Ni dovolj da si poguglal, moraš še kupit, potem bo ziher padlo
Sicer pa Teslo prmerjat z drugimi avtomobilskimi proizvajalci je tako kot, da bi za Amazon leta 1999 rekel, kako velika pa je lahko prodaja knjig preko neta. Tesla ima vrednost na obljubah, ker so te zelo velike, če jih uresničijo je valutacija danes čisto OK. Smešno je ravno to, da z denarjem delničarjev si lahko privoščijo marsikaj, kupujejo firme in gradijo na supply chainu baterij. Za primerjavo, kako baerije danes pridejo v Teslo, začne se pri materialih za baterije, samih rudnikov jasno ne moreš narediti, lahko pa se greš "rafiniranje" materialov, ki jih direktno uporabiš v baterijah. Tu so razni Ganfengi in Sumitomo, potem šele pride to do Panasonica ki izdela celice in nato do Tesle. Celoten ta proces želi prevzeti Tesla in imajo že pilotno proizvdonjo z nekaj 10 GWh, vprašanje je samo še piljenje proizvodnje (da je čim manj izmeta) in scale. Target imajo v TWh čez 10 let.
Zdej pa malo za perspektivo:
Koliko je vreden Sumitomo metal & mining
Kolko je vreden Ganfeng
Koliko je vreden Panasonic
....
Pa predstavljaj si da ta celoten supply chain danes dela za 35 GWh, čez deset let bo ta Teslin supply chain delal 28x večjo kapaciteto.
Drugih podorčij ki jih bo Tesla pokrivala se sploh nisme dotaknil. Magna recimo sploh nima svojega vozila, koliko je vredna? Da ne omenjam da ima vsaka Tesla vgrajen Hardware v vsakem avtu, ki lahko direkt konkurira Lyftu in Uberju, samo software dajo ven in imaš tako vse uporabnike Tesel v svojem car sharingu...
V glavnem Tesla ima cilj da je vse njeno, to je pa meka za delničarje in to jih privablja v naprej, kar pomeni da bo Tesla dobila tako dozo financiranja, da si bo to dejansko lahko privoščila. Ne rečem ali je to pravično ali ne, ali je Tesla zardi tega grda ali ne, ali da imajo njihovi avti velike produkcijske napake, pravim samo da tako pač je.
Edit, en lepo predstavljen delček tele zgodbe je Litij, od 5:50 dalje povzetek: