Test zimskih gum

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Jst mam Dunlop Winterresponse, lani sm povsod prišel, ni blo problemov ne po snegu, ne po mokrem. Upam da niso čist otrdele. Mam tud letne Dunlop in so tud super. Savine so trde in drsijo na polno. Mogoče tud zarad tega ker so tud polet vožene.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Citat:
Uporabnik DrM007 pravi:
V kaj naj jaz obujem mondeota? Dovoljene pnevmatike so 215/55 R16, 235/40 R18 in 235/45 R17.

Odvisno, ali boš menjal tudi feltne ali samo gume? Za zimo bi ti priporočil najožje dovoljene, se pravi ene kvalitetne 215/55 R16....sploh za v sneg. Koliko se pa voziš res takrat ko sneži ali si lahko kak dan tudi kar doma...to pa sam veš.
 

DrM007

700. registrirani uporabnik
1. sep 2007
2.450
1
38
43
Krain
Hm, menjal bi samo gume, ker drugih platišč nimam. Torej sem vezan na R17. Če v homologaciji piše, da so dovoljene samo zgoraj omenjene tri velikosti ali to potem tudi dejansko drži ali lahko mičkeno odstopaš, recimo pri preseku? Kolikor sem gledal, vsaj v tem trenutku, ni kake posebne izbire za 235/45 R17. Recimo za 225 jih je precej več. Bi to šlo?

Je 200€ po kosu za to dimenzijo veliko, malo ali ravno dovolj denarja? Ker se mi zdi to maksimum kolikor sem pripravljen odšteti (za corso sem plačal manj kot 60€ po komadu
smile-1.gif
)

Sicer se vsak dan vozim v službo 2x25km po avtocesti, ki je vedno vzorno splužena (ne hecam se, pač od doma grem ponavadi malo pred osmo, večina ljudi, tudi plugi so običajno že dolgo pokonci). Hudih zimskih razmer ne doživljam, če pa bi kdaj bilo res hudo, pa imam za rezervo corso z GY UF 7
smile-1.gif
Vseeno nočem imeti kakih plastik fantastik gum, ker ceste pa so mokre skoraj celo zimo.

Ali pa se mi bolj splača kupiti kaka poceni 16 colska platišča in zato toliko cenejše gume? Ima sama velikost platišč kak pomemben vpliv na varnost pri vožnji? Nimam izkušenj s tem, saj sem na vseh avtih vedno menjal samo pnevmatike, platišča so vedno ostajala ista, pa nikoli nisem imel priložnosti primerjati...
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Verjetno si premlad, da bi se spomnil vožnje v zimskih razmerah z R4 ali Z750...ozke gume ala 135 so dobesedno rezale sneg, avto dokaj visok, prilezel si skoraj kamor si hotel...pa se nam o zimskih gumah še sanjalo ni.

Sodobne makine so pa nizke pa gume seveda dokaj široke...tako da je za v sneg najbolje izbrati čim ožjo še dovoljeno gumo. Tudi na račun nakupa še enega kompleta platišč.

Od homologiranih dimenzij ne smeš odstopati niti malo, če te ne bo stric policaj na cesti okaral in morebiti vzel prometno, te bo pa zavarovalnica olupila pri morebitni prometni nezgodi (tehnično neizpravno vozilo!!). Imaš pa cenovno dokaj neugodne dimenzije gum dovoljene..

Na tvojem mestu bi kupil še en komplet platišč (alu ali jeklenih, your choice) in na njih kvalitetne zimske gume (malo pogledaš teste, pa vzameš kako izmed zgorajuvrščenih..).
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Problem jeklenih bo homologacija (TÜV)...
Sam bi šel na ALU 16·, ožje in višjimi boki (večji presek). Lažje jih bo dobil, homologiral in cenejše gume so...
Preveri če ti ustrezajo 205/60*16 ki sostandardne in cenovno ugodne dimenzije... PReveri tudi težnostni index... Za vse kaj drugega kot vpisano boš moral homologirati...
 
Nazadnje urejeno:

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Homologacija za jeklena platišča
confused-1.gif
prvič slišim

dovoljene dimenzije je pa navedel zgoraj
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ki pa so cenovno neugodne. Cenovno ugodnejše (ker mora itak feltne kupovati) pa mora homologirati. In tu ne more homologirati drugačnih pnevmatik brez platišč. Been there, done that. Zato sem ostal na originalni dimenziji ker sem izračunal:
4*platišča (solidna ALU 17 col) = 400 EUR
4* pnevmatika 225/45*17 cca = 400 EUR (ali več)
------------------------------------------------------------------------
= 4* pnevmatika 205/55*17 na original platiščih (dobra pnevmatika).
Trajanje 3~4 sezone, original sem imel (nov avto). Več kot 8 let ne bom imel avta.
Isto velja avtorju za zimske gume. Ali se sploh splača?
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38

Kakor jaz to razumem, mu 16" nikakor ni treba homologirati, pa saj so ze vpisana ane, pri gumah.

tudi dvomim, da bi se zaradi malenkostne razlike v ceni spuscal v homologacijo druge dimenzije gum
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Pa še tebi: Poizkusi dimenzirati drugačno dimenzijo gum kot jo imaš v homo kartončku na originalnih feltnah (ALU ali jeklena).
Ko boš (če boš) sporoči kje in kako, ker sem tudi sam to poizkušal!
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.606
4.550
113
50
Na sončni strani ALP
Še 1x.

Prejšnji teden sem bil na tehničnem in sem vprašal kako je z feltnami, če dam za zimo gor jeklene ali alu. Pa mi je prijazna gospodična na drugi strani pulta rekla, da dokler so dimenzije gum takšne kot po homolomo NE RABIŠ hodit na homologacijo.

Torej, dokler so gume kot na homolomo kartončku, jih ne zanima na kakšno feltno je obuto!
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ne odgovarjam v tej remi za primer enakih dimenzij kot v homo kartončku. Avtor se je pritoževal nad cenovno neugodno dimenzijo. Če hočeš avto obuti v cenovno ugodnejšo dimenzijo pnevmatik in je ni v homo jo moraš homologirati. In to s platišči (TÜV platišč potrebuješ). Ne moreš homologirati druge dimenzije pnevmatike brez da predložiš potrdilo o ustreznosti platišč. Če pa misliš da boš dobil kakršenkoli TÜV za platišča, ki so gor ob prvi vgradnji (imajo Ford part NR:) se pa motiš. Isto mislim da je za jeklena.
Ko pa imaš enkrat dimenzijo vpisano pa je vseeno, čeprav ti v homo kartončku piše poleg dimenzije tudi platišče...

Pa teta na tehničnih nima veliko pojma, raje vprašaj na okencu, kjer se evidentira predelave vozil...
 

panaque

Pripravnik
23. sep 2007
230
7
18
Ljubljana
Ker se je razvila debata tudi o homologaciji me zanima sledeče: v homologacijskem kartonu je napisana samo ena dimenzija in sicer 15" 195 60 88H. Imam pa zimske UG 7 185 60 88T. Me lahko zaradi tega gospodje v modrem j.....?
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Če te lahko? Seveda. Sicer pa niso policisti tisti. Je že nekdo pred menoj napisal. Problem so lahko (tečni) zavarovalničarji ob morebitni nesreči. Enostavno rečejo, da si imel tehnično neustrezno vozilo in ...
uf-1.gif
 

asko

Fizikalc
22. jul 2007
2.565
3
38
Po pravilih imaš lahko samo kar piše v homologacijskem kartončku. Sem pa danes govoril z LPP-jem (homologacijami) in imaš lahko do 2 razreda nižji hitrostni index. Ostalo pa kot piše v homologaciji.
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.574
9
38
manjše dimenzije v colah že zaradi zavor ne stlačiš na avto.
Sicer je pa potrebno pogledati pri platiščih tudi ET (ofset) ,ki ti lahko dela tudi probleme in je ponavadi tudi v homologaciji.