Vožnja motorja... kako začeti?

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Živjo,

upam da ni preveč off-topic tema, ampak dejansko rabim nekaj informacij... nekako sem dobil "idejo" da bi pa polek avta imel motor, malo za užitek. No, to je ideja. Dejansko se (razen s scooterjem ki za moje pojme ne šteje) z motorjem še nisem vozil, priznam, ne vem nič o njih, o obvezni opremi, nada.

Torej od začetka: Če se hočem vozit rabim izpit. Če se že gremo, bi šel na A neomejeno (razen če so kake omejitve
grin1.gif
). Je relevantno, da imam B že kar nekaj let ali ni fore? Da začnem delat izpit rabim... ? Predvsem me zanima kar se tiče opreme, ker kot že rečeno...začetnik. Verjetno moram še enkrat na zdravniški pregled, še enkrat na CPP, PP upam da velja (?)... Seveda v končni fazi bo treba kupit tudi motor, ampak mislim da do tja je še daleč, ne mislim pa imet nekaj za divjanje, ampak kaj v smislu chopperja, potovalnega, nekaj za vozit se...

Je kdo tak ki pozna kako avtošolo v ljubljani ali okolici s "pametnimi" cenami, par cenikov sem pogledal in štartajo paketi okoli 800€?


Lp
Peter
 

KURKOFF

Pripravnik
8. avg 2007
401
0
16
Avtošola:
* opravimo zdravniški pregled pri specialistu medicine dela, športa in prometa za kategorijo A,
* opravimo tečaj cestno prometnih predpisov (CPP), ki se zaključi z testom v avto šoli,
* pričetek praktične vožnje po zakonsko predpisanem programu v avto šoli,
* opravimo prvo pomoč (PP) – v primeru, če ste prvo pomoč opravili že pri pridobitvi izpita za drugo kategorijo ali če imate opravljeno min. srednjo zdravstveno šolo ni potrebno ponovno opravljati PP,
* po opravljeni prvi pomoči naredimo še teoreticni del CPP-ja na izpitnem centru, ob dopolnjeni starosti, ki je določena za posamezno kategorijo,
* ocenjevalna vožnja (t.i. društveni) v avto šoli – preizkus praktičnega dela v avto šoli,
* preizkus praktičnega dela na izpitnem centru t.i. glavna vožnja,
* po uspešno opravljenem praktičnem preizkusu na izpitnem centru, lahko dvignete vozniško dovoljenje - "izpit" na izpitnem centru ali na upravni enoti

Nad 24 let lahko vozis brez omejitev.

Oprema: čelada, jakna, hlače, čevlji (komplet od 400€ dalje, glej www.louis.eu)

Motor: avto.net, priporocam da zacnes pri 600 kubikih in z kako "enduro" kot sta Honda Transalp, Aprilia Pegaso...

Vecino napotkov za voznjo pa boš našel v knjigi Magisterij vožnje motocikla od Sama Gustinčiča.
cheer.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.243
6.460
113
pri taščici
Mnogim niti tista za jurja ne nuca.
Glede na to da se ti ze izpit zdi drag, resno razmisli o motorizmu. To je sele drag "sport". Ce si bolj "zagrizen" je hitro 5 jurjev letno premalo.
Za start predlagam nabavo malo rabljene opreme pa udelezbo na kaki "policijski izkusnji kot nasvet". Tam sem ugotovil, da niti kolesa ne znam voziti. Problem "pogleda" je lepo opisal andrejD v temi o kretenu ki je v preteklih dneh celno zaletel v 3 mlade druzinske clane.
 

disc

Guru
4. feb 2011
2.417
527
113
Jup,pa nasplošno se pri opremi in gumah ne špara
smile-1.gif
Za začetek pa tudi jaz predlagam kakšno 600 kubično makino. Ker če uzameš manj, ti bo kmalu premalo (pa tle ne mislim zato, ker bi hotel divjati). Kako Hondo Hornet, al pa endurce.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Živjo,

upam da ni preveč off-topic tema, ampak dejansko rabim nekaj informacij... nekako sem dobil "idejo" da bi pa polek avta imel motor, malo za užitek. No, to je ideja. Dejansko se (razen s scooterjem ki za moje pojme ne šteje) z motorjem še nisem vozil, priznam, ne vem nič o njih, o obvezni opremi, nada.

Torej od začetka: Če se hočem vozit rabim izpit. Če se že gremo, bi šel na A neomejeno (razen če so kake omejitve
grin1.gif
). Je relevantno, da imam B že kar nekaj let ali ni fore? Da začnem delat izpit rabim... ? Predvsem me zanima kar se tiče opreme, ker kot že rečeno...začetnik. Verjetno moram še enkrat na zdravniški pregled, še enkrat na CPP, PP upam da velja (?)... Seveda v končni fazi bo treba kupit tudi motor, ampak mislim da do tja je še daleč, ne mislim pa imet nekaj za divjanje, ampak kaj v smislu chopperja, potovalnega, nekaj za vozit se...

Je kdo tak ki pozna kako avtošolo v ljubljani ali okolici s "pametnimi" cenami, par cenikov sem pogledal in štartajo paketi okoli 800€?


Lp
Peter

Tudi scooter je dober za zgodnji štart, saj vidiš če sploh imaš primerno motoriko za motor.

Drugače pa prvo naredi izpit, o tem so že drugi natančno opisali postopek in boš že v avtošoli spoznal ter videl kako je z motorjem.

Glede nakupa motorja. Že v štartu si kupi "normalen" motor, cestaki itak odpadejo vidim, zato nekih težav pri izbiri modela ne bo. Vzemi tisto kar si želiš oziroma si lahko kupiš.

Ne vem zakaj bi moral takšen motor prerasti. To je spet neka fama.
 

elo

Dr. Rodilnik
4. sep 2007
1.630
4
38
malo tukaj malo tam
povprečen slovenski motorist letno naredi dosti pod 5.000 km.

moja sezona 8.000 km nosi naslednje (motoristične) stroške:
1x set gum: 500 eur
1x rokavice: 150 eur
1x menjava olij in filtra: 150 eur
registracija in zavarovanje: 1000 eur
gorivo: cca 800 eur.

skupaj: 2600 eur.

l.p.
 

man007

Pripravnik
20. dec 2007
359
2
18
nori-na-bicikl.blogspot.com
Citat:
Uporabnik elo pravi:
povprečen slovenski motorist letno naredi dosti pod 5.000 km.

moja sezona 8.000 km nosi naslednje (motoristične) stroške:
1x set gum: 500 eur
1x rokavice: 150 eur
1x menjava olij in filtra: 150 eur
registracija in zavarovanje: 1000 eur
gorivo: cca 800 eur.

skupaj: 2600 eur.

l.p.

Če bo imel Aprilio ali Transalp-a, so gume cca. 200 EUR in zavarovanje ter registracija 200 EUR. Dodatih rokavic še ne bo rabil.
Torej je strošek sezone (seveda odvisno od prevoženih km) cca. 1.300 EUR.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.243
6.460
113
pri taščici
No jaz sem stejem se amortizacijo(oz obrok kredita leasinga ki je sedaj bolj modern), in kako prasko ki jo pridelas lahko precej hitro(da ne govorim o kaksni polomljeni plastiki ali celo kaj vec. Vse to gre iz denarnice za namen motorizma. Da o kaksnih dodatnih moto dopustih po tujini ne pisem
Aja delal sem 10kkm letni, o stroskih pa ne bi, ker jaz sem pokasiral se "drugacne" stroske
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.243
6.460
113
pri taščici
Ketensprey moras tudi kupit, prej ali slej te caka nova veriga in zobniki? Pa se kako kazen pridelas(ni nujno da je hitrostna, pac si "lahko" vec privoscis kot z avtom(kot si z avtom vec privoscis kot tisti s sleperji, da ne bodo antimotovci po men vzgal)
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ne bom morlaiziral, bom samo vprasal..si kdaj ze vozil motor..ves da te to veseli in si zelis.

če si in te veseli..avtosola..lahko pobrskam..no ubistvu imam dva kontakta..ti ne bo zal

ce nisi vozil, te pa veseli..avto net, nakup necesa malega, jaz sem zacel s tw 125, sposojeno..dobis obcutek za motor, za veselje..ce je ok, potem avtosola. jaz sem v avtosolo ze prisel s svojo tdm in par k km. izpit sem naredil po vec k prevozenih. zakaj sme ga rabil..ja na hrvasko sem hotel in sem se bal preverjanja na meji. drugace sem se vozil brez tezav.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik elo pravi:
povprečen slovenski motorist letno naredi dosti pod 5.000 km.

moja sezona 8.000 km nosi naslednje (motoristične) stroške:
1x set gum: 500 eur
1x rokavice: 150 eur
1x menjava olij in filtra: 150 eur
registracija in zavarovanje: 1000 eur
gorivo: cca 800 eur.

skupaj: 2600 eur.

l.p.

Ampak nimaš povprečnega motorja, zato so tudi stroški nadpovprečni
smile-1.gif


Recimo pri meni sezona lani 10.000km:
1x set gum: 200 eur (držijo okoli 15.000km)
1x rokavice: -
2x menjava olij in filtra: 150 eur (servis na 6.000, po knjigi na 12.000)
registracija in zavarovanje: 150 eur (popust od avta)
gorivo: cca 500 eur.

Strošek: 1000,00 EUR

+
-2 ketnspreya, čistilo za ketno in ostalo še recimo 100 EUR
-menjava verige oz. seta bo pri 30.000km vidim (strošek materiala okoli 130 eur)
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.243
6.460
113
pri taščici
Ja za obiskovanje kaficev ob nedeljah popoldan(za obisk z motorjem je mogoce priemrnih 10 nedelj letno .
Ce pa naredis kako potovalno turo, pa za vikend naredis jurja, ali en teden dopusta pa 3-4 jurje za tabo je pa drugacen strosek (se strosek spanja racunaj po tujini itd...)
da o cestakih (katerga pa avtor ne bo imel) in obisku grobnikane govorim.
Amortizacije ocitno nihce ne steje v strosek.(atakupimimotor)
moto sezono se da seveda preziveti tudi z nekaj sto evri. Samo potem razmisli ce ni bolj pametno najeti motor in opremo
 
I

Izbrisan uporabnik #488

No če nimaš motorja pa greš na izlet z avtom in ravno tako plačaš prenočišče in hrano, tako da to ni neko pravo merilo.

Cestaki so druga zgodba, to je po moje itak zgrešena veja, saj so prezmogljivi, nonstop si v kršitvah, stez pa ni. A kdor želi dirkat, si bo to omislil.

Glede amortizacije. Novega lahko že dobiš od 6 jurjev naprej. To pa je cena 14 dnevnega križarjenja za dve osebi na malo jaæi varianti
smile-1.gif


Saj motorja ne kupuješ, da bi se ti finančno povrnilo (nisi poštar ali raznašalec).
 

reality

Vudu lešinar
24. jul 2007
4.731
0
36
pravi motor je prva druga tretja
je 200

prvo šaltaš od 100 naprej.......

Stena je neukusna... probej z Grobnikom......
 

elo

Dr. Rodilnik
4. sep 2007
1.630
4
38
malo tukaj malo tam
ne boš verjel, ampak motoriranje in motorizem ni samo obiskovanje maroka ali dolomitov.
toda če greš z motorjem na obisk kakega eht qrbišča v moskvi in tam v klubu 9&10 plačaš 1000eur za en faf to ni strošek, ki ga pripišeš uporabi motorja, o kateri se tu pogovarjamo.
tudi če greš z avtom na turo nekje spiš. ali pa z vlakom, letalom ipd... tudi o tekmovanju ne govorimo v tej temi, knede?

amortizacija? pri 10.000 eur vrednem tourerju v obdobju 10 let znaša manj kot 1.000 eur letno... in kar se samega prevoženega kilometra tiče še vedno ne pridemo na 5.000 eur letno, vsaj pri 95% slovenskih mopedistov ne...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.243
6.460
113
pri taščici
Koliko km letno kdo naredi ve vsak sam, in ce dobi kak km od tega placan (sluzba).
Kolegica je prvo leto motoriranja naredila mislim da 25kkm! Dejansko poznam vec ljudi ki naredijo vec kot 5kkm letno.
Rokavice in celada ni vsa oprema. Je pa res da danes tudi pri nas dobis poceni robo. Vcasih je bilo treba na IMOT, ali vsaj do beljaka.