Številke, ki bolijo....

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
glede na debato v drugi temi me zanima nekaj glede rabljenih avtomobilov in njihovih stroškov...
torej, če kupim rabljen avto za 1000 eur in če po enem letu vanj vržem 1000 eur za popravila je avto za preč???? verjetno "nihče" tudi ne da nobenega zavarovanja za 1000 eur vreden avto???

če kupim rabljen avto za 5000 eur in vanj prvo leto vržem 1000 eur popravil je to še sprejemljivo ali tudi ta roma na odpad? če je vrednost popravil v dveh letih 1000 eur, je to ok? koliko, če sploh, bi bilo zavarovanje za toliko vreden avto?

in če kupim za 10000 eur vreden rabljen avto, pri katerem znesku in katerem letu je avto vreden za odpad? in zavarovanje?

da vidim (alterjevsko) realnost
smile-1.gif


in ja, številke so povsem hipotetične. tako nizke cifre jaz nimam pri mojem, khe khe
wink-1.gif
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.523
1.231
113
Po mojem mnenju avto je za na odpad (ali prodajo) ko nimaš več zaupanja v njega.
zdaj pa če je to 500€ 5000€ ali 50000€.....
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Čisto odvisno, koliko si zaljubljen v svoj avto ( da, tudi to obstaja). Podobno kot ženska- bolj jo ljubiš, večje napake si pripravljen tolerirat in servisirat. Če pa ne, jo pa ob prvi priliki vržeš stran in "kupiš" novo.
smile-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Na taka vprašanje nikoli ne moreš dobiti realnega odgovora...ker situacija pri avtomobilih za 1000 eur je (ponavadi) taka,da nikoli nimaš v nekem trenutku popravil za 1000 eur (ker v tem primeru bolje da ga res pelješ na odpad),ampak gre tako: crkne ti nekaj za 100 eur...popraviš...potem ti čez pol leta pade auspuh dol...120 eur...popraviš...potem čez 3 mesece ugotoviš,da moraš nujno zamenjati sprednje diske+ploščice (200 eur)...popraviš...potem ti čez 4 mesece začne spuščati servo črpalka (180 eur)..popraviš...itd,itd...(cifre popravil so okvirne)...v glavnem neke vrste situacija kot pri sindromu kuhane žabe...
Lahko imaš pa srečo in ti v nekaj letih ni treba vložiti niti eura,ampak to so zelo redki primeri...
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
Glede na mojo izkušnjo, ki imamo pri hiši V50 1,6d, ki crkuje vsake 2 meseca, je še vedno pri vrednosti 5000 € smiselno vsako leto namenit 500€ za izredna popravila, kot pa kupit novejši rabljen avto v rangu 12 do 15 k€.. Ni računice pri izgubi vrednosti v naslednjih 2 do 5 let. Zavarujemo samo Ao plus z asistenco za 180€. To se mi zdi še najbolj ekonomsko upravičljivo v tem položaju, ko gredo glavni izdatki v opeko. Aja, malo tudi botruje to, da si lahko v vsakem trenutku sposodimo avto za daljše poti, ko je slednji na servisu. Drugi avto pa je za lokalno pohajkovanje in je vreden 1000 €, imam pa na letoz njim v povprečju 100 € izrednih stroškov. Računice za novega ali novejšega ni v nobenem primeru.

Še to dopišem. Noben avto nas ni pustil na cesti, če bi nas, zgubiš zaupanje in se ga losaš. Nujno.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
sej zato sem pa napisal časovno obdobje enega leta. nikoli ni tak znesek naenkrat-razen, če se počiš in narediš totalko...
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik ngc2392 pravi:
sej zato sem pa napisal časovno obdobje enega leta. nikoli ni tak znesek naenkrat-razen, če se počiš in narediš totalko...

Ni nujno,da dosežeš višje stroške samo,če se zaletiš...sam sem imel primer pred leti,ko mi je na 1.500 eur vrednem avtu nenadoma crknil potisni ležaj in se je olje razlilo po sklopki. Menjati je bilo treba komplet sklopko + košaro + ležaj. Ko je bilo vse razdrto,mi je seveda mehanik svetoval še menjavo dvomasnega vztrajnika,ki je že prej ropotal v prostem teku. Strošek vse skupaj:cca.900 eur.
Kaj narediti? Dilema...Popraviti vse skupaj,pri čemer za avto v nobenem primeru nebi dobil več kot 1.500 eur...prodati tak avto,s pokvarjeno sklopko,pri čemer bi dobil za njega verjetno največ 500 eur ali še manj...ali popraviti in se voziti?
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Je*beš ti avto glavno da se pelje, da dela motor in da je podvozje brezhibno pa da so gume dokaj nove. Dobr nas v letu 2015 proizvajalci ščuvajo in nate*ujejo, kupiš avto za 10.000 evrov in po parih letih crkne en senzor vreden 250 evrov, ahahaha

Kje so stari časi, ko je blo mehansko pa si zrihtal čist pocen pa še takoj se je vedlo, kaj narest, smeh in za*ebancija, pa mehanik je bil vesel, ko je šranfal preprost avto.

Evo mam accenta l.97 ga ne zamenjam, sicer je bil pred parimi dnevi udeležen v prometni nesreči (drug kriv), ampak poraba pa med 5-6l/100km, ni mi treba skrbet za pleh, ni mi treba ga merkat in po mestu sem zmeraj prvi s 60km/h, ko speljujem.

Men se dopade pa še sam vse zrihtam.
cheer.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
To vprašanje je popolnoma nerelevantno.
Pravilno vprašanje (če pustimo subjektivne zadeve ob strani) je ali lahko za ceno popravila+prodajno ceno trenutnega avta dobiš boljšo/cenejšo alternativo.
Recimo meni ne bi bilo problem investirat 1000 EUR v avto vreden 500 EUR, če vem, da bo potem top in mi bo delal še x let. Avta namreč ne bi popravljal za prodajo, temveč zato, da bo vozen in ga bom še imel toliko in toliko časa. Torej ni izgube pri tem. Ker za recimo za 1500 EUR morda dobim nekaj mlajši avto, ampak bo treba v njega vreči še jurja, da bo vozen
evil.gif
. Razen seveda, če bi zadel tombolo in dobil ''nov'' rabljen avto za 1000 EUR. Potem bi bilo s stroškovnega vidika smiselno prodati trenutni avto, dodati 500 EUR in kupiti tistega ter ga vozit dalje.

Seveda pa se zadeve obrnejo, ko se zraven vključijo subjektivni dejavniki. Ne bi bil prvi, ki bi recimo pri starodobniku pogledal malo nazaj, seštel vse stroške in najraje vzel puško ter si pognal strel v glavo.
grin1.gif
.

Edit: dodal subjektivne zadeve...
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
To vprašanje je popolnoma nerelevantno.
Pravilno vprašanje (če pustimo subjektivne zadeve ob strani) je ali lahko za ceno popravila+prodajno ceno trenutnega avta dobiš boljšo/cenejšo alternativo.
Recimo meni ne bi bilo problem investirat 1000 EUR v avto vreden 500 EUR, če vem, da bo potem top in mi bo delal še x let. Avta namreč ne bi popravljal za prodajo, temveč zato, da bo vozen in ga bom še imel toliko in toliko časa. Torej ni izgube pri tem. Ker za recimo za 1500 EUR morda dobim nekaj mlajši avto, ampak bo treba v njega vreči še jurja, da bo vozen
evil.gif
. Razen seveda, če bi zadel tombolo in dobil ''nov'' rabljen avto za 1000 EUR. Potem bi bilo s stroškovnega vidika smiselno prodati trenutni avto, dodati 500 EUR in kupiti tistega ter ga vozit dalje.

467716-post_slo.gif
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Tko je to za 1500 evrov dobiš kanto v katero je treba takoj vložit min 500 evrov da bo sploh vozen.
Boljš imet avto za 500 evrov in vložit 1000 evrov in bo delal še najmanj 5 let brez težav.

Ampak pr Slovencih je tko, da se raje zapufajo za nov avto, garancija, 5 let
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik alpine pravi:
Tko je to za 1500 evrov dobiš kanto v katero je treba takoj vložit min 500 evrov da bo sploh vozen.
Boljš imet avto za 500 evrov in vložit 1000 evrov in bo delal še najmanj 5 let brez težav.
Mnjah, saj se strinjam s tabo, ampak če si vztrajen in hiter, se da dobit dober avto tudi za jurja.
wink-1.gif
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Da se samo gume, velik servis, zavore te v vsakem primeru doleti. Še kak kolesni ležaj, izpušni, elek.pomik stekel, mogoče kakšna manšeta in si na 2200 evrov. Če dobiš kanto brez rje za 500 evrov daš še 500 poleg in bo v top stanju.
Ne bo pa klima, abs-ja, ampak če rabiš nekaj za vozit je to to
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik alpine pravi:
Da se samo gume, velik servis, zavore te v vsakem primeru doleti. Še kak kolesni ležaj, izpušni, elek.pomik stekel, mogoče kakšna manšeta in si na 2200 evrov. Če dobiš kanto brez rje za 500 evrov daš še 500 poleg in bo v top stanju.
Ne bo pa klima, abs-ja, ampak če rabiš nekaj za vozit je to to
Bo še enkrat napisal: se da dobit avto za jurja, ki je samo za vozit. In te nič ne doleti. Samo moraš biti potrpežljiv in hiter, ko je treba.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Po mojih izkušnjah je največ stroškov ko tak avto kupiš. Potem ko se določene zadeve (zaradi katerih je prejšnji lastnik zelo verjetno avto prodal) kvalitetno poštimajo, je ponavadi nekaj časa mir oziroma grejo stroški nekje v normalne meje.

Saj imam v zadnjem času izkušnje z dvema starejšim avtoma, obema od žene:

Prvega (premium znamke) smo plačali 7500€ (cena novega je 25.000€), starost ob nakupu 8 let, prevoženih 90k km (prvi, slovenski lastnik, znan možak star 85 let, realni km). V prvem letu je bilo treba menjat: vztrajnik (1000€,skupaj z sklopko), krmilnik za airbage (200€), zgornja ležišča sprednjih amortizerjev (80€), levo polosovino (obnovljena 180€), diske in oboje ploščice (sprednje in zadnje - 200€), gume (250€) in ročico za dvig sedeža (25€). Po tem ko se je to zamenjalo, je že tri leta mir (razen rednih servisov). Edino kar ne dela je stikalo na ročki, ki aktivira pumpu za zadnji brisalec, a je vprašenje če se bo menjalo, ker funkcije nihče ne pogreša. Menjali so tudi 3 od štirih vrat, v skupni vrednosti 5000€, a to je plačala tovarna (kulanca). Z avtom je zdaj žena 100% zadovoljna in se ga ne bo menjalo še več let (zdaj je star 11 let in ima 180k km).

Drugi avto (predhodnik tega) je prišel iz zelo cenjenega koncerna, kupili smo ga v starosti 9 let, z prevoženimi 150k km, za 3000€ (cena novega 12.000€). V (dobrem) prvem letu je bilo treba menjati: akumulator, izpušni lonec, gume, diske in ploščice spredaj, bobne in obloge zadaj, alternator, kable in svečke, motorček brisalcev, zobati jermen (redno vzdrževanje). Ko je ženi med vožnjo z par mesecev stari otrokom na avtocesti odletela vzmet (počila na dveh mesti) je šel avto po hitrem postopku od hiše (v bosno za 1300€). Ko pomislim za nazaj, je bil avto verjetno karamboliran in z prevrtenimi km, saj sem jaz z vsemi mojimi dosedanjimi delal po 200k in več km, brez kakršnihkoli takih težav, samo kaj češ, ženi je bil tako všeč, meni je pa tudi en mehanik potrdil da je ok (saj je motor bil).Stran vržen denar skratka, z letnim stroškom podobnim kot pri novem superbu.

Pa saj stroške bi še preživel, samo da moraš stalno okoli enih mehanikov, pa da ostaneš na cesti in da en zaupaš več v avto... Mene to moti.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Kaj dobiš Puntota, cliota (navadne kante, je en razdiral motor od cliota s 160000km pa že vse napol zaribano), ostalo je bolj ko ne zmahano pa še tist k ma mal kilometrov te nategnejo s kilometri.
Imel sem možnost kupt ibizo 2003,avto to brez rje, samo kaj ko takoj strošek, lambda sonda 250 evrov, ventilacija 100 evrov, popravilo izpušnega 100 evrov, pa avto še na tesno vožnjo nisem peljal....aja še cilinder sklopke je bil masten tak da še tam 100 evrov.
Pol še kak ležaj, roke, končniki, sklopka, potrošni material.