Teslo v Tesli Y

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.310
4.126
113
A) ne dvomimo v to, da je za polnilnico potreben drugačen-dražji POS. zanima nas le, kako uspe Avantiju in Maxenu na samopostrežnih črpalkah uporabljati takšen POS in še vedno poslovati z dobičkom, navkljub enaki ceni goriva (nekaj časa celo nižji ceni) in to pri artiklu, kjer je marža bistveno nižja od marže elektrike
B) z drugimi besedami: če imaš EV in se ti izprazni baterija ali razbije telefon ali ga izgubiš/pozabiš..., si ga najebal
Boš pač prvo telefon napolnil v avto.
Za rešitev B pa obstajajo kartice za polniti.
Pa ni hudič da ene ne bi mogel imeti.

Razvoj naprej pa gre v plug and charge. Ionity, EnBW...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
a) ne moreš kar enega POSa porinit na določeno polnilnico. Lahko bi našel cenejšega, ampak dokler narediš inbtegracijo, je dlje in dražje.
b) zem že napisal: lahko preko POS terminala. In bom še enkrat napisal: da se plačat s pametnim telefonom brez appa in regostracije. To je dovolj dobra rešitev. Kdor nima pametnega telefona, pač ni za EV (in počasi ne bo več za v družbo, tako pač je).
Danes sem, btw., z zanimanjem gledal parkomat na Metelkovi, ki je včasih sprejemal samo gotovino, danes pa ima vgrajen čisto zaresen POS z lastno režo. Je pa res, da tudi njih je6e slabo napisan softver: še kar se niso naučili, da ZDDV od nekdaj za reči kot so parkomati, kino karte ipd. predvideva izjemo, in da za te namene ni nujno printati računa (parkomat ima še iz starih časov, pred 1. davčnimi blagajnami, tipko Račun, ki pa nima funkcije) in račune za brezveze še vedno ves čas printajo. Pravzaprav se strinjam: največja ovira je napisati specifikacijo softvera, ki bo imel rep in glavo.

Prosim, tipkaj počasi, da se bova lažje razumela... Če prav razumem tvoje pisanje:
a) OK, to je jasno. Brez nič ni nič.

b) Torej so možne naslednje vrste plačila polnjenja BEV-a. Ali prav razumem napisano?
-če ima polnilnica POS terminal je dovolj kreditna kartica (Če prav štekam, je takih le nepomembna manjšina.)
-s smartphonom. Tu sta dve dilemi: kaj za vraga zna smartphone brez aplikacije, česar dumbphone ne zmore in ali je finta pravzaprav v zahtevani registraciji uporabnika (problem ni v smartphonu, problem je v registraciji)?
-z aplikacijo, ki praviloma zahteva registracijo uporabnika
-s kartico ponudnika polnilnice (imenska Petrol Magna ipd.)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
B) z drugimi besedami: če imaš EV in se ti izprazni baterija ali razbije telefon ali ga izgubiš/pozabiš..., si ga najebal
To postaja dejstvo. Poglej teslaše (se trudim biti vljuden :zardelalter:), ki praviloma ne nosijo s sabo pametnega ključa za odpiranje avta (kartice) pač pa smartphone s prižganim BTjem: brez nafilanega smartphona so mrzli.

Bi pa lahko, teoretično, imeli za bekap kartico še v tošlu, ampak žepi v hipstrskih kavbojkah so gotovo že zdaj krojeni po ženskih krojih in zanj v njih nimajo prostora... Itak imajo vse kartice nakopirane na smartphone z NFCjem... :aplauz:
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK in Bakki33

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Bi pa glede POSov na parkomatih dodal še nekaj: gotovo vse skupaj podraži vgradnja fully-fledged POSa, z displeyjem in tipkovnico, ki sta potrebna za plačevanje z debetno kartico, ki nima možnosti rezervacije, in kjer moraš na vsakih n transakcij vtipkati PIN.

Dober kompromis bi se zdel, da se vgradi enak sistem kot npr. na parkomatih, kot je tisti v PH Kongresni trg (kjer pa so sicer čez noč skenslali Diners, kar je narobe): plačilo naj bo mogoče samo s kreditno kartico in še to predlagam samo brezstično plačilo. (Se motim, in je tudi za nižje zneske kdaj tudi na kreditnih treba pri brezstičnem plačilu kdaj vpisati PIN?) Tako odpade potreba po tipkovnici in displeyju (tudi reža je lahko ista kot za parkirno kartico).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.193
1.199
113
www.adriamedia.si
A) ne dvomimo v to, da je za polnilnico potreben drugačen-dražji POS. zanima nas le, kako uspe Avantiju in Maxenu na samopostrežnih črpalkah uporabljati takšen POS in še vedno poslovati z dobičkom, navkljub enaki ceni goriva (nekaj časa celo nižji ceni) in to pri artiklu, kjer je marža bistveno nižja od marže elektrike
B) z drugimi besedami: če imaš EV in se ti izprazni baterija ali razbije telefon ali ga izgubiš/pozabiš..., si ga najebal
Ker zahteve za POS na bencinskih in na polnilnicah (spet na žalost) niso enake. In vse takšne zahteve samo zmanjšujejo konkurenčnbost na trgu in višajo cene, enako kot zastarele, nefleksibilna davčna zakonodaja, recimo,
Za B pa: In za rezervo telefona pa pač imaš eno kartico za polnjenje, ne ...

Itak pa EU ropota se temi POS in QR ipd, pa bod čez max 2 leti avti itak na plug&charge in ne boš potreboval ničesar razen avta.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.193
1.199
113
www.adriamedia.si
Danes sem, btw., z zanimanjem gledal parkomat na Metelkovi, ki je včasih sprejemal samo gotovino, danes pa ima vgrajen čisto zaresen POS z lastno režo. Je pa res, da tudi njih je6e slabo napisan softver: še kar se niso naučili, da ZDDV od nekdaj za reči kot so parkomati, kino karte ipd. predvideva izjemo, in da za te namene ni nujno printati računa (parkomat ima še iz starih časov, pred 1. davčnimi blagajnami, tipko Račun, ki pa nima funkcije) in račune za brezveze še vedno ves čas printajo. Pravzaprav se strinjam: največja ovira je napisati specifikacijo softvera, ki bo imel rep in glavo.

Prosim, tipkaj počasi, da se bova lažje razumela... Če prav razumem tvoje pisanje:
a) OK, to je jasno. Brez nič ni nič.

b) Torej so možne naslednje vrste plačila polnjenja BEV-a. Ali prav razumem napisano?
-če ima polnilnica POS terminal je dovolj kreditna kartica (Če prav štekam, je takih le nepomembna manjšina.)
-s smartphonom. Tu sta dve dilemi: kaj za vraga zna smartphone brez aplikacije, česar dumbphone ne zmore in ali je finta pravzaprav v zahtevani registraciji uporabnika (problem ni v smartphonu, problem je v registraciji)?
-z aplikacijo, ki praviloma zahteva registracijo uporabnika
-s kartico ponudnika polnilnice (imenska Petrol Magna ipd.)
a) drži
B)
- drži
- prebrat QR kodo, odpret varno spletno stran, da vtipkaš cifro kartice in se brskalnik zmeni s serverjem. Lahko pa, da narobe razumem pojem smrtphone in zna to tudi dumbphone?
- drži
- drži

Pa da dodamo: cena polnjenja je lahko odvisna od uporabljene opcije. Zato, ker so nekatere dražje za izvedbo zadnji dve oz. tri so "serijsko" v večini zalednih sistemov za upravlajje polnilnbic, prva zahteva dodaten HW in SW). In tega dodatnmega stroška ni fer valit na vse upoprabnike, plačajo naj ga pač tisti, ki bi POS uporabljali. Plus: če se registriraš in pustiš podatke, lahko dobiš popust. Kot na vseh ostalih loyalty karticah.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.774
6.761
113
pri taščici
In tista ena ima ceno polnjenja med pol in 1€/kwh. Uporabna je mogoče na cetrtini polnilnic
Lahko pa das ime te kartice, pa ceno polnjenja in število polnilnic v slo in na Balkanu
 
  • Všeč mi je
Reactions: Bakki33 in Pepe

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
"- prebrat QR kodo, odpret varno spletno stran, da vtipkaš cifro kartice in se brskalnik zmeni s serverjem. Lahko pa, da narobe razumem pojem smrtphone in zna to tudi dumbphone?"

10 let star dumbphone samo v teoriji (niso imeli standardnih browserjev (ali pa ti prekmalu niso več imeli updejtov), 2G brskanje je bilo prepočacno za kakršno koli rabo), ni vrag, da ne bi tega znal 5 let star dumbphone (ki so vsi vsaj 3G ali pa danes seveda 4G). Ampak, ja, nimam praktičnih izkušenj, ker ga nimam. ;) Vprašanje za forumaše: ima kdo tle gor dumbphone?

QR koda je samo URL. Če bi bi bil ta pametno napisan, npr.: petrol.si/987654321 se jo da vpisati tudi z dumbphonom.

Po drugi strani pa plačilo z dumbphonom ni več realno, ker potrjevanje kartičnih transakcij z SMSi izginja, in jo moraš potrditi v aplikaciji (Op.: Hm, pa to drži? Morda se potrjuje samo internetna plačila s kred. karticami???). (Verjetno bi se kaj dalo zmeniti s kartičnim providerjem, da ne bi nikoli zahteval potrditve plačila, vendar bi prevzem tveganja zlorab ponudnika polnilnice seveda dodatno stal. Še Slo velikani kot so Petrol tega verjetno ne bi sprejeli.)

"Pa da dodamo: cena polnjenja je lahko odvisna od uporabljene opcije. Zato, ker so nekatere dražje za izvedbo zadnji dve oz. tri so "serijsko" v večini zalednih sistemov za upravlajje polnilnbic, prva zahteva dodaten HW in SW). In tega dodatnmega stroška ni fer valit na vse upoprabnike, plačajo naj ga pač tisti, ki bi POS uporabljali. Plus: če se registriraš in pustiš podatke, lahko dobiš popust. Kot na vseh ostalih loyalty karticah."

To sploh ni sporno, če je več stroškov, naj več stane. Le želel bi si čim manj kompliciranja in možnost plačila za čim širši krog strank. Če greš danes na pumpo, boš od tam odšel z bencinom, če le prineseš s sabo neko obliko denarja ali zaresnega plačilnega sredstva...
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.079
2.849
113
To postaja dejstvo. Poglej teslaše (se trudim biti vljuden :zardelalter:), ki praviloma ne nosijo s sabo pametnega ključa za odpiranje avta (kartice) pač pa smartphone s prižganim BTjem: brez nafilanega smartphona so mrzli.

Bi pa lahko, teoretično, imeli za bekap kartico še v tošlu, ampak žepi v hipstrskih kavbojkah so gotovo že zdaj krojeni po ženskih krojih in zanj v njih nimajo prostora... Itak imajo vse kartice nakopirane na smartphone z NFCjem... :aplauz:
Kot teslaš, uporabljam telefon za ključ, ker pa nisem metrič s pedr tošlom imam normalno denarnico vedno s sabo v žepu hlač in med parimi karticami imam za backup tudi ključ/kartico od tesle. Za enkrat je še nisem uporabil niti enkrat, ampak res ne vidim težav, da jo imam s sabo. Sem pa zadnjič dva dneva zamenjal z bratom avto, ker je želel poskusiti teslo in me je presenetilo, koliko me je motilo, da moram imeti ključ od avta vedno s sabo. Meni je ta zadeva na telefonu eden boljših izumov avto industrije.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.361
9.597
113
EU
Ker zahteve za POS na bencinskih in na polnilnicah (spet na žalost) niso enake. In vse takšne zahteve samo zmanjšujejo konkurenčnbost na trgu in višajo cene, enako kot zastarele, nefleksibilna davčna zakonodaja, recimo,
Za B pa: In za rezervo telefona pa pač imaš eno kartico za polnjenje, ne ...

Itak pa EU ropota se temi POS in QR ipd, pa bod čez max 2 leti avti itak na plug&charge in ne boš potreboval ničesar razen avta.
Dve leti. Koliko dolgo uvajajo obvezni USB, pa še vedno nimqajo tega vse zahtevane naprave.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.218
857
113
Kot teslaš, uporabljam telefon za ključ, ker pa nisem metrič s pedr tošlom imam normalno denarnico vedno s sabo v žepu hlač in med parimi karticami imam za backup tudi ključ/kartico od tesle. Za enkrat je še nisem uporabil niti enkrat, ampak res ne vidim težav, da jo imam s sabo. Sem pa zadnjič dva dneva zamenjal z bratom avto, ker je želel poskusiti teslo in me je presenetilo, koliko me je motilo, da moram imeti ključ od avta vedno s sabo. Meni je ta zadeva na telefonu eden boljših izumov avto industrije.
če je pri teslah potrebno avto odkleniti in prižgati s kartico na način, kot je prikazano spodnjem videu, potem verjamem da se ti odklepanje s telefonom zdi nekaj naboljšega. no medtem pa druge avtomobilske znamke ponujajo "keyless" ključe...
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.079
2.849
113
če je pri teslah potrebno avto odkleniti in prižgati s kartico na način, kot je prikazano spodnjem videu, potem verjamem da se ti odklepanje s telefonom zdi nekaj naboljšega. no medtem pa druge avtomobilske znamke ponujajo "keyless" ključe...
A bejž, pa veš da sem imel že nekaj avto s keyless dostopom, ampak veš kaj si rabil imet s sabo, ključ. Če bi keyless ključ bil v obliki kreditne kartice in da ga ne rabim jemat iz denarnice bi mi bil super.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.181
1.187
113
Saj pri Tesli Android ali pa iOS Telefon s Tesla aplikacijo delujejo kot keyless. Tako, da ne vidim, kaj je tukaj problem?


Za starinske strice, ki ne marajo Androida ali iOS, je pa na voljo staromodni ključ, ki tudi deluje kot keyless.


Upariš (ali od-pariš) ga pa z avtom sam, ni treba na servis.


Ampak, 99,9% folka bo itak koristilo svoj pametni telefon kot ključ. Kartica je pa itak backup, če telefon ostane brez baterije, ga pustiš na servisu, posodiš ipd.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Od Zg do Lj ne rabiš polnit.
Polniš, ko greš nazaj.

Sicer je bilo pa takole: avto v lj poln, baterija 98kWh. Pot v Zabok (malo naprej od zagreba, po dobrih 220 km je rang še 100km in se polnit na Ionity v Krško. Ne vem, koliko kWh je šlo noter, a na kartico je trgalo 36 eur. V Ljubljani je bil range spet 100km, torej je porabil, kar je bilo v Krškem napolnjeno. Mach E Performance ima porabo 40kWh/100km, tako da je bila dejansko cena vožnje na 100 prevoženih 36 eur.
 

Podobne teme

I
Odgovori
4
Ogledi
5.467