Tesla MODEL S

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Že več let pišeš neumnosti po forumu, sedaj se boš pa opravičeval s tem, da FED tiska keš in folk meče denar v Teslo. :valjamse:

Zakaj izpostavljaš prihodke od prodaje (pa še to za leto 2019)? Kakšno vezo ima to s čimerkoli in kakšno vezo ima to s primerjavo s Fordom?

Zakaj na plano ne privlečeš EBITDA? A to ti pa ne paše? Itak že v naprej vem, da boš rekel da je ta kazalnik en nateg. :valjamse:
  • Tesla EBITDA for the twelve months ending September 30, 2020 was $4.253B, a 90.17% increase year-over-year.
  • Ford Motor EBITDA for the twelve months ending September 30, 2020 was $5.380B, a 47.21% decline year-over-year.
Kaj pa Gross profit?
  • Tesla gross profit for the twelve months ending September 30, 2020 was $5.955B, a 44.52% increase year-over-year.
  • Ford Motor gross profit for the twelve months ending September 30, 2020 was $16.418B, a 26.52% decline year-over-year.

Vsakemu tepcu je jasno kam leti Ford in kam leti Tesla, samo tebi ne.

Pa v finančnem svetu obstajajo četrtletja, tako da si lahko 12 mesečno obdobje (1 leto) lahko poljubno postaviš z zadnjimi štirimi četrtletji, če že hočeš biti najbolj aktualen in pameten.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Saj to v osnovi drži. FED tiska denar in slednji gre v balone na borzi. Ali pa misliš, da gre za revne in lačne?
EBITDA je pa en tak lep računovodski obvod za nategovanje investitorjev, da kar res ni.
Za vsako firmo, ki je starejša od 5ih let, bi morali prepovedat, da se sploh kdo javno sklicuje na EBITDA ampak samo na končni dobiček/izgubo. Torej vštet tudi vsa jajca amortizacije, davke in stroške financiranja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky in Spajky

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Cene delnice ne bom komentiral, jih tudi nisem nikoli imel (Ok, sem posredno preko ETF).

Ampak kar vam ne gre v lajšto je to, da je cena odraz pričakovanja za nekaj let naprej. Itak da je FOMO in folk navali, ampak če Tesla vsaj približno izpolni svoje plane (brez self drivinga in še nekih drugih bajeslovnih obljub), bo čez 5 let ko boš gledal nazaj današnji mrkt cap vse zgledalo čist OK.

Tesla v očeh ameriškega potrošnika postaja kot Acme v risanki od Road Runnerja in ponavadi se take stvari uresničijo. Po eni strani je to žalostno, ker ta hype je res annoying, ampak to se že ves čas dogaja, samo da se je na manjših "vrtičkih" sedaj se pa to dogaja na globalni ravni.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.519
894
113
ko ste ravno pri fenomenu delnic.
Kitajski igralec NIO, verjetno dosti manj vreden, pa kljub temu tolče rekordne vrednosti


 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jao pojma nimaš, kar piši še je zabavno...

Tesla je trenutno vredna 12mio$ na zaposlenega, 1.2M$ na letos prodan avto!, zganjajo pa kapitalsko potraten biznis z izjemno nizkimi maržami. Multiplikatorje za naprej si zaslužijo edino tehnološke delnice kot je npr. google ipd. kjer so marže lahko izjemne in so brez konkurence na trgu, ne pa proizvajalec avtomobilov s štirimi modeli v prodaji in 0.6% tržnim deležem.

500k+ prodajo je Musk zagotavljal... za leto 2018!
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Za 2018 je tudi zagotavljal, da bo Model S čisto sam avtonomno zvozil iz New Yorka v Los Angeles.
Jaz pa dvomim, da bo bilokatera Tesla to sposobna celo leta 2028.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Vsi pametni, Musk se vam pa smeji s svojimi milijardami v žepu, ker ve, da je dovolj, da le del obljub uresniči in mu bodo milijarde še naprej kapljale v žep :).
Jaz se tudi samo čudim, da obstaja toliko suckerjev, ki mu ga vlečejo tudi potem, ko jih je že x-krat na suho nategnil, ampak to je brand new world in mu lahko dam le kapo dol. Tip obvlada v nulo in plasira neuresničljive obljube točno takrat, ko rabi denar, suckerji mu ga pa lepo povlečejo, čeprav vedo, da bo na suho.

Je pa pozitivno to, da je zbrcal tradicionalne proizvajalce, da so začeli migat z elektriko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in mosseero

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Tradicionalni migajo z elektriko že dolgo. Samo če ne vidijo dobička v tem, jih pač ne spraviš množično tja, takšna je pač logika.
Volkswagen je imel električnega Golfa že 35 let nazaj. Toyota električno RAV4 22 let nazaj. Samo to so bila nišna vozila, z visoko ceno in nikakvim dometom.

V principu sploh ni Musk napravil dr mr. Iz mojega vidika je ključen izum LiPo akumulatorjev in revolucija razvoja slednjih za mobilne naprave in telefone.
To je bila osnova, ki je zastartala in dvignila tehnološko osnovo, na kateri je bilo mogoče zgraditi moderen električen avtomobil z dostojnim dometom.
Vse ostalo potem pride po avtomatizmu. Tako kot je prišlo do revolucije v desetletjih po izumu tranzistorja in integriranega vezja.
Električni motor zna pa vsak narest, glavni problem ša (še vedno) je prenosni zalogovnik energije zanj in to po vseh parametrih, cena, velikost, teža, kapaciteta.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Borza ni to kar je danes ampak to kar se pričakuje čez nekaj let. Obljube Muska borza jemlje z rezervo, sellf driving in robotaxije borza ne jemlje resno, sicer bi bila cena delnice 10x, Uber in Lyft bi bila pa že na nuli.

Kakšna so pričakovanja, ki jih Tesla mora izpolnit? Ne vem, nekaj v smislu prodaje 20 milijona vozil letno leta 2030, naročnine na najbolj napredne asistenčne sisteme (aka. full self driving) in splošno za in car entertainment, lastna fabrika baterij (marža!!!), lastna proizvodnja materiala za baterije (marža!!!), inovativne rešitve pri sestavi vozil (mega casting, marža!!!), energy storage z vso elektroniko (veliko večji bizniss kot si večina lahko predstavlja), super charger network (računaš vedno več), solar roof (inovacije pri postavitvah)...

Ne vem, glejte kaj inženirji pravijo in vidijo v Tesli, ne pa kar vam servira 24ur in razni borzni analitiki, ki shortajo TSLA. Spomnite na september 2018 ko je Malecky veselo razglabljal o bankrotu v pol leta...

Kar posmehujte se, ampak dejstvo je, da Musk poleg denarja privablja tudi najboljše znanje kar ga Amerika (ali morda cel svet) premore.

Zdaj vas bom pa malo pustil v peskovniku pa razglabljajte dalje, jaz se pa vključim spet čez kakšno leto ko boste imeli prav in bo "balon počil". :D
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
749
113
EU
Tradicionalni migajo z elektriko že dolgo. Samo če ne vidijo dobička v tem, jih pač ne spraviš množično tja, takšna je pač logika.
Volkswagen je imel električnega Golfa že 35 let nazaj. Toyota električno RAV4 22 let nazaj. Samo to so bila nišna vozila, z visoko ceno in nikakvim dometom.

V principu sploh ni Musk napravil dr mr. Iz mojega vidika je ključen izum LiPo akumulatorjev in revolucija razvoja slednjih za mobilne naprave in telefone.
To je bila osnova, ki je zastartala in dvignila tehnološko osnovo, na kateri je bilo mogoče zgraditi moderen električen avtomobil z dostojnim dometom.
Vse ostalo potem pride po avtomatizmu. Tako kot je prišlo do revolucije v desetletjih po izumu tranzistorja in integriranega vezja.
Električni motor zna pa vsak narest, glavni problem ša (še vedno) je prenosni zalogovnik energije zanj in to po vseh parametrih, cena, velikost, teža, kapaciteta.
V bistvu je tako kot Apple v ključnem momentu dal na trg nek optimalen kompromisni skupek že razvitih tehnologij, ker je izračunal, da se to točno sedaj že splača. 5-10 let nazaj (pred prvo Teslo) se ni, za velike proizvajalce pa se še vedno ne; ampak Tesli kot nišnemu proizvajalcu pa se. Vprašanje je le, kako dobro se bo sedaj odzvala ostala avtomobilska industrija. Če se bo dobro, potem ostaja Tesla nišni proizvajalec, če pa ne, bodo pa pač oni proizvedli na koncu na trgu največ EV. Je pa tu še kitajski moment itd,
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Glavnina avto industrije se seveda premika k elektrifikaciji. Seveda v skladu z razvojem tehnologij. Cenejše in boljše kot postajajo, več se jih premakne tja.
In trenutno je ključna samo tehnologija baterij, vse drugo je burek (sirni, mesni in pizza).
Seveda se vzporedno odpirajo tudi drugi izzivi, kot so polnilna mesta, poslovni modeli in podobno. Vendar glavni drajver je izključno čim bolj zmogljiva, poceni, lahka in majhna baterija.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Malecky je pa rekel, da bo Tesla že 2019 počla.

Saj to je potrdil tudi Musk, že dvakrat.

Tisti drive iz New Yorka v LA avtonomno in podobne bullshit izjave so nateg investitorjev, ki je omogočil preživetje za mišji k***. Musk je že dolgo nazaj rekel, da bo tesla pozitivno poslovala in ne bo rabila po denar na trg, pa je od takrat raisal že 3 ali 4x. Največja laž je pa verjetno bila robotaxiji, da je naredil hype z zavajanjem in potem takoj nabral 1.8 mrd...

Bo miljon robotaxijev letos na cesti? Bodo Američani Tesla ownerji šli v službo, ta čas bo pa njihova Tesla služila denar kot Uber? Lol ja... mars in hyperloop sta bolj realna.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Glavnina avto industrije se seveda premika k elektrifikaciji. Seveda v skladu z razvojem tehnologij. Cenejše in boljše kot postajajo, več se jih premakne tja.
In trenutno je ključna samo tehnologija baterij, vse drugo je burek (sirni, mesni in pizza).
Seveda se vzporedno odpirajo tudi drugi izzivi, kot so polnilna mesta, poslovni modeli in podobno. Vendar glavni drajver je izključno čim bolj zmogljiva, poceni, lahka in majhna baterija.

In komur bi tukaj uspel kak velik premik je glavni na vasi. Vložiš 10mrd v neko tovarno baterij, potem pa konkurent predstavi uporabne solid state baterije in je ta tovarna vredna skoraj 0. To je rizik, ki bi tudi moral bit vkalkuliran v normalno kalkulacijo vrednosti Tesle.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
In komur bi tukaj uspel kak velik premik je glavni na vasi. Vložiš 10mrd v neko tovarno baterij, potem pa konkurent predstavi uporabne solid state baterije in je ta tovarna vredna skoraj 0. To je rizik, ki bi tudi moral bit vkalkuliran v normalno kalkulacijo vrednosti Tesle.

To so napačne predpostavke, ko imaš neko utečeno proizvodnjo nekega produkta, ki ima dovolj dobre karakteristike in nizko ceno ni nič narobe, če to štancaš (z vmesnimi izboljšavami) še dolgo potem ko solid-state že obstajajo.

A misliš, da kupca Toyotinega hibrida kaj briga, če ima notri NiMh ali Li-ion baterijo? Konkurenca rada s prstom kaže na Toyoto kao kako so se zaj*** ker so šli v tako masovno proizvodnjo NiMh, pa zanimivo da jih še kar proizvajajo, nove linije pa jasno delajo na Li-ion. Tako bodo če 5 let še vedno imeli 1 milijon/letno hibridov na NiMh, ampak bodo pa imeli tudi 4 milijone/leto na Li-ion. Za NiMh so se odločili leta 1997 torej pred 23 leti.

Tudi Kitajci so po mnenju marsikoga šli korak nazaj in masovno proizvajajo LFP baterije z ubogimi 160 g/Wh. Oni so že dojeli da nikelj in kobalt ni prava pot za poceni baterije in da obstaja segment kjer so LFP čisto dovolj dobre.

Če je dovolj poceni in dovolj dobro za končni produkt potem bo to za določen del trga dobro tudi čez 10 ali čez 20 let.

Da ne rečem da se sedaj kaže, da bi se znalo zgoditi da solid state baterije nebi imele bistvene prednosti v energijski gostoti. Solid state imajo li-metal anodo, kar pomeni da se v celoti znebiš grafita, ki pomeni ~1 kg/kWh in $10/kWh prihranka. Hudič je v tem ker konvecionalne celice ne bodo ostale na 100% grafitni anodi, ampak se že danes dodaja silicij. 10% dodanega silicija pomeni samo še 0,7 kg/kWh in $7/kWh pribitka, obstajajo pa poceni tehnologije ki bodo % silicija dvignili preko 50%, kar pomeni smešno malo materiala in stroška. Solid state ima potem samo še prednost varnosti, morda se to komu zdi velika prednost, meni niti ne.

Da ne bo samo prazno nabijanje, tule so materiali, ki obljubljajo poceni skalabilnost, samo evaluation se čaka, kar pa lahko traja še nekaj let:

QuantumScape napoveduje nekje 2027 46 GWh, leto kasneje 90 GWh, takrat bo konvecionalne Li-Ion proizvodnje vsaj 10x več. To je približno tako kot če bi se Toyota leta 1990 odločala ali bi čakali na Li-ion, pa so se 7 let kasneje ko je bil Li-ion že standard vseeno odločili "narobe". Podobno se bo marsikdo leta 2030 še vedno odločil "narobe", da ne govorim o tem kakšna je edina možna odločitev leta 2021.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Borza ni to kar je danes ampak to kar se pričakuje čez nekaj let. Obljube Muska borza jemlje z rezervo, sellf driving in robotaxije borza ne jemlje resno, sicer bi bila cena delnice 10x, Uber in Lyft bi bila pa že na nuli.

Saj cena delnice je od decembra 19 že skoraj x10, torej skoraj 1000 % v letu dni. o_O
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Tolk kot gre nekje dol, gre nekje gor. Če stari izdelovalci izgubljajo na vrednosti, novejši pridobivajo. Dvomim, da se je s Teslo skupna vrednost avtomobilskih proizvajalcev povečala. Nekdo je izgubil, nekdo še bo, nekaj pa jih že vnovčilo dobičke.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Tolk kot gre nekje dol, gre nekje gor. Če stari izdelovalci izgubljajo na vrednosti, novejši pridobivajo. Dvomim, da se je s Teslo skupna vrednost avtomobilskih proizvajalcev povečala. Nekdo je izgubil, nekdo še bo, nekaj pa jih že vnovčilo dobičke.
Mislim da tole ne drzi... Nimam zdaj casa iskati, ampak bi rekel, da se je vrednost vseh pod crto zaradi Tesla konkretno zvecala..