Vpliv na električni doseg

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.524
1.109
113
70% v približno 8 letih (oz. 160k kilometrov) je garancija, za katero ti jamči velika večina proizvajalcev. Če so postavili takšno mejo, si lahko prepričan, da večina avtov temu ne bo niti blizu prišla. V kolikor večinoma polniš doma in je baterija le redko in za kratek čas nad 80% ali pod 20%, potem bo kapaciteta po tem času še okoli 90%. Če bi pa baterijo zlorabljal (vedno polnil do 100%, pustil avto dalj časa parkiran s takim stanjem in večinoma polnih na hitrih polnilnicah), potem bi pa res lahko prišla blizu teh 70%... pa še to težko.
Ok, to me nekoliko pomiri.

Ampak jaz bom avto dal polniti, ko ga tisti dan ne bom več uporabljal in bo baterija recimo nekje na 30-40%, to bo lahko recimo ob 17.ih, odklopil ga bom pa naslednji dan ob 6.ih. Vmes že ne bom hodil in štel in čakal in gledal kje so procenti.

Predvidevam, da se da avtomatiko v vsakem EV tako nastaviti, da ti polni preko noči in pravočasno odklopi?
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.314
4.126
113
Ok, to me nekoliko pomiri.

Ampak jaz bom avto dal polniti, ko ga tisti dan ne bom več uporabljal in bo baterija recimo nekje na 30-40%, to bo lahko recimo ob 17.ih, odklopil ga bom pa naslednji dan ob 6.ih. Vmes že ne bom hodil in štel in čakal in gledal kje so procenti.

Predvidevam, da se da avtomatiko v vsakem EV tako nastaviti, da ti polni preko noči in pravočasno odklopi?
Saj se pa da v meniju nastaviti da polni recimo samo do 80 %
Res ne rabiš zraven stati in gledati procente
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Mene pa odbija se to, da bi moral paziti, da ne polnim preko 80%. Kar v praksi pomeni, da ti 100% pac ni na voljo in ne mores kar na hitro napolniti do 100%.

Poleg tega, da ze v zacetku nimas na voljo "obljubljenega" dosega po WLTP.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Neposreceno merilo zame. Dnevna pot je 1km (vrtec) :D

Ko pa se kam peljem, je pa minimalno 70, povprecno 200, pa do 300.

Tezko je spremeniti miselnost, vsaj v mojem nacinu uporabe. Ko rabim grem itak mimo crpalke, dnevni priklop pa mi za voznje okrog 300km pomeni bolj malo, ce je to pozimi.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.870
753
113
www.jernej.org
A ponavadi za 300km pot izveš 5 minut pred odhodom, ali je to vsaj par ur pred odhodom? Avto s 300km dosegom se od 80 do 100% z 11kW polnilnico napolni v uri pa pol.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
A ponavadi za 300km pot izveš 5 minut pred odhodom, ali je to vsaj par ur pred odhodom? Avto s 300km dosegom se od 80 do 100% z 11kW polnilnico napolni v uri pa pol.
Ne, ampak v primeru presenecenja si pac obsojen na cakanje, nekje. Ja, vem, ni pogosto, ampak se pa zgodi. In ravno to miselnost je nekaterim tezko preklopiti. Tudi meni. Na crpalki lac tankas in gres dalje.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.870
753
113
www.jernej.org
Za izredne primere pa dopolniš na hitrih polnilnicah. Sicer traja v povprečju kakšnih 15min za dodatnih 100km (ker ne polniš do 100%, temveč le toliko, kot ti zmanjkuje). Je dalj kot 5min na črpalki... ampak vsaj zame ni to nek deal breaker. Drugo pa je, če bi imel redno take vožnje, kjer doseg ne bi bil dovolj.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Ja bencinar turbo s prikolico odzadaj 230 km/h pije 5-6. :)
Ma nisem rekel tega.....pravim samo ,da ko imaš prikolico pije vsak in to konkretno in takrat mislim da ne gledaš glih na porabo.
Pravim pa da poraba v primerjavi hybrid pa turbo bencinar ni dosti različna ,cena v samam avtu pa ja.(brez prikolice)

Drugče pa ja bencinar turbo-.... 230 km... in v 1 uri 4-je spijemo enih 5-6 če je poleti :nazdravje:
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Neposreceno merilo zame. Dnevna pot je 1km (vrtec) :D

Ko pa se kam peljem, je pa minimalno 70, povprecno 200, pa do 300.

Tezko je spremeniti miselnost, vsaj v mojem nacinu uporabe. Ko rabim grem itak mimo crpalke, dnevni priklop pa mi za voznje okrog 300km pomeni bolj malo, ce je to pozimi.
Torej je zate ev za drugi avto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Mislim da pri Leafu ni problem samo management, ampak so tudi same celice so take kot so. Nissan je imel svojo firmo ki so jo sedaj ločili od matične družbe in je nastal Envision AESC. Nissan je edini ki ima te celice.

Glede polnjenja na 80%, nihče ne pravi da ne smeš občasno polnit na 100% ko to pač rabiš. Ni fora v tem da samo enkrat napolniš na 100% in baterija naredi self destruct, gre se za to da če narediš 500 ciklov vse do 100% je bistveno drugače kot pa če narediš 250 ciklov do 80% in 50 cikov do 100%.

Tudi prenosnik n telefon sem začel uporabljat na tak način, če ne rabim ne polnim na 100%. Predvsem pa baterija na 100% ne sme dalj časa čakat na uporabo (tipična smrt za prenosnik).
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
749
113
EU
Dobro, samo Applovi telefoni recimo sedaj hitro polnijo do 80% in počasi potem do 100%, kar se seveda pri majhni bateriji telefona napolni do jutranjih ur. Se potem avtomobilske baterije obnašajo enako? Hitro do 80 in potem počasi do konca, kolikor ur, dni pač to že traja? Bi to bil najboljši režim polnjenja?
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Glede polnjenja na 80%, nihče ne pravi da ne smeš občasno polnit na 100% ko to pač rabiš. Ni fora v tem da samo enkrat napolniš na 100% in baterija naredi self destruct, gre se za to da če narediš 500 ciklov vse do 100% je bistveno drugače kot pa če narediš 250 ciklov do 80% in 50 cikov do 100%.
To seveda vsi razumemo. Bistvo je v tem, da ti je pri takšni uporabi 100% baterije na voljo samo takrat, ko to lahko načrtuješ. Včasih je pač deal-breaker.
Tudi prenosnik n telefon sem začel uporabljat na tak način, če ne rabim ne polnim na 100%. Predvsem pa baterija na 100% ne sme dalj časa čakat na uporabo (tipična smrt za prenosnik).
Tega jaz na telefonu ne delam nikoli, vedno do 100%, pa do sedaj še nisem opazil težav. Laptop je pa na bateriji redko in sam upravlja polnjenje do 80%. S tem, da ima tolikšno kapaciteto, da v tem primeru to ni problem.