Ker je tukaj dost Tesla teoretikov, bi me zanimalo če ma kdo še kaj praktičnih izkušenj. Torej zanimam se za nakup modela 3. Testno vožnjo imam rezervirano na Leskoškovi ampak, korona in te fore, tako da moram še malo počakat. Malo kolebam med ID3 in Tesla 3. Tesla mi je všeč, ker hvalijo vozne lastnosti, long range, avtopilota, infotainment,... ID3 je pač VW, je pa res da vidim, da ima tud ta uberwagen kar dosti porodnih težav. Kakšne izkušnje, nasveti so dobrodošli.
Jaz ti lahko povem izkušnje z Model X long range 2020, ampak razen karoserije/prostora ni velikih razlik s 3ko. Po več VW-jih, Audi-jih in 2 Porsche-jih (s temi so bili sami problemi, več kot 30x na izrednem servisu v 4ih letih in 4x menjan motor pri Boxsterju!), je Tesla najboljši avto, kar sem jih do sedaj imel. Do sedaj 30.000km in 3 manjši problemi, ki so bili rešeni online, oziroma je prišel Tesla-Ranger k meni domov popravit. Kvaliteta izdelave ni bila pri Porsche-ju nič boljša (ok, tukaj je kar velika razlika med S/X in 3/Y...ampak je tudi cena dvojna). Občutek v voznji brez primerjave z ostalimi...instant torque elektromotorja moraš enostavno sam dozivet (občutek pospeška je dost hujši, kot v 911-ki in Boxsterju...kljub temu, da ima avto 2,5t). Avto se z vsakim update-om izboljšuje (ok, včasih tudi poslabša, ampak to se z bugfixom hitro reši).
Strahu zaradi dosega ne rabiš imet. Poleti imam ca. 450km, pozimi 350-400km (WLTP 510km) Če nisi ravno poslovni potnik v Nemčiji, je to brezpredmetno. Iz prakse ti lahko povem Zürich - Ljubljana (750km) štart s 95%, 2x 15-20min postanek in v Ljubljani še 40% baterije, brez šparanja desne noge čez Nemčijo. Kar je potrebno spremenit je mindset: Z ICE-jem polniš, ko moraš...z EV-jem polniš, ko lahko! (med nakupom, sprehodom v mestu, doma ponoči...). Je pa seveda ogromna prednost, če lahko polniš doma. Priklop kabla ti vzame 3s in avto je vsako jutro poln ter seveda lepo ogret, oz. ohlajen. Velika prednost Tesle pred ostalimi EV-ji je trenutno tudi gosta Supercharger mreza...plug and charge in vedno deluje...pri drugih sem ze dozivel veliko problemov pri polnjenju na hitrih polnilnicah.
preko app-a lahko avto ogrevaš, poleti tudi hladiš!!! Share-aš navigacijo, Spotify....ampak brezveze razlagat. Avto je potrebno dozivet par dni, da razumeš prednosti (pa tudi slabosti, vendar so te za moje razmere/potrebe minimalne...npr. Rainsensor, ta je bil verjetno leta 1976 pri zastavi boljši). Od avtopilota ne smeš pričakovat čudezev v Evropi zaradi strozjih regulacij, kot v USA...ampak ca. 90% avtocestne voznje ga ima vklopljenega. Še vedno sem pozoren in nadzorujem, kaj avto dela. Vendar ne rabiš aktivno krmilit in je neprimerno bolj sproščena voznja. Po dolgih voznjah pridem veliko bolj nestresno/spočito na cilj, kot s prejšnjimi avti pri enakem načinu voznje.
Infotainment lahko primerjaš z Applom...enostaven UI in deluje bp. Brez nepotrebnih, 100tih podmenijev itd.
Odločit se moraš sam, kaj ti paše in ti je tudi všeč...za mene trenutno ni alternative v tem segmentu (pa naj bo S, X, al pa 3/Y).
Pa še glede stroškov: Tukaj so EV-ji oproščeni cestnine, obveznih servisov pri Tesli ni, elektrike porabim za avto +/- 70 EUR (nočna tarifa 12c/kWh...supercharger-e imam z X zastonj, ampak je ta delez pri meni trenutno zaradi Korone zanemarljivo majhen). V primerjavi s prejšnjimi avti (cestnina, servisi, bencin) ca. 300-400 EUR manj na mesec pri 30-40k na leto. Plus pri enaki vrednosti/moči avtomobila je zavarovanje zaradi e-bonusa ca. 40% ceneje. To je seveda moja računica. Po drzavah/prevozenih kilometrih, itd... se to seveda razlikuje.
LP