V kateri prestavi furat dizla?

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Eno vprašanje: 2.0 HDi (letnik 2004) s FAP filtrom, je bolje furat 90km/h v četrti pri ca 2300 obratih al peti pri ca 1600? Zdaj vem da poraba je verjetno višja pri 2300, ampak baje se pri vožnji v (pre)nizkih obratih paca filter. Načeloma lahko furam tudi 50 v peti ampak je motor "zamorjen".
Kako je zdaj s tem? Kaj je bolj smiselno? Hecno je tudi tole: Glede na to da imam 5 prestav, in da furam po avtocesti 130 pri nekje 3000rpm, sklepam da če bi bilo toliko slabše furat pri visokih vrtljajih bi avto imel tudi šesto prestavo in bi imel potovalno 130 pri recimo 1800 obratih. Zakaj imam (oz imajo) avti pri potovalni 130 tako visoke obrate? Mogoče ravno zato da FAP ne zabije? Al kaj je fora?
Kje je "zlato območje" dizlov? Pa tle ne govorim o golfih 2 ampak novejših, recimo od nekje 2000+ letnikih, s FAP/DPF filtri...

Sam ga furam tako da sem na čim nižjih obratih ampak ne toliko da bi bil motor zamorjen, vendar ga vsake toliko natiščim do blokade da se "spiha" pa do zdaj še vse OK, pa po avtocesti ima itak 3+ taužnt obratov........trk trk po lesu.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
of fak kaka pa to vprašanja
bonk.gif

kaj če bi ga vozil kar v 3 prestavi

aja pa novejši dizli kažejo kdaj prestavit..
 
Nazadnje urejeno:

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
V 6. od 65 dalje, oziroma v 5. od 55. Tudi potovalni računalnik pravi tako. Ne vem, kak avto imaš to, da ti nikamor ne gre, z 2.0 TDI lahko tudi v 5. prehitevaš od 60 dalje. Kako pa sicer potegne? Meni v 2. zakoplje, če je čisto malo vlažna cesta ali šuder.

Da ti povem še za bencinarja 1.8: pri 130 km/h v 5. je na 3750 obratov, to je najvišje območje moči in navora, isto kot recimo 3. pri 80. Kar drag špas.
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Ne sej potegne v peti tudi pri 50, samo me zanima pač a je bolje furat recimo pri 2300 al 1700. Zaradi FAP filtra. Poraba je nižja pri nižjih vrtljajih to je jasno. Je pa 2.0 HDi peugeotov motor 110KM. Zelo poskočen v vseh obratih. Samo mi ni jasno zakaj se fura na avtocesti pri 130 na 3000 obratih....
confused-1.gif
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.753
15.809
113
žal je splošna mentaliteta tako usmerjena, da (skoraj) vsi konstantno vozijo pri čimmanjših obratih, ker s tem kao bolj varčujejo pa nima veze ali se s tem motor bolj muči ali ne (meni pa npr. pije glede na števec trenutne porabe pri vožnji po ravnem s cca.50km/h pri 1900rpm v 3. manj kot pri 1100 v 5. ali pri še manj rpm v 6., kjer motor sicer dela in se avto premika ampak prav slišiš, da to ni to) ampak načina vožnje pa filtru res nebi prilagajal...

"zlato območje" dizel motorjev se pa tako ali tako razlikuje od motorja do motorja, v večini primerov je pa to nekako med 2 in 3k rpm.

Citat:

Sam ga furam tako da sem na čim nižjih obratih ampak ne toliko da bi bil motor zamorjen, vendar ga vsake toliko natiščim do blokade da se "spiha" pa do zdaj še vse OK

zmaga.gif
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
jaz gledam da so pri konstantni vožnji obrati nekje od 2 do 3 k rpm, tam kjer je območje največjega navora

ne slišim rad matrajoče se mašine na prenizkih obratih
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Torej voziš v naselju v 3. Kako imaš pa porabo? Meni se zdi, da avto takrat že malenkost tuli, tako da vozim v 4. oziroma na cca 1800 obratov.

Avtor, poglej si tegale. Pri 130 2400 obratov.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:
Sam ga furam tako da sem na čim nižjih obratih ampak ne toliko da bi bil motor zamorjen, vendar ga vsake toliko natiščim do blokade da se "spiha" pa do zdaj še vse OK, pa po avtocesti ima itak 3+ taužnt obratov........trk trk po lesu.
Isto delaj še naprej, pa ne bo težav.
zmaga.gif
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
To je logično, da ti bo pilo manj v tretji pri 50km/h kot pa če boš imel pri tej hitrosti v 5 oz. 6 prestavi. Primerjaj še hitrost 100km/h pa povej kakšna je poraba v tretji in kakšna v peti ali pa šesti prestavi.

PS: Zakaj nisi raje dal za primerjavo tretje in četrte?
smile-1.gif
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
A po občutku in zvoku ne gre? Jaz nikoli ne gledam na obratomer. Menda ja slišiš, kdaj avto najlaže pelje, kdaj ga naturavaš in kdaj se muči zaradi previsoke prestave.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.624
113
še v SLO - ampak komaj
Jaz sam sem vozil (imel Xsaro 2.0 HDI 110 KS (čip na 140 KS) in "samo" 5. prestav) to kombinacijo tako, da sem kadar sem "cruzal" pri 50 km/h imel v 4. (če je cesta rahlo padala celo v 5.), kadar pa je bilo v avtu več ljudi oz. je bil abolj "stop 'n go" ali ovinkasta cesta pa v 3. .
Pa se mi je dokaj dobro izšlo - poraba v takem režimu vožnje dokaj nizka.

Je pa res, da je ta motor s tem menjalnikom prav smešen tam okoli 50 km/h - ne paše 3. in ne paše 4. - če bi šaltal po posluhu in občutku bi non-stop brožil po menjalniku.
In 5. je definitivno prekratka - tako kot si omenil - na AC na potovalni 130 km/h slabih 3k obratov - navora in moči pa več kot dovolj. Pa porabi ni dobro delo.
frown-1.gif
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
To itak. Pa ne da se samo čuje, tudi čutiš lahko na avtu, če imaš v previsoki prestavi.
Ampak kdo bo raje vozil pri obratih okrog recimo 2500, kdo drugi pa raje pri 1800, pri približno isti hitrosti.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.753
15.809
113
Citat:
Uporabnik MadMitch pravi:
A po občutku in zvoku ne gre? Jaz nikoli ne gledam na obratomer. Menda ja slišiš, kdaj avto najlaže pelje, kdaj ga naturavaš in kdaj se muči zaradi previsoke prestave.

467716-post_slo.gif
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Moj drugi avto je bil BMW 320 78 letnik, šest cilindraš, hud stroj s 4 prestavami. Kupil sem ga od starega šoferja (poklicnega) ki je za ta avto skrbel bolj kot za vse drugo. Ker je vedel, da sem imel prej Katrco, me je začel učit, kako in kaj. Češ, zdaj imaš pravi avto. Še danes se spomnim, kako je tupil o "direktni" brzini. Dve uri sva se vozakala okoli, da me je vse naučil, ker ga je dal res poceni, sem bil vljuden in sem potrpel tiste dve urici. Okoli 2000 obratov se šalta, iz prve lahko tut prej in takoj, ko gre, v "direktno". :)
 
Nazadnje urejeno:

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Citat:
Uporabnik kloshar pravi:
Torej voziš v naselju v 3. Kako imaš pa porabo? Meni se zdi, da avto takrat že malenkost tuli, tako da vozim v 4. oziroma na cca 1800 obratov.

ja v tretji itak, s tako prestavo vozim da če hočem pospešiti pospeši v trenutku, ne pa čez pol minute

pije mi pa 7, jebiga, ampak 7 po mestu in 7 160 po ac..pa samo 5 prestav imam..pa pri porabi se mi ful poznajo 225 gume napram 205, vsaj pol litra v plus

pa še to, priznam porabo taka kot je in ne fantaziram o nekih malih cifrah na dve decimalki kot moji kolegi, ko se pa peljem z njimi pa vidim na bc vse kaj drugega, eni pa celo skrivajo podatek ker ga kao še niso resetirali...si mislim ok, sebi lažeš
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
He he old scool k je bila prva taboo s drugo se speljuje:)
Ta šest cilindraš res ne bi prve rabil. Kuril je, kolikor si mu nalil in še več, letel k kladu, zadnji pogon, mah, super avto. Edino frgazerjev se ni in ni dalo naštelat, sem moral nova dva kupit.
 
Nazadnje urejeno: