Vsaj ena tema namenjena PRAVEMU avtu

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Da se ne bo tukaj neprestano govorilo samo o "avtih" iz gestapo koncerna pa raznih renojih in podobnih polizdelkih.....
KLIK
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Vodik bo pa od kje prišel? (Ta...brezogljični del me zanima).


Aja..o tem se pa ne sprašuje in govori..kot pri el. vozilih kako nastane el. energija
grims-1.gif


Mi je pa všeč ! Priznam. Mercedes je sicer to razvijal 20 let nazaj a se nekako ni prijelo. Pravemu zgleda da bo uspelo!
cheer.gif
 

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
Star da si se verjetno med 2. svetovno rodil, pa ne veš na kateri strani so bili poševnookci....
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Vodik bo pa od kje prišel? (Ta...brezogljični del me zanima).


Aja..o tem se pa ne sprašuje in govori..kot pri el. vozilih kako nastane el. energija
grims-1.gif

Trenutno leto pridelamo cca 2 milijona ton vodika z elektrolizo, od tega cca 750 tisoč ton z eletriko iz čistih virov ... Pri 20 tisoč prevoženih letno + porabi 1,2 kile na 100 (moja osebna izkušnja z Miraijem) bi lahko ta vodik poganjal okoli 3 milijone FCEV ta hip. In prozvodnja vodika s pomočjo elektrike iz obnovljivih virov se bo le še večala (je namreč zelo dober za shranjevat presežke).

Polnilne postaje za vodik, ki sem jih doslej videl, so vse imele vodik pridelan iz čistih virov ... Ne trdima pa seveda, da so vse take.

Pa OK; čisto brezogljična ni nobena stvar, amapk ostanimo pri nekih normalnih kriterijih.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.512
10.731
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Vodik bo pa od kje prišel? (Ta...brezogljični del me zanima).


Aja..o tem se pa ne sprašuje in govori..kot pri el. vozilih kako nastane el. energija
grims-1.gif


Mi je pa všeč ! Priznam. Mercedes je sicer to razvijal 20 let nazaj a se nekako ni prijelo. Pravemu zgleda da bo uspelo!
cheer.gif

No no, mercedes ima zdaj novo verzijo in sicer fcv hibrid.. malo na elektriko malo na vodik, skupaj pa preko 1000 km range.
 

bula

Fizikalc
3. sep 2007
453
26
28
Problem vodika ni samo pridobivanje, problemi so s skladiščenjem in ker zelo rad uide skozi vsak material. Ko ga je pa zadostna koncentracija v zraku je pa veselica. Hint Hindenburg.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
noro
hud KONCEPT

vodika za dnevno uporabo še dolgo ne bo, previsoki tlaki, skladiščenje itd....
bo prej vse elektrificirano
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Mislim sem, da je to 'novost' Mercedes testiral 'na cesti' že pred 20imi leti. In so že takrat napovedovali novo ero v avtomobilizmu. Ki je ni in je nekaj časa ne bo..razlog je ravno v pridobivanju vodika.

Bi pa lahko teli glavni igralci na trgu avtomobilizma za šalo metali raznorazne poskusne zajčke na trg z namenom tipanja kako bi se obnesli v realnem svetu...če bi jim bil interes. (a jim ni).

(amerikanosi so svoje električne sprešali...zdaj je pa cela afera okoli dizlov
bonk.gif
)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
vodika za dnevno uporabo še dolgo ne bo, previsoki tlaki, skladiščenje itd....
bo prej vse elektrificirano

Kako da ga ne bo če je pa že? Tudi v sloveniji imamo eno testno H2 polnilnico (skratka "proof of concept" je tu in deluje).
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
ne bo kot v smislu ljudskih koret, renault, vw, psa itd.

v SLO imamo tudi "hitre" polnilnice za el.avte, ki so "hitre" samo za določen tip vozil
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Ja deluje, ampak vedno se zatakne pri infrastrukturi, v Vietnamu bencin prodajajo v litrskih flašah na ulici, vodik bodo pa kako?

Tudi pri CNG se zatakne pri infrastrukturi, zakaj ne obstaja dedicated CNG/LPG vozilo brez možnosti na bencin? Tako vozilo bi bilo lahko še za tisti % bolj učinkovito, ker če se ne motim ima CNG/LPG višje oktansko število in bi motor lahko imel višjo kompresijo, ampak je nima zato ker so vse te zadeve "flex fuel". Torej že pri čisto preprosti zadevi se folk noče odpovedat udobju bencina, pa imamo že kar veliko LPG črpalk. Vodikova črpalka nikoli ne bo prišla do številčnosti LPG črpalk, tudi v teroiji ne more biti dovolj poceni, da bi si to lahko privoščili.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Vsekakor zadeve niso tako enostavne kot so tekoča fosilna goriva. Ampak je pa stvar precej bolj podobna temu kot pa neka elektrika.

Da ti razložim po domače. V moji vukojebini dnevno tanka recimo 100 vozil poln tank, če bi to gorivo (ekvivalent energijske vrednosti) tankali na el. omrežju bi bil trenutni daljnovod premalo. Kaj je sedaj bolj enostavno, v zmeljo vkopat en vodikov tank, postavit 3 ročke in vozit vodik s cisternami ali pa naredit 30km novega daljnovoda?!

Nimam pojma koliko goriva gre recimo dnevno na AC tankštelah ampak grem stavit da na nekem barju gre preko ročk toliko kW energije da z elektriko v širši lj kotlini ni možno pokrit teh potreb.

To je problem elektrikarjev danes. Vodik inačeloma ni skregan z el. filozofijo ker vodik je v tem pogledu je samo zamenjava za baterije (in je logistično bolj enostaven produkt kot pa surova "elektrika").
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:Tudi pri CNG se zatakne pri infrastrukturi, zakaj ne obstaja dedicated CNG/LPG vozilo brez možnosti na bencin? Tako vozilo bi bilo lahko še za tisti % bolj učinkovito, ker če se ne motim ima CNG/LPG višje oktansko število in bi motor lahko imel višjo kompresijo, ampak je nima zato ker so vse te zadeve "flex fuel".
Višja kompresija bi mogoče pomenila, da bi prišli do problema NOx še kje drugje kot pri dizlu. Pred X desetletji so delali poskuse z motorji, ki imajo keramiko v sebi in bi naj ne potrebovali hlajenja. Sedaj tega več ne zasledim. Verjetno je višja temperatura v valjih pomenila tudi en kup težav pri izpušnih plinih, ko se sestavine iz zraka, ki v gorenju niti ne sodelujejo "pokvarijo" (denimo dušik). Mogoče se koncept tudi ni dal razviti do komercialne rabe, ki zahteva neko življenjsko dobo in proizvodnjo za nek denar, ki ga je trg pripravljen dati.
Danes je razvita samo bencinska infrastruktura, vse drugo pa je bolj ali manj žalost.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Saj v tem je joke celotne štorije...kako speljat vse skupaj (prehod na drugo vrsto energije) da bojo razmerja prihodkov ostala enaka.

Renault je imel idejo, da avtov ne bi bilo moč polniti doma, ampak bi bile...to ali polnilnice (z lastniško baterijo) ali pa bi imel menljivo baterijo v lasti tretje osebe..torej bi izvajal samo menjavo le te in odkupil vložene kwh-je (polno za prazno). Na tak način bi država še vedno pobirala enako kot od fosilnih goriv.
A za kaj takega je potrebno soglasje nekaj največjih proizvajalcev vozil..ki pa, kot kaže ga ni.

Zavedati se moramo da s prehodom na drugo vrsto goriva se en bomo vozili nič ceneje!..ker je to enostavno prevelik vir financiranja držav, ki ga bojo želele (in ga tudi bojo) ohranit.
saj nafta je po svoje čisto poceni...a kaj ko je gor nenormalno veliko trošarin oz. obdavčitev.

Na pumpi pa kwh el. energije ne bo 10 do 15 centov kot doma ampak bo (ne vem) 50 centov. In te bo 100 prevoženih km stalo isto kot zdaj s fosilnimi gorivi (prej več..a o tem se ne govori
evil.gif
).

To je ta realnost.

Ne pa ekologija pa poceni vožnja...