Vezava elektrike za vlečno napravo MB Vito

damo

Majstr
4. sep 2007
1.038
158
63
Pozdravljeni,

na Viteju 114 l.2020 sem si montiral kljuko s 13-pinskim priklopom. Vse deluje ok, problem pa nastane, če priklopim kamp prikolico, katera vsebuje akumulator za mover in ostalo. Takrat mi na viteju posveti napaka alternatorja. Če odklopim akumulator v prikolici, je vse ok, brez napak. Lučke, žmigavci itd. deluje vse ok.
To je sicer že star problem, ki bi ga lahko to sezono rešil.

Sumim, da avto vidi neko preobremenitev, ko vidi še akumulator na prikolici (čeprav je le-ta čisto poln).

Mi lahko kdo da informacijo, oz katerega kontakta oz varovalke na avtu naj vlečem štrom za vtičnico? Rad bi, da bi med vožnjo lahko filal akumulator ter da bi delal tud hladilnik (na 12V).

Hvala za pomoč!
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
7.272
3.111
113
Na priklopu rabiš na 10 pinu stalno elektriko, kje jo vzameš na Vitu pa ve mercedes električar. Načelno mora biti alternator ojačan kadar želiš med vožnjo filat dva akumulatorja.

Tukaj pa so pravilni priklopi:
 

damo

Majstr
4. sep 2007
1.038
158
63
Na priklopu rabiš na 10 pinu stalno elektriko, kje jo vzameš na Vitu pa ve mercedes električar. Načelno mora biti alternator ojačan kadar želiš med vožnjo filat dva akumulatorja.

Tukaj pa so pravilni priklopi:

Ja, saj zvezal sem vse ok. Našel stalni plus in plus prek kontakta. Mogoče se pa res buni, ker ni jači alternator gor. Mal je smotano, ker se napaka pojavi šele, ko krenem iz mesta. Bom letos probal še z drugim avtom, ki ima originalno kljuko (tudi 13 pin). No, če ne drugače, bom tud brez filanja preživel, tko kot že par let.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
7.272
3.111
113
Direkt na akumulator veži stalni plus. Seveda ne pozabi varovalke dat.
Če kaže napako na alternatorju je precej verjetno da bo zaznal močnejši akumulator kot je potrebno in bo spet napaka. Kot rečeno je rešitev močnejši alternator ali opustitev želje po filanju.

Mal je smotano, ker se napaka pojavi šele, ko krenem iz mesta.
Po spominu se zadeve "umirijo" v vožnji in takrat komaj alternator "zazna" prave vrednosti. Ob vžigu vse "na ful laufa".
 

damo

Majstr
4. sep 2007
1.038
158
63
Če kaže napako na alternatorju je precej verjetno da bo zaznal močnejši akumulator kot je potrebno in bo spet napaka. Kot rečeno je rešitev močnejši alternator ali opustitev želje po filanju.


Po spominu se zadeve "umirijo" v vožnji in takrat komaj alternator "zazna" prave vrednosti. Ob vžigu vse "na ful laufa".
Sem tudi jaz mislil, da ko bo akumulator dofilalo (bil je poln, npr. 10 dni na polnilcu, pol pa sam kolk ga je mover spraznil), se bo napaka poresetirala. No pa se ni niti po 2 urah. Tak da sem ustavil in izklopil stikalo. Pol je bilo ok, brez napake.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.314
4.274
113
Čisto pravilna rešitev bi bila da je tvoj akumulator prikjučen preko enosmerne diode ki ne dovoli da avto cuka elektriko iz prikolice, za polnjenje pa uporablja "polnilec" (pametno vezje oz. vsaj tokovni omejitvenik) in ne direktno povezavo na 12V+ od vozila. Če že rabiš da je akumulator vezan v isti tokokrog s porabniki priokolice in dejanskimi potrebami prikolice za CPP*.

* akumulator v prikolici bi moral biti čisto ločen od napajanja luči in ostalega kar je povezano z priklopom na prikolico, to je edina prava rešitev. Če ne sedaj se mi zahvali takrat ko ti bodo prodali litijev ciklični akumulto pa solarne panele in ti bo skurilo pol varovalk v avtu zaradi napačnega priklopa.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.314
4.274
113
Ja oz. temu se reče B2B (baterry to battery) polnilec, ki ima vso logiko že noter vprogramirano (ne ne polni ko je napetost na avtu prenizka [ni zagnan motor oz. primarni akumulator ni napolnjen], da omejuje v povratni smeri ipd.).

Še vedno pa je vprašanje kako ima avtor tole povezano, ker če tega nima serijsko domnevam da iam neko staro prikolico ki je bila brez lastnega naapajanja in posledično je za potreba moverja dodal akumlator nanj vezal pa še cel "avtomobilski" tokokrog. In dejansko tisti 12V pride "od nekje", uporablja ga pa cela napeljava prikolice, tako da potem če rabi še kakoli napajat iz tega akumulatorja je potrebno še fizične prevezave naredit tako da je vsa stalna napeljava prikolice za tem akumulatorjem, napajanje nanj (preko b2b polnilca) pride pa iz priklopa na avtu.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
7.272
3.111
113
najbrž bi rabu DC-Dc charger
In naslednji Utisevalec s tem (B2B je isto sranje drugo pakovanje) ne bo rešil nič, ker bo imel še vedno prešvod alternator!

Akumulator prikolice je prvenstveno namenjen razsvetljavi le-te in vsi ostali (veliki) porabniki bi morali biti vezani ločeno. Moower ni tako velik porabnik, da ne bi zdražal z enim akujem/furo/počitnice.
 

damo

Majstr
4. sep 2007
1.038
158
63
se opravičujem, nisem dal popolnih informacij. V prikolici je vgrajena enota EBL, ki skrbi za preklope 220/12, vsebuje polnilec akumulatorja 220/12 itd...
IMG_20230919_205430.jpg
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
7.272
3.111
113
EBL je namenjen polnjenju preko 230V priklopa, oz. deluje kot "elektro razdelilna omara s trafotom".

Pa da ne bi o LiFePo4 sanjal, ker na ta EBL ne gre.