenost nima nobene veze s stanjem v kakšnem je aku. Torej sprašuješ tester za eno meril bi pa drugo. Pol si pa še jezn, ko ti folk pove, da to kaj sprašuješ zmeriš z voltmetrom v nulo natančno.

Namenski tester(ček) si pa iz amazona naročiš za 50eur in ti bo dovolj natančno kazal za amatersko uporabo. Samo smo spet pol tam, kaj si boš s temi vrednostmi pomagal? Boš znal razbrat ali bo aku še ok ali je že za menjavo. Če je predimenzioniran bo še na 60% delal ok, če je na meji bo pri 80% težko obračal. Veš kaki tok ti štarter cukne, da preračunaš kje je meja?
Nisem jaz nič jezen. Jezni ste vi, ko vam nek laik kot sem jaz pove, da meni tisti volti nič ne pomenijo, si nimam jaz kaj razpucat, ker pojma nimam kdaj je dovolj in kdaj ni. Ne pa mi govorit, da je bil tisti voltmeter pokvarjen ali karkoli drugega, ker je bilo večkrat z različnimi pripravami merjeno in je bilo vedno isto.
Je pa malo razlike ali se ti s takim akumulatorjem voziš vsaka dan in na daljše relacije ali pa če ti avto stoji par dni v mrazu, takrat bo pa taisti aku počepnil ja.
Zato temu ne verjamem več ali ker ne razumem ali pač ker ne znam.
Vi prvo razčistite to, da se ne moreva midva primerjat, ker ti kot (predvidevam glede na vse komentarje) profi na tem področju poznaš določene stvari, ki jih jaz ne. In ni se ti treba razburjat lahko poveš na normalen način in mi probaš razložit, če bom pač razumel ok, če ne pa tud ok in probaj razumet z mojega stališča, da nekaterim laikom kot jaz, več pomeni, da mi pokaže v procentih kot v voltih, predvsem zato kot sem že povedal mi na servisu reče, da je moje stanje akumulatorja na 60% kar je dovolj za normalno uporabo (pa ne govorim sedaj za fiesto) da bo vžigal, ne bo pa recimo delal SS, ker rabi, ne vem, rečem na pamet 65% kar pa je meni čist vseeno ali dela ali ne.
In čist iz firbca bi pač rad imel doma nek tester, da mi bo pokazal ali je stanje mojega akumulatorja 64% ali 66%.
Pa potem mene ne zanima ali je dovolj ali ne ker me to sploh ne zanima v končni fazi bi rad samo kupil tester in ne vem kaj tebe to potem tako moti, pa če ga potem takoj drug dan vržem v smeti. Ali je to tako težko razumet.
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.144
291
83
Malo odmika, booster zaganjalec motorja. Veliko potepa naokoli obcasno, kaksnem mesec na avto na parkingu. Bi bilo smiselno imet zadevo za "ziher" na lagerju? Vidmim postenim zadevam cena tam 100 plus....