Vračilo denarja

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.333
15
38
Mi lahko prosim poveste, kako je s tem?

Npr. da nekaj kupiš v trgovini, prideš domov in ugotoviš da ti ni ok, neseš naslednji dan nazaj in zahtevaš denar. A je tako tudi v praksi, ali moreš obvezno kupit nekaj drugega za ta znesek.

hvala!
 

cappy

Guru
8. apr 2010
8.158
4.488
113
odvisno od trgovine. vsaj to bi lahko napisal, to pa ja veš da ima vsak svoje pogoje
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.402
1.409
113
Malo prebrskaj po starih temam o tem je bilo že veliko napisanega. Drugače pa vračilo blaga iz kakršnega koli razloga ne obstaja. Je samo dobra volja tistega, ki je to prodal.
Lahko pa vrneš če ima izdelek napako ali ni takšen kot je pisalo v oglasu,... in v tem primeru zahtevaš vračilo kupnine menjaš za drug izdelek,....
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
394
83
Citat:
Uporabnik DMX pravi:
Mi lahko prosim poveste, kako je s tem?

Npr. da nekaj kupiš v trgovini, prideš domov in ugotoviš da ti ni ok, neseš naslednji dan nazaj in zahtevaš denar. A je tako tudi v praksi, ali moreš obvezno kupit nekaj drugega za ta znesek.

hvala!

Sploh ti niso dolžni vrniti denarja, ne tako in ne drugače, to je urbana legenda.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.121
10.980
113
kod Džej-Zija
Vendar so v Hervisu tako prijazni, da naredijo zamenjavo v 8 dneh od nakupa. Vsaj tako je zadnjič razlagala trgovka eni stranki, ko sem čakal na blagajni. Menda s Hervisovo kartico zadevo podaljšajo celo na 30 dni od dneva nakupa.
 

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.333
15
38
Evo, zadevo sem nesel nazaj in b/p so mi dali denar nazaj, s tem, da so mi mojih 30€ v bonih vrnili kar v gotovini
smile-1.gif
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Odvisno od politike trgovine. Opažam, da vedno več trgovin oglašuje vračilo denarja za izdelke, ki ti niso všeč (seveda z določenimi omejitvami).
Ampak zakonsko niso dolžni tega narediti (razen pri prodaji preko interneta, na daljavo, od vrat do vrat itd...)
 

superbejba

Pripravnik
13. dec 2010
34
0
6
po zakonu o varstvu potrošnikov lahko vse vrneš nazaj v 8 dneh... za računom, nerabljeno in v originalni embalaži.
 

Jodlarcek

Fizikalc
16. avg 2007
3.321
19
38
MB
Citat:
Uporabnik superbejba pravi:
po zakonu o varstvu potrošnikov lahko vse vrneš nazaj v 8 dneh... za računom, nerabljeno in v originalni embalaži.
To velja samo za za Pogodbe, sklenjene na daljavo
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik superbejba pravi:
po zakonu o varstvu potrošnikov lahko vse vrneš nazaj v 8 dneh... za računom, nerabljeno in v originalni embalaži.

Jao, jao. Če nismo to na forumu že miljavžent krat obdelali!!!
Pa kaj ne znate brati? Točno sem ti napisal v oklepaju, v katerih primerih lahko dobiš denar nazaj. Pa pozabi 8 dnevni rok, ker ga v zakonu o varstu potrošnikov ni! Mislim, da je 15 dnevni rok.

Torej še enkrat zate in tebi podobne (ne mislim nič slabega s tem, pač ne poznaš zadeve do potankosti, kar ni najhuje na tem svetu
evil.gif
): Če ti stvar ni všeč in je bila kupljena v normalni trgovini, ne moreš zahtevati vračila kupnine!!! Da dobiš denar nazaj, je samo dobra volja oz. poslovna politika trgovine.
 

Maxi25

Fizikalc
4. maj 2009
2.341
0
36
stvarna napaka -

Stvarna napaka se uveljavlja v 8 dneh od roka prevzema oziroma lahko tudi kasneje v primeru, če je izdelek takšen, da se to opazi z uporabo. Torej, če kupite kavč, ki se izkaže za stvarno napako, nemudoma pošljete dopis z stvarno napaku trgovini. Oni pridejo zadevo ocenit. Bistvo je, da morajo to rešiti v 8 dneh. Ne da ti kavč zamenjajo, temveč odgovorijo, da veš pri čem si. Ena možnost je, da ti kavč popravijo, druga pa, da v celoti vrnejo kupnino z obrestmi.

Če reklamacija ni upoštevana v roku 45 dni, je potrošnik upravičen do celotne kupnine z obrestmi.

Brez razloga vračanja denarja pa ni. Razen dobra volja prodajalca, kar je redkost.
 

Anamarija

Pripravnik
23. jul 2007
799
0
16
38
Enkrat za vselej
grin1.gif
Iz ZPS portala:
Zakon o varstvu potrošnikov določa potrošnikove pravice samo, ko gre za napako na izdelku . Če torej izdelek ni brezhiben oziroma ima napako, ima potrošnik pravico, da v dveh mesecih po odkritju napake vloži reklamacijo pri prodajalcu. Pri tem lahko izbira med štirimi zahtevki: vračilo kupnine ali zamenjava za nov brezhiben izdelek ali odprava napake ali sorazmerno znižanje kupnine .

Če pa z izdelkom ni nič narobe, je zgolj od dobre volje posameznega prodajalca oziroma pravil podjetja odvisno, če so pripravljeni vzeti izdelek nazaj in potrošniku omogočiti zamenjavo za kaj drugega (dobropis) oziroma mu celo vrniti kupnino.
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik Maxi25 pravi:
stvarna napaka -

Stvarna napaka se uveljavlja v 8 dneh od roka prevzema oziroma lahko tudi kasneje v primeru, če je izdelek takšen, da se to opazi z uporabo. Torej, če kupite kavč, ki se izkaže za stvarno napako, nemudoma pošljete dopis z stvarno napaku trgovini. Oni pridejo zadevo ocenit. Bistvo je, da morajo to rešiti v 8 dneh. Ne da ti kavč zamenjajo, temveč odgovorijo, da veš pri čem si. Ena možnost je, da ti kavč popravijo, druga pa, da v celoti vrnejo kupnino z obrestmi.

Če reklamacija ni upoštevana v roku 45 dni, je potrošnik upravičen do celotne kupnine z obrestmi.

Brez razloga vračanja denarja pa ni. Razen dobra volja prodajalca, kar je redkost.

Ne zdaj v to temo o vračilu denarja, vrivat še stvarne napake. Pa tudi tam se osem dnevni rok nanaša samo na ODGOVOR prodajalcu, ko mu stvarno napako prijaviš. Stvarna napase se definitivno ne uveljavlja v 8 dneh od prevzema ampak kot pravi zakon, v dveh mesecih po odkritju napake:

37.a člen

(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.

(2) Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.

(3) Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.

Torej, pozabite že enkrat tale 8 dnevni rok za vračilo denarja, ker ne obstaja. To je le urbana legenda, kot je že nekdo omenil.
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik Anamarija pravi:
Enkrat za vselej
grin1.gif
Iz ZPS portala:
Zakon o varstvu potrošnikov določa potrošnikove pravice samo, ko gre za napako na izdelku . Če torej izdelek ni brezhiben oziroma ima napako, ima potrošnik pravico, da v dveh mesecih po odkritju napake vloži reklamacijo pri prodajalcu. Pri tem lahko izbira med štirimi zahtevki: vračilo kupnine ali zamenjava za nov brezhiben izdelek ali odprava napake ali sorazmerno znižanje kupnine .

Če pa z izdelkom ni nič narobe, je zgolj od dobre volje posameznega prodajalca oziroma pravil podjetja odvisno, če so pripravljeni vzeti izdelek nazaj in potrošniku omogočiti zamenjavo za kaj drugega (dobropis) oziroma mu celo vrniti kupnino.

Samo manjši popravek. Zakon seveda določa tudi pravice potrošnika tudi, ko z izdelkom ni nič narobe. Ampak to se nanaša samo na primere, ko gre za prodajo na daljavo (internet, pošta, katalogi...)

Gre za 43. člen tega zakona (točke od "a" do "g"), če koga zanima, da ne bom zdaj celih črev sem kopiral.