VW e-Golf

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ne katastrofa, pač način razmišljanja. Zoe s sabo vozi dodatno maso hitrega polnilva, pri VW prvijo,d a anj bodo e-avti lahki, za hitro polnjenje pa naj poskrbijo polnilne postaje.
V bistvu imajo prav - ampak v malo bolj EV razvitem času, kjer je polnilnih postaj dosti, ne pa še zdaj. V (recimo temu) prehodnem obdobju je potreben tudi kak kompromis ...

Avto brez 11kW polnilca(ali še bolje 22kW) nima prihodnosti.

Zame je avto brez možnost polnjenja 22kW neuporaben
npr za relacijo Koper-Maribor-Koper

Bodoči uporabniki EV želimo imeti na vozilu 22kW polnilec.

AC polnjenje večjih moči je brezveze. Povprečno slovenjsko gospodinjstvo nima niti 3 faznega priklopa torej si omejen doma na eno fazo in 16A varovalko. To je tudi standard v evropi.

Na javnih polnilnicah je pa AC polnjenje totalno neprimerno oz. AC je v uporabi SAMO zaradi 230V omrežne napetosti. Če greš postavljat sistem polnilnic katere uporabljajo moči nad 10kW ja ne boš kompliciral z ACjem na 230V, se uporabi DC na višji napetosti in imaš manjše izgube ter zraven še ceneje pride postaja in celotna regulacija.

Torej ja, realno je serijsko AC na eni fazi 16A (3.6kW) to to. Verjetno ko se bo trg razvijal se bo za razne "kmete" ki premorejo 3 fazni štrom omogočalo nakup še dveh polnilnih linij (11kW), karkoli več je totalno zgrešeno z razvojem.

In mislim da VW tu razume trg. Golf EV je to kar bo tehnično bil EV avto prihodnosti.

Aja, vožnja na dopust in po road tripih z EVjem je trenutno totalno neracionalna zadeva. Če imaš za to EVja potem pač spadaš v 1% posebnežev za katere tovarne ne bodo prilagajale modelov.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Na relacijah bo vsekakor bolj uporabno polnjenje na DC(+AC 43kW) hitri polnilni postaji na avtocesti, kot na 22kW. 22kW bo bolj fall-back, če DC postaje ne bodo delale ali pa bodo zasedene.

Ampak Zoe tega problema ne bo imela. Tudi na hitri polnilni postaji se bo lahko polnila z 43kW, kar je skoraj enako dobro, kot 50kW DC.

Vsekakor pa velja - bigger is better.

Sem gledal trenutno stanje polnilnih postaj, ko imaš samo nekaj 22kW postaj na relaciji Koper-Maribor.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
26 combo polnilnic bo. Combo pomeni, da bo na njih CHADEMO, CCS in 43kW AC polnjenje.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ne katastrofa, pač način razmišljanja. Zoe s sabo vozi dodatno maso hitrega polnilva, pri VW prvijo,d a anj bodo e-avti lahki, za hitro polnjenje pa naj poskrbijo polnilne postaje.
V bistvu imajo prav - ampak v malo bolj EV razvitem času, kjer je polnilnih postaj dosti, ne pa še zdaj. V (recimo temu) prehodnem obdobju je potreben tudi kak kompromis ...

Avto brez 11kW polnilca(ali še bolje 22kW) nima prihodnosti.

Zame je avto brez možnost polnjenja 22kW neuporaben
npr za relacijo Koper-Maribor-Koper

Bodoči uporabniki EV želimo imeti na vozilu 22kW polnilec.

AC polnjenje večjih moči je brezveze. Povprečno slovenjsko gospodinjstvo nima niti 3 faznega priklopa torej si omejen doma na eno fazo in 16A varovalko. To je tudi standard v evropi.

Na javnih polnilnicah je pa AC polnjenje totalno neprimerno oz. AC je v uporabi SAMO zaradi 230V omrežne napetosti. Če greš postavljat sistem polnilnic katere uporabljajo moči nad 10kW ja ne boš kompliciral z ACjem na 230V, se uporabi DC na višji napetosti in imaš manjše izgube ter zraven še ceneje pride postaja in celotna regulacija.

Torej ja, realno je serijsko AC na eni fazi 16A (3.6kW) to to. Verjetno ko se bo trg razvijal se bo za razne "kmete" ki premorejo 3 fazni štrom omogočalo nakup še dveh polnilnih linij (11kW), karkoli več je totalno zgrešeno z razvojem.

In mislim da VW tu razume trg. Golf EV je to kar bo tehnično bil EV avto prihodnosti.

Aja, vožnja na dopust in po road tripih z EVjem je trenutno totalno neracionalna zadeva. Če imaš za to EVja potem pač spadaš v 1% posebnežev za katere tovarne ne bodo prilagajale modelov.

Po tvojem razmišljanju torej ne potrebujemo javnih polnilnih postaj, ki bi imele kaj več, kot navadno 16A Schuko vtičnico.

Tudi jaz sem nekoč tako razmišljal, a sem prišel do spoznanja, da sem se motil.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
PRoblem je da trenutno AC elekttrodistribucijsko omrežje ne bo zdržalo tega. Posodabljat "neefektivno" AC 230V omrežje za potrebe EVja pa nima smisla. Tako da mislim da je prava rešitev gradnja vzporednega omrežja samo za EVje (višje napetosti) ki gre potem jasno lahko kar v DC ker s tem prihraniš maso na vozilih in izgube zaradi centralne konverzije.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Možno, ampak mislim, da se to ne bo zgodilo. Za primer poglej privatnega ponudnika polnilnih točk v USA, to je ChargePoint:

https://na.chargepoint.com/charge_point

DC polnilnih postaj ima postavljenih, na palec, cca. 500, med tem, ko je AC polnilnih postaj na tisoče.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Torej ja, realno je serijsko AC na eni fazi 16A (3.6kW) to to. Verjetno ko se bo trg razvijal se bo za razne "kmete" ki premorejo 3 fazni štrom omogočalo nakup še dveh polnilnih linij (11kW), karkoli več je totalno zgrešeno z razvojem.

Praktično vse stanovanjske hiše imajo 3x20A priključek, tako da ne vem od kje tebi ideja da je to priključek za "kmete". Mislim da se ga da zelo enostavno nadgraditi na 3x25A, če je želja.

V blokih je pa hitro problem že parkirno mesto ne samo električni priključek.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Me zanima, če bi recimo v blokih, kjer imajo garažo, sploh bilo dovoljeno priredit parkirno mesto v "polnilnico"? Verjento bi se potrebovalo soglasje sosedov, ker kaj takega je lahko sila nevarno, še posebej če so kakšni manjši otroki v bližini.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jaz sem si to uredil, ker sem v bloku, še v času Vectrix-a.

Potrebuješ ali soglasje sosedov ali pa v mojem primeru, ker je bila še novogradnja, dovoljenje projektanta objekta in po izvedbi, vnos inštalacije v PID.

Omarico pa imam montirano na višini cca. 170cm, tako da otroci je ne dosežejo.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Torej ja, realno je serijsko AC na eni fazi 16A (3.6kW) to to. Verjetno ko se bo trg razvijal se bo za razne "kmete" ki premorejo 3 fazni štrom omogočalo nakup še dveh polnilnih linij (11kW), karkoli več je totalno zgrešeno z razvojem.

Praktično vse stanovanjske hiše imajo 3x20A priključek, tako da ne vem od kje tebi ideja da je to priključek za "kmete". Mislim da se ga da zelo enostavno nadgraditi na 3x25A, če je želja.

V blokih je pa hitro problem že parkirno mesto ne samo električni priključek.

Koliko % prebivalstva misliš da dnevno vidi 3 fazno električno vtičnico?
grin1.gif


Pomojem to o priklopu ni res, večina hiš narjenih pred l. 1995 (beri več ali manj cela slovenija) ima enofazni priklop večje moči (recimo 1x25A za stanovanja ali pa 1x35A za hiše). Samo tam kjer se je zares potreboval 3 fazni tok se je vgrajevalo 3 fazne priklope. (= kjer se je uporabljalo 3 fazne elektromotorje = kmetije in delavnice). Tudi če ima hiša 3 fazni priklop je verjetno speljan samo do omarice pa recimo da žice do štedilnika, potem pa se konča. Samo novejši objekti imajo 3 faze in pravilno balansiranje porabnikov med fazami.

Potem dalje 3x20A ali celo 3x16A ti nič ne koristi za polnjenje EV ker boš vedno imel na eni fazi presežek A (beri štedilnik, bojler ipd.) in je bolje uporabit 1 fazo ki je varna (16A na recimo 35A glavno varovalko).

Za menjavo 1 faze v 3 faze danes rabiš en kup papirologije, od tehničnega pregleda elektroinstalacija dalje (torej tam 1k EUR stroška).

Torej realno je klasičen šuko in 16A to to kar se bo uporabljalo za počasno polnjenje doma oz. ob priliki drugje dirketno iz AC omrežja. Glede na kapacitete baterij za vozila to pomeni max. 8h polnjenja, kar je čisto ok za polnjenje ponoči ali pa v službi.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.549
435
83
tudi moje mnenje je realno 16A, čeprav vemo, da klasična vtičnica ni šanse da zdrži 16A, je treba menjat na industrijski enofazni priklop.
Meni bi e-golf ustrezal, v eno smer imam 20km vožnje v službo, če bi šel iz službe v Lj na firmo imamo tudi tam el.omarico za el. avte, 50 kilometrov vožnje

ker pa za razno smučarijo e-golf odpade, je edina varianta smiselna GTE
dosegljiv mi bo, ko bo cena padla spod 15.000€ za rabljenega oz. do 10.000€ z okvaro
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Torej ja, realno je serijsko AC na eni fazi 16A (3.6kW) to to. Verjetno ko se bo trg razvijal se bo za razne "kmete" ki premorejo 3 fazni štrom omogočalo nakup še dveh polnilnih linij (11kW), karkoli več je totalno zgrešeno z razvojem.

Praktično vse stanovanjske hiše imajo 3x20A priključek, tako da ne vem od kje tebi ideja da je to priključek za "kmete". Mislim da se ga da zelo enostavno nadgraditi na 3x25A, če je želja.

V blokih je pa hitro problem že parkirno mesto ne samo električni priključek.

Ti je že utiševalec napisal, poleg tega pa tudi ne sodi po stanju (kakršno pač je) pri nas. v Evropi je standard 16A in to je to in glede na to se bodo stvari tudi dogajale.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ne vem no, sem veliko na forumu podsvojostreho in tam ni nekega negodovanja nad 3 faznimi TČ in njihovimi priklopi, tudi v našem naselju so praktično vse hiše na 3x20A vse zgrajeno med 1980 in 1995. Po Sloveniji je za moje pojme razširjenost 3f priključka kar velika, upam si reči da toliko, da bo EV s 3f polnilcem v prihodnje v prednosti.

Se pa strinjam minimalni standard mora pokriti minimalni priključek, v Italiji so baje hišni priklopi prava revščina gledano po moči, ampak zakaj zaradi tega minimuma nebi vseeno ponudil 3x16A polnilnika v avtu, ali je to res tak strošek v primerjavi z 1x16A?
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Noben problem ni imeti za stanovanjsko hišo 3x20A ali celo 3x35A,
veliko jih naredi tudi prehod iz 1x25A na 3x20A
neka maksimalna moč za domače polnjenje je do 22kW
22kW polnilec na vozilu pa bolj kot doma pride v poštev
za običajne polnilne postaje 22kW kjer se tako ali tako
za malo več časa ustaviš npr. trgovine in gostilne.

22kW domače polnjenje bo zadostovalo za vsaj 30 let,
Tesla model S se na tej moči polni 4 ure 30 minut.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Se pa strinjam minimalni standard mora pokriti minimalni priključek, v Italiji so baje hišni priklopi prava revščina gledano po moči, ampak zakaj zaradi tega minimuma nebi vseeno ponudil 3x16A polnilnika v avtu, ali je to res tak strošek v primerjavi z 1x16A?

Ne, v bistvu ni tako velike cenovne razlike, je pa to dodatna teža in dodaten prostor. Po mojem mnenju je vgradnja v vozilo smiselna tam od 3x16A do 3x20A, več gotovo ne. Vedet je treba, da se (za razliko od standardnih hišnih naprav) tukaj lahko porabi medfazne napetosti. Višje moči bi morale obvladovat izključno polnilne postaje in dat na izhod direktno DC, ker je v tem primeru bistveno manjši problem umestitev/hlajenje polprevodniških komponent. To je smiselno tudi z vidika elektroenergetskega omrežja, kot tudi z vidika, da doma običajno polniš avto čez noč in zato ni potrebe po super hitrem polnjenju.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Move over Nissan Leaf, VW E-Golf is the new sales champ in Europe

Citat:
Western European sales of the Volkswagen e-Golf electric vehicle got just extra charged up, and not just with electricity. For the first two months of the year, the VW EV overtook longstanding EV leader Nissan Leaf in terms of sales on the Continent, Aid Newsletter says. In fact, the e-Golf's 2,150 units sold in Western Europe through February was 400 more than what the Leaf managed.

Norway was the key country here. With lots of EV incentives, the Leaf (not to mention the Tesla Model S) have always sold well there, but Volkswagen, through a big advertising push, moved more than three times as many e-Golfs in Norway as Nissan did the Leaf.