Gčede na to da sem vozil prktično vse FCEV, pa se peljal tudi v kakem FC kamionu, pa so ogledal proizvodjo H2 in transport, se mi sanja, ja. Pa kako polnilno sem si tudi natančno ogledal. 700 barov je normalni pritisk na OA polnilnicaj, toverne/bus so bile najprej 350.
In ne, volumni niso za pol prikolice. Posoda za vodik sploh ni problem.
Ti bi mel tovornjake ki bi bli brez problema na vodik. Neki testi kažejo 17kil na 300km.
Torej tekoč H2 odpade smo že ugotovili ker nimamo tako nizkih temperatur in tako visokih tlakov. Za uporabo v vozilih je torej samo stisnjen plin. Vse ostale oblike tu odpadejo.
Nafta ima kaj 12MJ/Kg. H2 pri 700 barih pa 120MJ/Kg. Torej 10 kil nafte je enako 1 kila H2. 10 kil nafte recimo da je 10l. H2 pri 0 °C je 0.08988 g/l nestisnjen. Torej nestisnjen neuporaben v vozilih.
10L posoda pri 700 barih pa drži okoli 0.5kile H2. Če vemo, da pri 700 barih in sobni temperaturi lahko držimo okoli 40 kil na kubik. Z nižj temperaturo se gostota zvišuje. Zakaj 700 barov? Ker naj bi se tako dogovorili, da se bo to uporabljalo.
Pa dajmo povprečno porabo polno naloženega tovorjaka 35l (modern stroj) Za 8 urni šiht dajmo 720km v idealnem svetu kar je 250 litrov nafte. To je par kilski plastični rezervar brez varnostnih sistemov. Zadeva je relativno varna. Praktično ne more eksplodirat. Vsak ko vliva plastiko lahko to nardi za mali dnar.
Na drugi strni imamo pa porabo 17 kil na 300km. Torej za zgoraj omenjenih 720 kilometrov rabimo 40.8 kile vodika. Za shranjevanje 40,8 kil vodika pa rabimo okoli 1 kubik velik rezervar. To ni več navadn platičn tank. Niti niso to železni rezervarji. Ampak posebni večplastni kompoziti, ki zdrži take pritiske, ki se relativno dobro borijo z uhajanjem vodika in ki so odporni na poškodbe. Če vodik pihne ven je eksplozija praktično neizogibna. Ker ne potrebuje dosti da se vžge v praktično vsakih pogojih.
Torej se ti še vedno zdi, da posoda sploh ni problem?