Vpliv hitrosti na porabo

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Če bi mel eno klaso višji voz, bi se vozil okoli 150. Te dopustniške se dela večinoma ponoči in prav lepo in udobno je peljat tudi 160, pa še zmikat se ti ni treba in umikat na bolj zjahane desne pasove.

140 namesto 120 me čist nič dodatno ne utrudi, da bi se moral ustavljat. Ko se zdolgočasim malo pohodim, da se vse malo pretegne, avto in voznik.
wink-1.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Zanimovo kam je šla debata - od porabe do stila vožnje.

Bom pa še jaz malo "povezal".

Za sabo več kot 1 mio km v malo več kot četrt stoletja za volanom. V zadnjem času veliko uporabljam tempomat - običajno nastavljen malo nad dovoljeno hitrostjo (na AC malo več "nad", v naselju tik "nad" - pa to dejanske po GPS).
Od tu naprej pa, podobno kot SJTV1, večinoma samo reguliram z izklopi tempomata. Če pa je gužva, pa pač s prometnim tokom naprej - preskakovati avtov zaenkrat še ne znam.
Zanimivo je da vožnja na dopust običajno dvigne porabo za kak liter - pač kolesa na strehi naredijo svoje - pa čeprav peljem celo malo počasneje.

Sem pa zadnjič na poti v Ljubljano zavestno "spustil" hitrost, ker sem imel čas (bil sem skoraj 45 minut "prehiter") in od CE do LJ "cruzal" z 120 km/h po števcu (Trojane, kot običajno, prevozil z dobro stotko) - prišel sicer nič bolj spočit
tongue-1.gif
, porabil pa po BC samo 5,9, kar je 0,8 manj kot mojih "običajnih" 6,7 na AC. To pa me je malo presenetilo - pričakoval sem sicer slabega pol litra manj.

"Fascinira" me tudi, da navkljub moji konstantni hitrosti, vedno znova prehitim in sem tudi prehitevan od enih in istih avtov. Kaj je smisel (in vzrok) takšnega "zaletavanja" mi ni najbolj jasno - da pa je tak način vožnje naporen pa jasno.

Pa še nekaj - v zadnjem času me "ubija" monotonost vožnje po AC - in zato vedno več izbiram poti mimo AC (če le ni preveč izgube časa - itak že presedim skoraj cel mesec na leto za volanom
rolleyes-1.gif
).
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.634
1.241
113
Saj stvar je povezana. Mislim, da imamo mnogi rekord itak na poti na morje po Jadranski magistrali. Tam, če grem ponoči in se držim omejitev (dovolj sem plačal radarjev, še tako bom kakšnega verjetno), zaviram z motorjem in normalno pospešujem ... tam mi realno ne vzame avto 4l/100km. Imam vse zapisano na poraba.com, čeprav bom tudi ta šport počasi opustil, verjetno z naslednjo makino.

Klub 70 je idealen za porabo. In pa gume nad 2,5 bar. Na AC si prepočasen za klub 70, se pa včlaniš v klub 100 ali 110 za idealno porabo. Utrujenost na cilju je pa verjetno najbolj povezana s hitrostjo in dolžino medosne razdalje.
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.634
1.241
113
Lahko vam vržem še eno kost. Odkar vozim na Hofer dizl, imam še ene 2 dcl na 100km manj
grims-1.gif
 

burst

Pripravnik
12. nov 2014
831
0
16
Saj to ni res!!!
stupid-1.gif


Pol leta se delate norca iz Darjana in njegovih zimskih gum zaradi pol litra na 100 km manjše porabe, tu pa cela čreda rapravlja koliko dcl/100 km bo prišparala zaradi vožnje 100 namesto 130.
hysterical-1.gif


Jebo vas. Avto je zato, da čim hitreje in čim varneje prideš iz točke A v točko B. Zato tudi kupujemo avte, ki so vedno boljši, hitrejši, močnejši, varnejši, tudi varčnejši ... Ne. Treba je dat tempomat na 100 in iz zavetrja prehitevat kamione.
priden.gif
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.634
1.241
113
Hebalo se vaše selo. Do vaške oštarije je pa res vseeno koliko ti porabi.

OT: že naslov teme ti pove, da ni zate. Zakaj bi jo potem celo bral?
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Citat:
Uporabnik burst pravi:
Zato tudi kupujemo avte, ki so vedno boljši, hitrejši, močnejši, varnejši, tudi varčnejši ...
jaz sem pa mislil, da zaradi tezav z delovanjem in dolžino penisa!
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Ksz...

Dajmo se nečesa zavedat...pri vozniku, ki je "malce" nad slovenskim povprečjem po prevoženih kilometrih na leto (recimo nekje okoli 50k km) je razlika med vožnjo 140 km/h in med vožnjo s 120 km/h po AC lahko nekaj dni dopustovanja. Edina cena za to pa je, da si vsak dan na cilju (recimo relacija CE - LJ) 5 do max (zelo redko) 10 minut kasneje. In tega vozniki, ki naklepajo kakšnih 10 jurčkov na leto, pa še to na AC le kadar gre na dopust v Lijepo njihovo ali pa v Ikeo, ne bodo nikoli razumeli...
 
Nazadnje urejeno:

burst

Pripravnik
12. nov 2014
831
0
16
priden.gif

V bistvu je prav, da je vedno več takih tem, kot pa tistih "policaji so me ustavil ko sem šel 30 preveč, kako naj se prtožim? "

Ampak vseeno, pritisnte na gas, ko greste prehitet tovornjak s svojimi 100 km/h. Moje zavore vam bodo hvaležne.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
V tujini je večinoma več pasov in ne... ni šanse, da se bom po desnem tretjem ali četrtem vozil s 140km/h, spreminjal smer in ustvarjal "težave".

ZELO sem pozoren na promet, tudi zadaj in nima noben težav z mano, glede Slo pa sploh ni vredno debatirat.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Ne glede na število pasov se vedno postavim skrajno desno, ampak seveda če je pas dovolj prost, da se po njem dejnasko pelješ in ne cikcakaš med pasovi, to je pa res da v praksi zelo redko, saj je več pasov z razlogom ker je ponavadi promet bolj gost. Z varnim spreminjanjem pasov, ko je dovolj prostora ne boš ustvarja "težav" in tvoja logika da če bi imel boljši avto za potovalnih 160 da bi lahko še bolj "kampiral" na prehitevalnem je totalno zgrešena.
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Ksz...

Dajmo se nečesa zavedat...pri vozniku, ki je "malce" nad slovenskim povprečjem po prevoženih kilometrih na leto (recimo nekje okoli 50k km) je razlika med vožnjo 140 km/h in med vožnjo s 120 km/h po AC lahko nekaj dni dopustovanja.
kwa?????
13.gif
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik pablohasan pravi:
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Ksz...

Dajmo se nečesa zavedat...pri vozniku, ki je "malce" nad slovenskim povprečjem po prevoženih kilometrih na leto (recimo nekje okoli 50k km) je razlika med vožnjo 140 km/h in med vožnjo s 120 km/h po AC lahko nekaj dni dopustovanja.
kwa?????
13.gif

Če se jaz po AC vozim s 120 km/h (realno, ne po števcu) namesto s 140 km/h, na letni ravni pri mojem načinu vožnje in pri mojih kilometrih privarčujem preko palca 400€...

Edit: popravljam...preko palca cca. 300€...
 
Nazadnje urejeno:

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
974
174
43
Zdaj, ko si se izkazal z računanjem
priden.gif
ti dajem še jaz eno računsko nalogo.
200 dni na leto po 10 minut je pa koliko?
Če si tri dni počitniškega stroška prišparal z nižjo porabo, si pa dva dni zabluzil na cesti, namesto v ležalniku ali karkoli pač počnemo na dopustu. Je vredno?

Po mojem bi bila prava računica taka - vozim relacijo 100km in lahko to prepeljem v eni uri ali pa uri pa 6 minut (10% nižja hitrost). Razlika je torej 6 minut. Razlika v porabi je recimo 0,2 litra, torej enih 0,25 EUR. Evo, kdor svojo (počitniško?) urno postavko ceni na 2,5 EUR ali manj, se mu splača voziti počasi. Komur je pa čas bolj dragocen, pa hitreje.
Številke so izmišljene, mislim si pa, da je končni znesek tamtam. Čekomu ni všeč, naj si pa izračuna za svoj avto in porabo.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Čakaj, da v časovne kalkulacije vnesemo še eno pomembno spremenljivko...zastoji na Štajerki...
smile-1.gif


Vsak ima seveda svoje preference, ampak meni dejstvo, da sem vsak dan na cesti dve uri namesto uro in petdeset minut ni problematično. Komu drugemu pa seveda je.

Ne pa se mojega izračuna držat kot pijanec plota...je zelo približen in odvisen še od kakšne druge spremenljivke. Glavna poanta pa je ista...nekdo, ki dela veliko kilometrov, ponavadi (ne vedno) popolnoma drugače gleda na porabo, kot nekdo, ki je na cesti malo.
 

burst

Pripravnik
12. nov 2014
831
0
16
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Čakaj, da v časovne kalkulacije vnesemo še eno pomembno spremenljivko...zastoji na Štajerki...
smile-1.gif
Da ne govorimo o tem, kakšna je poraba na 100 km v takem zastoju.
grin1.gif
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
mislim, da je precej več dejavnikov, ki vplivajo na porabo ... najbolj me je "šokiralo", ko sem šel enkrat v Budimpešto in potem par dni kasneje nazaj. tja sem vozil lepo normalno po omejitvi ali 10 čez, mudilo se mi ni. tank je kazal nekje polovico zadnje četrtine. nazaj grede se mi je malce mudilo, pa še če hitreje vozim, sem avtomatsko nekoliko bolj buden, vozil sem nekje 150 po garminu. ko sem prišel nazaj sem imel še dobro četrtino tanka, se pravi mi je pri cca. 15-20 km/h hitrejši vožnji spilo precej manj goriva. tako, od oka, je četrtina tanka 20L. bilo je poletje, tja grede sem šel čez dan, ko je sonce žgalo na polno, nazaj grede sem šel ponoči, klima je vseeno laufala, a je bila precej bolj ugodna temperatura. tako da po moje tudi to lahko vpliva na porabo.

in se mi je večkrat zgodilo tako, da ko sem vozil malce hitreje, sem naredil celo več kilometrov, seveda pa ne vedno.

prejšnji teden sem bil na poti od Ajdovščine do Firenc in potem nazaj. ista trasa, tja grede po BC 6.9 poraba, vozil pa sem večinoma 130 na tempomat. nazaj grede, 140 na tempomat, poraba pa je bila 7.2. se mi ne zdi tako velika razlika, kolikor je bila vožnja bolj udobna - nazaj grede sem se precej lažje vključeval na prehitevalni pas, ko sem se bližal kakšnim tovornjakom, tja grede sem moral kar parkrat upočasniti, pa potem pospeševati izza tovornjaka na prehitevalni pas. lahko, pa da gre zgolj za naključje ...