afroC se je zadnjič fotkal s Teslo na poti na turno smuko.
Mene ni bilo na fotki, samo avto in veliko snega.
@Guiness: jaz sem se lani odločal med rabljeno S facelift ali pa še kar dolgo čakat na Y (3 zaradi zame neuporabnega prtljažnika - nakladalna luknja je majhna in hecne oblike - nikoli ni prišla v poštev), ampak so me preveč srbeli prsti (dobesedno, ker avto naročiš 3 kliki) in sem nabavil S . Glede na zaplete pri gradnji berlinske tovarne je precej nerealno, da bi Y prišel na EU trg še letos, edino če jih bodo izvažali iz USA ali CN, kar se zdi malo verjetno, saj so vse CN proizvodne količine razprodane, v USA pa je podobno.
Glede 3 ti žal ne morem kaj dosti pomagat, malce primerjave z S FL (pred FL 2016 je bilo pri S precej porodnih težav, tako nekako kot pri prvih 3) pa lahko napišem: panel gapi so pri moji S v nulo, razen enega, ki res za drobec odstopa, tu ima 3 tudi po FL še precej prostora za izboljšave. 3 je tudi bistveno glasnejša v notranjosti, akustičnim steklom spredaj navkljub (piš vetra, pnevmatik). Kolega ima FL M3P, avto se pelje v primerjavi z S precej bolj igrivo, sicer manj udobno, ampak tudi pri 20 col kolesih od udobja ostane vsaj še u. Pri 18 col kolesih se M3 pelje bolj udobno kot večina konkurence, po potrebi pa športno, nagibanja karoserije zaradi ekstremno nizkega težišča skoraj ni. Tudi notranjost pri 3 naj bi bila precej slabše sestavljena, pri kolegovi M3P se dejansko vidi nekaj šlampastih detajlov, a moraš biti precej picajzlast, da to opaziš, mene ne bi motilo. Pri S nimam pri 130k nobene pripombe, nobenega črička, nobene šlamparije. Čeprav je 3 od S "samo" 25 cm krajša in 13 cm manj medosne razdalje, je bistveno bolj okretna v mestu.
Avto se po vsakem updatu za malenkost izboljša: po zadnjem se je recimo čez noč naučil slovensko, občasno dodajo kakšno novo funkcionalnost... Tudi po 8 letih na trgu ljudje za avtom obračajo glave, večina voznikov Tesel se na cesti pozdravlja med seboj. Zmogljivosti so tudi pri osnovnih modelih boljše kot 99 % avtov na cesti, tako da ta skrb odpade. Ni pa to avto za trackdaye, saj se baterija ob zlorabljanju pri poletnih temperaturah kar hitro prične pregrevati, ampak spet, to je skrb, ki je 99 % uporabnikov nima.
Degradacija baterije je praviloma na začetku precej velika, ca. 5 % do 50.000 km, potem pa bistveno manj - ca 2-3 % do 150k km, če pa se avte polni pretežno na SC (kdo to že počne), je proces bistveno hitrejši. Ni nekaj, kar bila bila teslina specifika, pri ostalih proizvajalcih je podobno ali pa slabše, predvsem tisti, ki nimajo hlajenja baterije. Jaz s svojo pri 20 st. C naredim ca. 360 km, pri temperaturah ki so sedaj pa še vedno blizu 300 (polnim sicer skoraj vedno 20-80 %, razen če gre za daljšo pot), kar je super glede na nerealno specificiranih 480 km po NEDC (401 po EPA), več ne rabim. Novi Model S Raven ima ca. 650 dometa po EPA, torej realnih 550 poleti in dobrih 400 pozimi, ampak stane vsaj 85k EUR.
Da ne bom preveč dolgovezil: zame je bil nakup tesle najboljša odločitev do sedaj pri nakupu avtov, pa sem si jih lastil (vključno s službenimi, s katerimi sem prevozil vsaj nekaj 1000 km) 15 v ca. 20 letih, večina je bila D ali E segmenta. Tesle najbolj kritizirajo tisti, ki jih od blizu niti videli niso, kaj šele da bi jo peljali ali pa si kakšno lastili. Vsekakor bi bil z nakupom ID3 precej bolj poizkusni zajček kot pa če nabaviš M3. Tesla že 13 let dela EV in so se iz lastnih napak že marsikaj naučili, ostali se pa še bodo.
Če boš nabavljal, se javi na ZS, referral link za 1.500 km SC čaka nate.