Službeni avto - mnenje?

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.093
406
83
Rabil bi mnenje nekoga, ki je bolj doma v teh vodah.

Recimo, da kupujem osebni avto. Ali lahko privarčujem na ta način, da kupi avto podjetje, kjer delam, na lizing in mi potem za obroke lizinga trgajo bruto ali celo drugi bruto od plače? Sam imam potem pokojninsko osnovo manjšo, ampak to me ne moti. A so še kakšni drugi problemi?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Če je avto od firme, ga potem pač dobiš še v privat uporabo in se za to sklene lahko ustrezna pogodba glede te "uporabnine", ki je enaka leasing obroku.
 

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.093
406
83
In višina obroka se lahko prilagodi tako, da se bruto znesek ujema z višino lizinga?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Zadeva je preprosta. Firma najame (leasing) avto, ki ga da v podnajem delavcu tudi za privatno rabo.
Znesek najema (leasinga) in podnajema na mesec pa sta enaka.

Tu ne vidim nič spornega. Veliko ljudi ima službeni avto za privatne namene in plačuje mesečno "najemnino".

Za ostalo pa računovodjo vprašaj.
 

Dacho

Fizikalc
5. sep 2007
1.872
1
38
45
Ljubljana
Sam tu se delavcu obracunava se boniteta, kar vpliva na dohodnino itd. Ce delavec sam placa leasing, ne vem zakaj bi sel prek firme - se kilometrine ne more zaracunavat firmi, ker ima sluzbeni avto.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.962
113
pri taščici
Nekaj mi ni logicno. Ne vidim smisla da bi visina odtegljaja od place ista kot obrok leasinga. Ker s tem nisi naredil nic.(kilometrine si ne mores pisat za sluzben avto)
Kot so drugi pisali; sluzba leasing, ti pa boniteta. Sicer ne vem koliko znasa boniteta in od cesa je odvisna(me pa zanima), ampak nekaterim se ze mora splacat.
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.129
12
38
Na firmo gre sorazmerni delez, ki ga opravis sluzbeno. Recimo, da imas samo 10% sluzbenih fur je taksen tudi delez, ki ga krije firma. Vsaj za s.p.. Meni se ni splacalo zezat s tem, nabijat naloge v 3pm pa tudi ne kot to nekateri pocno.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Včasih je bilo 1,5% preostale vrednosti (po amortizacijski stopnji dursa, ne računovodje) mesečno za neomejeno zasebno uporabo. Za do 500km pa pol manj. In še dodatek v primeru, da podjetje krije stroške goriva.

Se pa strinjam, da je avtor preveč ohlapno opisal svojo težavo oz. si zadevo narobe predstavlja. So že ostali napisali kaj in kako. Če podjetje želi pomagat pri nakupu, mu lahko ponudi tudi ugoden kredit z minimalnimi zakonsko določenimi obrestmi.
 

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.093
406
83
Moja ideja (ki je očitno napačna) je bila taka, da bi firma kupila avto in plačevala lizing. Jaz pa bi imel manjšo plačo za višino obroka v bruto znesku in bi ta avto uporabljal. Očitno pa je v tem primeru, če se avto uporablja v privatne namene, to zakonsko drugače določeno, kar pa nisem vedel, zato sem vprašal.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Ni samo to, da se boniteta pri zasebni uporabi šteje v dohodninsko osnovo. Tudi če bi se domenil, da ti zmanjšajo plačo za znesek obroka za lizing, gre v tem primeru verjetno za operativni lizing. Ki je *nesramno* drag, če ga jemlješ kot alternativo nakupu. Po pretečeni pogodbi avto ne ostane podjetju, ampak se vrne lizingodajalcu. Lahko ga seveda odkupiš ampak v tem primeru boš avto preplačal, da bo bolela glava.

Če pa ti ne gre za lastništvo oz. ne želiš, da avto nekoč pride v tvoje roke, potem je seveda službeni avto opcija. Pri čemer moraš poleg omenjenih stroškov glede bonitete upoštevat tudi neizplačevanje potnih stroškov (so neobdavčeni), ker gre za službeno vozilo. Nekateri rajši vozijo na kilometrino z lastnim avtom - ena daljša pot ti recimo lahko pokrije redni servis. Izračun pod črto boš moral narediti sam.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.832
113
To kar si napisal pride v poštev, če ima zaposleni na izbiro službeno vozilo v privat uporabo ali uporabo privat vozila za službene poti. Potem moraš malce preračunat in vidiš, če se ti splača.
V njegovem primeru pa ne pride nikakor v poštev, ker bi moral poleg stroška lizinga plačati še boniteto. Torej ni kalkulacije pod nobenim pogojem.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.642
1.226
113
Celje
A sedaj še razen berlinga, kangooja... obstaja še kakšno osebno vozili, ki se da predelati v "tovorno"? Včasih je šel kakšen s-max, Antara... Je sedaj še kakšna luknja?

Tukaj pa bi bilo potem nekaj razlike še na DDVju
smile-1.gif
 

maurice

Pripravnik
30. apr 2008
867
2
18
Pri teh predelavah je tko, da skoraj nobeden trgovec ne ve, kakšna je zakonodaja. Celo nekateri od predelovalcev, ki predelujejo osebna vozila v tovorna/kombinirana, ne vedo kako in kaj. Definitivno se pa ne de Antare predelat, da bi lahko potem odbil DDV.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Nekaj je sedaj v tem smislu, da ne moreš potem enostavno nazaj predelat (torej cela stranica brez oken ne samo vstavljene blende, demontirani nosilci za sedeže etc etc)...

Če že maš dnar za tak avto ga pa še plačaj namenu primerno...
evil.gif
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.461
147
63
Citat:
Uporabnik maurice pravi:
Pri teh predelavah je tko, da skoraj nobeden trgovec ne ve, kakšna je zakonodaja. Celo nekateri od predelovalcev, ki predelujejo osebna vozila v tovorna/kombinirana, ne vedo kako in kaj. Definitivno se pa ne de Antare predelat, da bi lahko potem odbil DDV.

Antare se res ne da,se je pa dalo predelovati Zafire in Captive, pogoj je bil da so imeli 7 sedežev,ker je bila v homologaciji oznaka večnamensko vozilo.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.642
1.226
113
Celje
točno... Captiva je bila.... (sej je isto kot antara
smile-1.gif
)

Pa veš mogoče, če še gre kaj od tega? ker po mojih podatkih že nekaj časa ne več!

Lp
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.461
147
63
Ampak Antara ni šla ker ni bilo večnamensko vozilo ( je imela samo izvedbo s 5 sedeži) .

Žal se to ne da več narediti,lahko kupis edino rabljeno ki je že predelana in si poračunaš DDV .
 

torek

Pripravnik
28. okt 2007
269
0
16
Te zadeve s službenimi avti za privat uporabo se splačajo samo:
- če vodstvu (direktorju, lastniku,..) tako zaupaš da pač nabavijo avto zate in ti zmanjšajo bruto2 za znesek lizinga+stroškov. Ti pa vestno pišeš potne naloge in vsak kilometer verodostojno upravičiš kot službeno pot. Vedeti pa moraš da nikjer uradno ne piše da si ti za avto kaj dal, niti približno avto ni tvoj in nikjer ne piše da si zanj kaj dal. Čim pa delaš s firmo kakršnokoli pogodbo ti morajo obračunati boniteto in potem se stvar NE SPLAČA več.
- tistim ("velike" in "državne" firme) ki jim je pravzaprav vseeno koliko to stane - se pa hočejo vozit v premium avtih za katere jim ni bilo treba plačati.
 
Nazadnje urejeno:

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.093
406
83
O tem sem sam razmišljal, s tem, da nisem vedel za bonitete. Potnih nalogov se mi pa ne da pisat vsakič, ko se peljem v trgovino
grin1.gif
 

halo007

Pripravnik
15. avg 2007
176
0
16
Kolikor vem se to ne splača ravno zaradi bonitet. Torej privat avto ter potne naloge...