No daj Gargy poišči mi tule en tak zgodovinski dogodek ko je naše omrežje bilo ponoči nadpovprečno obremenjeno:
Imamo TČ, spremljam porabo in lahko ti povem da svojo TČ lahko ponoči kadarkoli ugasnem za 4 ure in namesto tega polnim EV.
Elektroomrežje bo moglo biti pripravljeno, če ne prej bodo močna vlaganja ko bo prišlo do prvega mrka, do takrat smo pa še zelo zelo daleč, ker večina EVjev se bo polnila ponoči 4 ure na 2 kW moči. To je povprečje glede na povprečno prevoženo razdaljo osebnega vozila danes. Ponoči je tudi več kot dovolj rezerv tudi na nivoju same proizvodnje, res da skoraj vse iz TE ampak daleč od tega da bi kar počepnilo vse skupaj.
Litij? 70 kWh baterija v Tesli M3 ima 5 kg litija. Ne se smešit s temi izjavami kako je litija malo in kako ga bo zmanjkalo, litija je na svetu OGROMNO, samo pridobiva se ga trenutno samo tam kjer je poceni, torej so koncentracije visoke.
Zakaj je EV prava stvar? Zato ker bo to v prihodnje veliko cenejši pogon, zato.
Edini problem, ki ga jaz vidim je hitro polnjenje čez dan, temu se pa prvih 20% adopterjev lahko v celoti izogne, do 20% EV voznega parka bomo pa lezli še naslednjih 10 let. Nihče ne govori o tem, da je EV danes kar za vse in da je vse drugo za na odpad. Danes so cene visoke, danes si lahko EV privošči samo kupec ki ima možnost polnjenja doma. Kaj bo pa jutri? Ziher ne bo vodika, ziher ne bo dizla...
Prevzem in proizvodnja | Eles d.o.o.
www.eles.si
Imamo TČ, spremljam porabo in lahko ti povem da svojo TČ lahko ponoči kadarkoli ugasnem za 4 ure in namesto tega polnim EV.
Dejansko ima point. Elektroomrežje nikakor ni pripravljeno na rast EV, niti ne bo v doglednem času. Pa ne samo pri nas. Razgradnja litijevish celic je prav tako velik problem. Res je, da se litijeve celice reciklirajo, vendar ne reciklirajo samega litija. Ven poberejo žlahtne kovine itd. - pač kar se da s preprostimi kemijskimi postopki ločit od celice. In litija ni med njimi. Sicer se ga da izvleči oz. reciklirat, vendar je njegova reciklaža neprimerno dražja, zapletena in nevarna, kot je pridobivanje svežega litija. In tega tudi ni neomejeno.
Toyota sicer napoveduje predstavitev komercialne verzije njihovih solid state celic na OI v Toky-ju leta 2020. Na področju izboljšave litijevih celic (trenutnih) je bilo nešteto poizkusov in vsak je obljubljal "breaktrough" - a dalje kot od laboratorijske mize niso prišli. Pa tudi če (ali pa ko) bodo prišle zmoglivejše celice, z večjo gostoto itd. - kako boš to polnil? To pomeni ogromne količine energije v malem časovnem obdobju.
In za koga točno je EV "prava stvar?" Kaj so prednosti? Ajde, "zero emissions" (čerpav je to bullshit). Glasnost? V primerjavi z sodobnimi ICE ni več takšnih razlik oz. smo že na točki, ko je glavni vir hrupa v kabini hrup koles... Lahko polniš doma? Velja za mestno oz. primestno populacijo. Ki pa naredi koliko na mesec? 500 - 700km? To je 5 minut tankanja na mesec na črpalki. Tesle recimo ne boš polnil doma - ker nimaš priključne moči in je tako ne napolniš čez noč. Ostanejo Superchargerji, kjer pa si sept na slabše kot ICE - dalje polniš in tudi večkrat.
Glavni, nesporni, prednosti EV pogona sta točno 2 - ogromen navor praktično iz 0 in temu primeren pospešek. To je vse. In na to se tripajo vsi lastniki Tesel. Vsem ostalim je EV hype, ki ga lepo zavijajo v "zeleni" celofan. Saj imamo enega uporabnika tukaj gor, ki je rožice sadil, pol pa jih je "pokosil z bencinsko kosilnico."
Edina prihodnost EV-jev je v kombinaciji z ICE. Vse ostalo je bullshit
Elektroomrežje bo moglo biti pripravljeno, če ne prej bodo močna vlaganja ko bo prišlo do prvega mrka, do takrat smo pa še zelo zelo daleč, ker večina EVjev se bo polnila ponoči 4 ure na 2 kW moči. To je povprečje glede na povprečno prevoženo razdaljo osebnega vozila danes. Ponoči je tudi več kot dovolj rezerv tudi na nivoju same proizvodnje, res da skoraj vse iz TE ampak daleč od tega da bi kar počepnilo vse skupaj.
Litij? 70 kWh baterija v Tesli M3 ima 5 kg litija. Ne se smešit s temi izjavami kako je litija malo in kako ga bo zmanjkalo, litija je na svetu OGROMNO, samo pridobiva se ga trenutno samo tam kjer je poceni, torej so koncentracije visoke.
Zakaj je EV prava stvar? Zato ker bo to v prihodnje veliko cenejši pogon, zato.
Edini problem, ki ga jaz vidim je hitro polnjenje čez dan, temu se pa prvih 20% adopterjev lahko v celoti izogne, do 20% EV voznega parka bomo pa lezli še naslednjih 10 let. Nihče ne govori o tem, da je EV danes kar za vse in da je vse drugo za na odpad. Danes so cene visoke, danes si lahko EV privošči samo kupec ki ima možnost polnjenja doma. Kaj bo pa jutri? Ziher ne bo vodika, ziher ne bo dizla...