Že johan, dojemam jaz to ampak govorim nekaj druga, da je vse skupaj larifari. Če prepovejo 20 let starim dizlom vhod v mesto zame to ni prepoved za dizle, zame je to razumen korak in nekaj kar bi moralo biti že X let v veljavi in ne samo za dizle, prav tako za ostala toliko stara vozila. Skratka ta korak še zdaleč ne pomeni konec dizlov, temveč konec starih dizlov in še to samo delni konec. Skratka brezveze vse skupaj, pomp za brezveze.
Vidiš, lepo vas pohajo in nategujejo... In Slovencelj, ko se njega ne tiče (npr. ima dovolj nov avto), bo potem takoj za take budalaštine.
Evo, zgodbice. Nedolgo nazaj sem bil v Italiji v enem mestu. Razen v strogem centru ni prepovedi za avtomobili (nekaj podobnega kot v Ljubljani), vse ostalo se lahko voziš z avtom. In vidiš tam njihove fičkote stare 40 let in vse živo od avtov. Me zanima koliko strupov spravi taka zadeva v zrak.
AMPAK: jih ni ravno veliko, sem pa tja kakšen pride.
Sedaj pa vprašanje: kako hudiča je to možno? Prvič, parkirnih mest v centru je zelo malo, temveč so bolj na obrobju.
In najpomembnejše: tako da so POVSOD fizično ločene kolesarske steze. In videvaš ljudi (ne športnike s specialkami), ki se vozijo z bicikli MED MESTI, ne le po mestu. Sem sam šel med dvema mestoma in se me je ena gospa stara cca. 60 let z biciklom s košaro držala 20 kilometrov. In takih je bilo ogromno.
Tako se dela nekaj v smeri eko in nižanja strupenih snovi: imaš avto za kam dlje, vse ostalo narediš pa peš ali z biciklom ALI UČINKOVITIM JAVNIM PROMETOM.
Seveda je pa to dolgoročen način, ki se ga doseže bistveno težje in so potrebna konkretno večja vlaganja v infrastrukturo, itd. Ampak na koncu je učinek nenormalno pozitiven, tako na okolje, kot tudi zdravje ljudi.
Recimo sam sem bil tam 1 teden: avto je bil parkiran CEL čas, tudi na pamet mi ni prišlo, da bi ga uporabil. Pa sem šel tudi v mesto 30km stran. Ampak so kolesarske v nulo poštimane, ločene od prometa, označene in je užitek kolesarit. Ne pa pri nas, ko greš enkrat na cesto med mesti in si stalno v nevarnosti, da te bo pri Balkanc zbil...
Pa bil sem nekje 3km stran od centra, vsak dan sem šel do centra in vse ali peš ali z biciklom. Carsko, ko imaš kot pešec ali biciklist PREDNOST pred avtomobili. In potem pridem v našo vukojebino in bi me avto na OSVETLJENEM PREHODU ZA PEŠCE zbil, če ne bi pazil in ga počakal. Pa je bil vsaj 30m stran, ko sem že stal pri prehodu za pešce za čez it.
Pa še nekaj: tukaj beremo izpade nad specialkarji, ki se ne vozijo po kolesarski, če je zraven ceste. No, tam se precej ''specialkarjev'' vozi kar po cesti, ker so enostavno prehitri za kolesarsko (40km/h) in v celem tednu nisem videl niti enega izpada nad njimi. To se je tudi za zamislit. In ja, tudi jaz sem šel parkrat po cesti.